Stranica 1 od 2

Toyota Aygo

Poslato: 28 Jun 2020, 23:32
od FrodoC
Pozdrav drugari.

Već duže vreme pratim forum, uglavnom kao "gost", a kako u budućnosti planiram kupovinu automobila, rekoh, ovo je pravo mesto da saznam mnogo stvari o raznim automobilima.

Pretražio sam forum, ali osim razbacanih komentara po raznim temama, nigde nisam video odgovarajuću temu za Toyotu Aygo, pa rekoh da je otvorim i da mi pomogne, ko može :).

Elem, zainteresovan sam za kupovinu ovog automobila. Sviđa mi se izgled, pregledao sam praktično sve testove i utiske na stranim sajtovima, ali me zanimaju i mišljenja naših ljudi. Koliko sam ispratio, ovaj poslednji model iz 2018. godine ima mnogo poboljšanja (čak je i malo duži od prethodnih verzija, a motor mu je za nijansu jači) i baš ga hvale u toj klasi. Znam za mane, to što je prtljažnik mali mi ne smeta, svakako je auto pre svega za gradsku vožnju. Takođe, trenutno od modela u svojoj klasi ima jednu od najnižih cena (Twingo jedino u osnovnoj verziji ima nižu cenu). Mala potrošnja, dobra garancija, jeftini delovi, to su neke od stvari koje su mi takođe interesantne, kao i podatak koji mi je preneo drugar koji radi u jednom servisu automobila, koji kaže da je Aygo veoma pouzdan i da se retko kvari, naravno, ako ga pazite onako kako treba.

Voleo bih da ko god može, a prvenstveno oni koji imaju ovaj automobil (Pa čak i ako je neka starija verzija) da iznese svoje utiske, vrline, mane ovog automobila, da steknem malo bližu sliku o samom automobilu.

Hvala unapred.

Re: Toyota Aygo

Poslato: 29 Jun 2020, 10:14
od OMP
Imao sam stariju verziju, realno auto je sranje da se ne lazemo, mali, neudoban, plastikaner, bedno opremljen, sedista ravna ko klupa, gepek fakticki nepostojeci, 4 odrasle osobe jako tesko da se spakuju itd. Sto se motora tice dobri su i pouzdani, solidno vuce za tu snagu i zgodan je za grad. Mali potrosac i generalno jeftin za odrzavanje ali to mu je i jedina prednost sto se mojih utisaka tice. U sustini zenski gradski auto koji jedino velicinom i dizajnom privlaci mahom zenski deo populacije, evo ja sam sad za svastiku jurio tako neki auto i na kraju joj nasao pezo 107 ( sto je isti auto kao ajgo) ubedjivao sam je da nadjemo nesto bolje ali nije htela.
E sad ovo sve pricam za prvu generaciju ne znam za drugu, vidim da je novi ajgo veci auto i atraktivnijeg izgleda a i deluje kvalitetnije uradjen i bolje opremljen

Re: Toyota Aygo

Poslato: 29 Jun 2020, 14:59
od FrodoC
Da, zato me je i interesovalo mišljenje nekoga ko je možda vozio noviji model. Uspeo sam u gradu nekoliko puta da vidim noviji model i mnogo ozbiljnije deluje od tih starijih verzija, a i izbor dodatne opreme je poprilično bogat. Kažu da su oni sa ispravkama iz 2014. dobri, a oni iz 2018. godine još bolji, hvale ih na testovima, i da su sedišta bolja, motor je jači, unutrašnjost ozbiljnije urađena, da su obratili pažnju i na neke manje stvari, ali me interesuje baš ako je neko vozio ove novije da čujem i njihovo mišljenje.

Re: Toyota Aygo

Poslato: 23 Jul 2020, 12:55
od Aygo FL
Vlasnik sam ayga od 2019' spreman da podelim iskustva. Malo suzite temu, postavite konkretna pitanja na koja cu Rado odgovoriti

Re: Toyota Aygo

Poslato: 24 Jul 2020, 14:34
od FrodoC
Aygo FL je napisao:
23 Jul 2020, 12:55
Vlasnik sam ayga od 2019' spreman da podelim iskustva. Malo suzite temu, postavite konkretna pitanja na koja cu Rado odgovoriti
Pa iskreno, sta god da napišete i mislite da je važno, biće više nego korisno. Koliko ste zadovoljni sa performansama za sada, da li je bilo nekih problema, da li ste zadovoljni sa menjačem, mane ako ih ima po vašem mišljenju, da li je udoban, itd. Sve što mislite da je važno, slobodno napišite, a mi onda možemo da se ubacimo sa podpitanjima ako bude bilo potrebe :).

Re: Toyota Aygo

Poslato: 24 Jul 2020, 17:59
od FrodoC
Takođe, da li ste prvi vlasnik? Auto je najnovije generacije? Kako podnosi više putnika, da li ste ga vozili neke duže relacije i ako jeste, kako se pokazao?

Re: Toyota Aygo

Poslato: 27 Jul 2020, 18:33
od Aygo FL
da podelim iskustvo, aygo x play, kraj 2019. god, presao oko 6h km.
za sada bez kvarova, opšti utisak povoljan, idealan kao gradski auto, dobro podnosi i auto put na 130km/h prijatna vožnja. stabilan i okretan, parkira se na malom prostoru. potrošnja međugradska oko 4l, u mixu oko 5-5,5 l. prednja sedišta udobna i za duže relacije, pozadi ne baš. mali prtljažnik kao i svi u a segmentu. od nedostataka nabrajam: motor sa tri cil. ima specifičan zvuk i vibracije, jeftina plastika i podne obloge, zadržava se prljavština na dnu zadnjih blatobrana, jeftina izrada poklopca prtljaga, skupe sijalice farova, ne baš jeftini servisi (cene imaju na sajtu toyote), niskoprofilne gume 15 inča smanjuju udobnost kod verzije x play i više, dok x ima gume 14 inča, buka motora kod ubrzanja, nema pokazivač temperature motora.
zaključak: preporuka kao gradski auto, kao prvi i jedini auto u porodici sa nabrojanim ograničenjima

Re: Toyota Aygo

Poslato: 27 Jul 2020, 20:23
od Superb III
Ja imam prvu generaciju, potrosnja je ta koji je kolega gore napisao. Isto slazem se predna sedista su udobna i ima dosta prostor cak i za daleka putovanja dok zadnja samo za kratka-grad. Bagaznik je mal al ja obicno koristim i zadnja sedista da bi stavio neki kofer ako idem malo dalje. Sta se tice motorizacije , meni je motor super odlicno je podvizan za tu karoseriju. Mozda nije dovoljan za 208 ili Yaris ali sa Aygo svakako je OK.Od kvarova nisam imao nista ednostavno i nema sta da se pokvari. I ja ne znam sta ste se uhvatili oko zavrsne obrade pa nije to mini cuper. Hocete bolja obrada ima boljih auta, za novac koji se prodaje auto je super. Drzi veoma dobro cak i nadprosecnu cenu kao polovnjak , kada ga zelis prodati. Proveri na sajt polovnih automobila ili na mobile.de. Mana mu je menjac. Nije najprecizan, mada odnosi su odlicno izbalansirani. Moguce je nekad da ubacis u 3cu umesto 1-vu. Mnogo retko se to desava al moguce je, to mi je po mene najvcea mana. Vozio sam ga Skopje-Lefkada i Skopje -Budva, i sve se to lepo provoza mada umor zbog tvrdje postavljene amortizacije se oseti. Ne bih savetovao na brzu voznju od 110km/h jer nije bas taj auto za to. Prilicno se zna da se zanese kod malo jaceg bocnog vetra. Servisi nisu toliko skupi,mal servis ako ga ne radisu u ovlasceni 50eu. Toliko od mene.

Re: Toyota Aygo

Poslato: 28 Jul 2020, 08:13
od ljuba
Ja sam vozio prvu generaciju nekih mesec dana kao zamenski auto. I na stranu pouzdanost (koja kod Yarisa nije ni manje slabija cak mozda i bolja), Yaris je za njega automobil (njega sam neposredno posle vozio jos nekih mesec dana). I ako je pozicioniran kao broj veci auto osecao se kao minimalno 2 broja veci, odrasliji auto... Bas sam bio duboko razocaran sa aygoom, uvek sam ga smatrao simpaticnim (pricam o prvoj verziji). Od prostora, preko voznje i opsteg utiska. Najveca prednost mu je velicina za motanje po gradu i potrosnja.

Re: Toyota Aygo

Poslato: 28 Jul 2020, 15:53
od FrodoC
Osnovna verzija Yarisa ima isti motor kao i ovaj u Aygu, cak Aygo ima za nijansu bolji, pa su performanse Ayga u tom smislu i bolje u odnosu na Yaris. Prednost Yarisa naravno jeste sto je duzi i prostraniji automobil.

Mene je bas interesovalo zbog toga da vidim da li ima ljudi koji voze noviju generaciju, jer je 2014. pa potom 2018. Aygo pretrpeo mnogo promena u odnosu na prvu generaciju i sada je to ipak drugi automobil (cak i malo duzi nego ranije). Sto rece moj drugar, nekada smo Yugom isli na velika putovanja, pa nam nije smetalo, nece ni sa Aygom :). Ali, uglavnom me je interesovalo koliko ste zadovoljni sa njegovim performansama za ono sto je pravljen, a to je mali gradski automobil. Sve preko toga sto nudi je +, a svakako je moguce i sa njim.

Re: Toyota Aygo

Poslato: 29 Jul 2020, 10:10
od Aygo FL
Navode fabrike da je model znatno unapredjen treba sagledati delom I kao marketinski trik. Nisu bas toliko bitne izmene svakako da I'ma poboljsanja. Mnogi znalci savetuju kupovinu novog modela auta Tek kad dobije FL a to je vecinom posle 4 godine, sto sam I licno primenio

Re: Toyota Aygo

Poslato: 29 Jul 2020, 10:16
od Aygo FL
Slazem se da je motor od 69ks preslab za yarisa I to me je vodilo PRI kupovinu kao I Cena visa oko 2000e I sto je model na zalasku a vec se radi 4.nova generacija. Novi aygo stize najranije 2021. mozda samo kao ekektricni I bez blizanaca C1 I 108, koji napustaju ortakluk

Re: Toyota Aygo

Poslato: 29 Jul 2020, 10:19
od ljuba
Sto rece moj drugar, nekada smo Yugom isli na velika putovanja, pa nam nije smetalo, nece ni sa Aygom :). Ali, uglavnom me je interesovalo koliko ste zadovoljni sa njegovim performansama za ono sto je pravljen, a to je mali gradski automobil. Sve preko toga sto nudi je +, a svakako je moguce i sa njim.
Ja prvi nemam predrasuda prema automobilima i sa manjim autom mogu da budem prezadovoljan, ali me je Aygo bas ozbiljno razocarao. Recimo bar 3x je losiji od moje Honde Jazz-a 2002, vise 2x losiji od Yaris-a, opet ponavljam kao opsta celina - menjac, osecaj u voznji, motor. Auto je jednostavno igracka. A i covek raste pa mu i zahtevi rastu - ja pak mislim da meni ne rastu previse, ali to je ipak neminovno... Probao sam i UP-a koje je bio dostaaaa bolji, ali je on bio i generacija naprednija pa nije bas fer poredjenje... E da od tih starih automobila recimo VW Lupo je ozbiljna klasa vise od Aygo-a, i malkice drugaciji koncept... Dok recimo A2 stari je porediv sa Jazzom - i on je super auto....

Re: Toyota Aygo

Poslato: 30 Jul 2020, 01:01
od Morse
Pozdrav!

Imam dosta iskustva sa Aygom, u porodici nam je od 2007. godine, kupljen nov, 1000 kubika/68KS. Manje-više se slažem sa svim što je napisano, pa rekoh da dodam nekoliko informacija pošto imam utisak da nema mnogo razlike između generacija. Prvo problemi: na redovnom servisu (u ovlašćenom) na 35k km su nekako uspeli da spale kvačilo - čim sam seo u auto, toliko je proklizavalo da nisam uspeo da stignem ni do izlazne kapije. Zamenili su lamelu bez reči, posle sam našao da je to kvačilo uobičajeni kvar na Aygu prve generacije, doduše tek na 50k+ km... Originalna lamela je nekih 180mm, Toyota je to rešila tako što je počela da stavlja 190mm (isto kvačilo valjda ide i u neke modele Yarisa), mada sam po UK forumima našao info da su ljudi imali problema i sa 190mm i da su stavljali 200mm (Aisin) koje je radilo posao. Taj problem je verovatno rešen do sada, ali nije zgoreg da proveriš, pogotovu što je gradski auto u pitanju. Naš Aygo je sad na nekih 130K+ km i vreme je da se menja kvačilo, uzeo sam komplet Aisin 190mm pa ću napisati utiske kad se malo izvoza.

Sledeći kvar na nekih 110k km je bila pumpa za vodu - nije crkla, ali je počela da se čuje pa je majstor zamenio. Ne znam da li je baš bilo neophodno, ali daljih problema nije bilo. Osim pumpe, crklo je i nekoliko rebara na odmagljivaču zadnjeg stakla otprilike u isto vreme - problem je lako rešen onim specijalnim lepkom koji provodi struju, ali ipak treba spomenuti kvar. Tu negde je crkao i displej na radiju (ali samo kad se upali) - pošto niko ne sluša muziku, nije neki problem, bitno je da pokazuje vreme.

Auto je vožen 99% gradske (beogradske) vožnje, za to vreme su promenjena tri seta pločica, sad je vreme i za diskove. Pozadi su doboši, ima još mesa. Od mana je tu i potrošnja ulja, ništa strašno ali ipak traži proveru i povremeno dolivanje ako držiš interval zamene na 10k km. I to je česta boljka ovog motora (1KR-FE), ne curi nigde, nego sagoreva. Nisam pratio da li i novije generacije imaju taj problem, treba proveriti, najbolje na UK Aygo forumima, tamo je izgleda Aygo jako popularan i ljudi dosta dele svoja iskustva.

Uobičajeni problemi koje ja nisam imao su i korozija lonca, pre svega zbog položaja i visine, to može biti boljka i kod novog jer ne verujem da su (mnogo) menjali dizajn. Postojao je i problem sa curenjem vode na petim vratima, ali to je valjda davno rešeno.

Prednosti Ayga su neverovatna manipulativnost i okretljivost u gradskoj vožnji. Može i van grada da bude upotrebljiv, ali to mu nije namena. Potrošnja je tu negde oko 5-6 litara, ali računaj da se na autoputu na 120-130km/h sa četvoro odraslih i klimom potrošnja penje i na skoro 8 litara! Lak je debeo pa je otporan na ogrebotine, limarija je isto ok pa je teško da se ulubi (retkost za Japance). Antikorozivna zaštita je odlična - posle 13 godina stajanja na ulici nema ni "K" od korozije ni na limariji ni na šasiji. Vešanje se dobro drži, klima uređaj i dalje dobro radi (bez dopunjavanja). Sva elektronika radi, ne računajući već pomenuti radio i odmagljivač. Menjač jest blago neprecizan između prve i treće, ali je i veoma dobro uparen sa motorom, prenosi su dugi i ne mora da se šalta mnogo. Jesu performanse malo skrajnute, ali ovo ionako nije auto za potezanje. Unutršnjost je izdržljiva, nema cepanja sedišta, pucanja plastike, cvrčaka itd., iako je spartanska što može da smeta onome kome je to bitno.

Treba imati u vidu da Aygo prilično nisko leži zbog stabilnosti - iako je veoma stabilan, lako zakači ležećeg ili struže po neočišćenom snegu, pogotovu ako ima više ljudi ili prtljaga. Jednostavno se održava, sam možeš da odradiš većinu standardnih stvari, sve je dostupno (motorno ulje, menjačko ulje na manuelcu, svi filteri, pločice, diskovi, doboši, svećice, tečnosti...). Nema neke komplikovane elektronike, senzora, kalibracije. Ovlašćenim servisima nisam bio oduševljen pa sam zbog toga i odlučio da sve što mogu sredim sam.

Ne znam koje su cene trenutno u SRB, ali ako kupuješ nov dobro se cenjkaj, ja lično ne bih dao više od 9.5K EUR za neki ok stepen opreme, batali one glupe limitirane šarene serije koje imaju s vremena na vreme, zbog šarene plastike naplate 2K EUR više...

Re: Toyota Aygo

Poslato: 31 Jul 2020, 10:49
od Aygo FL
Kolika je potrosnja ulja kod vas, kod mene Novi auto pet ipo hiljada km, oko dva dcl