Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Bodin
Postovi: 25
Pridružio se: 04 Apr 2019, 23:07
Garaža: Opel Insignia 2.0 cdti ecoflex 110(+1)konj

Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Bodin » 11 Apr 2019, 16:56

Video sam da ima slična tema (pa ako treba spojite).

Mesec dana tražim polovni automobil, a još nisam mrdnuo od početka. Pročitao sam forume i forume, savete i savete. Možda sam čak mrdnuo malo, ali u minus.

Znam, delimično, šta želim (sistemom eliminacije smanjujem broj modela).
Želim: vozačev, suvozačev i bočni airbag i obavezno child lock (nema svaki auto), električne podizače prozora (neću da se bakćem sa ručicom i neću naknadno da ih ugrađujem) i tempomat. Što više opreme ima to bolje (volim gedžete, ali nisu neophodni).Znam, samo budala kupuje polovni auto sa full opremom (ta elektronika mora otkazati). Prija imati kamere, asistenta za praćenje trake, parking senzore.
Osnovna stvar, gepek ne manji od 460l (trenutno vozim Megana sa gepekom od 330l) pošto ne želim više kese da bacam po kolima i nalazim im mesta. Dete mi ima problema sa ishranom i, kako smo iz malog mesta, jedino rešenje je putovanje do Beograda i kupovina tamo (Tempo ne šalje online). Zato mi je bitan gepek. Hečbekove sma izbacio pošto nisam naleteo (sa uključenim opcijama koje sam nabrojao) na hečbek koji ima više od 430l (znam kofer nije voda).

Zaboravih najbitniju stvar, euro 5 i ne stariji od 2011 (sem u slučaju da je verzija pravljena između 2009 i 2012 (onda dolazi u obzir i 2010)).
Ne više od 175000km (vidim da dosta automobila ima problem na 180.000, 200.000).

Zašto monovolumen u obzir? Dete mi ima problem sa povraćanjem u kolima, i ideja mi je da mu ubacim dvd i razne druge gluposti u kola (njemu 4 god i bratu 1 god) kako bi probali da pređemo neku razdaljinu a da se ne ispovraća. Stil vožnje mi je takav da "zanosim" zadnji kraj pa je možda to uzrok, ali povraćao je i kada ga je moj otac vozio (istim kolima). Možda je uzrok u samim kolima... Zato mi je udobnost i prostor unutra bitan.

Godišnje ne prelazim više od 10.000km, ali ako se maložim na auto, a dete ne bude povraćalo, ko zna možda i odemo na neki duži put. Zbog problema sa ishranom i alergijama ne možemo mu davati lizalice i ostale preparate protiv mučnine (zbog sastojaka, pošto još nije utvrđeno na šta je alergičan).

Osnovno pitanje je šta uzeti i dodatno smanjiti listu automobila (karavan, multivan, limuzina).
Od limuzina za koej sam video da imaju velike gepeke:
reno fluence - 530l
reno thalia - 504l
fiat linea - 500l
Škoda Fabia - 505l
dacia logan - koja je pala (i verzija MCV) na testu bezbednosti i količini metala koju ima (bezbednost mi je bitan faktor zbog dece, prevrtao sam kola na krov, gledao sam kako audi udara u daciju i ostaje neoštećen a Dačiji točak nismo uspeli da nađemo).
Druge limuzine nisam video sa litražom koja mi odgovara a da je u tom cenovnom rangu i da ima sve ono što sam naveo.

Karavani:
Reno Megan
Opel Astra
Ford Focus
Pežo 308
Pežo 508
Škoda Fabia
Škoda Octavia - 602l gepek
Golf VI - samo mi se jednom pojavio

Monovolumeni:
Zafira - 7 sedišta, pa sam mislio da srednju klupu pomerim u srednji položaj ili krajnji a zadnju spustim (na taj način bi dobio prostor za gepek, i prostor za decu).
Modus i Grand Modus
5008
3008
Grand Scenic -
Roomster
Picasso i Grand picasso (C3 ili C4)

Po jednom sajtu gde saam gledao upoređivanje automobila i prednosti i mane, ispada da je Meganu (1.9 dci 131KS) najveća mana udobnost , a Fabiji, bezbednost (1.6TDI 75KS). Za scenic kažu da je problem plivajući zamajac (uzeo bi varijantu bez zamajca onda) a da je generalno svima problem DPF filter ako nije dobro održavan. Kod pežoa problem je na 150000-185000km.
Kod insignije na primer su rekli da se problemi javljaju oko 225000km.

Da li možda razmišljati samo o malim motorima (1.0 i 1.2/1.3 sem ako nije slučaj da manji motor od 1.6 nemaju kao pežo 5008 i 3008) ili je glupo voziti Zafiru sa 1.4? ili škodu sa 1.2?

Čitao sam iskustva na svim domaćim sajtovima koji su radili testove polovnih automobila, čitao sam iskustva vozača.

Ukoliko bi dete i dalje povraćalo u kolima, kola bi vrlo brzo prodao (u roku od 2 godine). To je razlog zašto ne kupujem nova kola do 12000 (Dačija, Škoda) ili polovna kola u većem rangu (pomenuta Insignija koju ću kad tad kupiti polovnu).

Nisam pametan, nemam drugara koji uvoz automobile pa da znam da me neće zeznuti za km.

Izvinjavma se na ovolikom postu i na novo otvorenoj temi a ne vezanoj temi (mislim da je slično ali opet različito).

Edit:
Zabroavih 4/5 vrata, klima obavezna (auto ili manuelna) i manuelni menjac.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12119
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od McGruja » 11 Apr 2019, 17:20

Zahtevi su jasni, ali suviše modela ti je u igri

Izaberi dva ili tri, pa ih probaj bar na taxiju ili od poznanika ako neko ima taj model

Pa onda traži auto da je dobar

Ogi
Postovi: 10029
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Ogi » 11 Apr 2019, 17:29

Kako zanosis zadnjim krajem sa decom u kolima?

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 13709
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od passenger » 11 Apr 2019, 17:33

Ne znam kakav P508 možeš da nadješ za te pare, ali mi deluje kao najjasnija kupovina od svih. Neki 2.0 HDI sa manuelnim menjačem.

Mada nisam siguran šta moze da se pazari od 508-ce za taj novac. Možda neki 1.6T, pa da mu guraš plin :)

ovu grupicu izbegni, uzmi ozbiljniji auto za taj novac.

reno fluence - 530l
reno thalia - 504l
fiat linea - 500l
Škoda Fabia - 505l
dacia logan

I 308 ima na forumu, @cozmo ponosni vlasnik će ti reći nešto o tome. A ima i njegova tema na forumu, prelistaj ,na prvoj je stranici. Neki 2.0 HDI je dobra opcija.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12119
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od McGruja » 11 Apr 2019, 17:43

Cosmo ima 307icu

Bodin
Postovi: 25
Pridružio se: 04 Apr 2019, 23:07
Garaža: Opel Insignia 2.0 cdti ecoflex 110(+1)konj

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Bodin » 11 Apr 2019, 18:48

Ogi je napisao:
11 Apr 2019, 17:29
Kako zanosis zadnjim krajem sa decom u kolima?
Verovatno oštrije (kasnije) ulazim u krivine, kao kada vozim krompir (što je dobro kada žena sedi pozadi :D).

passenger je napisao:
11 Apr 2019, 17:33
ovu grupicu izbegni, uzmi ozbiljniji auto za taj novac.

reno fluence - 530l
reno thalia - 504l
fiat linea - 500l
Škoda Fabia - 505l
dacia logan
Hvala passenger za savet da izbegnem limuzine koje sam naveo (suzilo je pretragu).

McGruja je napisao:
11 Apr 2019, 17:20
Zahtevi su jasni, ali suviše modela ti je u igri

Izaberi dva ili tri, pa ih probaj bar na taxiju ili od poznanika ako neko ima taj model

Pa onda traži auto da je dobar
To mi i cilj ove teme, da svedem ili na jednu karoseriju ili po 2-3 karavana + 2-3 monovolumena pa da onda podrobnije na forumima iz analiziram iskustva vozača koji imaju te automobile i na taj način svedem na 1-3 modela.
Poslednja izmena od Bodin u 11 Apr 2019, 18:56, izmenjeno 1 put ukupno.

Ogi
Postovi: 10029
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Ogi » 11 Apr 2019, 18:53

:rofl:

Bodin
Postovi: 25
Pridružio se: 04 Apr 2019, 23:07
Garaža: Opel Insignia 2.0 cdti ecoflex 110(+1)konj

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Bodin » 11 Apr 2019, 19:14

Koliko je realno ovo https://www.polovniautomobili.com/auto- ... bez-ucesca

Mislim, mazda 5.

ljubitelj
Postovi: 5993
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od ljubitelj » 11 Apr 2019, 19:30

Što se ljuljanja i voznih osobina tiče karavan pre minivana.
Karavan pre limuzine po pitanju gepeka, gepek kod njih ide obično od 550-950 litara bez obaranja sedišta.

P508 2011 ili slično nemam ideju da li ima uopšte, a ako već gledaš tu je i C5.

Ta D klasa je daleko udobnija za vožnju pozadi od svega pobrojanog u nižim klasama B i C segmenta, koliko razumem to je bitna osobina radi dece.

Motor ispod 1,6 ne bih razmatrao a 2,0 je nekako optimalni (bilo bi bolje neki 2,2-2,5 ali reg.) minimum za polovan auto po meni u smislu da su mnogo manje izraubovani motori.
DPF tih godina nije problem, kod PSA nije uopšte problem bilo kog godišta.

Karavan, 2.0 motor, D/E segment mi deluje kao optimum.

Inače, kod svih auta u periodu 170,000-220,000km nailazi vreme prvog sevisiranja od kočnica/diskova i čeljusti, preko amrotizera i možda ponekog dela trapa/ silent bloka do prenosa/ zamajac, lamela, servisiranje kod automatika.. kaiš/lanac..

Jasnije, na tim kilometražama je obično kraj originalne prve fabričke ugradnje dosta sklopova tj prvo servisiranje vozila sa zamenom delova.

Ukoliko se to ne želi imati odmah na vidiku birati auto sa ili manje od pravih 150 ili više od pravih 250,000km (na njemu je to verovatno već zamenjeno, sredjeno).
I najvažnije gledati da auto nije bio havarisan.

6+airbagova imaju standardno valjda svi (za EU) auti od euro4 a vrlo korisno je i da imaju aktivne naslone za glavu napred /aktivna sedišta što je takodje doprinos bezbednosti putnika.


Moraš sam probati u vožnji, možda i da te neko vozi dok si na zadnjem sedištu da bi osetio kako bi to moglo da izgleda detetu.

Bodin
Postovi: 25
Pridružio se: 04 Apr 2019, 23:07
Garaža: Opel Insignia 2.0 cdti ecoflex 110(+1)konj

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Bodin » 11 Apr 2019, 20:58

Hvala na savetima.

Misliš na nešto ovakvo https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 36-fsi-4x4 :censored:

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 24829
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od trojanac » 12 Apr 2019, 09:37

Ma da, ovo bi ti bio odličan izbor. Taman sa njim možeš još brže i kasnije da uletiš u krivinu.
Posetite Garaža blog !

Ogi
Postovi: 10029
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Ogi » 12 Apr 2019, 09:50

Hahaha :rofl:

Bodin
Postovi: 25
Pridružio se: 04 Apr 2019, 23:07
Garaža: Opel Insignia 2.0 cdti ecoflex 110(+1)konj

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od Bodin » 12 Apr 2019, 10:13

trojanac je napisao:
12 Apr 2019, 09:37
Ma da, ovo bi ti bio odličan izbor. Taman sa njim možeš još brže i kasnije da uletiš u krivinu.
Kažem ja ženi, ženo našli smo kola idemo da kupimo (prelepa oprema). Sve dok nisam video registraciju (učinilo mi se 24000).

Ovo da uzmeš i pokloniš nekom neprijatelju jedini uslov 5 godina da ga registruje i ne otuđuje. :dobarvic:

Edit:
smanjio sam na:
karavani: 308, megan, astra, focus, fabia, octavia
Minivolumen: 5008, zafira, grand modus, picasso, grand picasso

Što više čitam komentare na forumima (prevare na autoplacevima), zaključak se svodi samo na to naći nekog ko će biti realan sa kilometražom (džabe tražiti i preko 300kkm kada je on možda vratio sa 700kkm). Najmanje je bitno za šta se opredelim.

gazza
Postovi: 1046
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Lokacija: Vracar

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od gazza » 12 Apr 2019, 11:24

sto se tice odabira tipa karoserije sve je kompromis koji moras da vagas u zavisnosti od afiniteta. ako MVP ima visoko sedenje ili je generalno povisen, mnogo se lepse vozi ali to ljulja zbog visine sem ako nije vrhunsko vozilo do kog ne mozes da dobacis (subaru XV na primer, nije bas MVP nego crossover ali nije daleko). ako ti je to issue onda moras da se pomiris da ces sedeti kao u kadi ali da ces imati bolji handling u vozilu, moja preporuka tu je neki kompaktniji karavan tipa opel astre, novog pezoa 308-II, fokusa, megana, aurisa, honde civic - dokle mozes da dobacis.


ako ne patis od snobizma nadji astru H karavan poslednju godinu proizvodnje, ima ih sa 2010. i maksimalno ubi cenu prodavcu jer ih ima na hiljade u srbiji i prosto se ne prodaju. to je inace dobro sklopljen auto sa odlicnim vesanjem i prednjim trapom, odlicni motori i benzin i dizel - nikakav bitan napredak nije napravljen po tom pitanju u kasnijim modelima sem estetike - ja sam imao odlican menjac iako tu ima razlicitih misljenja. oprema ima tona samo zavisi koju verziju uzmes, sad nema grejanje volana i signalizacija promene trake, ako bas mora to :delete: onda nesto drugo. lak i jeftin za odrzavanje, delovi od kioska do otpada, nema nijedan nepoznat issue.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 1771
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: prazna
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina automobila do 5500 evra - karavan ili Monovolumen ili limuzina

Post od OMP » 12 Apr 2019, 12:04

Bodin je napisao:
12 Apr 2019, 10:13


Edit:
smanjio sam na:
karavani: 308, megan, astra, focus, fabia, octavia
Minivolumen: 5008, zafira, grand modus, picasso, grand picasso

Što više čitam komentare na forumima (prevare na autoplacevima), zaključak se svodi samo na to naći nekog ko će biti realan sa kilometražom (džabe tražiti i preko 300kkm kada je on možda vratio sa 700kkm). Najmanje je bitno za šta se opredelim.
to za km nikad ne mozes znati, bilo da je plac ili ovako neki prodavac, gledaj opste stanje auta a to koliko je presao sam bog zna, sem ako bas nema neku toliko uverljivu istoriju odrzavanja ali i to se danas lako napravi, ja prvi priliikom uvoza gledam da uvezem nesto sa sto manje km ali ni ja nisam siguran da je ta km prava posebno ako kupim auto sa nekog placa mada cinjnica je da je sigurnije svakako tamo nego ovde kod nas da kupis jer su mnogo manje sanse da preprodavci na zapadu muljaju sa km u odnosu na ove nase.....

sto se tice izbora automobila, obzirom na velicinu auta koju trazis ja bih gledao samo dizel motore sem u slucaju npr. grand modusa kog si pomenuo gde bih izabrao npr. 1.6 benz. motor jer su odlicni kazu majstori najbolji renoov benz. motor pored 1.4 koji je izbacen kod grand modusa a zamenio ga je 1.2 turbo , 1.5dci je takodje dobar ali nesto nisam pristalica tih renoovih dizelasa.....grand modus je isti kao i onaj prvi iz 2004. godine, samo sto je malo duzi, enterijer, mehanika sve isto, proverno dobri i prilicno jednostavni automobili.


ne znam gde nadje fabui u ovoj grupi, ipak je dosta manji auto od pomenutih, meni licno mali prilicno bez obzira na karavan verziju, bolje gledaj octaviu a slozio bih se sa kolegom u vezi astre H da je mozda tu najbolji izbor, motori su jtd tako da tu nema sta da se prica previse, ovako generalno auto kao auto nije los iako ja ne volim te astre nesto posebno, komfora ima dovoljno, delova na pretek i nisu jake cene....

fokus je takodje odlican izbor, generalno svi modeli su dobri, sasvim pristojnog kvaliteta izrade, dobra oprema posebno ove novije verzije od 2008 pa na ovamo, ja bih licno gledao od 2011. model, svidaj mi se i spolja i unutra mada i onaj pre njega 2007-2010 je ok, drugar je imao 2012. 1.6 dizel pregazio 50ak hiljada i bio je prezadovoljan sa njim.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Odgovori