Do 10000 eura / C segment

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od Morse » 19 Okt 2020, 20:56

ljubitelj je napisao:
19 Okt 2020, 17:53
Direktno ubrizgavanje je i kod atmo motora primenjeno, nije to posebno vezano za turbo motore.
Jedino ako se misli na atmo motore pre 1995. godine koji su svi indirektno ubrizgavanje, to i jesu najdugovečniji motori...mislim na konstrukcije kraj 80tih i 90te.
Pogotovu japanci su pravili redom dobre benzince.
Ali imaju neke drugačije mane, na primer ekonomičnost sa gorivom im nije jača strana /ekologija/ a i trebala bim im solidna kubikaža da bi pokrenuli kako bog zapoveda auto sadašnjih često 1,,5-2 tone.
Direktno ubrizgavanje sam spomenuo u vezi sa turbo motorima male zapremine (a velikog opterećenja) samo kao otežavajuću okolnost - deluje mi nelogično da se može očekivati identična eksploatacija 1.0 motora sa tri cilindra, turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem i 2.0 atmo motora sa indirektnim ubrizgavanjem ni što se tiče performansi ni što se tiče dugotrajnosti. Naravno, podrazumeva se da atmo ispod 1.8 nema svrhe od C segmenta pa nadalje, po meni je 1.6 Tojotin na primer na granici mučenja u Koroli, mada može da se vozi, daleko da je neupotrebljiv.

Direktno ubrizgavanje u kombinaciji sa indirektnim ubrizgavanjem je malo bolja varijanta jer se motor (uglavnom) prebacuje na direktno ubrizgavanje kad se sve komponente ugreju, što malo smanjuje habanje motora, a rešava i problem naslaga. Za čisto direktno ubrizgavanje ne znam da postoji neko dobro rešenje skidanja naslaga osim specijalnih procedura cišćenja motora vodom sa usitnjenim orahovim ljuskama, i onim sprejevima koji se drže desetak minuta ispred usisa da "rastope" garež, doduše sa diskutabilnim rezultatima.

Za Opelov problem sa LSPI-em sam skoro čuo, Liqui Moly ima neki aditiv (21281) koji je navodno preporučen od strane samog Opela; ne znam lično nekoga ko je imao problem, pa ne mogu da tvrdim da aditiv pomaže ili ne pomaže.

Atmo motori su dobrim delom već otišli u istoriju, sem u hibrid varijanti teško mogu da se nadju na tržištima EU koja su relevantna za Srbiju; ostaje nada da će novi agregati male kubikaže, sa turbo punjačima, direktnim ubrizgavanjem, plastičnim delovima itd. moći da popune njihovo mesto, mada lično sumnjam da će tek tako moći da prebacuju 300k km bez većih intervencija. Ionako se ide na elektrifikaciju pa će i ti agregati isto tako početi da nestaju, makar u Evropi čija se birokratija poprilično ostrvila na auto-industriju sa eko-normama. Mislim da većini ljudi u Evropi i Japanu nasvirani mali motori mogu da rade posao; nisam siguran da to može tek tako da prođe u USA ili na Bliskom istoku na primer s obzirom na uslove upotrebe. Ne mogu da zamislim Ecoboost ili kako se već zove u F-150 i sličnim modelima. Tu će verovatno pravo sa velikolitražnih benzinaca prelaziti na BEV, FCEV ili šta već bude isplativo.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Do 10000 eura / C segment

Post od ikac2000 » 19 Okt 2020, 21:26

Ja vozim Cmax 1.0 125 benzinca, pre toga isti auto 1.6 tdci, a pre Auris i Ceed SW 1.6. Svi novi.

1. Turbo benzin i atmo benzinci koje sam vozio nisu za uporediti po dinamici, posebno po gradu.

2. Isti auto, dizel i benzin, potrosnja cep metodom: benzin 6.88 na 33k km, dizel 6.01 na 41k km. Benzin mi vise prija, sa dizelom sam morao bezveze da se vozim da sagori DPF, jer najvise vremena vozim grad. Dizel mi je delovao za nijansu rastereceniji, ali zbog kratkih ruta ga nikada ne bih vise razmatrao.

Inace pratim nemacke forume, taj 1.0 je bas dosta zastupljen, Ford se bas dosta vozi u DE, i dosta ljudi prelaze vise od 150k km zadnjih 8 godina bez problema. Pocetne serije su imale problema ali kazu da je sada sve ispeglano, ipak 8 god je u eksploataciji.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od ljubitelj » 19 Okt 2020, 23:07

@morse slažem se sa konstatacijama.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od dzonic87 » 20 Okt 2020, 10:41

Avernus je napisao:
19 Okt 2020, 19:49
Na papiru mi Opel 1.4 Turbo zvuci sasvim OK, otuda sam i Astru K gledao kao prvog pika. A ni od dizela nisam odustao. Cisto sam hteo da ne vozim vise dizel, da se malo prebacim na benzince. I dalje mi je benzinac prvi izbor ali nikad se ne zna :)
Astra K 1.4T je fenomenalan automobil sigurno. Ako ti je to jedini automobil u kući, odličan je za grad i po koji izlet u toku godine (baš auto za sve).
Moja sugestija je da odvojiš jedan dan i pogledaš na kom placu ili auto kući imaju ta vozila koja ti se sviđaju i uživo isprobaš, opipaš te automobile. Na kraju sumiraj utiske i odluči koji ti (vam) se najviše sviđa i onda gledaj koji motor tebi najviše odgovara.
Za tvoje potrebe bi turbo benzinac bio idealan, a ne treba bežati ni od dizela (ako ponekad praviš neke duže ture biće on sasvim okej).

Iskreni savet - Svi mi smo drugačiji i svi mi volimo da filozofiramo - ali život je samo jedan i uzmi atuo koji te najviše radi. Bez obzira koji znak ima na haubi i da li mu motor može izdržati milion kilometara bez ovaranja. Ne praviš veliku kilometražu da bi se opterećivao time, samo gledaj da ne kupiš krš :D

Korisnikov avatar
Neo
Postovi: 1725
Pridružio se: 16 Mar 2013, 22:11
Garaža: Toyota Rav4
Lokacija: Beograd

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od Neo » 20 Okt 2020, 11:37

Ja sam skoro uzeo Octaviu 2016 1.4 tsi za sličan budžet. Fin auto, vredi razmotriti, pogotovo sa tim motorom.

Avernus
Postovi: 51
Pridružio se: 19 Jun 2020, 15:39

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od Avernus » 20 Okt 2020, 16:40

dzonic87 je napisao:
20 Okt 2020, 10:41
Avernus je napisao:
19 Okt 2020, 19:49
Na papiru mi Opel 1.4 Turbo zvuci sasvim OK, otuda sam i Astru K gledao kao prvog pika. A ni od dizela nisam odustao. Cisto sam hteo da ne vozim vise dizel, da se malo prebacim na benzince. I dalje mi je benzinac prvi izbor ali nikad se ne zna :)
Astra K 1.4T je fenomenalan automobil sigurno. Ako ti je to jedini automobil u kući, odličan je za grad i po koji izlet u toku godine (baš auto za sve).
Moja sugestija je da odvojiš jedan dan i pogledaš na kom placu ili auto kući imaju ta vozila koja ti se sviđaju i uživo isprobaš, opipaš te automobile. Na kraju sumiraj utiske i odluči koji ti (vam) se najviše sviđa i onda gledaj koji motor tebi najviše odgovara.
Za tvoje potrebe bi turbo benzinac bio idealan, a ne treba bežati ni od dizela (ako ponekad praviš neke duže ture biće on sasvim okej).

Iskreni savet - Svi mi smo drugačiji i svi mi volimo da filozofiramo - ali život je samo jedan i uzmi atuo koji te najviše radi. Bez obzira koji znak ima na haubi i da li mu motor može izdržati milion kilometara bez ovaranja. Ne praviš veliku kilometražu da bi se opterećivao time, samo gledaj da ne kupiš krš :D
Dobar komentar, hvala. Voznja po gradu uglavnom vikendom (na posao idem peske), manje radnim danima, odlazak u zavicaj 5-6 puta godisnje (3h puta u jednom smeru), jednom godisnje odlazak kolima na letovanje (mozda, cesce idemo na dalje destinacije avionom), mozda jedan izlet mesecno i to je to. Realno max 10k km godisnje :) Krecem uskoro po salonima, samo da nadjem vreme :(

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od kojot » 01 Jan 2021, 22:13

Šta biste mi preporučili za nekih oko 10 000 evra? Trenutno vozim pasat b6 i promenio bih ga. U obzir dolaze audi A5 sportbek 1. generacije za oko 9000 evra, A5 restajling od 2012. za oko 11-12000, manuelni oba. A4 restajling od 2012. za oko 11000, I zadnja opcija pasat cc DSG isključivo. Znam naravno da su audi bolji, ali imajte u vidi da je CC jeftiniji 2000-3000 evra. E sad šta je po vama najbolji izbor?

Dođoš
Banned
Postovi: 186
Pridružio se: 14 Nov 2020, 10:02

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od Dođoš » 02 Jan 2021, 09:57

Za te pare neka škoda rs sa dsg.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od kojot » 02 Jan 2021, 10:21

Koja naprimer? Uzeo bih limuzinu ili sportbek, naravno sa 5 vrata.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7262
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od dag81 » 02 Jan 2021, 10:31

Najpouzdaniji bi trebao biti A4 FL. Jedino sto za 11000e tesko je naci dobru limuzinu, sa dobrom opremom i km. Racunaj ako ima opreme da su km oko 300k km.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od dzonic87 » 02 Jan 2021, 10:50

Iskreno, preporuka je da se isključi mozak za kilometražu kod polovnjaka i da se gleda celokupno stanje auta.

Limuzina sa većom kilometražom može biti dosta dobra kupovina (vožena mahom na otvorenom).
A kilometražu možete staviti po želji

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7262
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od dag81 » 02 Jan 2021, 10:57

Slazem se, nije sve u km. Uvek treba gledati opste stanje auta.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od kojot » 02 Jan 2021, 12:30

dzonic87 je napisao:
02 Jan 2021, 10:50
Iskreno, preporuka je da se isključi mozak za kilometražu kod polovnjaka i da se gleda celokupno stanje auta.

Limuzina sa većom kilometražom može biti dosta dobra kupovina (vožena mahom na otvorenom).
A kilometražu možete staviti po želji Slika
Ma najbotnije je da nije pohaban na oko, da motor nije propao skroz i to je to. A to ako zamenim zamajac, turbinu, nešto na trapu... mi ne predstavlja nikakav problem.

A šta znači ovo FL u nazivu audija a4?

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45821
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od Geza » 02 Jan 2021, 12:32

Facelift.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7262
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Do 10000 eura / C segment

Post od dag81 » 02 Jan 2021, 12:35

Zanenario bih neku sitnu farbariju, ogrebotinu, plocice. Ali bas turbinu iskreno ne bih, zamajac ok ali da je ostalo perfektno. Samim tim i cenu bih snizio za zamajac i malo preko.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Odgovori