Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)
Poslato: 10 Apr 2017, 22:50
Ne bih da ispadnem nezahvalan za kvalitetnu diskusiju, ali ja Zafiru ne mogu nazvati nipošto laganim, a ni malim (prosečnim) autom. MPV konfiguracija je bitno drugačija od klasičnih karoserija i u tom obliku Zafira više deluje kao autobus, nego kao auto. U svakom smislu. Pomenuti Tuareg (neko je pomenuo), koji sam vozio do pre neku godinu, tek je malo teži od ove Zafire u full konfiguraciji, a pogledajte kolike su razlike među njim, gledano samo od spolja.
Ostaće i to da se ne slažem s izjavom da "MPV i to Opel nikako ne može da bude za uživanje u vožnji". Sa pređenih skoro 60kkm sa obe prethodne Zafire, mogu da kažem da je to prilična zabluda. Pogotovo kada govorimo o Zafiri C (tourer) koja mi je daleko zabavnija od većine konvencionalnih automobila koje sam vozio (a ima toga oho-ho). Konkretno, Tuareg je za vožnju izrazito smešan auto u odnosu za Zafiru. Ako nekome zvuči kao jeres, šta da radim. To je moje mišljenje, kao bivšeg vlasnika jednog (Tuareg) i vozača drugog (Zafira).
EDIT: Dugujem objašnjenje oko stajanja i tankovanja... moje mišljenje je da se vozači generalno dele u dve grupe. One koji vole da uživaju i lagano putuju, sa proizvoljnim brojem stajanja i bez opterećenja kada će stići tamo kud su pošli i one koji su kao ja, dugoprugaši, koji su spremni da izvezu po 1000+ km u cugu, sa jednim stajanjem i to samo onoliko koliko mora. Izuzetno me iritira kada u jedno stajanje ne mogu da uklopim i fiziološke potrebe i kafu/hranu i gorivo, nego taman svratimo za jedno, vrlo brzo iskoči nešto drugo, pa onda opet gorivo, pa još nešto i onda put od 1200km iskasapim sa 4-5 stajanja. To me umara. Ljudima to zvuči čudno, ali siguran sam da i ovde ima takvih. Ne umaram se od duge vožnje, umaram se od pravljenja pauza. Ja nikad ne preterujem. Čim osetim umor, ja obustavljam put. Ali dok osetim, to ume da potraje i onda gledam da ne stajem kada nisam umoran, a to onda mora da se poklopi sa stanjem u rezervoaru. Sa gomilom prethodnih automobila sam to nekako uspevao da iskontrolišem i uklopim, ali ima par izuzetaka sa kojima nisam: pomenuti Tuareg (neviđeno smarajuća vožnja i udobnost trokolice za sve osim za vozača i suvozača) i Chrysler 300M. Prvi sa v6 benzincem od 3200cc, a drugi v6 benzincem od 3500cc i rezervoarom od smešnih 65 litara). Agonija. Celi put provedem u grickanju noktiju da li ću dobaciti do sledeće pumpe. Ko je putovao kroz Nemačku (a ja sam tamo veoma često), zna da su pumpe na autoputu ređe od ptice dodo. E u takvim okolnostima je autonomija sve, verujte mi na reč. Bio sam spreman da malo češće idem na pumpu zbog finoće benzinca, ali po svemu što sam video, čuo, pročitao, probao itd... vidim da bi autonomija prosto bila najmanje dvostruko slabija, a to mi je već no-go.
Prihvatam svačije mišljenje i sigurno je da ja možda sve ovo posmatram suviše crno-belo, ali ipak - sa ovim autom i sličnim dizelom imam jako pozitivna iskustva. Za mene to nije nepoznanica. Nepoznanica je bio samo turbo benzinac, jer nisam znao mogu li od njega da očekujem slično što i od ovog. Oko preprodaje se ne zamaram previše. Ja auto pre svega kupujem za sebe i porodicu i to mi je najbitnije. Kako posle bude, biće. I oprema koju sam nagurao mi neće doneti preteranu ćar prilikom preprodaje (koliko mi je poznato), pa sam ipak i tu ugurao hrpu sistema i podsistema koji mi vožnju podižu na viši nivo.
Hvala svima, još jednom!
Ostaće i to da se ne slažem s izjavom da "MPV i to Opel nikako ne može da bude za uživanje u vožnji". Sa pređenih skoro 60kkm sa obe prethodne Zafire, mogu da kažem da je to prilična zabluda. Pogotovo kada govorimo o Zafiri C (tourer) koja mi je daleko zabavnija od većine konvencionalnih automobila koje sam vozio (a ima toga oho-ho). Konkretno, Tuareg je za vožnju izrazito smešan auto u odnosu za Zafiru. Ako nekome zvuči kao jeres, šta da radim. To je moje mišljenje, kao bivšeg vlasnika jednog (Tuareg) i vozača drugog (Zafira).
EDIT: Dugujem objašnjenje oko stajanja i tankovanja... moje mišljenje je da se vozači generalno dele u dve grupe. One koji vole da uživaju i lagano putuju, sa proizvoljnim brojem stajanja i bez opterećenja kada će stići tamo kud su pošli i one koji su kao ja, dugoprugaši, koji su spremni da izvezu po 1000+ km u cugu, sa jednim stajanjem i to samo onoliko koliko mora. Izuzetno me iritira kada u jedno stajanje ne mogu da uklopim i fiziološke potrebe i kafu/hranu i gorivo, nego taman svratimo za jedno, vrlo brzo iskoči nešto drugo, pa onda opet gorivo, pa još nešto i onda put od 1200km iskasapim sa 4-5 stajanja. To me umara. Ljudima to zvuči čudno, ali siguran sam da i ovde ima takvih. Ne umaram se od duge vožnje, umaram se od pravljenja pauza. Ja nikad ne preterujem. Čim osetim umor, ja obustavljam put. Ali dok osetim, to ume da potraje i onda gledam da ne stajem kada nisam umoran, a to onda mora da se poklopi sa stanjem u rezervoaru. Sa gomilom prethodnih automobila sam to nekako uspevao da iskontrolišem i uklopim, ali ima par izuzetaka sa kojima nisam: pomenuti Tuareg (neviđeno smarajuća vožnja i udobnost trokolice za sve osim za vozača i suvozača) i Chrysler 300M. Prvi sa v6 benzincem od 3200cc, a drugi v6 benzincem od 3500cc i rezervoarom od smešnih 65 litara). Agonija. Celi put provedem u grickanju noktiju da li ću dobaciti do sledeće pumpe. Ko je putovao kroz Nemačku (a ja sam tamo veoma često), zna da su pumpe na autoputu ređe od ptice dodo. E u takvim okolnostima je autonomija sve, verujte mi na reč. Bio sam spreman da malo češće idem na pumpu zbog finoće benzinca, ali po svemu što sam video, čuo, pročitao, probao itd... vidim da bi autonomija prosto bila najmanje dvostruko slabija, a to mi je već no-go.
Prihvatam svačije mišljenje i sigurno je da ja možda sve ovo posmatram suviše crno-belo, ali ipak - sa ovim autom i sličnim dizelom imam jako pozitivna iskustva. Za mene to nije nepoznanica. Nepoznanica je bio samo turbo benzinac, jer nisam znao mogu li od njega da očekujem slično što i od ovog. Oko preprodaje se ne zamaram previše. Ja auto pre svega kupujem za sebe i porodicu i to mi je najbitnije. Kako posle bude, biće. I oprema koju sam nagurao mi neće doneti preteranu ćar prilikom preprodaje (koliko mi je poznato), pa sam ipak i tu ugurao hrpu sistema i podsistema koji mi vožnju podižu na viši nivo.
Hvala svima, još jednom!