ALD Full Service Leasing
Poslato: 26 Apr 2019, 12:17
Ne znam da li je temi mesto u ovom podforumu ili u informacijama, ako sam omašio prebacite
Elem, tražio sam način da pazarim auto preko firme. Nije mi bila preka potreba, pa sam tražio varijantu u kojoj mi taj izbor neće biti finansijsko opterećenje (u smislu da odmah strovalim velike pare). Sa druge strane, svakako ću biti u obavezi barem 3-4-5 godina, dakle ne bih smeo da pravim kompromise koji bi posle godinu ili dve počeli da me ozbiljlno žuljaju.
Operativni lizing bi na prvu delovao kao idealno rešenje, ali se u praksi pokazalo drugačije. Em su kamate na ovakav lizing osetno veće, em je kod većine banaka koje nude operativni lizing ista fora - ne daješ učešće na početku nego to bude poslednja (npr 49.) rata, što bi trebalo da je i suština operativnog lizinga, ali ti u startu traže depozit od 20-30% vrednosti auta
Maltene sam bio blizu da batalim celu zamisao, kad mi kolega više iz zezanja predloži ALD lizing. Znam za ALD jer je moj S-Max bio njihovo vozilo, i bio sam u uverenju da rade isključivo flotnu prodaju. Možda sam bio u krivu, a možda su u međuvremenu promenili, no bilo kako bilo - može se poručiti i samo jedno vozilo.
Da skratim priču, ALD nudi tzv. Full Service lizing. To u praksi znači da ja izaberem auto a oni mi naprave ponudu za taj model. Plaćaju se samo mesečne rate, na kraju ostaje otkupna vrednost koju isplatiš ako želiš da zadržiš auto.
U cenu usluge ulazi, tj sve ove troškove pokriva ALD u naredne 4 godine:
- registracija i kasko. Na kasku su dve štete godišnje bez ikakvog učešća, na trećoj je učešće 150e itd...
- svi redovni servisi.
- svi kvarovi (bilo da su pokriveni garancijom ili ne). Sve vezano za servise i popravke se radi isključivo u ovlašćenim servisima, moje je samo da izaberem koji ću i da zakažem.
- dva dodatna seta guma (letnji i zimski), isključivo premium. Michelin, GoodYear, Dunlop ili Continental. Zamenu guma i skladištenje isto oni pokrivaju, dobije se spisak vulkanizera sa kojima sarađuju i tamo obavljam sve
- osiguranje i asistencija u zemlji i inostranstvu
Osim rate, ne postoje nikakvi drugi dodatni troškovi, trošak obrade itd... Ponuda se pravi na osnovu predviđene godišnje kilometraže. Što više nameravaš da pređeš, cena raste (ali ne nešto brzo). Ako se na isteku 4 godine ispostavi da si prešao manje, dobijaš povrat novca prema dogovorenoj skali. Ako si prešao više, plaćaš penale. Za prekoračenje postoji tolerancija od nekih 2500km, plus u toku trajanja ugovora možeš da promeniš dogovorenu kilometražu i tako izbegneš penale.
E sad, matematika
Nemam precizno "1 na 1" poređenje, jer oba operativna lizinga koja sam uspeo da nađem bez učešća/depozita se rade za automobile do 40.000e vrednosti, a moj je nešto preko 45k. S tim da drugi i nije "pravi" operativni lizing nego se vodi kao klasičan ali bez učešća, pa se onda rata ne vodi kao trošak firme.
Napraviću proporcionalnu računicu za auto od 45k eura. Određeni iznosi se verovatno razlikuju kod konkretnih prodavaca ali je suština ista.
Za "operativni" lizing (tj. običan bez učešća) bi trebalo platiti:
- 1000e inicijalno za troškove i upis
- rata bi bila oko 860e
- na kraju je otkupna vrednost 13500e
Za klasičan lizing bi trebalo platiti:
- inicijalno 12260e (25% učešće + troškovi)
- rata bi bila 610e
Kod ALD full service leasinga:
- rata je 830e
- otkupna vrednost je 15400e
(ove cene su bez PDV-a, svakako ga odbijamo jer je operativni lizing).
U suštini, da prelomim je pomogla matematika koja mi deluje povoljno plus potpuna sigurnost za vreme korišćenja. Na stranu što su u ALD-u maksimalno poslovni i brzi, papirologija je svedena na minimum i dosta toga ide na varijatu skeniranja i email-a.
Za neki drugi auto bi povoljnost ovakvog finansiranja verovatno bila drugačija, u zavisnosti od vrednosti kaska, guma...
Elem, tražio sam način da pazarim auto preko firme. Nije mi bila preka potreba, pa sam tražio varijantu u kojoj mi taj izbor neće biti finansijsko opterećenje (u smislu da odmah strovalim velike pare). Sa druge strane, svakako ću biti u obavezi barem 3-4-5 godina, dakle ne bih smeo da pravim kompromise koji bi posle godinu ili dve počeli da me ozbiljlno žuljaju.
Operativni lizing bi na prvu delovao kao idealno rešenje, ali se u praksi pokazalo drugačije. Em su kamate na ovakav lizing osetno veće, em je kod većine banaka koje nude operativni lizing ista fora - ne daješ učešće na početku nego to bude poslednja (npr 49.) rata, što bi trebalo da je i suština operativnog lizinga, ali ti u startu traže depozit od 20-30% vrednosti auta
Maltene sam bio blizu da batalim celu zamisao, kad mi kolega više iz zezanja predloži ALD lizing. Znam za ALD jer je moj S-Max bio njihovo vozilo, i bio sam u uverenju da rade isključivo flotnu prodaju. Možda sam bio u krivu, a možda su u međuvremenu promenili, no bilo kako bilo - može se poručiti i samo jedno vozilo.
Da skratim priču, ALD nudi tzv. Full Service lizing. To u praksi znači da ja izaberem auto a oni mi naprave ponudu za taj model. Plaćaju se samo mesečne rate, na kraju ostaje otkupna vrednost koju isplatiš ako želiš da zadržiš auto.
U cenu usluge ulazi, tj sve ove troškove pokriva ALD u naredne 4 godine:
- registracija i kasko. Na kasku su dve štete godišnje bez ikakvog učešća, na trećoj je učešće 150e itd...
- svi redovni servisi.
- svi kvarovi (bilo da su pokriveni garancijom ili ne). Sve vezano za servise i popravke se radi isključivo u ovlašćenim servisima, moje je samo da izaberem koji ću i da zakažem.
- dva dodatna seta guma (letnji i zimski), isključivo premium. Michelin, GoodYear, Dunlop ili Continental. Zamenu guma i skladištenje isto oni pokrivaju, dobije se spisak vulkanizera sa kojima sarađuju i tamo obavljam sve
- osiguranje i asistencija u zemlji i inostranstvu
Osim rate, ne postoje nikakvi drugi dodatni troškovi, trošak obrade itd... Ponuda se pravi na osnovu predviđene godišnje kilometraže. Što više nameravaš da pređeš, cena raste (ali ne nešto brzo). Ako se na isteku 4 godine ispostavi da si prešao manje, dobijaš povrat novca prema dogovorenoj skali. Ako si prešao više, plaćaš penale. Za prekoračenje postoji tolerancija od nekih 2500km, plus u toku trajanja ugovora možeš da promeniš dogovorenu kilometražu i tako izbegneš penale.
E sad, matematika
Nemam precizno "1 na 1" poređenje, jer oba operativna lizinga koja sam uspeo da nađem bez učešća/depozita se rade za automobile do 40.000e vrednosti, a moj je nešto preko 45k. S tim da drugi i nije "pravi" operativni lizing nego se vodi kao klasičan ali bez učešća, pa se onda rata ne vodi kao trošak firme.
Napraviću proporcionalnu računicu za auto od 45k eura. Određeni iznosi se verovatno razlikuju kod konkretnih prodavaca ali je suština ista.
Za "operativni" lizing (tj. običan bez učešća) bi trebalo platiti:
- 1000e inicijalno za troškove i upis
- rata bi bila oko 860e
- na kraju je otkupna vrednost 13500e
Za klasičan lizing bi trebalo platiti:
- inicijalno 12260e (25% učešće + troškovi)
- rata bi bila 610e
Kod ALD full service leasinga:
- rata je 830e
- otkupna vrednost je 15400e
(ove cene su bez PDV-a, svakako ga odbijamo jer je operativni lizing).
U suštini, da prelomim je pomogla matematika koja mi deluje povoljno plus potpuna sigurnost za vreme korišćenja. Na stranu što su u ALD-u maksimalno poslovni i brzi, papirologija je svedena na minimum i dosta toga ide na varijatu skeniranja i email-a.
Za neki drugi auto bi povoljnost ovakvog finansiranja verovatno bila drugačija, u zavisnosti od vrednosti kaska, guma...