Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Taj NCAP je irelevantan(upitan) u tom slucaju, testirali su vec 10 godina star model, kad su vec promenili propozicije.
Nema elektronske asistencije, koje su tada imali aktuelni automobili...
FIAT Punto, koji je najgore prošao na testu s obzirom da je od mogućih 5 osvojio 0 zvezdica, donekle ima opravdanje za ovako loš rezultat jer se u prodaji nalazi duže od jedne decenije, a za to vreme nije dovoljno unapređivan na polju bezbednosti (pre svega kada su u pitanju elektronski sistemi asistencije) da bi mogao da uhvati priključak sa najsavremenijim standardima automobilske industrije.
EuroNCAP je testirao aktuelnu verziju sa 5 vrata, opremljenu 1.2 litarskim benzincem sa 65 ks i petobrzinskim manuelnim menjačem. Punto je na polju bezbednosti odraslih putnika zabeležio skor 51%, dok je u oblasti zaštite dece-putnika ocenjen sa samo 43%.
Nešto bolje je prošao kada je reč o bezbednosti pešaka (52%), dok je na polju elektronskih sistema asistencije, oblasti kojoj EuroNCAP pridaje sve veči značaj prilikom ocenjivanja, zabeležio rezultat od 0%!
Nema elektronske asistencije, koje su tada imali aktuelni automobili...
FIAT Punto, koji je najgore prošao na testu s obzirom da je od mogućih 5 osvojio 0 zvezdica, donekle ima opravdanje za ovako loš rezultat jer se u prodaji nalazi duže od jedne decenije, a za to vreme nije dovoljno unapređivan na polju bezbednosti (pre svega kada su u pitanju elektronski sistemi asistencije) da bi mogao da uhvati priključak sa najsavremenijim standardima automobilske industrije.
EuroNCAP je testirao aktuelnu verziju sa 5 vrata, opremljenu 1.2 litarskim benzincem sa 65 ks i petobrzinskim manuelnim menjačem. Punto je na polju bezbednosti odraslih putnika zabeležio skor 51%, dok je u oblasti zaštite dece-putnika ocenjen sa samo 43%.
Nešto bolje je prošao kada je reč o bezbednosti pešaka (52%), dok je na polju elektronskih sistema asistencije, oblasti kojoj EuroNCAP pridaje sve veči značaj prilikom ocenjivanja, zabeležio rezultat od 0%!
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Prošao je loše jer su ga ponovo stavili na (u međuvremu) više puta menjan test, a ovi idioti iz Fiata ga proizvode praktično nepromenjenog od 2005. godine (proizvodnja završena u avgustu prošle godine) - dakle punih 13 godina jedan te isti model. Makar da su mu ubacili ove sisteme automatskog kočenja i još ponešto, rezultati bi bili drastično drugačiji, ali eto nisu. 2005-te je imao 5 zvedzdica.member je napisao: Mene je Grande Punto iznenadio kako je loše prošao na NCAP testu. Uvek kad vidim taj auto, to mi prvo padne na pamet.
Poslednja izmena od Saša u 10 Maj 2019, 10:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Uostalim i Punto Classic, je imao 4 zvezdice, i bio sasvim solidan na testu, dakle nema nikakve sanse da je jaci od GP.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Da, Classic je imao 4 zvezdice, a Grande 5 zvezdica te godine kada su se pojavili. Classica da je sada testirati po ovim novim normama i sa dva vazdušna jastuka bi verovatno dobio minus 3 zvezdice. No, za mene lično su to sasvim bezbedni automobili - koliko to mogu i biti automobili te veličine.
-
- Postovi: 34
- Pridružio se: 08 Maj 2019, 19:22
- Garaža: Renault Megane III 1.5 DCI 95KS
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Ma svakako ja očekujem da ću posećivati majstora uzeo ja 308 ili Astru H ali ipak gledam koji neće svaki čas nešto crkavati nego jednom odem otklonim kvar i miran sam.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Astra H 1.9 dizel iskljucivo, 1.7 je isuzu, ide dosta losije, trosi isto, a svileniji je i skuplji za odrzavanje.
-
- Postovi: 34
- Pridružio se: 08 Maj 2019, 19:22
- Garaža: Renault Megane III 1.5 DCI 95KS
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Sad je samo pitanje šta će se manje kvariti.
308 koji ima motor sa lošom reputacijom (ali idalje ta 308-mica je 2009. godište pa su možda već u toj godini stavljali kvalitentije delove)
ili
Astra H 1.7 ili 1.9 CDTi koju ću voziti ponekad poluzagrejanu po gradu ali ima motor za koji tvrde da je neuništiv neki.
308 koji ima motor sa lošom reputacijom (ali idalje ta 308-mica je 2009. godište pa su možda već u toj godini stavljali kvalitentije delove)
ili
Astra H 1.7 ili 1.9 CDTi koju ću voziti ponekad poluzagrejanu po gradu ali ima motor za koji tvrde da je neuništiv neki.
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
sto se tice pezoovog VTI motora tek od 2011. su izvrsene neke izmene i postali su pouzdaniji, znaci gledas neki 2012. godiste da bi bio siguran.
1.9 motor u astri je Fiatov JTD motor koji je stvarno jako kvalitetan, da ne kazem najbolji dizel agregat na svetu.
Kao sto vec napisah, ako hoces da se vozis mirne glave kupuj nesto jeftinije i prostije za odrzavanje, ako ti treba auto iskljucivo za grad onda ti svaki malolitrazni benzinac zavrsava posao.
1.9 motor u astri je Fiatov JTD motor koji je stvarno jako kvalitetan, da ne kazem najbolji dizel agregat na svetu.
Kao sto vec napisah, ako hoces da se vozis mirne glave kupuj nesto jeftinije i prostije za odrzavanje, ako ti treba auto iskljucivo za grad onda ti svaki malolitrazni benzinac zavrsava posao.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Neuništiv je ako je održavan redovno. Brat ima od relativno nedavno Stila 1.9 JTD, otišao prošle godine u CG na more i zariba mu tamo turbina (!?). Pošto u CG izgleda nema majstora za Fiata niti delova (svi voze samo VW), upute ga u Trebinje. Tamo mu zamene turbinu, krene nazad za CG - turbina opet zvekne (!!?). Sad već ni u Bosni nema turbine, "potrošio" je valjda jedinu koju je bila (ni tamo izgleda nešto previše ne vole Fiate), zove mene da mu nađem neku u Srbiji i pošaljem... Šta ću, nađem neku u Požegi, kupim i pošaljem busom (plus mu pošaljem i nešto para), ode on opet u Trebinje, namontiraju mu tu treću turbinu, krene za CG - zvekete i ta turbina (!!!!?). Pukao sve zajedno preko 700 evra na turbine, popravke, vozikanje taksijem tamo-vamo... Već je na izmaku para, živaca i snage (još dva dana prešli i termin u apartmanu) te reši da se i sa takvom turbinom nekako dovuče kući (tako i bilo). Da skratim: još uvek nije popravio auto, vozi ga tako... Pitam ga je li bar ustanovio zašto crkavaju tako turbine, to nije normalno više, pogotovo za JTD... "Pa znaš, izgleda da je bilo loše ulje u motoru, nisam ga zamenio na vreme, bili smo kratki sa parama a krenuli na more..." Kad ga nisam zadavio, sve ne verujem šta mi priča. Poenta: i neuništivi JTD je itekako uništiv u rukama debila. A ti gataj šta će te zapasti...
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
pa trebalo je naci razlog zasto je zveknula i druga trubina pa tek onda kupovati trecu, nije zveknula jer je losa vec postoji neki uzrok, ako je znao da mu je ulje lose kad je vec trosio pare na drugu tj trecu turbinu sta je bio problem dati jos koji evro za novo ulje na sve to...inace turbina ne crkava tek tako, dugo traju simptomi lose turbine sto on vrv nije provalio vec tako vozio, nece tek tako da te ostavi na putu....vrv je nedovoljno podmazivanje tubine, ne samo zbog lose ulja, vrv ima tu jos nesto, sem ako to ulje nije preslo 50.000km mada mislim da i sa takvim uljem turbina nece tako brzo da zvekne.
ovo nema nikakve veze sa jtd motorima, turbina je periferna stvar koja crkava jednako kod svakog auta, nevezano za odrzavanje.
ovo nema nikakve veze sa jtd motorima, turbina je periferna stvar koja crkava jednako kod svakog auta, nevezano za odrzavanje.
Poslednja izmena od OMP u 10 Maj 2019, 14:12, izmenjeno 1 put ukupno.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Da, loše ulje je začepilo neko sito ili šta već, turbina nije imala podmazivanje i ćao. Mogao ih je tako 10 promeniti... Prvo loš gazda koji nije zamenio ulje na vreme već je išao onom "ma može još 1000 km, neće mu biti ništa"... Pa onda loš majstor koji nije prepoznao razlog crkavanja... i tako dalje... A i prethodni vlasnik - ko zna kada je (i da li je) promenio ulje. Ne mora da bude pravilo, ali te tako jeftine matore dizele obično i voze aljkavi ljudi (ili još češće ljudi koji nemaju love za redovno održavanje) i onda kada se sve sabere vrlo lako i često i dolazi do takvih situacija. Zato uvek i kažem da polovan/mator dizel ne bih ni od rođenog brata kupio. Pogotovo ne od njega.
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
to vazi za svaki auto kad se ne odrzava, jtd je i u tom pogledu najbolji jer trpi i lose ulje i lose gorivo i neodrzavanje
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Pa eto, iz navedenog primera se vidi kako trpi... Sve ima svoje granice. No nadam se da ću ovim svojim upornim "pisanijem" makar nekog odvratiti od tih matorih dizelaša.
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
pa trpi tako sto bi se neki drugi motor sa istim takvim ophodjenjem mnogo ranije raspao
Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur
Novi auto opis zelje ali, nema takav za iznos koji je namenjen.
Zakljucak, moras odustati od nekog kriterijuma.
Ispada da tebi treba neki klasik atmo benzinac godista 90-2001 veoma ocuvan i pazen u odlicnom stanju. Takvih ima za te novce, i mogli bi da izguraju tih 4 godine bez puno ulaganja a drze cenu.