Kupovina auta

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Kupovina auta

Post od lami » 10 Nov 2020, 13:26

Zeznuto je sto presedas, a i nije pouzdan prevoz, kasnjenja ili otkazi polaska nisu retkost, a sad bi zbof korone ipak trebalo izbegavati javni prevoz.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina auta

Post od ljubitelj » 10 Nov 2020, 14:45

Bax je napisao:
10 Nov 2020, 11:36

Kolko bi ti prodavao tvog HDI Peugeota?
Iskreno, nemam pojma kako se kreću cene i šta je u ponudi sada. AKo neko ponudi nešto konkretno i procenim da je ok prodao bih i vratio se na Volvo, ako ne nastaviću da vozim. Nije mi frka da moram da prodam.

Potrošnja mu je takva kakva je, tijk iznad 6. Onih 4,3 litra/100 iz knjižice auta koliko je Peugeot napisao ja ne umem da ostvarim čak ni na otvorenom. Najniže što sam uspeo je 4,6-4,7 litara a obično oko 5 na otvorenom u okviru ograničenja.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina auta

Post od ljubitelj » 10 Nov 2020, 15:09

Milos1 je napisao:
10 Nov 2020, 12:35
307 mi se sviđa, ali ne znam kakav je on po pitanju održavanja. Često spominju elektroniku ili tipa kad krene da se kvari, baš krene. Mada, to su sve priče, ne mogu da kažem da je tako.
2001,2002, i do polovine 2003 je elektronika vrljava, posle toga je uglavnom sredjeno. Ali, 307 ima elektronike različitih proizvodjača pa ako je na jednom primerku od proizvodjača A i ima statistički neki rizik a ako je na drugom primerku od proizvodjača B a nema statistički rizik pa ne može da se generalizuje kao osobina svih 307.
Ima samo alternatora jedno 5 modela na 307.
Dizel ima i sa Boš (bez greške) i sa Continental (ako se pokvari skuplje je, i nije rašireno sa delovima kao boš) koji je povremeno znao da pravi probleme.

BSI takodje, ima od 2 proizvodjača.

Problem sa elektronikom je što je osetljiva na ulje i vlagu, i ako je sve suvo nešto nisam čuo da se tek tako javljaju problemi.

E sad, 307 ( a gotovo ista elektronika je i kod Citroen modela istog godišta) ima na tone a time i polovnih delova pa je prilično lako doći do nečega ako je potrebna zamena i nije skupo.
307 je kao nekada Golf2., prost auto malo šlampavo konsutriisan u nekim detaljima koji je popularan kod nas i velika je ponuda polovnih delova a time je i cena smešna.
Čak su i novi zamenski delovi smešnih cena, ja sam komplet kočnice zadnje diskove i pločice platio nekih 40tak evra i to je bila jedna od najskupljih ponuda (textar diskovi, ploćice isto neke brand poznatiji ne sećam se).

Neka najjeftinija ponuda kompleta je bila oko 25 evra.

Filter ulja je nekih 4 evra (ili 5 evra), filter kabine 5,5 evra... bilo mi je u početku čudno i sve sam mislio da je neki falš, kradeno, ko zna šta a onda shvatio da je PSA prodavao u milionima komada pa je ogromna ponuda svih mogućih aftermarket proizvodjača.

Moj 307 nema Continental i nema Sagem kombinaciju pa nisam imao problema ni kvarova osim jednog hladnog lema na Behr elektronici klimatizacije što je rešeno (kada je dijagnoza postavljena) za par evra.

A imam drugara koji je imao na 406 problema sa BSI koji je crkao usled vode koja je ušla u njega, pa menjao, pa prekodirao, pa onda instrument tabla da se upari, pa motorni računar sa imobilajzerom....ali je jednom to rešio i posle normalno vozio.

Komšija mi imao 307 HDI i prodao ga posle godinu i po dana, kaže da je stalno imao neki problem sa lupkanjem u trapovima, da je menjao ovo i ono, da mu radio gubio stanice iz memorije...svašta nešto.
Kaže da mu trošio litar više dizela od moga.
Ne znam, valjda kako ti zapadne neki primerak.

Mislim da 307 nije nešto posebno ni bolji ni gori od sličnih tog doba sa elektronikom ako izuzmemo VW koji je katastrofa u poredjenju (brave, podizači prozora je 99% šanse da crkne bar jednom).

Korisnikov avatar
AchtungDichtung
Postovi: 145
Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11

Re: Kupovina auta

Post od AchtungDichtung » 10 Nov 2020, 15:48

Jos samo ovo: ja bih uzeo u obzir Citroene C2 i C3. Takodje su dosta komforniji od Punta a opet ima ih puno i veliki je izbor automobila i delova.
Moja poenta je da se pri kupovini polovnog auta covek odluci za najbolje ocuvani primerak (naravno u okviru onoga sto mu odgovara i sto moze da plati) a ne vezuje strogo za jedan model. Pa tako mozda da filtriras prvo oglase na SD, mozda naidje neki auto koji ti je ok a znas nekoga ko zna vlasnika auta (ili vlasika placa).

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina auta

Post od Kuzmanovic » 10 Nov 2020, 16:21

Dodje covek na forum da trazi savet za auto, dobije savet da se preseli. :kezo:

Onog kolegu sto je Bax spominjao sam ja. Kupio sam Z10 u najvisem paketu opreme (zaboravio sam naziv), od poznatog kupca koji nije stedeo na odrzavanju, sa pravih 120 hiljada km na satu i od tada zamenio set kvacila, sva 4 amortizera, diskove i 2 puta plocice, ulje u kocnicama i menjacu, zadnje silen blokove, termostat i rashladnu tecnost, kablove i 2 puta svecice. Sve to kroz 2 godine posedovanja automobila i 30 hiljada km. Nesto od ovih stvari sam menjao preventivno i na moje insistitanje jer prvenstveno hocu da imam u svakom trenutku pouzdan i ispravan auto.

Moje licno mišljenje je da gledas Puntice bez plina jer mozes imati dosta glavobolja koje ce ti oduzeti vremena odlazeci od majstora do majstora, koje je cesto skuplje od novcane ustede vozeci na plin. To je moje mišljenje. Takodje, na potrosnju od 5 litara u realnim BG uslovima zaboravi, meni je za ovih 30 hiljada km prosecna potrosnja 7.18 l/100km i nikad nisam uspeo da je spustim ispod 6, ni na otvorenom putu. Cep metoda, ne potrosnja po bordu.

Sto se tice drugih automobila i poredjenja sa ostalim automobilima slicnog ranga, sve je to manje vise isto i nema nekog pravila kod polovnjaka starih 10 - 20 godina. 206 jeste kvalitetnije uradjen auto sa vise dostupne opreme ali i Punto ima neke stvari koje su bolje nego na 206. Cena rezervnih delova je takodje manje vise slicna. Poenta moje price je da ne treba da se vezujes za jedan model, vec da odredis nekoliko modela koji ti se svidjaju i da nadjes primerak koji je u najboljem stanju i koji je propisno odrzavan.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kupovina auta

Post od Bax » 10 Nov 2020, 16:34

Hvala mladom kolegi Kuzmanovicu na dodatnim informacijama.
Ako mora kroz ceo BG da prodje, naravno racunica o potrosnji pada u vodu, deo kroz BG je 7-8 litara benzina.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Kupovina auta

Post od lami » 10 Nov 2020, 16:59

Pada potrosnja cim se spustis sa autoputa, u stvarnosti je prosek 6.5 posto ima dosta otvorenog puta.
Meni je pun rezervoar drzao bez problema radnu nedelju, a da ne upali rezervu, opet ponavljam dinamicne voznje, sto bi se reklo.
E sad, dodatna stvar, po ovim cenama goriva to ti iznosi 23 000 mesecno samo benzin.
Mislim da u stvarnosti ne mozes da se vozis za 12 000 mesecno, trosice ti sigurno nesto vise gasa, plus ukoliko treba da ugradis uredjaj imas trosak ugradnje i trosak atesta.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina auta

Post od Saša » 10 Nov 2020, 20:24

Kuzmanovic je napisao:
10 Nov 2020, 16:21
Dodje covek na forum da trazi savet za auto, dobije savet da se preseli. :kezo:

Onog kolegu sto je Bax spominjao sam ja. Kupio sam Z10 u najvisem paketu opreme (zaboravio sam naziv), od poznatog kupca koji nije stedeo na odrzavanju, sa pravih 120 hiljada km na satu i od tada zamenio set kvacila, sva 4 amortizera, diskove i 2 puta plocice, ulje u kocnicama i menjacu, zadnje silen blokove, termostat i rashladnu tecnost, kablove i 2 puta svecice. Sve to kroz 2 godine posedovanja automobila i 30 hiljada km. Nesto od ovih stvari sam menjao preventivno i na moje insistitanje jer prvenstveno hocu da imam u svakom trenutku pouzdan i ispravan auto.

Moje licno mišljenje je da gledas Puntice bez plina jer mozes imati dosta glavobolja koje ce ti oduzeti vremena odlazeci od majstora do majstora, koje je cesto skuplje od novcane ustede vozeci na plin. To je moje mišljenje. Takodje, na potrosnju od 5 litara u realnim BG uslovima zaboravi, meni je za ovih 30 hiljada km prosecna potrosnja 7.18 l/100km i nikad nisam uspeo da je spustim ispod 6, ni na otvorenom putu. Cep metoda, ne potrosnja po bordu.
Sve je to normalno i za očekivanje na toj kilometraži ili najkasnije oko 150.000 km (nekad i puno pre), zavisno od toga gde je i kako eksploatisan auto te ko ga je vozio, da li ga je imalo čuvao i slično. I da se ne lažemo, nije Punto ni neki super-kvalitetan auto više klase pa da može izdržati puno više od toga bez zamene tih delova već najjeftiniji model u B segmentu, bio i ostao. Za utehu je bar da su delovi vrlo jeftini i pristupačni a obično možeš da biraš između 3-4 cenovne i kvalitativne kategorije delova, a OEM imaš kod većine ovlašćenih odmah na lageru (što nije slučaj sa mnogim drugim markama automobila). Takođe, ko ima minimalne uslove i malo dobre volje te znanja, može ga i sam održavati, pa su troškovi time još manji.

Dalje, naš prosečan vozač pod dobrim održavanjem smatra redovnu zamenu ulja i filtera a sve ostalo se menja tek kada počne da lupa ili otpada sa auta, tako da samo lično poznavanje vlasnika i praćenje određenog primerka može da garantuje da li je auto zaista ekstra ili nije. Što se tiče tih većih ulaganja, pa ja sam pete godine eksploatacije (kada se po našim "merilima" smatra da je auto i dalje maltene nov) i na oko 90.000 km morao da izvadim oko 1.000 evra da bi Punto i dalje bio top, a evo sada na oko 180.000 odnosno na bliže 200.000 me opet čeka znatnije ulaganje u vidu sređivanje kompletnih kočnica (prednjicu sam već uradio), velikog servisa, ponovnog atesta plinskog uređaja, zamene seta kvačila, zamene termostata, zamene prednjih amortizera i da ne nabrajam dalje. Jedini način da se to izbegne (ko uopšte želi da izbegne) je da se auto proda posle 4-5 godina eksploatacije pa neka dalje sledeći vlasnik ulaže u njega. Meni to ulaganje nije problem i daću sa zadovoljstvom taj novac jer nameravam da nastavim eksploataciju još x godina jer sam prezadovoljan kako me služi - ne kvari se, održavanje je jeftino, troši bukvalno kao upaljač... kud ćeš više?

Što se tiče ugrađenog plina - ako se ugradi nov uređaj i kod dobrog majstora - ne vidim kakvih bi uopšte problema to mogao da ima? Puntov 1.2 8V je poznat i kao jedan od najboljih motora za vožnju na plin (što reče jedan poznati NS majstor za plin - "Plin mu leži k'o budali šamar" :D). No svakom na volju kako će trošiti svoj novac, ne sporim uopšte. :)

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina auta

Post od Kuzmanovic » 11 Nov 2020, 00:53

Dovoljno je da jednom plin pobrljavi, pa da plinadzija krene da optuzuje mehaničara i njegov deo posla za nepravilan rad i obratno. Pa onda naci majstora i plinadziju koji stvarno znaju posao i koji su voljni da se posvete. Moje licno misljenje, ne kazem da sam u pravu, je da nije vredno raditi na autu starom 10+ godina, pogotovo uzimajuci u obzir inicijalno ulaganje u ugradnju plinskog uređaja i vremenski period dok se dodje do trenutka kad se uredjaj isplati i zapocne stednja. Sve je ovo vec vise puta prezvakano na forumu i zakljucak je da se sve svodi na licni izbor, pa ne bih previse ulazio u tematiku. Jedino gde ne bih bezao od ugradnje plina je da kupujem neki auto sa 2.0 motorom gde bi primarni cilj bio da na pumpi ostavljam sto manje para, a ostatak da trosim na kvalitetno odrzavanje. :)

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina auta

Post od ljubitelj » 11 Nov 2020, 09:39

Mene bi više brinulo da je na novom autu, do samo 90,000km uloženo 1,000evra i to inače jeftinih delova.
To mi ukazuje da je bilo dosta kvarova, da se često kvarilo pa je tako veliki iznos bio potreban.

Obično je 5 godina ili 100.000km garancija kod novog auta, ne bi trebalo da se uopšte dogodi bilo kakva popravka bilo čega u tom periodu...

Na 30,000km godišnje to je oko 300 evra popravki, baš dosta.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3249
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina auta

Post od Puzo81 » 11 Nov 2020, 09:44


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kupovina auta

Post od Bax » 11 Nov 2020, 09:52

Jeste prilika, ali i realnost, da se shvati da posedovanje polovnog auta nije jeftino u smislu odrzavanja.

Svakako dajem uvek prednost poznatom autu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3249
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina auta

Post od Puzo81 » 11 Nov 2020, 09:56

U pravu si, to je kao član porodice, ima lepih izdataka redovnog i vandrednog održavanja da bi bio ok i pouzdan. Treba shvatiti da su to auta od 10-15godina a ne 3-4.

Sa druge strane ako želi da se održava ono reda radi kao par mojih kolega može dosta jeftinije da se prođe jeftinim delovima i sa otpada ali pojedinci kao je ne mogu voziti takav auto. Kolegi krlja HK na 307 već gofinu dana i to mu ne smeta, kaže ko ga šiša :kuku:
Poslednja izmena od Puzo81 u 11 Nov 2020, 09:57, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Kupovina auta

Post od Uroš S. » 11 Nov 2020, 09:57

http://www.polovniautomobili.com/auto-o ... fabia-14-v

Ja bih gledao ovako nešto. Mislim da je daleko ozbiljniji auto od Punta sa istim ili sličnim održavanjem. Motor dobro podnosi plin.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3249
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina auta

Post od Puzo81 » 11 Nov 2020, 09:59

Imam i takvu fabiju 2004, full održavana, ženina, može i fab na doboš :kezo:

Odgovori