Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od OMP » 07 Sep 2020, 19:14

Pa dobro ako su dva kljuca prioritet pri kupovini auta onda ok nemam nista protiv :)

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od ftj » 07 Sep 2020, 19:18

Ljudima je prioritet da ne budu prevareni.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od OMP » 07 Sep 2020, 19:30

mogu biti prevareni na mnogo drugih nacina a vec sam objasnio da 2 kljuca nisu apsolutno nikakva sigurnost

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od ftj » 07 Sep 2020, 19:39

Jel tebi cilj da prodas auto ili da se nabedjujes sa kupcem sta i kako?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od nikaragva » 07 Sep 2020, 19:48

Jebeš auto bez dva ključa :kezo:

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od OMP » 07 Sep 2020, 19:53

ftj je napisao:
07 Sep 2020, 19:39
Jel tebi cilj da prodas auto ili da se nabedjujes sa kupcem sta i kako?
do sada a prodao sam mnogo kola, ni jedan kupac mi nije pravio problem sto imam samo jedan kljuc, konstatuju da bi bilo bolje da imam dva ili pitaju koliko ce ih kostati da naprave drugi ali niko mi nije trazio korekciju cene na konto toga ili da zbog toga nisu kupili auto, sem ako nisu precutali razlog ne kupovine.
A i da zbog toga nece da kupi auto nemam nikakav problem da mu kazem ok dovidjenja, dodje drugi koji ne pravi pitanje, nije problem ;)
Ali stvarno nemam nista protiv onog ko zeli da mu sve bude kako je zamislio, svako za svoj novac ima pravo da trazi ono sto misli da treba, svakakvih profila ljudi sam se nagledao nema tu nikakvih problema nego kljuc je najmanje bitna stavka u celoj prici ako mislis da ce te neko prevariti.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od Vladapetr » 07 Sep 2020, 20:28

Kako dodje do toga da toliko polovnih automobila nema drugi ključ? Šta se desilo sa tolikim ključevima?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od nikaragva » 07 Sep 2020, 20:31

Uzo precednik

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od OMP » 07 Sep 2020, 20:51

svaki drugi dodje sa jednim kljucem

Korisnikov avatar
Woodoo
Postovi: 2344
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od Woodoo » 07 Sep 2020, 21:56

Vladapetr je napisao:
07 Sep 2020, 20:28
Kako dodje do toga da toliko polovnih automobila nema drugi ključ? Šta se desilo sa tolikim ključevima?
Dobar deo tih automobila je kupljen preko lizinga, lizing kuce zadrze jedan kljuc prilikom kupovine, a kad se kasnije auto otkupi taj kljuc ostane kod njih. Niko se ne iscima da ga uzme nazad.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od Vladapetr » 08 Sep 2020, 08:05

Ima logike :doubleup:
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od nikaragva » 08 Sep 2020, 08:39

Zašto bi jedan ključ ostao kod lizing kuće?

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od gavran » 08 Sep 2020, 12:07

rookie342 je napisao:
07 Sep 2020, 10:08
Planiram da kupim svoj prvi automobil ali nemam iskustva oko procedure i kako to sve izgleda u praksi. Kupio bih polovnjak od fizickog lica (C segment, 3500-4000e), placeve bih zaobisao. Uradio bih odmah prenos vlasnistva i gledacu da kupim auto iz mog grada (BG) da bih imao manje birokraskih komplikacija. Procitao sam na netu kako to sve okvirno funkcionise ali imam par nedoumica.
Mozda ce neka od ovih pitanja zvucati malo smesno ali ja stvarno nemam nikog iskusnijeg uzivo da pitam pa moram ovako.

1. Kad padne konacna odluka da kupim konkretan automobil, u kom trenutku ja treba da dam pare (gotovina) vlasniku? Da li pre sklapanja kupoprodajnog ugovora ili posle overe ugovora kod notara ili kad? Da li je potreban svedok za tu primopredaju (npr. notar)? Licno ne volim da nosim gotovinu sa sobom i mozda bih radije preneo novac preko racuna (fizicko lice ka fizickom licu), ali ne znam ima li to nekih dodatnih peripetija?

U principu, retko ko prilikom traženja i gledanja automobila nosa keš sa sobom. Uglavnom, kada pronađeš auto koji ti se dopada i odlučiš da ga kupiš detalje dogovoriš sa prodavcem. Najčešće se tada prilikom same odluke ostavi kapara a ostale radnje dogovore za npr. sutra, odnosno ti dođeš sa novcem a dogovoriš se sa prodavcem da u to vreme on zakaže recimo u nekoj od onih agencija za prenos, osiguranje i registraciju automobila, oni su izverzirani u tim stvarima i odmah ti naprave kupoprodajni ugovor i ovlašćenje, ti daš pare i voziš auto kući.
Kada sa jednog računa plaćaš na drugi po nekom osnovu to se smatra platnim prometom, platni promet u Srbiji može da se vrši samo u dinarima, osim za nekretnine koje mogu i u devizama. Znači ako hoćeš da platiš preko računa onda možeš samo u dinarima sa svog tekućeg na tekući prodavca, ako ste oba fizička lica, ako je prodavac pravno lice onda ide drugačije, on izdaje račun i sve po redu.


2. Kad ja vlasniku dam pare, on meni treba da preda sledece:
- dva kljuca
- saobracajnu dozvolu
- polisu osiguranja
Da li je to sve? U vezi dva kljuca, kako ja da znam da ne postoji treci kljuc kojim se moze auto otkljucati i ukrasti?

Kada daš pare ti treba da imaš kuporpodajni ugovor, ovlašćenje, saobraćajnu, polisu i ključeve. Koliko je meni poznato kod novijih automobila može preko bord kompjutera da se proveri koliko je ključeva izdato za taj auto. Ako ne dobiješ sve uvek u servisu možeš da poništiš ostale a ostaviš samo one koje imaš. Takođe, ako strahuješ od krađe onda bi po kupovini trebao da ugradiš neku zaštitu za koju si siguran da si je ti ugradio i da samo ti imaš uređaje za deaktivaciju

3. U kom trenutku ja postajem formalno vlasnik vozila? Overom ugovora kod notara ili dobijanjem od MUP-a nove saobracajne dozvole na moje ime ili...?

Kada prevedeš auto na sebe i dobiješ saobraćajnu dozvolu na svoje ime

4. Kada kupim taj auto, da li ja smem po zakonu da ga vozim na staru saobracajnu dozvolu (pod uslovom da registracija jos nije istekla) dok se ne zavrsi sva birokratija (poreska uprava izda resenje o placenom porezu i MUP izda novu saobracajnu dozvolu)? Ili auto mora da mi bude parkiran dok se sve to ne zavrsi? Ovo pitam jer cujem da izdavanje poreskog resenja moze potrajati par nedelja + jos nedelju dana za izdavanje nove saobracajne dozvole (pricam za BG).

Da, voziš ga na ovlašćenje koje si napravio prilikom kupovine

5. Kakva je situacija ako postoje neke prepravke na automobilu koje bi mogle biti problem na tehnickom pregledu? Npr. ugradjivanje ksenona, zatamnjivanje stakala i sl. Da li da izbegavam takva vozila ili je to sve ok ako mi vlasnik da dokumentaciju (atest i sta vec treba) za te stvari? Kako da proverim da li je atest regularan? Da li je to sto je automobil trenutno registrovan sa takvim prepravkama dovoljan dokaz da nece biti problema na sledecem tehnickom pregledu za registraciju?

Ovo zapada u onu oblast može da bidne ali ne mora da znači, zavisi sve od tehničkog do tehničkog i na koga tamo naletiš, sve u svemu nekih garancija nema. Ja lično bih ne samo zbog toga već i zbog raznih drugih stvari birao auto koji je što više u fabričkom izdanju.

6. Svakako bih pre kupovine doterali auto majstoru da pregleda na dizalici pa me zanima koliko detaljno se taj pregled vrsi? Sta to okvirno majstor pregleda a sta da ne ocekujem da mi moze reci (kapiram da se ne radi otvaranje motara i slicne komplikovane stvari)? Koliko otprilike traje takav jedan pregled? I da li je ok da trazim majstoru (koji mi nije drugar) i da provoza auto (ako vlasnik pristane) i kaze misljenje iz voznje?

Jedna od najvećih prednosti kupovine registrovanog auta od prethodnog vlasnika je taj što pre kupovine možeš da ga voziš, odnosno da ga odvezeš kod majstora koga želiš ili da ga provozaš ti, neki tvoj prijatelj koga si poveo sa sobom a kome veruješ da se razume, majstor. Ovo samom prodavcu ne bi trebao da predstavlja problem. Upravo je kod placeva najveći problem taj što su vozila mahom neregistrovana i onda je procedura kako ih transportovati do majstora na pregled, provozati i sl.
Šta ti majstor može reći....ako se ti ne razumeš dovoljno on će ti svakako reći mnogo više nego što si ti u stanju sam da primetiš, ali taj pregled je mahom vizuelan, stanje trapa, kočnica, provera na dijagnostici u kakvom je stanju DPF filter, eventualno dizne po nekim parametrima rada. U vožnji može da oceni stanje kvačila tj. plivajućeg zamajca, menjača, da li ima lufta u upravljaču, zatim da proveri šta je do tada rađeno i menjano na autu i shodno tome, opet na bazi nekog svog iskustva da ti da procenu o generalnom stanju auta, potrebnim ulaganjima i tome da li to stanje odgovara navedenoj kilometraži i ceni auta.


I par pitanja iz prakse a u vezi cenjkanja (priznacu nisam neki pregovarac) posto vidim da za vecinu oglasa cena nije fiksna:

7. Ako recimo majstor utvrdi da ima nekoliko stvari za popravku ili zamenu, da li je uobicajeno da od vlasnika trazim da spusti cenu za to koliko bi okvirno kostala ta ulaganja? Ili je cesce praksa da se ti troskovi podele jednako?

Ni ovde nema pravila, dosta je sve to subjektivno i zavisi od situacije do situaciju i od prodavca do prodavca. Recimo, neretko ukoliko je auto dobar ali eto majstor utvrdi da je potrebno zameniti još par sitnica prodavac može samoinicijativno reći da će umanjiti cenu za ta ulaganja ako je to jedini razlog premišljanja. Sa druge strane majstor može utvrditi i da kod tog auta dolaze na red neka skuplja periodična redovna ulaganja, tada recimo opet zavisi i od cene auta, nekada je vlasnik i sam svestan da ako ne proda auto da će sam morati to da radi na njemu pa u startu spusti cenu tek da nema dodatnih ulaganja u njega, onda je taj auto već povoljniji od drugih i ako je samo to u pitanju nema tu prostora nekim daljim većim korekcijama, dok ima i onih koji drže jaku cenu a utvrdi se da auto traži i ulaganja, tu uvek ima prostora ili za korekciju ili da tražiš drugi auto po toj ceni a koji ne zahteva ta ulaganja. Naravno, po pravilu, cenkaš se tek kada ti se auto dopadne i odlučiš da ga kupiš. Tada ti iznosiš ponudu prodavcu koliko si spreman da mu daš za taj auto, u zavisnosti od realnosti tvoje ponude i/ili argumentacije tvoje procene zašto mu nudiš tačno toliko on može da prihvati tu cenu ili da kaže neku drugu ispod koje ga on ne bi prodao. Ako prihvati cenu koju si ponudio onda se smatra da si kupio auto. Zato naši ljudi više vole da licitiraju o ceni izokola, tipa direktnog pitanja još preko telefona koja je zadnja cena ili recimo majstor na pregledu utvrdi da treba da se zameni neka gumena manžetna a ti da kreneš jaooo pa kako si ti to njega održavao, ko zna šta tu još ima što se ne vidi...i slično, u nadi da će prodavac sam krenuti da spušta cenu bez ikakve tvoje obaveze pa da ćeš ti moći u svojoj daljoj potrazi i premišljanu da lamentiraš sa tom cenom koju ti je on poslednju ponudio. Ako si ozbiljan kupac i ako tražiš dobar auto od ozbiljnog čoveka to ne bi trebalo da radiš.

8. Posto sam procitao da je uobicajena praksa da kupac placa porez na prenos vlasnistva, da li se u praksi to koristiti za cenjkanje, tipa da se spusti cena auta za polovinu tog iznosa kako bi deo poreza pao na prodavca?

NE, po pravilu prodavac je poreski obveznik ali teret plaćanja poreske obaveze ide na teret kupca, to je stavka koja je poznata prilikom kupovine i prevoda i ne figurira oko pregovora o ceni vozila.

Hvala unapred na odgovorima, a ako imate jos neki savet za nekog ko prvi put ovo sve radi rado bih ga procitao.
Odgovorio sam ti boldovano odmah ispod tvojih pitanja, nadam se da će ti pomoći.
nikaragva je napisao:
08 Sep 2020, 08:39
Zašto bi jedan ključ ostao kod lizing kuće?
Tako je definisano Ugovorom o lizingu, u principu auto je tokom trajanja lizinga zapravo njihov, oni se vode kao vlasnik a ti kao korisnik, tako da terminološki ne zadržavaju oni jedan ključ već ti daju jedan da korstiš auto, a drugi je kod njih da bi ukoliko ne ispunjavaš ugovorne obaveze mogli da dođu i odvezu svoj auto.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od nikaragva » 08 Sep 2020, 12:47

Dobio sam dva kljuca, ne znam da li postoji treci.

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Nekoliko pocetnickih pitanja oko procedure kupovine polovnjaka

Post od BigMazzy » 08 Sep 2020, 13:30

Jedan auto sa placa sam kupio sa dva ključa, drugi kupljen od čoveka kojeg poznajemo , vožen u srbiji,sa jednim ključem.
Jednostavno nekad se izgubi, pokvari i neće niko da daje novac dok mu ne zatreba drugi ključ.
Rezervni za BMWa 150€ , nije keyless, al ima sve komande otključavanja i zaključavanje, nema memoriju.
Rezervni isto za BMWa oko 600€ sa svim funkcijama kao original, dakle keyless, memorija......

Za megana 2 rezervni oko 60€, AR GT rezervni oko 130€, Mercedes ML rezervni oko 150€ (msm da nema sve funkcije kao original).....
Pretpostavljam da se rade u originalu da bi bilo mnogo skuplje. Ipak su to rezervni, tzv drugi ključ za zlu ne trebalo.

Jednostavno, retko ko hoće da radi rezervne ključeve, eventualno kopije odrade. Kod nas nije jeftino a tek preko, ne bih ni da pomišljam na cifre.




Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Odgovori