Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Razne informacije u vezi kupovine automobila
optimista
Postovi: 57
Pridružio se: 20 Okt 2015, 18:25
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od optimista » 21 Jan 2017, 12:20

Hvala svima na savetima.

Onda mečka ispada, ostaje "borba" puga i punta.

Ako ima neko sa iskustvom za C3...

Dok skupim još malo novca, pazar će verovatno ipak biti za koji mesec, ali bolje da se unapred pripremim.

Koji motor najbolje da vijam kod punta i 206-ice?

P.S. Pogledaću i ostale preporučene modele, možda i uđe u bitku.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od Sloba » 21 Jan 2017, 13:21

Imao sam oba - Punto 1.2 8V 2000 i 206 1.4 16V 2004, oba kupljena sa predjenih 40 k km. 206 je skoro u svakoj stavci bolji automobil. Moze da se analizira, ali nema potrebe. Jednostavno bolji. Od motora najzastupljeniji i najzahvalniji je 1.4 8V. 1.4 HDI je dobar, ali ovde pricamo o ne bas mladim kolima pa je dizel uvek veci rizik.

Zveroljub
Postovi: 928
Pridružio se: 14 Jan 2012, 20:33
Garaža: Astra j

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od Zveroljub » 21 Jan 2017, 13:53

Sta je bolje, to je relativno i najvise zavisi od potreba vlasnika.
Meni Pezo nije legao zbog dimenzija i uvek bih pre uzeo punta nego 206. Nekome sitnije gradje velicina (a to je ono sto meni najvise smeta u tom autu) 206-ice ne mora biti mana, narocito ako uglavnom ide sam kolima.
Druga stvar, poredis 1.2, 8v i 1.4, 16V-normalno da ti je pezo bolje isao na sta gledas kao na plus. Ima i punto 1.4 i ide osetno bolje od 1.2, narocito ako se poredi sa onim od 8v.
Postavljacu teme prijateljski savet:
PROBAJ OBA MODELA, PA VIDI KOJI TI BOLJE LEZI. GLEDAJ DA TEST VOZILA BUDU U DOBROM STANJU JER KRSEVI MOGU DA OSTAVE POGRESAN UTISAK.
Ne bi trebalo biti tesko naci ni 206 ni punta u odgovarajucem stanju, poprilicno su zastupljeni kod nas i oba su kao modeli ok, sa svim svojim vrlinama i manama.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od Sloba » 21 Jan 2017, 14:16

Nisam govorio o razlikama u motoru niti sam naglasio da je 206 bolje isao jer je Punto imao 60, a 206 90ks pa je taj deo price ocigledan. Nisam bas sitan (190/90) i meni je 206 bio daleko udobniji i sa boljim polozajem za volanom. (Oba su bila trovratna). Jednostavno, od branika do branika kvalitet izrade kod Pezoa je na visem nivou i kraj. Na Puntu je vecito bilo nesto za zanimaciju... krckanje, lupkanje, klokotanje.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od Geza » 21 Jan 2017, 14:20

Napred je OK, ali 206 pozadi ima manje mesta od Punta.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

optimista
Postovi: 57
Pridružio se: 20 Okt 2015, 18:25
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od optimista » 22 Jan 2017, 18:17

Nije mi loša ni Opel Corsa C. Koji motor mi valja tu vijati?

Kada dođe vreme kupovine, svakako ću sesti u modele koji su u najužem izboru, pa onda kad to prelomim, vijati pravi primerak.

Ako sam dobro shvatio, kod 206-ice je OK 1.4 motor, Puntu nije loš 1.2, šta da gledam za Corsu C?

Takođe, ako neko zna i nije mu mrsko da za navedene modele kaže na šta najviše obratiti pažnji pri kupovini, šta je to što im se najviše kvari. Posebno 206-ica, jer je ona trenutno prvi pik...

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od elMaestro » 22 Jan 2017, 19:15

Kod 206-ice obrati paznju na torziju. Kao sto se pomenu u drugoj temi, bude problem sa ablenderom, ali to je uglavnom na modelima posle 2002. Sijalice pregorevaju cesto po defaultu. Na prednjem trapu su delovi relativno jeftini. Torzija se remontuje za malo jace od 200e i to verovatno jednom dok je auto kod tebe. Sto se tice motora, taj 1.4 8v je stari motor i voli da potrosi malo jace, ima ljudi koji su imali problema sa njim, ali s obzirom na broj prodatih, pouzdan je. 1.4 16v nema za te pare. Ako hoces benzinca, probaj da nadjes 1.6 odlicno. 1.1 je preslab. Od dizela nemas 1.4 za te pare, 1.9 ja ne bih, 2.0 je dobar ako ga nadjes, njih ima od 2000. godista

Btw, za te pare mozes da nadjes odlicnog Clia, recimo 1.4 16v, iskoci ponekad i 1.6.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od igor_harris » 22 Jan 2017, 22:03

Ja sam sa Corsom C 1.2 presao 60 hiljada za 4 godine i ulozio ukupno 400 evra.
Motor vuce lepo za gradske potrebe, potrosnja 6-6.5, za duza putovanja dosta neudobno.
U sustini, kvalitetno napravljen auto, rame uz rame sa 206.
Po mom misljenju najbolji motori su dizeli i to 1.3mjt.

Послато са 6039K уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od passenger » 22 Jan 2017, 23:46

Šta bilo sve za 400e ko Korse?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od igor_harris » 22 Jan 2017, 23:55

Svasta nesto. Uglavnom sitnice. Secam se stabilizatora, gumice balans stangli, kocnice, motor brisaca (koji sam svojom greskom spalio), svecice, pumpa za vodu, pumpa za gorivo, servis klime (7000rsd) i jos dosta toga..
Najpozitivnija stvar je sto svaki deo kosta u rasponu od 500 do 3000rsd.
U tih 400 evra ne racunam male servise, koji su uzgred bili oko 3500rsd.

Послато са 6039K уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od Sloba » 23 Jan 2017, 09:22

elMaestro je napisao:Kod 206-ice obrati paznju na torziju. Kao sto se pomenu u drugoj temi, bude problem sa ablenderom, ali to je uglavnom na modelima posle 2002. Sijalice pregorevaju cesto po defaultu. Na prednjem trapu su delovi relativno jeftini. Torzija se remontuje za malo jace od 200e i to verovatno jednom dok je auto kod tebe. Sto se tice motora, taj 1.4 8v je stari motor i voli da potrosi malo jace, ima ljudi koji su imali problema sa njim, ali s obzirom na broj prodatih, pouzdan je. 1.4 16v nema za te pare. Ako hoces benzinca, probaj da nadjes 1.6 odlicno. 1.1 je preslab. Od dizela nemas 1.4 za te pare, 1.9 ja ne bih, 2.0 je dobar ako ga nadjes, njih ima od 2000. godista
Ja sam 206-icu 1.4 16V 2004 proslog leta prodao za ne puno vise para od pomenutih 2k evra. I to XS sa 80 k km i ocuvaniju od 90% kola te starosti + zimski set tockova gratis. :-) Problem je sto su redje 206-ice sa tim motorom, vise nego sama cena. Kad pominjes sijalice, meni je za sest i po godina crklo ne vise od 2-3 sijalice. Zavisi od serije, isto kao i kod 307.

Dakle, treba strpljivo kopati i ne uslovljavati se rokovima. Najlakse je otici na plac i kupiti nesto.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od passenger » 23 Jan 2017, 15:15

igor_harris je napisao:Svasta nesto. Uglavnom sitnice. Secam se stabilizatora, gumice balans stangli, kocnice, motor brisaca (koji sam svojom greskom spalio), svecice, pumpa za vodu, pumpa za gorivo, servis klime (7000rsd) i jos dosta toga..
Najpozitivnija stvar je sto svaki deo kosta u rasponu od 500 do 3000rsd.
U tih 400 evra ne racunam male servise, koji su uzgred bili oko 3500rsd.
Mislio sam da je 400 eura bilo samo što je pocrkalo, ali to je bilo i ono što je posle odredjenog km/vremena odredjeno za zamenu. tu je vanredno ti stabilizatori, gumice, motor brisača, pumpa za gorivo... ma senzori su smešni, 400 kinti za pritisak ulja, 900 kinti za položaj radilice itd.
Koje ulje si mu mećo? Je l to 75ks 1.2?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od igor_harris » 23 Jan 2017, 15:36

Tako je, 1.2 75ks. Sipao sam mu Castrol polusintetiku. Kod tog motora je bitno da nivo ulja uvek bude na maksimumu, cim padne za jednu crtu na jutarnjem paljenju hidropodizaci zvekecu prvih nekoliko minuta. Inace, trosio je oko 500-1000ml ulja na 10k.

Secam se da sam promenio i termostat za manje od 1500rsd.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od passenger » 23 Jan 2017, 15:49

Ja sam bio siguran da se to čuje lanac, ne hidropodizači. Javiću tati da dospe ulje do max i da proba onda.
Planiram jednu C korsu da uzmem skorije, pa uglavnom sve znam o njoj, ali eto dodatno ne škodi. Znam da sam balansštanglu platio 20 eura.

Kad bi trebalo lanac da se menja? Ova tatina ima oko 110 kkm, pravih.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Auto za oko 2000e - pomoć pri izboru

Post od igor_harris » 23 Jan 2017, 16:36

Fabrika nije predvidela zamenu lanca uopste. E sad, ako pocne da se cuje, onda se menja. I za to sam se raspitivao, kazu da se mnogi zeznu tako sto kupe neki od jeftinih zamenskih setova i to ponovo pocne da se cuje nakon 10-20k. Tako da, tu ne treba stedeti. Ako se dobro secam, mislim da je oko 20ak hiljada kompletan servis sa rukama i kvalitetnim delovima.
I jos jedna, mozda i najvaznija stvar kod tog motora je da majstori proveravaju srafove nosaca bregaste. Cesto se desavalo da se bregaste lome zbog labavih srafova. To isto moze da prouzrokuje zvuk slican caktanju, tako da i to treba proveravati s vremena na vreme.

Odgovori