TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Razne informacije u vezi kupovine automobila
messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 09 Apr 2017, 00:03

passenger je napisao:Možeš li reći kolika je razlika u ceni dizela i benzinca? na Nemačkom konfiguratoru cena je oko 2600 eura veća za dizel.
Otprilike je i kod nas tolika... možda malo manja, oko ~2300 €, kada se gleda odnos benzin/dizel 170KS automatik.

ROCK
Postovi: 2574
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od ROCK » 09 Apr 2017, 15:27

Mislim da za toliki auto je bolji izbor dizel. Trosice ti benzina sigurno preko 10l, jos kad se natovari jos vise. Postprodaja takvog benzinca u Srbiji bice pravo mucenje. Da je manji aerodinamicniji auto benzinac bi bio isto ok

messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 09 Apr 2017, 20:34

Prihvatam sve argumente i to je to. Odlučeno je. Dizel definitivno.

Hvala svima najlepše! :)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od NexT » 09 Apr 2017, 20:46

Ne mozes ni da dobijes realne podatke o potrosnji, ako pricas o opterecenom autu i jos sa krovnim koferom.

Dizel ce u tom rezimu biti oko 7-8 litara, a benzinac mnogo vise reaguje na te promene i verujem da ce da ode preko 10 litara lagano.
I verujem da se zbog obrtnog dizel lepse vozi kada je opterecen.

Recimo Mercedes V klasa, 170ks, relativno opterecen, ap 140kmh tempomat bude 8-8.5 litara. Njega pominjem zbog slicnog motora, menjaca i aerodinamike cigle.

E sad, ono sto meni nije jasno, kazes da ti potrosnja nije bitna, a cela prica se svela na potrosnju :mrgreen:
https://www.facebook.com/sovadesignstudio" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8633
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od shandu90 » 09 Apr 2017, 21:53

Benzinac ce mu duplirati potrosnju, sigurno.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14437
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Heinz » 09 Apr 2017, 21:58

Ivan je napisao:U sustini taj motor je kopija fiatovog/alfinog 2.0mjeta, mislim da su blok I klipovi isti, ali su se razisli, krenuli su od iste osnove, tako da iako nisu identicnu jesu jako slicni.
Nešto su petljali sami, i neko reče da polovnjaci imaju problem sa pumpom za ulje i ležajevima radilice, ili tako nešto (pitanje na koliko stotina k km). Ja to nisam uspeo da nađem nigde na netu.

messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 10 Apr 2017, 02:08

NexT je napisao:E sad, ono sto meni nije jasno, kazes da ti potrosnja nije bitna, a cela prica se svela na potrosnju :mrgreen:
Zapravo... svela se na autonomiju. Mene to najviše i žulja od početka. Kad bih ja fabrički mogao da dobijem rezervoar od 100 litara, ne bih se preterano zaglupljivao s ovim i verovatno bih već odavno prelomio. Ovako, ne želim da na pumpi provodim više vremena nego u vožnji. Već sam ranije imao dva auta, s kojima je to bilo ko dobar dan, i uprkos sjajnom iskustvu same vožnje, počelo je ozbiljno da mi ide na ganglije to dremanje po pumpama. :( Što neko reče, hoću da stanem kad mi se staje, a ne zato što moram, jer vozim na isparenjima. To je sa benzincem veće snage veoma česta pojava.

Dalje, drastične varijancije koje donosi opterećenje i narušavanje aerodinamike, takođe ima uticaj. Povrh svega, Insignia sa tim motorom me naprosto nije uverila da je potentna da stane na crtu ovom dizelu. Prazna možda da. Natovarena... pa šta znam... nekako mi deluje da bi motor bio ozbiljno opterećen kada bih ga izložio iskušenjima koje su za ovaj dizel tek lakši trening.

U svakom slučaju, da me neko ne shvati pogrešno... volim ja i dalje benzince. Čisto sumnjam da bi to išlo loše ili bilo šta slično. Da sam se odlučio za benzinca, teško da bi mi išta pravilo problem, osim te autonomije. Prosto, u ovoj trenutnoj postavci, dizel najverovanije izlazi kao mudriji izbor i to je sve.

@Heinz
Ne verujem da se u toj priči radi o ovom dizelu, jer je ovo predstavljeno krajem 2015. Prosto nije imalo kad da se pokaže nešto loše oko njih. Iskreno se nadam i da neće. ;)

Hvala još jednom!

ljubitelj
Postovi: 6183
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od ljubitelj » 10 Apr 2017, 10:47

Ja ne znam za situaciju da punjenje rezervoara benzinom ili dizelom traje "vecnost" tj moze da predstavlja vremenski problem tih 3-5 minuta tocenja na nekoliko sati voznje.

Moje misljenje sto se tice autonomije jeste da dizel ima prednost samim tim sto je manja potrosnja ali zar nemas potrebu da na svakih nekoliko sati i inace (znaci i sa dizelom) napravis kratku pauzu, za toalet, da popijes casu vode ili soka, kafu...
Pitaj za Opel da li nudi dopunski rezervoar. Ja na sadasnjem TB autu (nije Opel) imam rezervoar 75 litara a postoji fabricka opcija za povecanje na 95 litara.
Posto imam naknadno i TNG dodat od 59 litara neto, ukupno mogu da natankam 130 i kusur litara.

Raniji model istog proizvodjaca je imao mogucnost 2 rezervoara, 60litara (obicno isao uz dizel motore) i 82 litra (obicno isao uz TB) sto se moglo poruciti kao fabricka opcija.
U pitanje je Volvo ali mozda i Opel ima neku slicnu ponudu odmah pri porudzbini auta, proveri.

Sto se tice opterecenja TB motora generalno ne vuces prikolicu od 2 tone tako da ne bi trebalo da ikada bude vise od laganog opterecenja. Zafira je relativno mali auto, umerene /prosecne/ tezine pa bi sa lakocom trebao TB da se nosi i kada ga opteretis u okviru dozvoljene nosivosti.

TB imaju daleko siri opseg obrtaja visokog obrtnog momenta i vrlo su elasticni. Ne zaboravi da TB ima drugaciji prenosni odnos u odnosu na TD i da obicno ima vecu silu na tockovima od slicnog TD.
Nemoj gledati samo na brojke motora, menjac igra znatnu ulogu u krajnjem osecaju u voznji.

Kao sto si i sam naveo za lokalne krace voznje TB je mnogo bolji odabir a ne vidim nijednu manu ni za voznju autoputem osim te nesto krace autonomije.
Mozda Zafira postoji u TNG/ benzin varijanti, tada imas 2 rezervoara i povecan domet bez stajanja.

Naravno kasnija prodaja kod nas TD u odnosu na TB je znatna prednost sada ali isto tako imaj u vidu da ce za nekoliko godina biti velika ponuda dizela koji se nece vise koristiti po EU usled ocekivanih zabrana pa ce cena dizelima generalno opasti.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8549
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Ivan » 10 Apr 2017, 11:07

Da prostis nema smisla sto si napisao za tezinu i velicinu :kezo: , ako je zafira 2.0cdti sa dozvoljenom masom od 2400kg (relativno) lagan, a i mali auto sa duzinom od skoro 4.7m i gepekom od 700l, ja ne znam sta da kazem, onda su prosecni auti 5m sa masom do 3 tone...

Takodje ne gubi se pri tankiranju 3-5minuta, samo dok uspori sa 140 i ubrza nazad do te brzine ako ne radi uz skripanje guma ce izgubiti minut dva, a ne dok stane na pumpu, saceka red ako ga ima, otvori rezervoar, tankira, ode da plati, gde opet moze biti guzva na kasi i to sve u idealnom slucaju da mu je pumpa na autoputu, ali onda opet mora tankirati ranije i gledati gde je pumpa, a mozda bi sa vecom autonomijom doplatio do odredista itd.
Takodje neki ljudi ne vole da razvodnjavaju i prave pauze, vec da odvozaju deonicu iz cuga itd.

Sto se tice cisto tehnickih podataka sto sam uspeo da iskopam za zafiru 1.6turbo 170ks vs 2.0cdti 170ks, dozvoljeni masa putnika i prtljaga za benzinca je 671kg, a za dizela 777kg iako je u startu tezi nekih 100kg, sto znaci da ima ozbiljnije ogibljenje, a dalje benzinac ima kocione diskove napred nazad 300/292mm, dok dizel ima ozbiljnije kocnice 312/315mm.
Takodje benzinac bi na 120kmh trebao da radi na 3200rpm, a dizel na 2150rpm, oba sa automatskim menjacima, sto je vec bas znacajna razlika, sto verovatno znaci da je dizel i tisi na putnim brzinama.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8633
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od shandu90 » 10 Apr 2017, 11:16

Nema poente benzinac u toj klasi, kabast je to auto.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 6183
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od ljubitelj » 10 Apr 2017, 18:35

Pa nije nesto posebno opterecujuce za turbo motor, 4,7m nije posebno veliki auto, prosecan za D klasu i ima gomila takvih auta. Ni po cemu se ne izdvaja nekom posebnom velicinom.
Meni je gepek 990 litara pa opet nije nista posebno veliki auto, tek 15tak cm duzi od Zafire.

Sto se tice mase Zafire, nista posebno opet. Sasvim je normalno da 2,0 turbo motor bez problema pogoni 3,5 tone koliko je i inace dozvoljeno za BE kategoriju. Neki auto E klase + prikolica bilo kamp bilo camac i ocas posla si preko 3tone pa opet nikakav problem sa opterecenjem niti TB niti TD.

Poenta je da ne treba bezati od TB motora jer navodno nije dovoljno sposoban za pogon Zafire, to prosto nije problem.
Vazniji su njemu izneti elementi autonomije nego to opterecenje.

O tehnickim resenjima verujem da su Opel inzenjeri odradili posao kako treba. Ne bih uopste sumnjao da su odabrali adekvatno.

maniaxxx
Postovi: 5650
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od maniaxxx » 10 Apr 2017, 18:55

http://www.auto.cz/test-opel-zafira-1-6 ... vec-102680

Da ne čitaš, na 130 se vrti na 3200 obrtaja i troši 11.3 litara ( to je 200 konjska verzija, ali ne verujem da 170 troši nešto manje ). 10.3 na testu


I još jedan argument za dizela, benzin donosi više zabave, uzitka, ali za to gledaš pogrešan avto. MPV i to opel ne može da bude zabavan u nijednoj verziji, tako da biraj barem racionalno.

A evo test dizela...

http://www.auto.cz/test-opel-zafira-tou ... dcem-88768

6,2 potrošnja na relaciji, na testu 7.7, znači 2,6 litara manje od benzinca

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8549
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Ivan » 10 Apr 2017, 20:49

Samo mali podsetnik za ljubitelja, pricamo o automobilima, ne o kamionima, kombijima i ostalom teretno komercijalnom programu :)

Dakle nikako i nigde nije normalno 3.5t za putnicki 2.0t motor, a kamoli 1.6t, jer je i deklarisana dozvoljena manja masa prikolice.

Ma uostalom sta fabrika zna, kada se na 2tone teskom (do 2.8t dozvoljeno) tuaregu 3.0tdi koji ima vucne snage na pretek konfigure fabricki kuka za vucu dobije se 850W ventilator hladnjaka umesto standardnog od 600W (dakle cca 40% jaci), pitam se zasto nemaju pojma da mogu sve to lagano da vuku i sa 2.0 motorom :zbunjen:

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od passenger » 10 Apr 2017, 20:56

sećam se priče jednog lika kome je magistralom u CG SUV V6 atmobenzinac trošio 30 litara vukući gliser :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8633
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od shandu90 » 10 Apr 2017, 22:42

Da postoji OPC varijanta pa i da razmislis :D

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Odgovori