Kupovina baš malog gradskog auta

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od mića » 20 Maj 2018, 16:51

Yaris mk1 se pravio do 2006 god, mislim da je vladi to matoro osim ako ne nadje neki bas dobar primerak sa malom km. Motor 1.0 je za izbegavanje posebno u drugoj generaciji, u prvoj je sa 4 cilindrb u drugoj sa tri cilindra. Bilo je tu problema sa lancem i jos nekim sitnim glupostima. 1.3 sa 87 ks je best buy od benzinaca. 1.33 u restylingu je imao problem potrosnje ulja kao u aurisu, tanke karike. Dizel u mk 1 je bio sa 75 ks a u mk 2 90 ks ( takav imam) odlicna su oba, u restylingu mk2 su uveli dpf filter i menjac sa 6 brzina, bio mali potrosac. Motor ima lanac, bosh dizne tako da nema problema...po meni yaris bolji, daleko bolji od aygo.

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka


pa @skipper prodaje dobar yaris mk2 sa malom kilometrazom, mozda bude zanimljivo vladi :-)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od OMP » 20 Maj 2018, 19:09

koji motor da trazim kod mk2 yarisa? posto gledam ako neleti neki dobar da uzmem, mk1 sam imao prilike da uzmem ali me uvek nesto odbilo ili se proda dok ja reagujem, mk2 nisam niesto ni trazio, vidim da su im i tamo jake cene ali moze da se pregovara pa ako ispadne neka dobra ponuda uzeo bih ga

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od mića » 20 Maj 2018, 19:21

1.3 benzinac 2006-2010 ili benzinac 1.33 restyling 2010-2012 kao i dizel 1.4D4d. Nema greske.

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od OMP » 20 Maj 2018, 19:53

ovi 2010-2012 su preskupi njih i ne gledam ali ove 2006+ mogu da potrazim. a kod mk1 samo 1.3?

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od mića » 20 Maj 2018, 19:56

Da, vidi i kod mk1 dizel. Malo je slabiji nego u mk2 75 vs 90 ks ali je neunistiv i trazen je u srb, na dobrom je glasu, nikada se niko nije ninasta zalio.

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od OMP » 20 Maj 2018, 20:07

ok hvala na info

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od mića » 20 Maj 2018, 20:23

nema na cemu, tu smo za pomoc :-) Ubodi za vladu neki dobar yaris i glava da ga ne boli :-)
yare ima i pomeranje zadnje klupe.
ako nije uslov 5 vrata ima jedan dobar ts u obrenovcu. Nema ga na oglasu ali ga je drugar video pre neki dan. 2300 eur, nije fixno, restyling, full dokumentacija, sve tip top. Evo par njegovih fotki.
Slika

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka


SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12316
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od shandu90 » 20 Maj 2018, 22:28

Yaris mk1 je auto koji se izuzetno pokazao kod prijatelja. Kupili su ga novog, dizela, i samo peri deri voznja od prvog dana. A nije mazen. Zgazio je oko 400k do sada i pali sto bi se reklo na pola kljuca.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od ljubitelj » 21 Maj 2018, 00:20

Bio sam zainteresovan za Mk1 pa sam probao 3 komada u voznji. Ocekivao sam da se tako mali auto lako snalazi na malo prostora kako je tipicno voznja po gradu ali sam se razocarao u vozne osobine i sam osecaj voznje tj komfor.

Jedan je imao tezak volan pri parkiranju, izgleda da taj model nema servo fabricki. Prva serija made in Japan 2001. koliko se secam.
Druga dva su sa hidro servom ali su imala srednje tezak volan. Konsultovao sam se sa nekoliko ljudi koji su vozili Yarise i potvrdili su mi utisak da je volan nesto tezi, to im je kao neki feature.

Ali zajednicko za sva 3 sto se meni nije svidelo u voznji je osecaj da je auto glomazan, neokretan auto uz mali ajnslag pa mu treba puno prostora za okretanje i parkiranje.
Za takav mikro auto ocekivao sam znatno bolje.
Dosta poskakuje u voznji preko pregiba na putu, oseti se i mala neravnina, amortizacija je onako, srednje losa u smislu udobnosti voznje. Lezece policajce bas oseca, ceo se zaljulja.

Drugo sto mi se nije dopalo je sto je i i pri malim brzinama, iako je sam motor prilicno tih kada se digne hauba, jasno se cuje motor u kabini kao i buka od tockova- samog puta . Kao da uopste nema nikakvu izolaciju kabine. I deluje kao da jurimo sto na sat a skazaljka je tek na 40km/h.
Gepek je potpuno neupotrebljiv, ni srednja majstorska torba sa alatom ne moze da se smesti, mozda akt tasna i to je to. Mislim da je tek 20cm dubiina do sedista.

Unutra je prostran napred, pregledan i napred i za rikverce, menjac je lak za rukovanje i precizan ali dugog hoda pa se treba navici. Grejanje sam probao u februaru ove godine, onako vise mlako duva i na najjacem. Ne znam kako bi bilo da je pravi minus i jaca zima. Radio kasetofon ima nekako plastican zvuk, ne znam da definisem, Podseca kao na zvuk iz nekog portabl "tranzistora", sad da li je sam radio ili zvucnici nemam pojma.


Od 3 koja sam probao, svao 3 su imala razne zvukove i lupanja u prednjem trapu, kazu da im je cesta greska sa stabilizatorima.
Isto sam na sva 3 primerka uocio pohabanost prednjih pojaseva i narocito kopce za vezivanje, neka plastika koja izgleda lako puca i cela ta kopca se rascveta.

Sva 3 primerka su bila u vrlo dobrom stanju, ispravni, sa ne mnogo kilometara, 2 iz Nemacke a 1 iz Slovenije uvezeni.
Potrosnju su mi rekli da je oko 6 litara (pa i nesto vise) sto i nije malo za tako lagan i mali auto, motor od 999kubika i 68KS.

Bio sam zagrejan na osnovu prica o kvalitetu i pouzdanosti Yarisa ali posle probnih voznji mislim da je bar duplo precenjen u trazenom novcu (2300-2500 za 2001/2002) od onoga sto se dobija i vredi u voznji . Verujem da je pouzdan i kvalitetan u smislu odrzavanja ali nije nesto wow utisak da bi ga rado vozio satima i kilometrima.
Ono za voznju do 5km jednom dnevno mozda bi se navikao, za iole duze motanje po gradu mislim da nije zgodan. da umara previse. Posebna prica je nezgodno smesten minijaturna instrument tabla, gde je osim brzine skoro sve nepregledno a lampice za obavestavanje o stanju sistema na vozilu vrlo oskudne.

Skrenuli su mi paznju da letva volana moze da bude problem i nema njene popravke. Komplet zamena bilo da je hidraulicka bilo da je elektro varijanta.I to samo original u Toyota servisu tako da i to treba imati u razmatranju pri kalkulaciji nabavke.

Nisam imao prilike da probam, koliko sam shvatio Mk2 verziju su znatno popravili kvalitet a i doradili upravljacki mehanizam pa je postao znatno okretniji za voznju.

Mozda sam bio bas lose srece pa naisao na 3 primerka koja mi se nisu dopala kako se voze.
Podrazumeva se da je to moj subjektivni utisak, treba probati da li ispunjava ono sto neko trazi i ocekuje za trazenu cenu.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od OMP » 21 Maj 2018, 09:02

realno koji mali auto tih godina i performansi moze da ostavi neki utisak na vozaca? mozda na nekog penzosa koji je promenio 2 auta u zivotu i oba su bila ruske ili domace proizvodnje :) ili na nekog pocetnika koji prvi put seda za volan ili pak zensku osobu koja 90% stvari i ne primeti u voznji vec gleda samo izgled auta. meni licno ni jedan od tih malih automobila nije ostavio neki utisak a vozio sam ih mnogo, ali treba napraviti kompromis, ne moze sve biti idealno pa preko nekih stvari i moras preci, zavisi ko sta ocekuje od auta i za koje mu potrebe treba, za cistu gradsku voznju 90% njih odlicno vrsi posao, za dalje nisu.
ja sam se jedino kod citroena c2 odusevio udobnoscu, jer se drasticno razlikuje od svih malih automobila, i po udobnosti sedenja i po voznji, pre toga sam imao pezo 206 (manje vise istog resenja vesanja) koji je bio tvrd kao kamen u svakom smislu, cak i sedenje je bilo neudobno, i moja zena se smorila sto realno ne primecuje mnogo karakteristika kod automobila sem vizuelnog izgleda.
Lancia Y je isto ostavila pozitivan utisak na mene, komfor, kvalitet izrade, vozne osobine, odaje utisak auta vise klase.
yaris je jedan od redjih manjih automobila koji nisam vozio tako da za njega ne znam ali citajuci neke komentare po netu hvale ga, opet kazem mora se zazmuriti na neke stvari jer ne moze biti savrsen mali auto nikad, pre svega zbog gabarita i tezine neke stvari se ne mogu napraviti da budu kao kod nekih vecih kola tako da se prave kompromisi u svemu i onda dobijes npr. okretnost na ustrb udobnosti, komfor na ustrb okretnosti, potrosnju na ustrb performansi, itd.

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od jaksa » 21 Maj 2018, 10:22

Pomenut je vw up/citigo - vozio sam ga i stvarno je ok. Npr, u isto vreme sam vozio i onaj mikro suzuki celerio, vw je daleko solidniji.
Mana - nidje gepeka.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od elMaestro » 21 Maj 2018, 10:23

Nije isto vesanje na 206 i c2, 206ica ima torziju pozadi.

Poslato sa RNE-L21 uz pomoć Tapatoka

Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od mića » 21 Maj 2018, 10:30

@ljubitelj to sam i pomenuo da u yarisu treba izbeci 1.0 motor. Mali gepek? Zadnja klupa se pomera, naravno ne treba ocekivati cudo, tvrdo vesanje? Ne znam, mozda ti zapao primerak sa tvrdim losim gumama. @omp ako budes imao prilike probaj ts mk1, taj sa 1.5 motorom i 105 ks je mala azdaja jer je uparen sa fantasticnim menjacem, trazeniji je i bolji je za voznju od mk2 ts koji ima1.8 motor i 130 ks. Taj sto sam okacio fotke je extra kupovina za bilo koga kome treba gradska zujalica.

Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od ljubitelj » 21 Maj 2018, 10:57

Najmanje primedbi imam na motor, mirno radi, lepo vuce, pouzdan dovoljno po onome sto znam.
Sve ostalo je mene odbijalo. Jeste, pomera se zadnja klupa sto je vise ukras jer se nista ne dobija, i dalje je gepek neupotrebljiv za bilo sta osim kesa i slicno mekano da se uglavi.

Nije okretan, nije komforan, nije bas ni mali potrosac, i pri tome skup za ono sto pruza po mojoj proceni. Prednost je sto iako mali ima 4 vrata koja se lepo i siroko otvaraju i lagano se ulazi. Barem ovo sto sam ja probao.

Treba probati, nekome ce odgovarati kakav je paket osobina ali meni nije leglo nakon probne voznje. Nekako mi deluje nedovrseno kao proizvod.

Opet znam kolegu koji je sa Mk1 1.0 isao od Bgd do Amsterdama i nazad i bio sasvim zadovoljan. To mu je bio prvi auto.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8048
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina baš malog gradskog auta

Post od OMP » 21 Maj 2018, 11:05

jaksa je napisao:
21 Maj 2018, 10:22
suzuki celerio
to bi trebalo da je isto sto i kia picanto (novija) samo je kia jeftinija koliko sam nailazio na oglasima

Odgovori