Da napišem konačno i detalje o haosu koji sam imao sa ALD-om u ova dva meseca. Kao što rekoh, koliko sam ih onomad hvalio sada sam toliko ispizdeo
U suštini se radi o problemu sa kojim se u manjoj ili većoj meri bore sve lokalne firme: nedostatak (kvalitetne) radne snage. Menadžer sa kojim smo onomad sarađivali i dogovarali je avanzovao na višu poziciju, ovi koji ga menjaju očigledno nisu dovoljno detaljno obučeni i kad naiđe specifičan slučaj kao što je bio naš - eto problema na sve strane.
Prvo da napišem
@DukeNS odgovor za ovo gore, ne znam kako sam ga tad prevideo. Poslali su mi korigovanu ponudu koja je bila osetno bolja nego prva, ali opet gora nego što sam očekivao. Jbg, korona je poremetila cene i onda se računa po novom a ne po onom kako je bilo kada smo dogovarali. Nameravao sam da je prihvatim ali me tad napao posao, nekih mesec dana nisam znao gde bijem, i jbg prošao voz.
Sada je problem bio malo drugačije prirode. Bili smo negde na pola ugovora za dva auta koja smo uzeli (Pug 508 i Kodiaq) i ja odlučim da na isti fazon uzmem auto za gospođu. Istovremeno mi dosadi da slušam kompanjona koji je čovek iz naroda (neko bi rekao: seljak
) i samo mu je Mercedes auto a ostalo su prevozna sredstva. Od prvog dana sam se patio sa prostorom u Pug 508 pa smo u poslednje vreme samo Kodiaqom išli na zajednička putovanja. Eto prilike da spojim lepo i korisno, hajde da vratimo Pug i uzmemo neku dobru Mečku.
Odemo do Emil Frey-a, naletimo na GLC u finom paketu opreme koji se bukvalno sutradan pušta u prodaju. Par meseci ga vozio neki diša, 4000km prešao.
Onomad je komunikacija sa ALD-om bila perfektna, bukvalno na momente nervira koliko su precizni. Svi detalji servirani na tacni, kao da sam debil
Brza realizacija, sve rokove ispoštovali, zaista sjajno. Vođen tim iskustvom kontaktiram ih sa idejom da uradimo gore nabrojano, tj da mi:
- naprave ponudu za Jeep Compass i Mercedes GLC
- naprave obračun za raskid ugovora i povraćaj PUG 508.
Za PUG 508 i Kodiaq je ukupna vrednost vozila bila oko 85k eura. Odobrili sve za 2-3 dana, bez depozita, mislim da nismo ni menice davali.
Vrednost Compass-a i GLC-a je oko 80k eura. U ove dve godine su sve rate plaćane bez sekunde kašnjenja, firma stoji nekih 20% bolje nego pre 2 godine, prošle godine smo i pored pandemije imali porast i prometa i dobiti.
Ovog puta se javljaju se posle 7 dana, kaže mora depozit. 3 rate, nekih 4500e. Bukvalno smešna cifra u odnosu na vrednost ugovora, realno se može reći da je i uvredljiva. Objašnjenje je da je GLC problem jer spada u skuplja vozila, za Compass ne bi bilo problema.
Mene realno zabole, ali kolega živ neće da im to da. Par dana se preganjamo, agent je navodno pričao i sa direktorom i sa nekim risk sektorom, ali ne može. Na kraju odustajemo od GLC-a, za koji smo u Emil Frey uplatili i depozit. Lik iz Emil Freya me onda spoji sa AKS Fleet pa smo GLC uzeli preko njih.
Ok, sad više nema problema, ali nikako da mi pošalju dokumentaciju za Compass. Javlja se, kaže jbg mora i za Compass depozit. 1300e
Napišem im explicitan mejl, a onda i pozovem da pojasnim ako sam negde ostao nedorečen. U roku od dva sata me zovu ponovo, kažu ipak ne mora depozit.
Posle su kilavili sa papirologijom i isporukom Compassa, ali nekako smo to završili.
Prava igranka počinje sa vraćanjem Pežoa 508. Kod ALD-a se, prilikom prevremenog raskida ugovora ne plaćaju konkretni penali. Postoji knjigovodstvena vrednost vozila i realna vrednost vozila, zakupac plaća razliku između te dve vrednosti. Kada je auto u prve dve godine starosti ta razlika ume da bude osetna, u kasnijim godinama se vrednosti izjednačavaju pa krenu u kontra smeru.
Npr knjigovodstvena vrednost je 30k eura, oni auto stave na aukciju i dobiju 25k eura, tvoje je da platiš 5k eura razlike. Plus troškove oglašavanja, aukcije, slikanja itd... što izađe na nekih 700e.
Nama je knjigovodstvena vrednost za PUG 27500e, procenjena realna vrednost je 22500e. Ne zna koliko više mogu dobiti na aukciji, ali najčešće to bude bolje. Na kraju mejla mi napiše "ako imate nekoga da auto otkupi, smanjićemo trošak".
Da ne bih čekao mesec i kusur da se ta aukcija završi te da skratim sex, odlučim da ga mi prodamo. Em će biti brže, em ću verovatno dobiti bolju cenu i smanjiću ostale troškove, Stavim ga na PA sa 28k cenom, posle nedelju dana spustim na 25k i odmah ujutro dođe lik da ga uzme
Zovem ujutro da dogovorim detalje, kaže mi lik "ne možete vi to da prodate, mora ići na aukciju".
- Alo, Vaš agent mi je rekao da može.
- Kaže da nije rekao.
Ok, prosledim mejl u kojem to piše.
- Da, ali mislio je da može da učestvuje na aukciji.
- Čekajte, jesu li to otvorene aukcije ili nisu?
- Nisu, samo prethodno prijavljene firme koje su uplatile članarinu mogu da učestvuju.
- Dakle, treba da nađem nekog ko je toliko zagrizao za auto da će da otvori i firmu i plati apanažu za aukciju, pa da ga tako kupi
Nakon celog dana natezanja jesu rekli, nisu rekli, može - ne može, ispostavi se da jesu rekli i da može, te da treba da to napišem na memorandumu i biće sve ok.
Taman pomislim sve gotovo, javim kupcu da će sutra moći da plati, kad zovu opet.
- Nismo Vam rekli jedan bitan momenat. Mi ne prodajemo automobile fizičkim licima, pa to mora ići preko našeg posrednika. Mi ćemo auto da fakturišemo Hit autu, a onda će oni fakturisati kupcu.
- (meni pritisak ode na nekih 180) Pa bravo. Ne znam kako ste uspeli da zaboravite tako bitan detalj. To sigurno košta, to prefakturisanje? Koliko je to u našem slučaju?
- 200e
- Ok, dodajte to ostatku troškova koje imamo.
- Ne možemo, jer ne možemo mi da naplatimo uslugu koju vrši neko drugi.
- (pritisak na 200) Onda smanjite cenu za 200e, taman će kupac platiti koliko smo dogovorili a mi ćemo pokriti razliku.
- Ne možemo, jer ste na memorandumu napisali tu cenu.
- (pritisak ode u nebesa) #$#*!!!$#"@&@%$$"@@@
Na kraju je lik platio 200e više koje smo mu mi vratili u kešu.
Ko je, kao i mi tada, pomislio da je mukama došao kraj, prevario se
Posle 2 dana je kupac otišao da preuzme auto sa Autokomerc placa kod aerodroma, jer sa njima ALD ima ugovor o saradnji. Ispostavilo se da je sad auto od nazad udaren, pa su pokušali da prebace krivicu na nas i falsifikovali zapisnik o primopredaji. Stavili su da je auto došao sa oštećenjima i mi smo to kao potpisali. Slike koje se prave kad se auto predaje su naprasno nestale, a gospodin koji je radio prijem je otišao na godišnji odmor
Tu sam flipnuo, na kraju sam došao do direktora ALD-a koji se ispostavio kao maximalno korektan lik i rešili smo problem. Moj zaključak je da im je trenutno ljudski faktor slaba tačka, pa se nadam da će to u što skorije vreme da vrate na raniji nivo. Ostale Full Service Leasing firme ih uglavnom kopiraju, zato je i dobro da oni kao lideri budu što bolji. Lupanje na parkingu realno i nije propust ALD-a nego gospode sa placa, sa kojima ću verovatno imati susret za 2 godine kada budem predavao Kodiaq. Ali, ovog puta znam za jadac
GLC smo uzeli preko AKS Fleet, oni su sad u zamahu i uzimaju sve veći deo tržišta. Koliko sam saznao, radi se o političkoj priči, vlasnik je Ostoja iz Čačka, British Motors. ALD je navodno oštećen odlaskom Societe-a iz Srbije, jer su im oni glavni finansijer, zato su i pooštrili uslove i drkaju za depozit itd... Kod AKS Fleet toga nema, ali su spori u pm. A finansijske gimnastike koje se tu rade su za film: kupujemo test vozilo od Emil Frey-a, ali se ispostavi da vlasnik vozila nisu oni nego Raiff leasing. Auto kupuje AKS Fleet ali ga ne plaćaju oni, nego Porsche Leasing
zato je procedura koja bi trebala da traje 2 dana otišla na dobrih 15.
I da ne zaboravim: AKS Fleet nam je dao bolju ponudu i za Compass i za Mercedes, tj manje su mesečne rate, plus se kod AKS-a dobija jedan zamenski set guma više. Videćemo kako to sve izgleda u praksi.