SUV dilema
Re: SUV dilema
I ja sam pokupio tu istu informaciju na dosta mesta - QQ je mali, čak i u poređenju sa ponekim hatch-om.
Re: SUV dilema
Da se i ja ponovo uključim u temu. Što više gledam sve sam neodlučniji i nekako stičem utisak da su svi ovi pomenuti crossover-i precenjeni opasno; pogotovo kao polovnjaci. Realno Kadjar, a tek Qashqai neću da komentarišem što se tiče prostora, to je samo Megane sa većim klirensom, malo većim gepekom i automatski većom cenom za nekih 30%. I tako je nazalost sa svakim crossover-om u klasi i Tiguan i Kadjar, s tim da Nissan ni nema pandama u golf klasi nego ne on i zamišljen da menja model u golf klasi. A s druge strane možda još veći problem je kupovina polovnog auto sa dizel motorom koji teško može da se nađe ispod 150k km, vrlo verovatnije sa 200k km, a to su kilometraže gde kreće da crkava sve živo pocev od DPF-a, EGR-a, dizni, turbine itd, a najčešće se prodaju pred veliki servis što onda tu cenu od 12-13k evra diže značajno u krajnjem saldu. Neki kršten benzinac u ovoj crossover klasi nisam video, po oglasima su mahom dizeli i po neki turbo benzinac koji polovan ne bih smeo da kupim u životu! Jedino što deluje ok sa tog aslekta, a i još neki su ovde predlagali je Vitara sa 1.6 atmosferskim benzincem i 120ks. Po specifikaciji proizvođača potrošnja je smešna u rangu Tiguana sa dizel motorom, ako ne laže mnogo proizvođač. Ali džaba Vitara je po dimenzijama bliža Clio-u nego nekog porodičnom crossover-u. Šteta, inače bi bila pravi izbor za ono što tražim.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV dilema
Novi tiguan je bas ogroman unutra, mislim da ima vise mesta od passata cak, a stari tiguan sto se pravio do 2015-16 je bio bukvalno golf plus sa vecim klirensom, cak je unutra imao centralnu konzolu, naslon za ruku i sve od golfa plus.
Kuga je isto tako, na bazi focusa, a bas znacajno prostranija, kao mondeo, tu negde, dal malo vise ili manje.
Dok ima i tih krosover dzipova koji su bukvalno hecbek na stiklama
Kuga je isto tako, na bazi focusa, a bas znacajno prostranija, kao mondeo, tu negde, dal malo vise ili manje.
Dok ima i tih krosover dzipova koji su bukvalno hecbek na stiklama
Re: SUV dilema
I cena mu je značajno jača od Pasata...
Precenjeni su, jer su vrlo tražena roba. Jednostavno ljudi sad to kupuju.
Za cenu Kadjara, možeš da uzmeš Megana sa svom mogućom opremom i pre svega u dosta boljem stanju...
Za cenu polovnog Tucson-a (a da ima 4x4, koji se gotovo ne nalazi) možeš da biraš Passat B8 kakav želiš (a znajući kako vw drži cenu kod nas).
Precenjeni su, jer su vrlo tražena roba. Jednostavno ljudi sad to kupuju.
Za cenu Kadjara, možeš da uzmeš Megana sa svom mogućom opremom i pre svega u dosta boljem stanju...
Za cenu polovnog Tucson-a (a da ima 4x4, koji se gotovo ne nalazi) možeš da biraš Passat B8 kakav želiš (a znajući kako vw drži cenu kod nas).
Re: SUV dilema
Kad spominješ Megana, ja reno u životu nisam razmatrao uopšte, nekako mi je bezličan brand i "necool" tako da se izrazim (znam da je to subjektivno), ali ja pre svega volim hatcheve i megan mi je mnogo lep spolja a nije ni iznutra skrnav kao što su neki drugi (tipa captur koji mi je isto spolja simpa ali iznutra taj ravan srednji stub u kombinaciji sa onom (barem na oko) krš plastikom me žestoko odbija.
Neki pikovi su mi kaškai, auris, a i novi megan bih morao da uživo vidim i sednem pa da ga ubacim na potencijalnu listu interesantnih za kupiti automobila.
Neki pikovi su mi kaškai, auris, a i novi megan bih morao da uživo vidim i sednem pa da ga ubacim na potencijalnu listu interesantnih za kupiti automobila.
Re: SUV dilema
Ma Reno ko Reno, 'ebem li ga - ja nikada nisam gledao marke automobila. Bukvalno imam automobile koji mi se svidjaju i koje ne mogu da svarim, ne vezano za marku auta
Recimo dzabe su Toyote dobre, ja nikako da svarim ni ovaj, ni prethodni RAV4. Kad ti se nesto ne svidja, mogu da ti nude i garanciju od 10godina na sve sklopove - dzabe "nece ga oci"
Recimo dzabe su Toyote dobre, ja nikako da svarim ni ovaj, ni prethodni RAV4. Kad ti se nesto ne svidja, mogu da ti nude i garanciju od 10godina na sve sklopove - dzabe "nece ga oci"
Re: SUV dilema
Crossoveri imaju bar četiri očigledne prednosti u odnosu na hatch, od kojih je većina njih potekla (ili čak i limuzine):
- prostor
- pozicija sedenja
- bezbednost
- 4x4
Prostor je jako važan, ako se putuje koliko-toliko i ako se ima, recimo, dvoje dece. Em gepek mnogo veći u odnosu na hatch, em pravilnijeg oblika, em (uglavnom) lakši utovar i istovar. Isto (ili čak još više) važi i kad porediš sa limuzinama, jer one gotovo isključivo nemaju 5. vrata. Sa karavanima i minivenovima je nešto drugačije, ali to je već stvar ukusa (ja, recimo, ne volim izgled ni karavana, ni minivena i ne bih kupio ni jedan ni drugi).
Pozicija sedenja je jedinstvena za tu klasu (SUV). Može biti i zdravstveno povoljna, u odnosu na hatch/limuzinu. A i preglednost je bolja.
Bezbednost je veća u odnosu na hatch, a ponekad i limuzinu, iz dva razloga - masa vozila i visina od tla. Bolje je prilikom udara biti u autu od 1800kg koji je 22-23 cm od tla, nego u autu od 1300kg koji je 15 cm od tla.
4x4 je relativno, s obzirom da većina modela ima 4x2, plus kontam da i oni koji imaju 4x4 većinom ne koriste te mogućnosti - ali, ko ima i koristi, itekako može da bude praktično i nezamenljivo.
Što se opreme tiče, manje-više je ista kod hatch-a i crossovera (Tucson vs i30, Sportage vs cee'd, Tiguan vs Golf, itd.). Ima možda ponešto opreme koja je skoro pa ekskluzivna za crossovere (kamera 360), ali to je malo. Materijali su možda malo na strani crossovera, ali nije tu velika razlika. Motorizacija je tu i tamo ista. Hatch-evi imaju slabije motore koje crossoveri nemaju, a crossoveri imaju jače motore koje hatch-evi nemaju, ali sredina je ista i za jedne i za druge. S tim što je ta razlika u motorizaciji razumljiva zbog razlike u masi.
Meni su sve ove stvari (koje sam sam zaključio metodom zdrav razum + istraživanje) logične za nešto višu cenu u odnosu na hatch / limuzinu. Prosto crossoveri kombinuju dosta aspekata raznih tipova karoserija u jednu.
Poslednje, ali nikako najmanje važno, je cool faktor / želja da se bude u trendu. Ovo možda i najviše prodaje čitavu klasu, a najmanje je, racionalno, bitno. I onda proizvođači mogu da udare jaču cenu i zbog toga. A s tim se ne može izaći na kraj.
- prostor
- pozicija sedenja
- bezbednost
- 4x4
Prostor je jako važan, ako se putuje koliko-toliko i ako se ima, recimo, dvoje dece. Em gepek mnogo veći u odnosu na hatch, em pravilnijeg oblika, em (uglavnom) lakši utovar i istovar. Isto (ili čak još više) važi i kad porediš sa limuzinama, jer one gotovo isključivo nemaju 5. vrata. Sa karavanima i minivenovima je nešto drugačije, ali to je već stvar ukusa (ja, recimo, ne volim izgled ni karavana, ni minivena i ne bih kupio ni jedan ni drugi).
Pozicija sedenja je jedinstvena za tu klasu (SUV). Može biti i zdravstveno povoljna, u odnosu na hatch/limuzinu. A i preglednost je bolja.
Bezbednost je veća u odnosu na hatch, a ponekad i limuzinu, iz dva razloga - masa vozila i visina od tla. Bolje je prilikom udara biti u autu od 1800kg koji je 22-23 cm od tla, nego u autu od 1300kg koji je 15 cm od tla.
4x4 je relativno, s obzirom da većina modela ima 4x2, plus kontam da i oni koji imaju 4x4 većinom ne koriste te mogućnosti - ali, ko ima i koristi, itekako može da bude praktično i nezamenljivo.
Što se opreme tiče, manje-više je ista kod hatch-a i crossovera (Tucson vs i30, Sportage vs cee'd, Tiguan vs Golf, itd.). Ima možda ponešto opreme koja je skoro pa ekskluzivna za crossovere (kamera 360), ali to je malo. Materijali su možda malo na strani crossovera, ali nije tu velika razlika. Motorizacija je tu i tamo ista. Hatch-evi imaju slabije motore koje crossoveri nemaju, a crossoveri imaju jače motore koje hatch-evi nemaju, ali sredina je ista i za jedne i za druge. S tim što je ta razlika u motorizaciji razumljiva zbog razlike u masi.
Meni su sve ove stvari (koje sam sam zaključio metodom zdrav razum + istraživanje) logične za nešto višu cenu u odnosu na hatch / limuzinu. Prosto crossoveri kombinuju dosta aspekata raznih tipova karoserija u jednu.
Poslednje, ali nikako najmanje važno, je cool faktor / želja da se bude u trendu. Ovo možda i najviše prodaje čitavu klasu, a najmanje je, racionalno, bitno. I onda proizvođači mogu da udare jaču cenu i zbog toga. A s tim se ne može izaći na kraj.
Re: SUV dilema
Osim prostora - a i to je diskutabilno, odnosno vise prostora po jedinici duzine - to definitivno, ova zadnja 3 nisu prednosti SUV-a.. Osim ako nekome tako odgovara
- pozicija sedenja - Mnogo umara za daljnja putovanja
- bezbednost - Otkud ti to?
- 4x4 - vecina nisu 4x4 a imas i limuzine u potpuno istim verzijama 4x4
- pozicija sedenja - Mnogo umara za daljnja putovanja
- bezbednost - Otkud ti to?
- 4x4 - vecina nisu 4x4 a imas i limuzine u potpuno istim verzijama 4x4
Re: SUV dilema
Mislim da gresis sto se tice bezbednosti - iako deluju robustnije, bezbednost nije poboljsana u odnosu na limo. Cak sam siguran da je obrnuta situacija...
Takodje ne znam kolko je zdravija pozicija sedenja, ali recimo duza putovanja dosta bolje podnosim u D segmentu nego u ovim crossoverima. Vozim se i u jednom i u drugome skoro svakodnevno i D segment je dosta, ali dosta, bolji na otvorenom (duza putovanja)
Takodje ne znam kolko je zdravija pozicija sedenja, ali recimo duza putovanja dosta bolje podnosim u D segmentu nego u ovim crossoverima. Vozim se i u jednom i u drugome skoro svakodnevno i D segment je dosta, ali dosta, bolji na otvorenom (duza putovanja)
Re: SUV dilema
Visa i teza vozila (ako pricamo o istoj generaciji vozila) imaju prednost pri udesima auto vs auto. Ako se zabija u zid, teze vozilo nema prednost.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Re: SUV dilema
- Pozicija sedenja. Nisam putovao duže u SUV-u, pa ne znam, to se slažem. Onoliko koliko jesam, bilo kao vozač ili putnik, odgovaralo mi je zbog preglednosti. Pogotovo mi je kao vozaču odgovaralo što sedim ispravljenije (imam problema sa leđima, pa mi takav položaj odgovara, pa sam možda subjektivan). U svakom sl., preglednost je sigurno bolja, zbog više pozicije u odnosu na tlo. Ako zamara na dužim putovanjima, to je minus, ali nisam upoznat sa tim i hvala na sugestiji da i to ispitam.
- Bezbednost. Pokušao sam da objasnim primerom sa težinom auta i visinom auta. Teži auto bolje podnosi udare, kao što bilo koja teža stvar bolje podnosi silu u odnosu na lakšu. A ako si na višoj poziciji od tla i udari te nešto što je niže od tebe - moj rezon je da je to bolje po putnike u višem autu, jer se sila prenosi niže prema telu, a ne više, gde su vitalni organi itd. Opet, kažem, pokušao sam sopstvenim razmišljanjem da dođem do takvog zaključka (+ istraživanje), ali ako postoje dokazi za suprotno, voljan sam da ih prihvatim.
- 4x4. Rekao sam da je relativno, baš iz razloga što većina nije 4x4, a i oni koji jesu, ne idu van puta ni približno toliko da bi se taj pogon iskoristio. Većinom su to gradski auti kao i skoro svi drugi. Ali, onaj ko ima i koristi 4x4 redovno, sigurno ga ne bi menjao. Limuzine imaju 4x4, to je tačno, ali nemaju klirens kao crossover, pa ako odeš van puta, bolji je viši auto. A po asfaltu ima manje situacija gde 4x4 može biti presudan.
- Bezbednost. Pokušao sam da objasnim primerom sa težinom auta i visinom auta. Teži auto bolje podnosi udare, kao što bilo koja teža stvar bolje podnosi silu u odnosu na lakšu. A ako si na višoj poziciji od tla i udari te nešto što je niže od tebe - moj rezon je da je to bolje po putnike u višem autu, jer se sila prenosi niže prema telu, a ne više, gde su vitalni organi itd. Opet, kažem, pokušao sam sopstvenim razmišljanjem da dođem do takvog zaključka (+ istraživanje), ali ako postoje dokazi za suprotno, voljan sam da ih prihvatim.
- 4x4. Rekao sam da je relativno, baš iz razloga što većina nije 4x4, a i oni koji jesu, ne idu van puta ni približno toliko da bi se taj pogon iskoristio. Većinom su to gradski auti kao i skoro svi drugi. Ali, onaj ko ima i koristi 4x4 redovno, sigurno ga ne bi menjao. Limuzine imaju 4x4, to je tačno, ali nemaju klirens kao crossover, pa ako odeš van puta, bolji je viši auto. A po asfaltu ima manje situacija gde 4x4 može biti presudan.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: SUV dilema
Ako poredite poziciju sedenja, onda poredite iste klase i sa sličnim paketima opreme (tj. sedištima).
Meni je od prvog dana bukvalno svaka limuzina patnja za vožnju dužu od 2 sata, kako sam omatorio i ugojio se situacija je još gora. Za vikend sam izgurao u cugu 7 sati u Kodiaqu, sa jednom pauzom za punjenje rezervoara, nisam ni osetio.
Meni je od prvog dana bukvalno svaka limuzina patnja za vožnju dužu od 2 sata, kako sam omatorio i ugojio se situacija je još gora. Za vikend sam izgurao u cugu 7 sati u Kodiaqu, sa jednom pauzom za punjenje rezervoara, nisam ni osetio.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: SUV dilema
Upravo kodiaq vs Passat B8 recimo.
Ćale u firmi duži (već četvrtu godinu) B8, a imaju i Kodiaqa - on je čovek od skoro 60 godina i njemu vožnja B8 dosta više prija od Kodiaqa. B8 je srednji paket (sedišta su štof), dok je Kodiaq Style verzija.
I moja iskustva su takva...
Ćale u firmi duži (već četvrtu godinu) B8, a imaju i Kodiaqa - on je čovek od skoro 60 godina i njemu vožnja B8 dosta više prija od Kodiaqa. B8 je srednji paket (sedišta su štof), dok je Kodiaq Style verzija.
I moja iskustva su takva...
Re: SUV dilema
Da dodam - sve posmatram u uslovima iste generacije auta i istih paketa opreme (sedišta, materijala, tehnologije). Osnovno poređenje mi je hatch vs crossover (jer ovih prvih ima najviše kod nas), ali dodao sam i limuzine u poređenje, jer su dosta zastupljene (pogotovo navedeni Passat).
Re: SUV dilema
I ja sam mislio da su veći automobili udobniji, a onda sam putovao u crvu /hm, valjda 2008/ godište do Italije tj Firence, najveće razočarenje ikada, zadnja klupa je bukvalno na dole urađena, skoro pa da moraš da uložiš napor da ne sklizneš sa sedišta. Najneudobnija vožnja ikada.
A civica sam vozio i po 10 sati u cugu, nisam trepno. Za crv-a ne pričam za mesto vozača, već zadnja klupa da ne bude zabune.
A civica sam vozio i po 10 sati u cugu, nisam trepno. Za crv-a ne pričam za mesto vozača, već zadnja klupa da ne bude zabune.