Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Tačno. Normalan 1.4 tb će imati najmanje 200ks za 2-3godine.
Sadašnji TB su na lestvici razvoja kao kad je bilo svetlo vreme 1.9 TDI od 100ks.
Već se uvode nove tehnologije ubrizgavanja goriva, ventilskih razvoda....
Primer je Fiat Twin Air, koji sigurno neće biti upamćen po pouzdanosti, velokoj snazi.... Ali setite se prvog JTD, koji je otvorio nove vidike.
Ford je predstavi pre neki dan TB motor Eco Boost 1.0L od 123ks, a najavio je varijantu od 177ks. Inače motor ima 3 cilindra.
I motor F1 turbo od 1600cm3 je imao 1000ks, davne 1985god uz restriktore, i to pri niskih 12000rpm. Tako da....
Sadašnji TB su na lestvici razvoja kao kad je bilo svetlo vreme 1.9 TDI od 100ks.
Već se uvode nove tehnologije ubrizgavanja goriva, ventilskih razvoda....
Primer je Fiat Twin Air, koji sigurno neće biti upamćen po pouzdanosti, velokoj snazi.... Ali setite se prvog JTD, koji je otvorio nove vidike.
Ford je predstavi pre neki dan TB motor Eco Boost 1.0L od 123ks, a najavio je varijantu od 177ks. Inače motor ima 3 cilindra.
I motor F1 turbo od 1600cm3 je imao 1000ks, davne 1985god uz restriktore, i to pri niskih 12000rpm. Tako da....
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Tako da... Čekamo elektro-automobile sa obrtnim momentom kao liftovi u Taipei bildingu i potrošnjom, pouzdanošću i zagađenjem tri koplja iznad svega nabrojanog.
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Previse ocekujete od smanjenja potrosnje, ne moze to u nedogled dole.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Navodno, prostor za to postoji u iskorišćavanju do sada rasipane energije kočenja i toplote, ali ta priča već u startu jako odskače od onog što je Ogi pitao.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Po cemu turbo benzinski motor zaostaje u razvoju za turbo dizelom, pa ovakvo poredjenje? I otkud to da je takakv motor na pocetku razvoja?Sadašnji TB su na lestvici razvoja kao kad je bilo svetlo vreme 1.9 TDI od 100ks.
To nema veze sa turbo benzinskim motorima, vec sa svim benzinskim motorima. I te tehnike su poznate vec duze vreme.Već se uvode nove tehnologije ubrizgavanja goriva, ventilskih razvoda....
Otkud je to MultiAir nepouzdan, gde se to pokazalo, ti motori su tek poceli masovno da se eksploatisu. Otkud to da imajuu malu snagu?Primer je Fiat Twin Air, koji sigurno neće biti upamćen po pouzdanosti, velokoj snazi
Tako da sta...? I kako je to bilo 1985. a ti motori su sada na "pocetku" svog razvoja? I bilo je 1500cm3 i 1500ksI motor F1 turbo od 1600cm3 je imao 1000ks, davne 1985god uz restriktore, i to pri niskih 12000rpm. Tako da....
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Nova Panda dobija 0.9l TwinAir motor sa 105 KS. Više od 100 KS po litri
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Citroen DS4 R, 166ks po litri
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
@Geza
Nije to stvarno nista neverovatno za turbo benzin motor. Mada, to i nije poenta kod tog motora. Otprilike od 120ks/l moze da se prica o dobrom rezultatu...ako se islo na to.
Lotus je u Espritu odavno imao preko 160ks/l, Porsche ima sada slicne rezultate.
@Scuderia
DS3 Racing ima 130ks/l
Nije to stvarno nista neverovatno za turbo benzin motor. Mada, to i nije poenta kod tog motora. Otprilike od 120ks/l moze da se prica o dobrom rezultatu...ako se islo na to.
Lotus je u Espritu odavno imao preko 160ks/l, Porsche ima sada slicne rezultate.
@Scuderia
DS3 Racing ima 130ks/l
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
TB su u uzletu. Ali recimo još nema turbine promenjive geometrije. Motori su još suviše veliki, malog iskorišćenja tako da se traže materijali koji mogu da zadovolje zahteve za izradu klipova ventila.... uz pristupačnu cenu.
Sistem direktnog ubrizgavanja benzina je u uzletu, ali ima još slabih tačaka. Ovaj sistem praktično daje identične benefite koje daje CR dizel, veliki broj sekvenci u jednom ciklusu ali i kondenzaciju benzina na stublinama (poznat problem TSI)....
Twin Air ima potpuno novi razvod ventila, koji pruža nove mogućnosti, ali zbog hidrauličnog otvaranja ventila pretpostavljam da će se pojaviti veliki problemi i jako skupe popravke (čuo sam već nešto o tome). A snaga nije nešto za respekt.
F1 sam naveo kao primer i ogradio se da je motor 1.6L imao 1000ks uz primenu restriktora (kalibrisana cev na usisu i restrikcioni ventil pritiska turbine)
Problem starih TB je bio velika potrošnja. Ta velika potrošnja je nešto što se upravo rešava. Porshe... ko je tu gledao potrošnju? TB se vraćaju u prvom redu zbog novih EU normi koje atmosferski motori neće moći da zadovolje uz potreban output.
Sistem direktnog ubrizgavanja benzina je u uzletu, ali ima još slabih tačaka. Ovaj sistem praktično daje identične benefite koje daje CR dizel, veliki broj sekvenci u jednom ciklusu ali i kondenzaciju benzina na stublinama (poznat problem TSI)....
Twin Air ima potpuno novi razvod ventila, koji pruža nove mogućnosti, ali zbog hidrauličnog otvaranja ventila pretpostavljam da će se pojaviti veliki problemi i jako skupe popravke (čuo sam već nešto o tome). A snaga nije nešto za respekt.
F1 sam naveo kao primer i ogradio se da je motor 1.6L imao 1000ks uz primenu restriktora (kalibrisana cev na usisu i restrikcioni ventil pritiska turbine)
Problem starih TB je bio velika potrošnja. Ta velika potrošnja je nešto što se upravo rešava. Porshe... ko je tu gledao potrošnju? TB se vraćaju u prvom redu zbog novih EU normi koje atmosferski motori neće moći da zadovolje uz potreban output.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Turbo benzin motori su u uzletu, ali nisu na pocetku svog razvoja. Samo je nastavljeno intezivno tamo gde se stalo.
Ne znam na sta tacno mislis kad kazes na turbo kompresor promenljive geometrije. Jer takvi kompresori postoje. Mozda mislis na neko drugo resenje koje nije u upotrebi?
Direktno ubrizgavanje postoji vec vise od deceniju. Problemi postoje i oni su vezani za kvalitet goriva. Na zapadu to nije toliko izrazeno.
Multiair se testirao 10 godina, bas zbog svoje kompleksnosti. Videcemo kako ce se pokazati. Snaga svakog potpuno novog motora ne moze biti posebno velika, ali ne vidim za sada ni da je inferiorna.
U poslednjoj recenici si rekao tacnu sustinu zasto je doslo do uzleta turbo benzin motora.
Ne znam na sta tacno mislis kad kazes na turbo kompresor promenljive geometrije. Jer takvi kompresori postoje. Mozda mislis na neko drugo resenje koje nije u upotrebi?
Direktno ubrizgavanje postoji vec vise od deceniju. Problemi postoje i oni su vezani za kvalitet goriva. Na zapadu to nije toliko izrazeno.
Multiair se testirao 10 godina, bas zbog svoje kompleksnosti. Videcemo kako ce se pokazati. Snaga svakog potpuno novog motora ne moze biti posebno velika, ali ne vidim za sada ni da je inferiorna.
U poslednjoj recenici si rekao tacnu sustinu zasto je doslo do uzleta turbo benzin motora.
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Sve je to u redu, ali mi govorimo o dvocilindričnom TwinAir motoru. Ja sam više impresioniran tim napretkom na polju motora, nego sa četvorocilindričnim turbo agregatima.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
TwinAir je posle dugo vremena (od varijabilnog rada bregastih i direktnog ubrizgavanja) veliki napredak za benzinske motore.
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Samo da navedem da je na većini turbo benzinaca u upotrebi, u autosportu, na velikim i jakim automobilima, problem pregrevanja delova, rešavan uz posebne dodatne sekvence ubrizgavanja goriva, ili ranije karburatorski TB sa izuzetno jakim benzinskom smešom, tako da se na ubrzavanjima viorio crni dim, a na puštanju gasa pucanje u izduvu.
To vreme je prošlo.
Što se tiče turbine promenjive geometrije, mislim da je je do sada samo Porshe primenio i to samo na jednom modelu, što govori sve. To pokušavaju da nadoknade elektronskom regulacijom rasteretnog ventila turbine.
Twin Air je uzeo nešto (promenivi hod ventila i varjabilne faze) što je prvi na komercijalnom automobilu uveo BMW, ali kao mehanički sistem. Takvi motori se ugrađuju i u Pug 1.6 i lično sam gledao taj otvoreni motor koji je pokrivio ventile.... a kažu primera ima mnogo a i za fiat sam to čuo. Ti motori praktično nemaju leptir gasa.
To vreme je prošlo.
Što se tiče turbine promenjive geometrije, mislim da je je do sada samo Porshe primenio i to samo na jednom modelu, što govori sve. To pokušavaju da nadoknade elektronskom regulacijom rasteretnog ventila turbine.
Twin Air je uzeo nešto (promenivi hod ventila i varjabilne faze) što je prvi na komercijalnom automobilu uveo BMW, ali kao mehanički sistem. Takvi motori se ugrađuju i u Pug 1.6 i lično sam gledao taj otvoreni motor koji je pokrivio ventile.... a kažu primera ima mnogo a i za fiat sam to čuo. Ti motori praktično nemaju leptir gasa.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
DS3 da, ali DS4 R 166ks/l.starac vujadin je napisao:@Scuderia
DS3 Racing ima 130ks/l
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Da li biste posle 1.4 kupili 1.4T ?
Videcemo, taj jos ne postoji.