Koji Crossover..?
Poslato: 10 Feb 2019, 00:56
Momci, treba mi mali savet, raspisacu se, pa unapred izvinite ako malo ugnjavim...
Trenutno vozim Vectru C, 2005. godiste, 1.9 CDTI motor, 88kw. Kupio sam je 2014e, sa 118.000 na satu, od kucnog prijatelja svog druga - dakle, sa proverenom istorijom. Bio odrzavan sjajno, kod mene jos bolje: uvek sam menjao sve cim pocne da zeza, ugradjivao nemacke delove, a ne kineske, i tako dalje. Medjutim, dva razloga su sto bih nesto prilicno drugacije.
1. I pored mojih nastojanja da je odrzavam maksimalno revnosno, Vectra ipak malo pokazuje znake starenja... Motor je apsolutno fantastican, i na njega nemam nikakvih zamerki, elektronika takodje "slusa" za sad, ali ogibljenje je (prevashodno zbog losih puteva) vec celo zamenjeno, a i opet se pojavljuju kojekakvi zvuci i tandrkanja (after-market delovi za starije Opele nisu bas fantasticni). Pored toga, i u unutrasnjosti se znaci starenja ne mogu sakriti (ipak auto ima 200kkm od nedavno), i bojim se da bi u narednom periodu taj trend otkazivanja kojacega mogao da nastavi, shodno starosti vozila, a ja bih ipak nesto pouzdanije, gde manje treba da razmisljam (toga imam dovoljno i na poslu).
2. Vectra je k'o stvorena za auto-put: lezi kao pegla, guta kilometre, ne trosi mnogo. Medjutim, u gradu je nezgrapna, NS izgleda prilicno slabo po pitanju parkiranja poslednjih godina, a i nekoliko puta godisnje imam potrebu da sidjem na kojekakve makadame (porodicno groblje u BiH, kod ocevih, je jedno 3, 4km od asfalta; pored toga volimo izlete u prirodu, tipa Uvac, Stara Planina i slicno, pa i tu neretko bude neki makadam) ili generalno puteve loseg kvaliteta, a po auto-putu ne vozim ni blizu nekog dnevnog nivoa. Pritom, za sad smo verenica i ja sami, u narednih 5god jedno dete planiramo gotovo sigurno, za dva je upitno, tri fizicki nemoguce. Hocu da kazem: tako velik auto, nizak i osetljiv na lose puteve ne uklapa se najbolje u nase potrebe. Stoga, deluje nam da nam malo duzi hod amortizera, nesto malo klirensa, i uspravnija pozicija u voznji (posto sam vec nesto malo problema imao sa ledjima) vise odgovaraju, a jos i u nesto sitnijem autu, zbog dosta gradske voznje.
Najzad, usled razloga prevashodno opisanih u 2. stavci, delovalo mi je da bi neki Crossover bio dobar izbor. Zbog buducih prinova i neretkih putovanja, ni neka varijabilnost ne bi bila na odmet, tako da neki kombo SUV-a i MPV-a deluje najlogicnije. Dakle, ne treba nam ni terenac (nego cisto vozilo koje je prikladnije za malo skrnavije puteve od limuzine), ali ni ven - Vectru, primera radi, nikad nismo napunili ono do vrha, da kazes, cak ni u Grcku na more kad smo isli. Najzad, prvo pitanje bi bilo: slazete li se da je tu onda neki Crossover dobra odluka, ili mislite da za to malo "izleta" u prirodu nema potrebe za time..? U tom slucaju, kakvi su vasi pogledi na nasu situaciju..?
Sto se Crossover-a tice, od svega sto smo gledali, "najblizi" su nam Suzuki S-Cross i Opel Crossland X. Eto, oba u poredjenju sa sestrinskim modelima (Vitara i Mokka X) su malo vise MPV-ovi nego SUV-ovi, a jos su i povoljniji (ok, S-Cross je zapravo par stotina evra skuplji od Vitare, ali je znacajno veci u unutrasnjosti, kao da je C kategorije, a Vitara B). Pritom se Mokka samoeliminisala i cenom - mi ne bismo bas preko 17k eura da dajemo za kola, a najjeftinija Mokka je bas toliko, tako da... Tu dolazimo do drugog pitanja: koji je auto od ta dva bolji..?
Da pomognem (a zapravo zakomplikujem): Crossland X bi uzimali sa 1.5 HDi motorom sa 102 KS i verovatno Innovation opremom (koja ima sve sto nam treba i previse - to sve izadje cak malko iznad 17k, ali nadamo se manjem popustu); s druge strane, S-Cross bi bio 1.4 turbo benzinac, sa Premium opremom (drugi paket, isto ima sve sto treba), sto je 16.5k. Beta Motors obicno ne daje nikakve popuste, eventualno dobijes kasko ili metalik, a cuo sam i neke dosta lose price za njihov servis i profesionalnost (mada i nekoliko dobrih). S druge strane, Bel Car je tu korektniji (koliko cujem), a jos firma u kojoj verenica radi ima neki partnerski ugovor sa njima, imaju i dobro finansiranje, i tako...
Gledali smo i svasta drugo:
500L Cross - jedino bi sa 1.6 MJet dosao u obzir, a s njim je strasno skup
500X - premalo prostora
Renegade - novi benzinci trose kao mutavi, dizeli skupi
2008 - relativno skup, 1.2 motor ne bismo (ne odgovara mu srpsko gorivo), a 1.5 HDi kod njega ide samo sa 5-stepenim menjacem
C4 Cactus - o njemu sam dosta razmisljao, ali ima bas mali gepek, a plastika unutra mi je izgledala bas nekako jeftino u poredjenju sa ostalima (pa cak i Suzukijem), i iako mi to nije mnogo bitno, malo odbija
Kona - premali unutra, kao i Stonic (o uvozniku Kie u Srbiji bolje da i ne pricam...)
Arona - isto nam je bila jaako zanimljiva, ali 1.0 TSI me malo odbija (iako vidim da ga VW gura svuda), a 1.6 TDI ide samo sa 95KS i 5 brzina, osim u najskupljem paketu
Captur - kod nas je, bar u cenovnicima, bio prilicno skup, a trenutno mu je paleta motora osakacena i nema za nas nista interesantno
Procitao sam razne testove za Crossland-a, i ako razlika izmedju 1.6 sa 120KS i ovog "novog" 1.5 bloka sa 102KS nije ogromna, bio bi nam taman. Ne raduje me sto je par puta napisano da je relativno tvrd, a ne tako sjajan u temperamentnijoj voznji, ali nisam preterano zustar vozac, a i uzecemo ga na test voznju, pa ako je bas los... Suzuki bi trebalo da je tehnicki savrseno utegnut, jak motor, malo siromasniji materijali u unutrasnjosti, ali sve ok, cak je i malo jeftiniji od Crossland-a... Verovatno se pitate zasto li se onda dvoumimo: problem bi mogao biti oko tog uvoznika/servisa, eventualno postprodaje (mada o tome ne razmisljam toliko), a i Crossland ima dizel motor (usteda na duze staze).
Postoji li nesto sto propustam..?
Unapred hvala!
Trenutno vozim Vectru C, 2005. godiste, 1.9 CDTI motor, 88kw. Kupio sam je 2014e, sa 118.000 na satu, od kucnog prijatelja svog druga - dakle, sa proverenom istorijom. Bio odrzavan sjajno, kod mene jos bolje: uvek sam menjao sve cim pocne da zeza, ugradjivao nemacke delove, a ne kineske, i tako dalje. Medjutim, dva razloga su sto bih nesto prilicno drugacije.
1. I pored mojih nastojanja da je odrzavam maksimalno revnosno, Vectra ipak malo pokazuje znake starenja... Motor je apsolutno fantastican, i na njega nemam nikakvih zamerki, elektronika takodje "slusa" za sad, ali ogibljenje je (prevashodno zbog losih puteva) vec celo zamenjeno, a i opet se pojavljuju kojekakvi zvuci i tandrkanja (after-market delovi za starije Opele nisu bas fantasticni). Pored toga, i u unutrasnjosti se znaci starenja ne mogu sakriti (ipak auto ima 200kkm od nedavno), i bojim se da bi u narednom periodu taj trend otkazivanja kojacega mogao da nastavi, shodno starosti vozila, a ja bih ipak nesto pouzdanije, gde manje treba da razmisljam (toga imam dovoljno i na poslu).
2. Vectra je k'o stvorena za auto-put: lezi kao pegla, guta kilometre, ne trosi mnogo. Medjutim, u gradu je nezgrapna, NS izgleda prilicno slabo po pitanju parkiranja poslednjih godina, a i nekoliko puta godisnje imam potrebu da sidjem na kojekakve makadame (porodicno groblje u BiH, kod ocevih, je jedno 3, 4km od asfalta; pored toga volimo izlete u prirodu, tipa Uvac, Stara Planina i slicno, pa i tu neretko bude neki makadam) ili generalno puteve loseg kvaliteta, a po auto-putu ne vozim ni blizu nekog dnevnog nivoa. Pritom, za sad smo verenica i ja sami, u narednih 5god jedno dete planiramo gotovo sigurno, za dva je upitno, tri fizicki nemoguce. Hocu da kazem: tako velik auto, nizak i osetljiv na lose puteve ne uklapa se najbolje u nase potrebe. Stoga, deluje nam da nam malo duzi hod amortizera, nesto malo klirensa, i uspravnija pozicija u voznji (posto sam vec nesto malo problema imao sa ledjima) vise odgovaraju, a jos i u nesto sitnijem autu, zbog dosta gradske voznje.
Najzad, usled razloga prevashodno opisanih u 2. stavci, delovalo mi je da bi neki Crossover bio dobar izbor. Zbog buducih prinova i neretkih putovanja, ni neka varijabilnost ne bi bila na odmet, tako da neki kombo SUV-a i MPV-a deluje najlogicnije. Dakle, ne treba nam ni terenac (nego cisto vozilo koje je prikladnije za malo skrnavije puteve od limuzine), ali ni ven - Vectru, primera radi, nikad nismo napunili ono do vrha, da kazes, cak ni u Grcku na more kad smo isli. Najzad, prvo pitanje bi bilo: slazete li se da je tu onda neki Crossover dobra odluka, ili mislite da za to malo "izleta" u prirodu nema potrebe za time..? U tom slucaju, kakvi su vasi pogledi na nasu situaciju..?
Sto se Crossover-a tice, od svega sto smo gledali, "najblizi" su nam Suzuki S-Cross i Opel Crossland X. Eto, oba u poredjenju sa sestrinskim modelima (Vitara i Mokka X) su malo vise MPV-ovi nego SUV-ovi, a jos su i povoljniji (ok, S-Cross je zapravo par stotina evra skuplji od Vitare, ali je znacajno veci u unutrasnjosti, kao da je C kategorije, a Vitara B). Pritom se Mokka samoeliminisala i cenom - mi ne bismo bas preko 17k eura da dajemo za kola, a najjeftinija Mokka je bas toliko, tako da... Tu dolazimo do drugog pitanja: koji je auto od ta dva bolji..?
Da pomognem (a zapravo zakomplikujem): Crossland X bi uzimali sa 1.5 HDi motorom sa 102 KS i verovatno Innovation opremom (koja ima sve sto nam treba i previse - to sve izadje cak malko iznad 17k, ali nadamo se manjem popustu); s druge strane, S-Cross bi bio 1.4 turbo benzinac, sa Premium opremom (drugi paket, isto ima sve sto treba), sto je 16.5k. Beta Motors obicno ne daje nikakve popuste, eventualno dobijes kasko ili metalik, a cuo sam i neke dosta lose price za njihov servis i profesionalnost (mada i nekoliko dobrih). S druge strane, Bel Car je tu korektniji (koliko cujem), a jos firma u kojoj verenica radi ima neki partnerski ugovor sa njima, imaju i dobro finansiranje, i tako...
Gledali smo i svasta drugo:
500L Cross - jedino bi sa 1.6 MJet dosao u obzir, a s njim je strasno skup
500X - premalo prostora
Renegade - novi benzinci trose kao mutavi, dizeli skupi
2008 - relativno skup, 1.2 motor ne bismo (ne odgovara mu srpsko gorivo), a 1.5 HDi kod njega ide samo sa 5-stepenim menjacem
C4 Cactus - o njemu sam dosta razmisljao, ali ima bas mali gepek, a plastika unutra mi je izgledala bas nekako jeftino u poredjenju sa ostalima (pa cak i Suzukijem), i iako mi to nije mnogo bitno, malo odbija
Kona - premali unutra, kao i Stonic (o uvozniku Kie u Srbiji bolje da i ne pricam...)
Arona - isto nam je bila jaako zanimljiva, ali 1.0 TSI me malo odbija (iako vidim da ga VW gura svuda), a 1.6 TDI ide samo sa 95KS i 5 brzina, osim u najskupljem paketu
Captur - kod nas je, bar u cenovnicima, bio prilicno skup, a trenutno mu je paleta motora osakacena i nema za nas nista interesantno
Procitao sam razne testove za Crossland-a, i ako razlika izmedju 1.6 sa 120KS i ovog "novog" 1.5 bloka sa 102KS nije ogromna, bio bi nam taman. Ne raduje me sto je par puta napisano da je relativno tvrd, a ne tako sjajan u temperamentnijoj voznji, ali nisam preterano zustar vozac, a i uzecemo ga na test voznju, pa ako je bas los... Suzuki bi trebalo da je tehnicki savrseno utegnut, jak motor, malo siromasniji materijali u unutrasnjosti, ali sve ok, cak je i malo jeftiniji od Crossland-a... Verovatno se pitate zasto li se onda dvoumimo: problem bi mogao biti oko tog uvoznika/servisa, eventualno postprodaje (mada o tome ne razmisljam toliko), a i Crossland ima dizel motor (usteda na duze staze).
Postoji li nesto sto propustam..?
Unapred hvala!