C4, 308 ili nesto trece?

Razne informacije u vezi kupovine automobila
ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od ljubitelj » 13 Feb 2021, 00:41

Karavan je mnooogo lakše voziti a naročito parkirati od hečbeka, vizuelno svidjanje ne razmatram.
Imam neke komentare na pomenuto ranije pa redom..
V50 je Ford Focus sa svim njegovim manama uz dodate Volvo mane i može da iznenadi kvarovima a V40 bi trebao da je sasvim drugačiji auto i da je Volvo (s obzirom na godište) platforma osnova.

Motor benzinac 1,6 je korektan, ali možda slabašan. 1,8 i 2.0 benzin iz Mazde sa Fordovim prepravkama se ne preporučuju. Dok rade su korektno ali popravka je praktično nemoguća bez podosta napora (i novca) pa se bacaju- ne isplati se remont.
Slično kao što je Bax opisao za Fordovu verziju 1.6 dizela.

Motor 2.0 dizel sa 4 cilindra je za izbegavanje (HDI kopija sa Fordovim prepravkama koji se pravio u Skovde fabrici) u Volvoima jer stradaju (dosta skupe) perfierije kao pravilo (alternator, anlaser, brava sa imobilajzerom, poluosovine, zamajac i kvačilo....) već do 150k a svi preporučuju kao siguricu D5 5 cilindara bilo da je 2.4 verzija (koja opet kod nas povlači ultra lux registraciju) i još više 2.0 verziju 5 cilindara.
Kod njih nema problema. Automatik je često u ponudi. što je zgodno ako ima dosta gradske vožnje.

Oba su original Volvo motori, prilično pouzdani i sposobni za mnogo rada a primenjuju se i marinizirani za brodski program gde su se dobro pokazali kroz Penta Volvo program.

Ja sam sedeo u V40 i meni je unutra baš skučen i sveukupno premali auto što se tiče prostora a gepek je mizerija za jedan karavan. Ako karavan ne odgovara postoji i S40 kao i C30 opcija.
Meni je C30 lep ali gepek mu je za ukras.

Pre bih razmotrio V70/S60 uz pomenuti 5 cil. 2.0 dizel ili eventualno benzinac ako ti paše, opet zavisi kilometraža i gde se pretežno vozi.

308 je ista baza kao 307, takoreći facelift na istoj mehanici osim motora. PSA 1.6HDI sa 8V je bez problema u tim pominjanim godištima.
C4 je isto što i Pežo, ista mehanika i motori i elektrika i elektronika manje više, i verovatno najpovoljniji za održavanje i u smislu cene i u smislu izbora majstora i u smislu dobavljivosti delova.

Kia je pomenuta, odličan je dizel 1.6. Ako Kia onda što da ne i Hyundai kao matična firma recimo i30 sa tim istim motorom.

A na kraju se svodi na to da treba probati koji model odgovara a posle i probrati primerak koji je u stanju da ima još dovoljno resursa za dalje korišćenje, da nije pohaban i izmučen stigao u prodaju.

rezime iz mog ugla:
C4 /308 je najrasprostranjeniji i ok su dizeli kao izbor.
Volvo je nešto viši nivo interijera i bolja ergonomija, u ponudi je i sa AWD pogonom i sa jačim motorima 200+KS ako nešto znači. Bitno je koje je godište, V40 se dosta menjao po godinama i iako se isto zove nije isti model.
Nešto treće npr Fiat Bravo uz 1.6 ili 2.0 dizela.

Dizel koji god da biraš treba da bude u fabričkom stanju, znači bez manipulacija i budženja/skidanja filtera, kata i EGRa. To ti ako hoćeš posle uradi obradu ali nikako već nepoznato kako budžen.

Rizna ziveli!
Postovi: 30
Pridružio se: 28 Jul 2016, 14:38
Garaža: Renault Megane 1.6 benz
Lokacija: Beograd

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od Rizna ziveli! » 13 Feb 2021, 06:31

Hvala na detaljnom komentaru.

Vidim ja da ce c4 da se trazi..

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od dzonic87 » 13 Feb 2021, 09:27


gazza je napisao:ovo pisanije da je 308sw neudoban verovatno dolazi od nekoga ko ne izlazi iz vozila sa hidrauličnim vešanjem
Taj sam Slika sad mi je sve neudobno, sve ispod D/E segmenta limuzina Slika

C4 je dobar auto, naročito odnos uloženo/dobijeno. Nema nikakvih izraženih mana, lep na oko i pre svega mi je skladan kao celina

Korisnikov avatar
djomla
Postovi: 447
Pridružio se: 17 Mar 2017, 07:17

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od djomla » 13 Feb 2021, 09:58

Samo da uđe u zapisnik da V40 noviji ipak nije karavan

Sent from my 3310 using Tapatalk


icanik88nis
Postovi: 20
Pridružio se: 19 Jun 2020, 01:12

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od icanik88nis » 13 Feb 2021, 10:20

Pogledaj seat leon 3 5f u fr opremi sa 1.4 tsi motorom iskljucivo 103kw, jer onaj od 122ks ima slabiju turbinu i menjac, koliko sam mogao da vidim, ja sam uzeo leon septembra 2020te, decembar 2012to godiste iz svice, bas ovaj pomenuti sa 186.000, evo me na 193.000 km, prethodno vozio lagunu 2 1.8 16v limuzinu, ne mogu ti opisati koliko dobar auto, ali nemoj mi verovati, uzmi probaj i sam se uveri...
Mane : konkretno moj primerak ima sportske opruge i amortizere, 18ice niskoprofilne i pretvrd je, a sedista su preudobna, tako da u ovoj situaciji udobno je voziti se iako je auto tvrd, ne znam kako da objasnim, ali eto, verovatno je fabrika prilicno udobnija, potrosnja ulja od 0.1 do 0.15 l na 1000km (to je normalno kod turbo motora i to sam ocekivao), kvalitet unutrasnjosti prilicno dobar, iako su materijali recimo mozda za nijansu losiji nego kod golfa 7, ali je dizajn table i enterijera za klasu lepsi (meni) nego kod 7ice. Jos jedna mana jeste da kad se zvuk pojaca do kraja ili blizu kraja (135w rms seat sound) , zna da bruji malo plastika u vratima, deluje mi da je onaj deo koji pokriva zvucnik, ali se to ponekad desava, tako da nisam detaljnije ispitao o cemu se radi.
Vrline najbitnije : auto ima 250 Nm na 1500 rpm, tako da u bilo kojoj brzini povlaci, nema potrebe da se vraca u nizu brzinu, ima gepek prilicno veliki za svoju klasu, potrosnja goriva je prilicno niska (po fabrici 6.5 grad, naravno da lazu :) ), na otvorenom Niš - Le preko sela 4.9l po boardu na 100, prosek brzine 40kmh (pokazuje nekad tacno u ml a odstupa do najvise 0,7l u gradu, na otvorenom nikad vise od 0.3l odstupanja od potrosnje na boardu) , ne verujem da bi 1.6 tdi na primer trosio dosta manje, recimo pola litra, litar manje, gradska voznja (prosek brzine ne veci od 23kmh) nikad presao 9.8 ako se ne varam i tih nesto ispod 10 je bilo bukvalno prvi rezervoar nakon kupovine auta, posle toga vrti se oko 8 +- 0.5l. Palo mi je na pamet da mozda moj auto prodam najvise zbog toga sto mi prija više veci auto, da kazemo udobniji, ali iskreno ne znam sta bih posle, mozda cu ga i staviti na prodaju pa ako neko naidje po ceni koju ne bi spustao, jer sam se nagledao svakakvih krseva dok sam gledao auto i pratio oglase...
U svakom slucaju, pogledaj auto, za mene mozda najlepsi u klasi uz megane 4 koji sam isto gledao...

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk



maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od maniaxxx » 13 Feb 2021, 19:58

ljubitelj je napisao:
13 Feb 2021, 00:41
Karavan je mnooogo lakše voziti a naročito parkirati od hečbeka, vizuelno svidjanje ne razmatram.
Imam neke komentare na pomenuto ranije pa redom..
V50 je Ford Focus sa svim njegovim manama uz dodate Volvo mane i može da iznenadi kvarovima a V40 bi trebao da je sasvim drugačiji auto i da je Volvo (s obzirom na godište) platforma osnova.

Motor benzinac 1,6 je korektan, ali možda slabašan. 1,8 i 2.0 benzin iz Mazde sa Fordovim prepravkama se ne preporučuju. Dok rade su korektno ali popravka je praktično nemoguća bez podosta napora (i novca) pa se bacaju- ne isplati se remont.
Slično kao što je Bax opisao za Fordovu verziju 1.6 dizela.

Motor 2.0 dizel sa 4 cilindra je za izbegavanje (HDI kopija sa Fordovim prepravkama koji se pravio u Skovde fabrici) u Volvoima jer stradaju (dosta skupe) perfierije kao pravilo (alternator, anlaser, brava sa imobilajzerom, poluosovine, zamajac i kvačilo....) već do 150k a svi preporučuju kao siguricu D5 5 cilindara bilo da je 2.4 verzija (koja opet kod nas povlači ultra lux registraciju) i još više 2.0 verziju 5 cilindara.
Kod njih nema problema. Automatik je često u ponudi. što je zgodno ako ima dosta gradske vožnje.

Oba su original Volvo motori, prilično pouzdani i sposobni za mnogo rada a primenjuju se i marinizirani za brodski program gde su se dobro pokazali kroz Penta Volvo program.

Ja sam sedeo u V40 i meni je unutra baš skučen i sveukupno premali auto što se tiče prostora a gepek je mizerija za jedan karavan. Ako karavan ne odgovara postoji i S40 kao i C30 opcija.
Meni je C30 lep ali gepek mu je za ukras.

Pre bih razmotrio V70/S60 uz pomenuti 5 cil. 2.0 dizel ili eventualno benzinac ako ti paše, opet zavisi kilometraža i gde se pretežno vozi.

308 je ista baza kao 307, takoreći facelift na istoj mehanici osim motora. PSA 1.6HDI sa 8V je bez problema u tim pominjanim godištima.
C4 je isto što i Pežo, ista mehanika i motori i elektrika i elektronika manje više, i verovatno najpovoljniji za održavanje i u smislu cene i u smislu izbora majstora i u smislu dobavljivosti delova.

Kia je pomenuta, odličan je dizel 1.6. Ako Kia onda što da ne i Hyundai kao matična firma recimo i30 sa tim istim motorom.

A na kraju se svodi na to da treba probati koji model odgovara a posle i probrati primerak koji je u stanju da ima još dovoljno resursa za dalje korišćenje, da nije pohaban i izmučen stigao u prodaju.

rezime iz mog ugla:
C4 /308 je najrasprostranjeniji i ok su dizeli kao izbor.
Volvo je nešto viši nivo interijera i bolja ergonomija, u ponudi je i sa AWD pogonom i sa jačim motorima 200+KS ako nešto znači. Bitno je koje je godište, V40 se dosta menjao po godinama i iako se isto zove nije isti model.
Nešto treće npr Fiat Bravo uz 1.6 ili 2.0 dizela.

Dizel koji god da biraš treba da bude u fabričkom stanju, znači bez manipulacija i budženja/skidanja filtera, kata i EGRa. To ti ako hoćeš posle uradi obradu ali nikako već nepoznato kako budžen.

Koliko greski u jednom posto pobogu. :pop:

V40 je focus, ali mk3, a v50 je mk2 focus. Motor 2.0 od 4 cilindra je volvo motor u v40. V 40 osim nekih benzinca i tog 1.6 d nema fordove motore.

Taj 1.6 ima uzasno skupe dizne, barem tako je bilo dok sam ga ja imao.

308 od 2013 je potpuno nova platforma i nema nista zajednicko sa 307, c4 je jos na staroj platformi. Ostalo da i ne citam :pop:

A ne znam zasto bi karavan bio laksi za parkiranje od hatchA? Ako ne drugo, 30 cm je duzi najmanje. Ali svakako nije karavan tezak za voznju, kad moze moja zena da ga vozi, mozes i ti.

djunis82
Postovi: 51
Pridružio se: 21 Mar 2017, 09:52
Garaža: Peugeot 308 SW, 1.6 e-HDI
Lokacija: Beograd

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od djunis82 » 13 Feb 2021, 21:14

gazza je napisao:
13 Feb 2021, 00:28
ovo pisanije da je 308sw neudoban verovatno dolazi od nekoga ko ne izlazi iz vozila sa hidrauličnim vešanjem, moja progresija automobila od 2003 na ovamo je golf IV, astra H (oba karavani) i sada suzuki s-cross, kad sam seo u ovaj 308sw što je kupila drugarica zamalo što nisam zaspao koja je to promena nabolje što se tiče udobnosti. auto je spram klase kojoj pripada korektan ako pričamo o voznim kvalitetima a pogotovo odnos cena/kvalitet. 112KS je mega penzionerski ali ako se tome priđe racionalno nema razloga da se zaobilazi. pristojno vozilo koje radi posao i relativno se lako održava u srbiji. naravno da nije za one koji traže nešto posebno.
112ks uopšte nije za potcenjivanje.
Vozim ga već 4 godine, lagano izlazi dugim uzbrdicama (Begaljica, Rudnik, uzbrdica od Mladenovca ka Beogradu...), obilaženja bez problema.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od Bax » 13 Feb 2021, 21:17

Ja prosao Evropu uzduz i popreko x puta sa 80 dizel konja, nikad mi nista nije bilo problematicno...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od OMP » 13 Feb 2021, 22:38

ja sam bio zadovoljan i sa 90 a ni sad sa 110 nije bitna razlika, sasvim ok ide auto te snage

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od gazza » 13 Feb 2021, 23:35

kad sam sa 150KS pao na 120KS, ko da me neko poslao da trcim maraton bez dorucka

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od OMP » 14 Feb 2021, 00:00

pa razlika jeste sa konja na magarca ali toga si trebao biti svestan pri kupovini i ako ti je to bilo bitno onda si trebao da kupis nesto jace od 150 ili bar isto, retko ko sa jace masine prelazi na slabiju sem u nekoji nuzdi.

Rizna ziveli!
Postovi: 30
Pridružio se: 28 Jul 2016, 14:38
Garaža: Renault Megane 1.6 benz
Lokacija: Beograd

Re: C4, 308 ili nesto trece?

Post od Rizna ziveli! » 07 Jul 2021, 15:50

Ozivljavam temu od februara kako bi vas informisao sta sam uzeo, mozda ce nekom ko cita znaciti moje iskustvo...

Uzeo sam opet megana 1.6 benz, 09 godiste, ovaj put u grandtour verziji, 6 brzina.

Ove varijante iz naslova koje sam prvo zeleo su preskupe i uglavnom se prodaju dizel varijante. Gledao sam 10tak dizela, uglavnom neke fokuse i astre j, i sve je varijanta "spolja gladac, unutra jadac". Nijedan od njih nije bio suv na diznama, svaki ima neku cvaku sa dpf-om, znaci uzas boziji. I onda shvatim da mora opet benzinac da se kupuje i resim brzo problem. Auto je top, mislim da za cifru do 4.5 - 5k renoov benzinac 1.6 je dobra kupovina.

Pozdrav

Odgovori