Kupovina Nissan Qashqai - motori
Poslato: 29 Jun 2019, 23:20
Pozdrav svim forumasima!
Ovo je moj prvi post na forumu. Verovatno su neka pitanja koja cu postaviti vec dosta puta postavljana. Izvinjavam se svima, ali sam u cajtnotu, pa moram da ih postavim ponovo.
A mozda je i kontekst malo drugaciji, pa ce nekome biti zanimljivo.
Pre izvesnog vremena odlucio sam da kupim polovan (licni) auto, ali ne zato sto nemam sta da vozim.
Vec vozim sluzbenu Astru (2010), supruga vozi Citroen C3 (2005).
Za kupovinu novog auta imam dva razloga:
- dobili smo dete i zelim da ga vozim u autu boljem i bezbednijem od Astre (koja polako pokazuje svoje godine) i
- zelim i ja da imam malo vise od (vozackog) zivota nego sto mi Astra pruza (nisam vise ni tako mlad da bi se tesio sa "ima vremena" - situacija je pre "If now now, then when?").
Auto bi bio ponajpre namenjen za vangradsku voznju, procenjena upotreba bitno ispod 10.000 km godisnje (letovanje, izleti, 2 x mesecno Beograd-Novi Sad i nazad).
Hocu da kupim auto kupljen u Srbiji (cenim argumente tipa da je bolje kupiti polovan auto vozen po evropskim drumovima, ali nemam poverenja u ono sto se ovde nudi, a ni sa sopstvenim uvozom nisam imao dobra iskustva).
Prvi favorit mi je bila Skoda Octavia, ali nisam nasao ono sto sam trazio (mozda nisam bio dovoljno uporan), pa sam poceo da gledam sire.
Zatim sam trazio Citroen C5. Tu vec dugo nisam nasao ni jedan koji odgovara mojim zahtevima.
Inace pratim sajt www.polovniautomobili.com, pratio sam i "moj auto", ali mi se on ne cini previse korisnim.
Sada sam se vec neko vreme koncentrisao na Nissan Qashqai (nikad nisam imao SUV-oliki auto), mada C5 nije potpuno ispao iz price. Na strani C5 su ukupna bezbednost i cena usluga u servisima, na strani QQ interesantnost i dostupnost (i donekle i pitanje motora, o cemu vise kasnije).
Nekome ce verovatno biti cudno da istovremeno razmatram dva potpuno razlicita, automobila, ali eto, procenio sam da svaki od njih u svojoj klasi pruza dosta za ulozeni novac.
Sto se QQ tice, pogledao sam 4 komada i dosao do dileme.
2 su dizeli 1.6 (2013., J10), 1 benzinac 1.6 (2013., J10) i jedan benzinac 1.2 (2014., J11).
Sva 4 su i dalje na sajtu PA, ako neko ima neke utiske o njima, neka ih slobodno iznese.
Od dizela jedan (u NS) nije bio kupljen u Srbiji, drugi (u BG) jeste, ali je imao dosta tragova po karoseriji.
U prvo vreme sam samo dizele i gledao, ali sam onda poceo da gledam i benzince.
Generalno dizeli jesu trajniji (ne mislim u meri kao Mercedes 123 200D), ali su postali dosta komplikovani i verovatno, pod istim uslovima, veca macka u dzaku za polovnu kupovinu nego benzinci.
Na kraju su u igri ostala dva benzinca.
Prvi je J10, 1.6 sa predjenih oko 60k. Drugi je J11, 1.2 sa predjenih 90+k.
Lepota je na strani drugog, mozda cak i cena (mada malo), ali me brine taj 1.2 motor.
Ja sam "old school", vise volim atmosferske motore vece zapremine, od malih, pa nabudzenih.
Negde sam procitao da su takvi motori resenje za zapadne kupce, kojima je bitno da u startu plate sto manje, a vozilo ce ionako menjati na 5 godina ili 100k km. U tom periodu problemi se nece javiti, probleme ce imati sledeci vlasnik.
Sto sam u ovom slucaju ja... .
Sta vi mislite o ovom motoru pod ovim uslovima?
Hvala unapred!
Ovo je moj prvi post na forumu. Verovatno su neka pitanja koja cu postaviti vec dosta puta postavljana. Izvinjavam se svima, ali sam u cajtnotu, pa moram da ih postavim ponovo.
A mozda je i kontekst malo drugaciji, pa ce nekome biti zanimljivo.
Pre izvesnog vremena odlucio sam da kupim polovan (licni) auto, ali ne zato sto nemam sta da vozim.
Vec vozim sluzbenu Astru (2010), supruga vozi Citroen C3 (2005).
Za kupovinu novog auta imam dva razloga:
- dobili smo dete i zelim da ga vozim u autu boljem i bezbednijem od Astre (koja polako pokazuje svoje godine) i
- zelim i ja da imam malo vise od (vozackog) zivota nego sto mi Astra pruza (nisam vise ni tako mlad da bi se tesio sa "ima vremena" - situacija je pre "If now now, then when?").
Auto bi bio ponajpre namenjen za vangradsku voznju, procenjena upotreba bitno ispod 10.000 km godisnje (letovanje, izleti, 2 x mesecno Beograd-Novi Sad i nazad).
Hocu da kupim auto kupljen u Srbiji (cenim argumente tipa da je bolje kupiti polovan auto vozen po evropskim drumovima, ali nemam poverenja u ono sto se ovde nudi, a ni sa sopstvenim uvozom nisam imao dobra iskustva).
Prvi favorit mi je bila Skoda Octavia, ali nisam nasao ono sto sam trazio (mozda nisam bio dovoljno uporan), pa sam poceo da gledam sire.
Zatim sam trazio Citroen C5. Tu vec dugo nisam nasao ni jedan koji odgovara mojim zahtevima.
Inace pratim sajt www.polovniautomobili.com, pratio sam i "moj auto", ali mi se on ne cini previse korisnim.
Sada sam se vec neko vreme koncentrisao na Nissan Qashqai (nikad nisam imao SUV-oliki auto), mada C5 nije potpuno ispao iz price. Na strani C5 su ukupna bezbednost i cena usluga u servisima, na strani QQ interesantnost i dostupnost (i donekle i pitanje motora, o cemu vise kasnije).
Nekome ce verovatno biti cudno da istovremeno razmatram dva potpuno razlicita, automobila, ali eto, procenio sam da svaki od njih u svojoj klasi pruza dosta za ulozeni novac.
Sto se QQ tice, pogledao sam 4 komada i dosao do dileme.
2 su dizeli 1.6 (2013., J10), 1 benzinac 1.6 (2013., J10) i jedan benzinac 1.2 (2014., J11).
Sva 4 su i dalje na sajtu PA, ako neko ima neke utiske o njima, neka ih slobodno iznese.
Od dizela jedan (u NS) nije bio kupljen u Srbiji, drugi (u BG) jeste, ali je imao dosta tragova po karoseriji.
U prvo vreme sam samo dizele i gledao, ali sam onda poceo da gledam i benzince.
Generalno dizeli jesu trajniji (ne mislim u meri kao Mercedes 123 200D), ali su postali dosta komplikovani i verovatno, pod istim uslovima, veca macka u dzaku za polovnu kupovinu nego benzinci.
Na kraju su u igri ostala dva benzinca.
Prvi je J10, 1.6 sa predjenih oko 60k. Drugi je J11, 1.2 sa predjenih 90+k.
Lepota je na strani drugog, mozda cak i cena (mada malo), ali me brine taj 1.2 motor.
Ja sam "old school", vise volim atmosferske motore vece zapremine, od malih, pa nabudzenih.
Negde sam procitao da su takvi motori resenje za zapadne kupce, kojima je bitno da u startu plate sto manje, a vozilo ce ionako menjati na 5 godina ili 100k km. U tom periodu problemi se nece javiti, probleme ce imati sledeci vlasnik.
Sto sam u ovom slucaju ja... .
Sta vi mislite o ovom motoru pod ovim uslovima?
Hvala unapred!