Dilema oko kupovine premium SUV-a

Razne informacije u vezi kupovine automobila

Korisnikov avatar
srdjanyo
Postovi: 2601
Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od srdjanyo » 08 Jan 2020, 16:50

Ivan je napisao:
08 Jan 2020, 12:42
U sustini trazimo koji veliki dzip je najjeftiniji za posedovanje :)
Kako god,to i jeste suština.Kolega @miki_28
trebaš imati uvek u džepu 1200-1500 evra za eventualni kvar na ovakvim vozilima.Bilo koji brend budeš pazario spremi tu cifru i "nema zime".

miki_28
Postovi: 58
Pridružio se: 14 Jun 2016, 16:05

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od miki_28 » 08 Jan 2020, 17:08

Ivan je napisao:
08 Jan 2020, 12:42
U sustini trazimo koji veliki dzip je najjeftiniji za posedovanje :)
U tom slucaju nema smisla gledati SUV :)

Veca registracija, skuplje gume, skuplje odrzavanje - sve su to ocekivani troskovi. Meni je cilj da uzmem auto sa minimalnim mogucnostima za moguce skupe popravke - poput Airmatica.

Ako ti uzimas auto tako da ne uzimas u obzir moguce skupe popravke, odlicno za tebe i tvoj budzet :mrgreen:

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13872
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od nikaragva » 08 Jan 2020, 18:17

Pa sve popravke spadaju u održavanje.
Bila to zamena gume, ili osam dizni.

Ako ti je ukupna godišnja plata jednaka ili veća od vrednosti vozila koje želiš da kupiš, slobodno kupi, jer ćeš imati novaca da opušteno održavaš sve.

A ako nije taj slučaj, onda jbg, rizikuješ da voziš neispravno vozilo, ili ne voziš uopšte.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26897
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od Xepoj87 » 08 Jan 2020, 19:17

Sigurno da covek ne zivi od 1000e u Nemackoj.

Elem, ML je tu najudobniji i najlaksi za voznju, X5 mi ima pretezak volan za po gradu, vozio sam bas tu generaciju 3.0d i 280 cdi.
Volan u X5 ima neki glupi sistem da se satro manje okrece volan, fazon 2 umesto 3 kruga, a time dobijas dosta tezak volan pri parkiranju i sporoj voznji, ja sam se bas iznenadio tako glupom odlukom Bmwa.

Menjaci su tu negde, 7g i zf6.

Meni se taj X5 vise svidja i to mi je mozda i najlepsi X5, mada je i ml fl lep.

Kapiram da ne gledas SUV da bi vozio 150 po krivudavoj magistrali.

E sada, treba da znas da ML recimo ima problematicne stople, te da jedna led stipla kosta 400-500e.

Bmw je, barem ovde, malo skuplji za odrzavanje. Ne stopke, nego generalno.

Airmatic nije skup ljudima koji ga popravljaju jeftinim i losim zamenskim delovima, a u realnosti je skup za popravku, kao i svaki nestandardan vid ogibljenja, a odlazi kao i obicni amortizeri, te mora kad tad da se menja.
Ba toj km, velika je verovatnoca da ces ti to raditi.
Ne bih se sa time igrao, posebno ne u Nemackoj, sa vasim cenama servisa.

Cayenne zaobidji, sve sto budes gledao da zamenis, slabo ima polovno, a cene novih delova su paprene.


Sent from my SM-N975F using Tapatalk



Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

miki_28
Postovi: 58
Pridružio se: 14 Jun 2016, 16:05

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od miki_28 » 08 Jan 2020, 19:37

Xepoj87 je napisao:
08 Jan 2020, 19:17
Elem, ML je tu najudobniji i najlaksi za voznju, X5 mi ima pretezak volan za po gradu, vozio sam bas tu generaciju 3.0d i 280 cdi.
Volan u X5 ima neki glupi sistem da se satro manje okrece volan, fazon 2 umesto 3 kruga, a time dobijas dosta tezak volan pri parkiranju i sporoj voznji, ja sam se bas iznenadio tako glupom odlukom Bmwa.
Ovo me je veoma zanimalo, iskustva u svakodnevnom koristenju. Sve sam blizi odabiru ML-a.
Xepoj87 je napisao:
08 Jan 2020, 19:17
Kapiram da ne gledas SUV da bi vozio 150 po krivudavoj magistrali.
Dobro si primetio, zato mi i nije presudna BMW-ova dinamika koju je par clanova spomenulo za X5.
Xepoj87 je napisao:
08 Jan 2020, 19:17
Cayenne zaobidji, sve sto budes gledao da zamenis, slabo ima polovno, a cene novih delova su paprene.
Nisam planirao da se sluzim polovnim delovima. Majstori su uglavnom imali komentar da je Cayenne ispod lima Audi i da tu nema iznenadjenja sto se tice odrzavanja. Ali, razumem tvoju poentu, skuplji je od SUV konkurencije za odrzavanje.

Korisnikov avatar
srdjanyo
Postovi: 2601
Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od srdjanyo » 08 Jan 2020, 19:39

miki_28 je napisao:
08 Jan 2020, 17:08
Ivan je napisao:
08 Jan 2020, 12:42
U sustini trazimo koji veliki dzip je najjeftiniji za posedovanje :)
U tom slucaju nema smisla gledati SUV :)

Veca registracija, skuplje gume, skuplje odrzavanje - sve su to ocekivani troskovi. Meni je cilj da uzmem auto sa minimalnim mogucnostima za moguce skupe popravke - poput Airmatica.

Ako ti uzimas auto tako da ne uzimas u obzir moguce skupe popravke, odlicno za tebe i tvoj budzet :mrgreen:
Ne brini ti za mene,ja vozim Fabiju.Ti samo štekaj tisuću za eventualije oko kvarova i mirna Bosna. :mangup:

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2558
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od OMP » 08 Jan 2020, 22:16

Xepoj87 je napisao:
08 Jan 2020, 19:17

Volan u X5 ima neki glupi sistem da se satro manje okrece volan, fazon 2 umesto 3 kruga, a time dobijas dosta tezak volan pri parkiranju i sporoj voznji, ja sam se bas iznenadio tako glupom odlukom Bmwa.

broj okretaja volana ne bi trebalo a ni smelo da ima veze sa tezinom istog, oni su napravili direktniji volan kakav imaju uglavnom sportski automobili, kod nekih se cak ta opcija i doplacuje...
drugar je imao X6 i imao je neki fazon da kad stojis u mestu, okrenes volan, ako se ne varam, pola kruga samo i tockovi se skroz smotaju kao da si okrenuo 3 kruga, napravljeno bas za lakse i brze parkiranje da ne volanises previse
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8899
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od Ivan » 08 Jan 2020, 22:36

Dosta se lagano okrece volan na x5, verovatno je neispravan servotronik. Neki dodatno tzv. aktivni servo koji u odnosu na brzinu i naglost pokreta menja odnos zakretanja tockova u odnosu na volan.
Taj sistem je papreno skup kad crkne, a desava se da crkne, a kao slag na tortu meni se ne svidja ni sa sportske strane ponasanje, mada je komfornije dok sve radi kako spada.

ML nije udobniji bez airmatica, makar iz mog iskustva.

Korisnikov avatar
member
Postovi: 2646
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od member » 09 Jan 2020, 08:40

@Starac
Taj Grand Cherokee ima užas kočnice. Na punom kočenju auto leluja čak i po suvom asfaltu i ne može da ostane u svojoj traci. To su reči vlasnika koji ga je uzeo novog sa 0 km. Nakon njega je imao Kajena 2, i kaže da je tek tada progledao i shvatio koliki je krš taj Cherokee.

I ML voli da leluja mnogo, ali kad nabodeš kočnicu, on grize i ukopava se.

Eto, heroj me podsetio, a pisao sam o tome na forumu pre 2-3godine kad su nam crkle štopke na ML. Eto baš dobar primer. 2 led štopke u ovlaštenom servisu s ugradnjom su koštale oko 90 i nešto hiljada dinara.
Ne postoji zamenski deo, niti je moguća popravka. Samo novo u ovlaštenom,i to je ta cena.
Nema ML-a facelift kojem to nije crklo, i to je očigledno fabrički propust, ali su bar mogli da stave normalniju cenu. Ali jok.
Podizači za gepek su bili 50 i nešto hiljada.Možda sad ima u aftermarketu povoljnije.
I tako ima brdo nekih sitnih kvarova i popravki koje ti izvuku pare.

Svaki auto ima neku manu. Npr. na X5 pre LCi crkava infotainment. Popravak pre nije bio moguć, zamena u ovlaštenom je bila 2000e. Taj Active steering sistem takodje skup za popravak.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2558
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od OMP » 09 Jan 2020, 09:34

ebo takva kola, je to ne bih smeo da kupim nikad polovno, kad sve saberes i oduzmes prednost tih automobila je u sustini statusni simbol (u Srbiji) i to sto se osecas bezbednije u voznji jer si na visini i auto je robustan, ne vidim nikakve druge prednosti SUV-a jer oni su daleko od ozbijlnih terenaca, da mozes da ides negde van asfalta i sl. za te potrebe zna e sta se kupuje od takvih vozila
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Kabal
Postovi: 2226
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od Kabal » 09 Jan 2020, 09:54

Ni meni nije jasna kupovina tih kola, a koje je vreme pregazilo. Troskovi i samo troskovi...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10892
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od starac vujadin » 09 Jan 2020, 10:48

Grand Cherokee je dosta mlađi i duplo manje je prešao od drugih nemačkih konkurenata koji se ovde spominju za istu cenu. Zato sma ga postavio, Naravno da mora da leluja jer je to terensko vozilo, što i treba da bude, a ne samo putničko kao što su ovde pomenuti, sem donekle Mercedesa. Tako da to što si pomenuo kao manu jeste ako će neko da cepa 200 na autobanu. Istina je da takvih u današnjem svetu ima sve više. Nabrajanje te osobine kao mane više govori o tipu vlasnika nego o vozilu.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26897
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od Xepoj87 » 09 Jan 2020, 14:25

I ML280cdi i X5 3.0d su 2009. Kupljeni novi, kada sam ih i vozio, sa svega par k km, sve je radilo savrseno.


U teoriji taj sistem radi ili bi trebao da radi tako sto samo smanji okretaje volana, ali u praksi, volan postane duplo tezi, barem na tom 2008. X5 modelu.

EDIT:
Pardon, 2010. godine, nasao sam snimak kada sam prvi put seo.



Evo, isto potvrdjuju ljudi na stranom forumu.
https://www.xbimmers.com/forums/showthr ... ?t=1529550

Dakle, ne pricam o sportskom volanu i osecaju tokom voznje, nego kada se uspori i parkira, kada se na malim brzinama, ispod 30 km/h skrece i okrece volan...

Starce, ta generacija GC je ocajna.
Vozio ga je cale od drugara, stalno je nesto crkavalo, a unutra je krimi kvalitet enterijera.
Vozi se bas ocajno i ako je zaista udoban.


Najcrnje od svega, ML je tu najsposobniji off-roader, jer ta generacija ima zakljucavanje diferencijala uz off-road paket.
Vec sledeci od 2011. nema i tu je kao i ostali.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Dredger
Postovi: 151
Pridružio se: 07 Jul 2017, 16:44
Lokacija: Zrenjanin

Re: Dilema oko kupovine premium SUV-a

Post od Dredger » 12 Jan 2020, 00:01

Bas sam hteo da pitam jesi razmisljao o Infinitiu i vidim da je Starac okacio par linkova. Ja bih npr isao na Infiniti, vrhinski automobil. Naces ga lako od prvog vlasnika, sigurno je bolje odrzavan od svakog x5 ili ML, sigurno ima full servisnu istoriju i vozi ga imucni gospodin od 50 i kusur godina, to mu bude drugi ili treci auto u kuci. To je profil vozaca Infinitija na zapadu. Kod nas gotovo da ih nema jer jebes to, komsije ne znaju za tu marku i nece mi zavideti.

Odgovori