Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 208
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ficha007 » 19 Jan 2020, 13:10

Pozdrav za sve članove ovoga foruma.

Započeo sam sa neki preliminarnim razmišljanjima oko zamene automobila. Trenutno vozim Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005. godište, ali sve se više okrećem automobilima marke Ford.

Prvi pik na draftu mi je S max, potom Mondeo MK 4 ( prvo karavan pa ostale verzije ). C max je takođe alternativa, i na kraju, ako ne bude Ford, interesantan mi je C4 Grand Picasso MK1 dizel sa 163KS, ali nisam gadljiv ni na benzinca u njegovoj karoseriji, ali bih onda gledao neki opremljeniji.

Što se godiša tiče, vrtim se od 2008-2010, dakle pre FL modela za Ford, izuzev C4 koji gledam što mlađi i sa boljom opremom. Ima u NS jedan koji je 2011. godište.

Što se tiče motora, kod Forda gledam i benzince i dizele podjednako

U pogledu motora za Forda, gledam 2.0 TDCI ili 2.0 benzin. Ne bih imao ništa protiv i ST verzije, ali je u Srbiji, registracija za auto preko 2.500ccm3 gorka pilula koja je 700-800 EUR-a.

U svakom slučaju ne bih bežao ni od ovog 2.0 benzinca, ali ne znam kakva mu je potrošnja, jer mi je možda 65% gradska vožnja, a oko 35% van grada.

Kakav je za održavanje?

Kako se pokazao u ovom modelu?

Ispratio sam teme na Ford forumu u Srbiji oko ovoga motora u MK III verziji Mondea, i problemima koji su postojali do negde 2003. godine ako se ne varam. Da li su problemi sređeni imajući u vidu da je S max počeo sa proizvodnjom 2006. godine.

Znam da problem može da bude veća potrošnja i eventualni problem sa potrošnjom ulja, ali kakav je zaista ovaj motor za održavanje. Ovo pitam jer je u pitanju prost atmosferski motor koji od čuda savremene tehnike ima samo plivajući, u odnosu na dizele sa EGR, DPF, turbinama, interkulerima...pa veoma često se dođe u varijantu da moraš da blokiraš EGR, pa da skidaš DPF i svašta nešto, a ovde bi trebao da bude prost motor za održavanje u odnosu na dizela.

Takođe ne bežim niti od dizela, a vidim da je za preporuku 2.0 TDCI, a takođe mi je ok i automatika, pod uslovom da je Durashift, jer vidim da svi hvalite taj menjač za razliku od Powershifta.

Takođe nisam „gadljiv“ niti na Modeo MK IV, karavan verzija gde bih isključivo ganjao neki 2.0 TDCI jer je dominantan na tržištu

Alternativa svemu je možda neki C max mk1 verziju 2009-2010-o godište.

Za Citroen je to samo 2.0 HDi, po mogućstvu onaj sa 163KS i automatskim menjačem.

Dakle, "numero uno" mi je trenutno S max ( benzin ili dizel ), potom MK4 SW 2.0 TDCI, i onda "egal" C max MK1 2009-2010 benzin ili dizel, sa c4 Grand Picasso dizel, po mogućstvu 2.0 HDI sa full automatikom.

Hvala unapred na savetima i pomoći.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 44
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Ford Focus Mk1 1.6b 2001

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od pegazbre » 19 Jan 2020, 16:00

Evo ja ti nesto mogu reci za S-Max i prve ruke, doduse moj je 2014-to godiste 2.0tdci 140hp, manualan menjac.

Sto se tice motora idealan odmer snage za karoseriju od 1700kg i lepo nosi tezinu. Sto se tice potrosnje u zimskim uslovima tj sad u ovo vreme prosecna potrosnja mi je 8.2 litra po satu, prosecna brzina 32km/h a ja ga uopste ne stedim tj da u 4-toj gnjavim po gradu 50km/h na 1500-1800 obrtaja kako bi imao sto manju potrosnju. U letnjom periodu sa ovim rezimom voznje je 7.4 litra. Da budem iskren, da je bio taj benzinac sto si gledao (2.0 benzinac 145hp) nikad ne bi uzeo dizel pa neka trosi koliko trosi. Inace taj motor nema problema koje je imao stariji benzinac iz Mondea mk3 i veoma je pouzdan. Losije vuce od dizela (u manjim obrtajima, moras u vise obrtaje) naravno vise trosi ali kako ti imas dosta gradske voznje po meni bolji izbor od dizela. Dugo vozimo Focusa 1.6 benzinca, 100hp i mnogo nam vise leze benzinci a da o problemima koje dizeli imaju da ne pricam. Neko kaze zatvori EGR, izvadi DPF ali ja to ne zelim da radim a te stvari brzo stradaju u gradskoj voznji.

Sto se tice komfora, kao stvoren za porodicu pogotovo ako si malo vislji i siri (ja sam 198 a zena 180 visine). Ako si nizi i C-Max zavrsava posao sto se tice komfora a i lakse ces da manevrises po gradu. Ovako je S-Max bas velik i glomazan, pogotovo kad treba da se negde parkiras po gradu ali za duzu voznju cele porodice kao stvoren. Gepek je ogroman, veci od mnogih karavana mislim da je 670litara tako da si tu miran. Zvucna izolacija odlicna, mnogo bolja od Focusa mk1 bez obzira sto je ovo dizel a Fokus benzinac. Posto je radjen na platformi Mondea jako lepo se pokazao u voznji, odlicno lezanje na putu i sigurno najbolje od svih iz Minivan klase a iznenadio sam se da mnogo lepse upija rupe nego Fokus a opet ima malo sportskog duha zbog multilink vesanja nazad.

Jos nisam radio mali servis jer je veliki uradjen pre nesto manje od 10000km dok je bio kod prethodnog vlasnika tako da ti za cene delova i redovnog odrzavanja jos ne mogu pomoci ali ima ovde clanova koji su imali isti auto (doduse automatik) pa ti mogu preneti svoja iskustva po tom pitanju.

Ako te jos nesto zanima slobodno pitaj, pomocicu koliko mogu i znam.

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 208
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ficha007 » 19 Jan 2020, 19:55

Hvala puno na komentaru iz prve ruke. Dobrano sam se zagrejao za S max, posle dugog proučavanja, čitanja i domaćih i stranih forma. Vidim da su benzinci jako retki, a trenutno mi on odnosi veoma blagu prevagu u odnosu na dizela upravo jer je motor jednostavan, sa lancem, nema velikih nepoznanica i mislim da je upravo u toj "reviziji", sa S max-om, MK4 Fordom doživeo svoj zenit u smislu pouzdanosti i dugovečnosti.

E sad, mana mu jeste potrošnja, koja verujem da u proseku, za mojih 8-10.000km godišnje, će se kretati u nekom rasponu od 8-9.5l dakle govorim o prosečnoj potrošnji za svih 10 hiljada km godišnje.

Svestan sam da u nekim apsolutnim iznosima dizel odnosi prevagu po pitanju novca na godišnjem nivou a koji se izdvaja za gorivo, ali dizel vuče problematične troškove održavanja, i nepoznanice u pogledu pojedinih sklopova motora ( EGR DPF, turbina, plivajući odnosno stanje automatskog menjača...itd ). Sve to može da se prenebegne uračunavanjem u troškove nabavke ( dakle blokada EGR, skidanje DPF, zamena zamajca odnosno ispiranje automatskog i zamena njegovog filtera ), ali to cenu automobila koji se uzma sa placa, pod pretpostavkom da je sve ostalo ok uvećava za soldidnu sumu...u svakom slučaju za sada, kao što sam rekao, blagu prednost ima benzinac, a u odnosu na dizelaše, prednost dajem onim modelima koji se nalaze u gradovima u kojima postoji ovlašćeni servis gde bi auto mogao da se odveze na pregled i identifikovanje potencijalnih problema.

U svakom slučaju, hvala još jednom na detaljnom komentaru.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7433
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od nuk » 19 Jan 2020, 20:21

Tu potrošnju sa navedenim režimom vožnje računaj za dizel motor, benzinac ni u snovima...

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 208
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ficha007 » 19 Jan 2020, 22:15

Nuk, ja sam govorio o prosečnoj potrošnji od 9.1 do 9.4l za svih 10.000km, dakle i grad i otvoreno, prosek 9,1 do 9.4l. Čisto sumnjam da dizela, pa čak i u tako većem automobilu može da potroši toliko u proseku na 10.000km.

Dizela mora da buda do 7.5L, maksimalno 8 za svih 10.000km neke miks vožnje od 65% grad i 35% otvoreni drum.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 7753
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Golf Plus 1.9 TDI
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od Vladapetr » 19 Jan 2020, 22:55

Tu potrošnju na S-Maxu možeš ostvariti samo ako ga budeš malo vozio, a malo gurao :mrgreen:

Sa S-Maxom sam na 34k km imao prosečnu potrošnju 9l. 163ks, automatik. Ne znam kakva će biti tvoja gradska vožnja, ali benzinac u ovolikom autu ne može biti štedljiv. No, na toj kilometraži ti litar ili dva ne prave neku značajnu razliku, pa mislim da nema smisla time da se opterećuješ. Jedino ako si teži na gasu, tada će benzinac da te košta mnogo više.
Plus je Fordovim benzincima mana potrošnja ulja, a kasnija prodaja spada u domen naučne fantastike.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7433
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od nuk » 20 Jan 2020, 09:03

Tu sam i ja sa espasom, 2.0dci 170KS, dve trećine grad otprilike, 9L prosek dogoročno. TDCI je nešto štedljiviji, činjenica.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 208
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ficha007 » 20 Jan 2020, 10:06

Dobro, ima i logike to što ste napisali oko potrošnje. Veliki i teški automobili sa kubikažom od 2 litre i ne mogu da budu mali potrošači, i da troše kao upaljači.

E sad, večito je pitanje šta kome treba, da li ti treba veći ili manji auto...itd. Meni su klinci već porasli, a kada se vozimo često nas ima i po 5 u kolima, pa je tu onda i gepek, koji kada se ide na more napuni, a mora još i krovni kofer...ovako bih možda jednim udarcem ubio dve muve, jer bih dobio i gepek, i više prostora u drugom redu u odnosu na sadašnjeg Stila.

Auto kupujem ne da bih ga menjao svakih par godina, jer za tu matematiku jednostavno nemam dovoljno novca. Stila sam vozio od 2008. godine do danas, pa bi tako bilo i sa sledećim automobilom. Dakle minimum minimuma 5-7 godina, osim ako se ne dogodi neko čudo i padnu sa neba neki novci.

Iz tog razloga možda prvo benzinac, ali kao što sam rekao, ako bi naišao i neki dobro očuvani dizelaš, zašto da ne. Kao što sam rekao, nisam "gadljiv" ni na Mondeo SW MK4, niti na C max MK1, a vidim da ovih C-max-ova ima neuporedivo više, i da mogu da se nađu i 2010-o godište sa dosta dobrom opremom, doduše sa 1.6 TDCI i ređe 1.8 TDCI motorima, o kojima tek treba da se informišem kakvi su.

Nesporno je da u svaki mora da se ulaže a pogotovo kada se kupuje sa placa a ne od vlasnika.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 44
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Ford Focus Mk1 1.6b 2001

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od pegazbre » 20 Jan 2020, 17:03

Sto se tice dizelasa kod Forda, kad sam ja trazio auto, meni je majstor koji odrzava samo Fordove rekao da ako hocu da uzmem 1.6tdci i da ga dovedem pre kupovine na pregled da ga uopste ne dovodim jer ce mi reci da ne valja :) Sto se tice dizela najmanje problema ima sa 2.0tdci a taj 1.6 je imao dosta problema ako se ne varam zbog dugog servisnog intervala zamene ulja koji se ispostavio kao poguban kako za motor tako i za turbinu.

Po meni ako ne prelazis puno, neces da razmisljas o problemima koje ima dizel pogotovo ako imas dosta gradske voznje (pod uslovom da ne zelis da vadis DPF, zatvaras EGR i sl), 3+ litre veca potrosnja od 2.0tdci te ne tangira onda juri benzinca.
Isti benzinac mozes naci i u C-Maxu mk1 i mk1.5 kao i Mondeo mk4, kao i u izvedbi sa fabrickim ugradjenim plinom (znalo je biti par primeraka C-Maxa na oglasima).

ljubitelj
Postovi: 6543
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ljubitelj » 20 Jan 2020, 18:09

Pošto ima 2,0 HDI od PSA u ponudi da li Ford možda nudi i 1,8 atmo benzinac od Mazde?
Sa lancem , na dobrom glasu da je pouzdan jedino uljem već na 150k ume da se hrani. Inače zahvalan motor sa minimalnim održavanjem.

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 208
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Kupovina Forda ( S max, Mondeo SW mk4, C max mk1 ) ili C4 Grand Picasso mk1

Post od ficha007 » 22 Jan 2020, 00:05

Tačno je to za 1.8 motor, ali je i 2.0 sa lancem, i 145KS. Trenutno su u opticaju samo 2.0 TDCI i 2.0 16V Duratec benzinac jer se svaki u svojoj oblasti pokazao kao dosta pouzdan, uz naravno adekvatno održavanje i određene "dečije bolesti" koje prate svaki motor, pa tako i ova dva.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Odgovori