Direktno ubrizgavanje sam spomenuo u vezi sa turbo motorima male zapremine (a velikog opterećenja) samo kao otežavajuću okolnost - deluje mi nelogično da se može očekivati identična eksploatacija 1.0 motora sa tri cilindra, turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem i 2.0 atmo motora sa indirektnim ubrizgavanjem ni što se tiče performansi ni što se tiče dugotrajnosti. Naravno, podrazumeva se da atmo ispod 1.8 nema svrhe od C segmenta pa nadalje, po meni je 1.6 Tojotin na primer na granici mučenja u Koroli, mada može da se vozi, daleko da je neupotrebljiv.ljubitelj je napisao: ↑19 Okt 2020, 17:53Direktno ubrizgavanje je i kod atmo motora primenjeno, nije to posebno vezano za turbo motore.
Jedino ako se misli na atmo motore pre 1995. godine koji su svi indirektno ubrizgavanje, to i jesu najdugovečniji motori...mislim na konstrukcije kraj 80tih i 90te.
Pogotovu japanci su pravili redom dobre benzince.
Ali imaju neke drugačije mane, na primer ekonomičnost sa gorivom im nije jača strana /ekologija/ a i trebala bim im solidna kubikaža da bi pokrenuli kako bog zapoveda auto sadašnjih često 1,,5-2 tone.
Direktno ubrizgavanje u kombinaciji sa indirektnim ubrizgavanjem je malo bolja varijanta jer se motor (uglavnom) prebacuje na direktno ubrizgavanje kad se sve komponente ugreju, što malo smanjuje habanje motora, a rešava i problem naslaga. Za čisto direktno ubrizgavanje ne znam da postoji neko dobro rešenje skidanja naslaga osim specijalnih procedura cišćenja motora vodom sa usitnjenim orahovim ljuskama, i onim sprejevima koji se drže desetak minuta ispred usisa da "rastope" garež, doduše sa diskutabilnim rezultatima.
Za Opelov problem sa LSPI-em sam skoro čuo, Liqui Moly ima neki aditiv (21281) koji je navodno preporučen od strane samog Opela; ne znam lično nekoga ko je imao problem, pa ne mogu da tvrdim da aditiv pomaže ili ne pomaže.
Atmo motori su dobrim delom već otišli u istoriju, sem u hibrid varijanti teško mogu da se nadju na tržištima EU koja su relevantna za Srbiju; ostaje nada da će novi agregati male kubikaže, sa turbo punjačima, direktnim ubrizgavanjem, plastičnim delovima itd. moći da popune njihovo mesto, mada lično sumnjam da će tek tako moći da prebacuju 300k km bez većih intervencija. Ionako se ide na elektrifikaciju pa će i ti agregati isto tako početi da nestaju, makar u Evropi čija se birokratija poprilično ostrvila na auto-industriju sa eko-normama. Mislim da većini ljudi u Evropi i Japanu nasvirani mali motori mogu da rade posao; nisam siguran da to može tek tako da prođe u USA ili na Bliskom istoku na primer s obzirom na uslove upotrebe. Ne mogu da zamislim Ecoboost ili kako se već zove u F-150 i sličnim modelima. Tu će verovatno pravo sa velikolitražnih benzinaca prelaziti na BEV, FCEV ili šta već bude isplativo.