ljubitelj je napisao: ↑08 Jun 2019, 15:13
Ne zavisi kod dizela toliko ulje od puta nego od temperaturnog okruzenja.
Na zapadu se ulje menja onako kako je propisano, i drze se toga. Oni kupe novi auto i ne razmisljaju dalje o odrzavanju osim da se kada treba prema knjizici pojave na zameni ulja.
Zanimljiva stvar pre neki dan kad sam bio na malom servisu. Taksista vozi C5 sa identicnim motorom koji ja imam, 1.6 HDI 110 ks. Dosao po novi akumulator. Otvore motor, a ono ceo deo oko dizni katranisan kao u rudnicima. Turbina i ono oko nje katranisano isto tako, CELA je od ulja, sve okolo masno, katran, ulje, garez, ma pakao. Cuje mu se turbina naravno. Kaze, vozi ga tako 50.000km nikad problema. Pa mi nesto nije jasno... ili je neki mit da ti motori bas toliko ne valjaju ili ovaj treba da igra loto.
Koliko znam, kod svakog dizel motora je BITNO da bude na radnoj temperaturi dok se vozi. Ovaj je malo osetljiviji na hladno ulje, pa kod njega treba dodatna paznja da se obrati. Zato mu i prija duza voznja na otvorenom. Ova serija motora, DLD, pravila se od 1998 do 2011 u par varijacija u kubikazi i snazi. MIslim na 16 ventilski HDI. Prva serija u 307 mislim da je isla 2003 do 2005. Kasnije su smanjili intervale servisa.