Toyota Aygo

Razne informacije u vezi kupovine automobila
milosg
Postovi: 1482
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Aygo

Post od milosg » 31 Jul 2020, 12:02

Kratko sam prošle godine probao novog, drugar vozio (prešao u tom trenutku npr. 500 km tek). Lako se vozi, ali mi je ostao u sećanju kao tvrd i neudoban.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Toyota Aygo

Post od Morse » 03 Avg 2020, 10:06

Aygo FL je napisao:
31 Jul 2020, 10:49
Kolika je potrosnja ulja kod vas, kod mene Novi auto pet ipo hiljada km, oko dva dcl
Moj je trošio nešto više u startu, ali izgleda da je u poslednje vreme porasla potrošnja - ne mogu da garantujem pošto nisam ja sipao, ali otprilike 0.4 litre na 5k km. Nema plavog/belog dima, nema problema u radu motora ili kompresiji. Pretpostavljam da je u pitanju ili lagano propadanje klipnih prstenova ili osrednji dizajn (ili oba).

Zaboravio sam da spomenem i da je akumulator promenjen pre otprilike dve godine, alternator dobro radi, samo je originalni akumulator popustio.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Toyota Aygo

Post od Bax » 03 Avg 2020, 10:41

To nisu znacajne potrosnje ulja, pogotovo ako je to stabilna situacija, problem pocinje kad imas litar ulja na 2000km.
Da bi imao plavi dim moras i vise da trosis ulja....

1 litar na 10.000km, je apsolutno neskodljivo, pa cak i duplo vise.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6747
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Toyota Aygo

Post od ljuba » 03 Avg 2020, 10:45

Meni je na novom autu Mercedes e200d potrosio za prvih 10.000km skoro litar ulja, a posle na 30.000 skoro ni decilitar... Valjda je takvo ulje i stavljeno, ili sve mora da legne na svoje mesto...

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Toyota Aygo

Post od Morse » 03 Feb 2021, 00:17

Evo malog apdejta za Aygo:

- Kvačilo uspešno zamenjeno kod lokalnog majstora (130k km), lamela maltene nestala, viljuška i ostalo je ok. Zamenjen ceo set naravno, stavljen Aisin KT-313 i auto radi/vuče "kao nekada". Kvačilo mekano i hvata čim se malo popusti, može da se podesi i drugačije ali ovako je ok. U menjač sipan Shell Spirax S4 75W-90 i sad ide kao "podmazan".
- Majstor je odmah zamenio i PK kaiš, stavljen Continental 6PK1210; stari kaiš (original ugradnja) je još uvek bio u voznom stanju ali kad je već auto bio tamo, rekoh da menjamo i to (pumpa za vodu je već bila menjana, kao što sam ranije napisao).
- Zamenjeno ulje i svi filteri (uljni, kabina, vazduh, sve Mann-ovi filteri), iskoristio sam priliku pa sam uradio flush motora Wynn's-ovim sredstvom. Sipao sam Ravenol VMP i prvi utisak je veoma pozitivan, mirniji rad i manje buke pogotovu pri hladnom paljenju.
- Pri zameni svećica sam nažalost naleteo na ulje u bobini i gornjem delu svećica - otišao je dihtung poklopca ventila pa je auto morao nazad kod majstora na zamenu, stavljen Victor Reinz, posle bilo sve ok.
- Originalne svećice (Denso) su bile iznenađujuće čiste, s obzirom da ipak (malo) troši ulje. Elektrode su bile pri kraju tako da su zamenjene u pravom trenutku, stavio sam Denso IKH16TT (iridijumske).
- Zamenjeni diskovi i pločice - namučio me guide pin na suvozačevoj strani, bio je blokiran pa sam morao malo da primenim silu da ga izvučem, potpuno je ostao bez maziva. Posle sve radilo ok kad sam očistio i podmazao, a s vozačeve strane se slomio torx šraf na disku. S obzirom na koroziju šrafa, mislim da je pukao pre dosta vremena, u svakom slučaju sam zamenio i to. Stavljene Brembo pločice i Brembo diskovi, ovo je četvrti set pločica i drugi set diskova. Lepo radi, nema škripanja, struganje je trajalo desetak km vožnje, sve bilo po gradu pa se prvi sloj brzo skinuo i posle sve bilo ok.

Ostalo je još da se servisira starter pošto malo škripi kad je mnogo hladno, da se zamene doboši, da se zameni kočiona tečnost i da se zameni antifriz, ali ništa od toga nije hitno. Auto je vrlo zahvalan za rad, delovi nisu preskupi, a ovo što je majstor odradio bilo 90 eur ukupno (kvačilo, kaiš, dihtung poklopca ventila). Ima i jeftinijih delova, ali kad se stavi na papir, ušteda nije prevelika.

Evo cena delova koga zanima:
Aisin set KT-313 (lamela, korpa, lager), 80 EUR
Contitech 6PK1210 kaiš, 9 EUR
Denso IKH16TT. 9 EUR komad, ukupno 27 EUR
Shell Spirax S4 75W-90, 7.5 EUR litar, u auto ide 1.7 litara (15 EUR)
Brembo Coated Line 09.9928.11, set od dva diska, 45 EUR
Brembo pločice set P 61 081, 24 EUR
Victor Reinz dihtung, 13 EUR
Mann filteri za kabinu i vazduh po 10 EUR svaki, filter ulja 5 EUR
Ravenol VMP 4 litre kanta, 40 EUR

Pripremio sam i Corteco rear main seal (dihtung) ali je fabrički ok tako da nije zamenjen.

Odgovori