Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3261
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od cozmo » 07 Jun 2019, 23:32

OMP je napisao:morao bi da kupis auto pa onda da proveravas to oko ulja a onda mozda bude kasno, neki efikasan nacin na licu mesta ne postoji sem da verujes prodavcu tj vlasniku.
Ako je iz uvoza onda sigurno nije ulje menjano na 10-15k vec na 30 kako je fabrika propisala.
U Nemackoj je radjeno na 20.000km redovno kod mene na autu. Mozda u Italiji na 30.000... a ako se dopusta svaki vid provere, moze se bar pogledati ima li katrana oko dizni i crevo turbine.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2167
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: prazna
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od OMP » 07 Jun 2019, 23:56

20.000 je ipak puno za 1.6 hdi, na 15 je fabrika smanjila kad je uvidela problem.

ma nece te niko pustiti ni crevo da skidas, to sto pisu dozvoljen svaki vid provere je uglavnom navlakusa za kupce
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3261
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od cozmo » 08 Jun 2019, 07:08

Nije isto 20.000 ovde i EU. Ovde je na 15 a ja radim na 10. U sustini se sve vidi na servisu kad se skine crevo turbine. Mada su meni rekli opusteno i 20 jer vozim 80 posto AP. U Nemackoj je vozen samo na otvorenom putu.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Nestado
Postovi: 417
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00
Garaža: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Lokacija: Nis

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od Nestado » 08 Jun 2019, 10:10

Pa da, motor i ulje na autoputu se opterecuje vrlo malo. 10-15% onoga sto bi bilo u gradu.

ljubitelj
Postovi: 6185
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od ljubitelj » 08 Jun 2019, 15:13

Ne zavisi kod dizela toliko ulje od puta nego od temperaturnog okruzenja.
Na zapadu se ulje menja onako kako je propisano, i drze se toga. Oni kupe novi auto i ne razmisljaju dalje o odrzavanju osim da se kada treba prema knjizici pojave na zameni ulja.
A to je Pezo prvo napisao 30.000km, pa onda smanjio na 20.000km.
Vecina tih auta prvih serija motora je ulje videlo na 30.000km, i to u jednoj hladnjikavoj klimi sa puno vlage kakva je pola zapadne Evrope je recept za ono sto se masovno i dogadjalo.

Uostalom, taj motor je posle samo 5 godina povucen iz proizvodnje.

Sa polovnim motorom je manje vise pretpostavka kako je i koje ulje menjano. Ako je izdrzao do sada sve torture verovatno ce jos dosta preziveti, ako je tamo prodat kao otpad (nur export fraza u oglasima)onda vise ne pomaze da se sada pocne menjati ulje ni na 5.000km. Habanje je vec odradjeno tamo negde.

Ima tih ocuvanih motora i posle 15 godina, i takvi su redji. Stvar je u proceni rizika pri kupovini jednog takvog kao polovnog ili kako ispadne. Kao i svaki polovni rizik postoji, i najbolji tip motora moze da bude tres a da se ne primeti tako lako kratkim pregledom kakav je obicno jedino moguc na placu, kod prodavca.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8555
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od Ivan » 08 Jun 2019, 17:18

Slažem se apsolutno, od slova do slova :)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3261
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od cozmo » 09 Jun 2019, 11:09

ljubitelj je napisao:
08 Jun 2019, 15:13
Ne zavisi kod dizela toliko ulje od puta nego od temperaturnog okruzenja.
Na zapadu se ulje menja onako kako je propisano, i drze se toga. Oni kupe novi auto i ne razmisljaju dalje o odrzavanju osim da se kada treba prema knjizici pojave na zameni ulja.
Zanimljiva stvar pre neki dan kad sam bio na malom servisu. Taksista vozi C5 sa identicnim motorom koji ja imam, 1.6 HDI 110 ks. Dosao po novi akumulator. Otvore motor, a ono ceo deo oko dizni katranisan kao u rudnicima. Turbina i ono oko nje katranisano isto tako, CELA je od ulja, sve okolo masno, katran, ulje, garez, ma pakao. Cuje mu se turbina naravno. Kaze, vozi ga tako 50.000km nikad problema. Pa mi nesto nije jasno... ili je neki mit da ti motori bas toliko ne valjaju ili ovaj treba da igra loto.

Koliko znam, kod svakog dizel motora je BITNO da bude na radnoj temperaturi dok se vozi. Ovaj je malo osetljiviji na hladno ulje, pa kod njega treba dodatna paznja da se obrati. Zato mu i prija duza voznja na otvorenom. Ova serija motora, DLD, pravila se od 1998 do 2011 u par varijacija u kubikazi i snazi. MIslim na 16 ventilski HDI. Prva serija u 307 mislim da je isla 2003 do 2005. Kasnije su smanjili intervale servisa.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6185
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od ljubitelj » 09 Jun 2019, 11:46

Taxi, perfektan je ako se uopste kotrlja. Sta si ocekviao da kaze nego da nema problema, kotrlja se i zaradjuje mu pare.
Sa tim opisom, odavno je motor za otpad...moze da se zamisli kakav je unutra kada je takav spolja.

Da, jeste problematican taj motor jer su omanuli u konstrukiji glave, zato je i proizvodnja zapoceta 2004te zaustavljena vec krajem 2008. i motor izbacen a napravljen novi 1.6. Nova glava, 8 ventila.
I opet se vratili na staro provereno resenje primenjeno na 2.0HDI.
Iz istih razloga fals konstrukcije i 1.4HDI je penzionisan, ima isti problem sa glavom samo daleko manje i redje posledice jer je slabasan i termicki drasticno manje opterecen od 1.6 sa 110KS.

Sve u svemu, Pezo epizoda iz druzenja sa Fordom. Naucili su lekciju, svi koje je Ford uzeo pod svoje su imali drastican pad kvaliteta od Jaguara preko LR i Volvoa do samog Forda. Cak su i Mazdu uspeli da srozaju u tom periodu sto bas trerba umeti.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3261
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od cozmo » 09 Jun 2019, 13:28

Sve to mozda teorijski jeste tako, ali masa taksista ih vozi u ko zna kakvom stanju pa ih ne ostave na putu. Mislim, samo konstatacija. Ipak pokrece na milione vozila.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8555
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od Ivan » 09 Jun 2019, 13:35

Voze se i milioni vagena sa onim 2.0PD motorima, kao i bmwa sa zloglasnim n47 motorom.

Ako je 1.6hdi kvari recimo 5/1000, a 2.0hdi 1/1000 onda je komparativno 2.0hdi daleko bolji i pouzdaniji motor, iako se gomila ljudi vozi bez problema i sa jednim i sa drugim.

Korisnikov avatar
Nestado
Postovi: 417
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00
Garaža: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Lokacija: Nis

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od Nestado » 09 Jun 2019, 13:41

Sve zavisi. Znate kako kazu za ljude. Zut zutuje, crven putuje. Tako imas modele koji imaju tako neke gremline i sitne kvarove a ljudi sa njima predju bas dosta.

Korisnikov avatar
Pulp Fiction
Postovi: 1225
Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
Garaža: Astra G 1.7 dti

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od Pulp Fiction » 09 Jun 2019, 14:21

A kakvo je mišljenje o ovom automobilu. Gledam tako nesto do 3200E maks.

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... di-premium

ljubitelj
Postovi: 6185
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od ljubitelj » 09 Jun 2019, 16:23

Da bi auto ostavio na putu treba bas mnoooogo da bude losa sreca i mnoooogo godina zapusten od bilo kakvog odrzavanja bilo cega.

Sustina je da 1.4 i 1.6 HDI guraju do 150-250.000km i nakon toga vecina odustaje od popravki jer jedino sto preostaje je skupa zamena dosta toga uz mnogo sati rada.

2.0HDI su za razliku drugaciji i guraju 500.000+km a i tada su popravke minimalne.
Jednostavno drugacije su konstrukcije te serije motora.

2.0HDI je u osnovi raniji 1905ccm XUD9 motor, isti je gusani blok, radilicia, uljna pumpa i jos sto sta.
Kako je lepo receno ranije kamionski motor pravljen i za komercijalna vozila gde je 1.000.000km nesto sto ocekuje kupac za radni vek. Uostalom u program dostavnjaka je guran 2.0HDI a 1.6 HDI zaobidjen iako su na papiru istih perfomansi a 1.6 za litar ekonomicniji u potrosnji goriva.
Uprosceno, 1.6HDI je prenezan za jedan dizel i zahteva vanredna odrzavanja/popravke koja inace ne postoje kod normalnih dizela na tako malim kilometrazama.
Problem sa 1.6 su brezoni od 6mm za dizne, sto je pretanko za radni pritisak sagorevanje u clindru i posledicno istezu se u zonu plasticne deformacije. Time je i kraj dihtovanja a zatim sledi poznati redosled kvarenja ostaloga u lancu.
2.0 ima brezone fi 8mm.
Neko ce reci samo 2mm ustede/ ili rasipanja/ ali je to kriticno vazno da brezon ostane u zoni elasticne deformacije i time besprekorno obavlja predvidjeni posao dugo vremena.

Napravila ih je ista firma znaci da znaju da naprave ali je pitanje cilja i marketinga koliko dugo se ocekuje radni vek. Uvek se balansira, ne valja ni kada je nesto nepokvarljivo. Ne valja za fabriku.

VW isto ima i dobre i lose konstrukcije motora. Naravno da isto vazi balalnsiranje troska prozivodnje, kvaliteta i dugotrajnosti. I blo koja druga marka.

Taksisti su posebna prica, 99% njihovih auta tesko da bi proslo iole stroziji tehnicki pregled, nisam se mnogo vozio ali jos nisam sreo taksi auto u kome nesto ne krcka, lupka, skripi, izlomljene plastike a napukla stakla, li zmigavci dodju kao standard.
Nije 99% karikiram jasno, ali kriteijum taksista je daleko od onoga sto bi se smatralo ok autom pri kupovini jednog polovnog za licnu upotrebu. Ne bih taxi vozilo ni u jednom kombinacii uzeo kao reper za dobar polovan auto.

Ne pricam o novim flotnim taxi vozilima neke firme, vec o tipicnim pojedinacnim privatnim koje je vecinom polovno uzeto za taksiranje.

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od igor_harris » 09 Jun 2019, 17:19

Kad bi ti znao kako ja vozim taj nezni 1.6hdi sa (minimum) 227k na satu, bez zamene dizne, turbine ili kvacila ne bi tako pisao.
Ne znam na osnovu cega izvodis takve zakljucke. Sta ti je izvor?

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 6185
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnog automobila 2800-3500 eur

Post od ljubitelj » 09 Jun 2019, 17:29

Naravno da bi pisao jer su to cinjenice konstrukcione prirode i ne zavise od necije volje. Pa sam PSA ga je povukao nakon kratke proizvodnje, puno je bilo reklamacija i generalnih u garanciji ( a to kosta i novca i ugleda). I izdao brojne dopune servisnoj mrezi kako da postupaju i zahtevao promenu plana odrzavanja kao obavezujuce. Dokumentacije PSA naveliko ima o tome, PSA je izvor.

Ako mislis da vozis ostro, da je motor cesce zagrejan nego hladan, da vozis duze pojedinacne voznje, da malo vozis po gradu...to su sve pozitivne strane za ovakav dizel.
Ti imas 227k taj motor ili pouzdano znas da nikada nije bio servisiran po nabrojanim delovima, ako nisi jedini vlasnik ? To narocito vazi za turbinu, njenih 227k je vrhunski rezultat u tom motoru.

A inace 227k ne bi se ni trebalo spominjati za dizel motor, slaba je to kilometraza. Kada predje duplo od toga ili bar 400k onda javi da li je isto stanje bez posete servisu/popravke pobrojaog.

Odgovori