Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Obzirom da ću morati da uzmem neki kredit, šta mislite o kupovini auta u Nemačkoj?
Koliko mogu da primetim, većina placeva kod nas nema ponuđeno kupovinu automobila na kredit direktno kod njih. Ukoliko budem morao da podižem kredit mimo placa, onda mi je svejedno da li ću ga ovde kupiti ili možda uvesti iz Nemačke. U Berlinu sam na poslovnom putu, pa mi nekako pada na pamet i ta opcija.
Koliko mogu da primetim, većina placeva kod nas nema ponuđeno kupovinu automobila na kredit direktno kod njih. Ukoliko budem morao da podižem kredit mimo placa, onda mi je svejedno da li ću ga ovde kupiti ili možda uvesti iz Nemačke. U Berlinu sam na poslovnom putu, pa mi nekako pada na pamet i ta opcija.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Raspravljano je skoro o tome. Ako hoces dobar auto moze, ali jeftino neces proci, i napolju su dobra kola naceni, a takvih kola kao sto ti trazis ima i u Srbiji, jer ne kupujes 10+ godina star auto. Pogledas na licu mesta i nema da te boli glava.
viewtopic.php?f=9&t=452&hilit=skuplj%2A ... 60#p985571
viewtopic.php?f=9&t=452&hilit=skuplj%2A ... 60#p985571
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Kupovina auta u Nemačkoj povlači Keš kredit. Kupovina auta u Srbiji je mahom namenski kredit za kupovinu auta (trebalo bi da budu povoljniji).
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
E super. Definitivno će me manje glava boleti ako sve kod nas završim
- AchtungDichtung
- Postovi: 148
- Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Opet kazem, nije cinjenica nego tvoj utisak da je preslab jer si pre toga vozio 1.6b u 200 kg laksem autu.
Moj utisak je da nije preslab jer sam vozio pre toga 1.4b u autu C klase.
Mozda mu je put kroz brda a mozda je i magistrala u ravnici gde nece preci 6l
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Covek je rekao da mu je bitna potrosnja zbog velike kilometraze, pa sam ja shodno tome rekao da je auto preslab za tu karoseriju, aludirajuci da ce mu trositi vise nego sto je planirao ako ima uzbrdica.
Nisam potencirao da je preslab iz razloga da ce biti spor, nego da ce mu dosta trositi.
Slazemo se da zavisi od terena gde ce ga voziti. Ako je uglavnom ravnica, bez velikih naprezanja, nece biti ne prevelike potrosnje.
Nije mi svakako bila namera da oljagavam Korolu, za koju smatram da je sve u svemu dobar auto.
Nisam potencirao da je preslab iz razloga da ce biti spor, nego da ce mu dosta trositi.
Slazemo se da zavisi od terena gde ce ga voziti. Ako je uglavnom ravnica, bez velikih naprezanja, nece biti ne prevelike potrosnje.
Nije mi svakako bila namera da oljagavam Korolu, za koju smatram da je sve u svemu dobar auto.
Сад му није ништа...
- grujicd
- Postovi: 8377
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Sa stanovišta osnovnoškolske fizike, glavnina energija na brdskom terenu se potroši na povećanje potencijalne energije. Posle se to nadoknadi kad ideš nizbrdo. To što se nama motor subjektivno muči, tj. mora da radi u višim obrtajima, to povećeno trenje u motoru bi trebalo da je zanemarljivo spram energije koju mora da potroši za povećanje nadmorske visine. Tj. isto bi trebao da potroši i jači motor koji to može da izgura na manjim obrtajima. Eto, meni se čini kad god sam sa atmo motorom išao na planinu, kad se penješ potrošnja skoči ohoho, ali kad se spustiš na kraju prosek bude normalan, ništa specijalno.
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... tion_ref=5
Ova cena je prihvatljiva ali kada vidim potrošnju, nije mi dobro
Ova cena je prihvatljiva ali kada vidim potrošnju, nije mi dobro
-
- Postovi: 1215
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Zasto gledas ciste benzince?
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Ta Korola na AP ne tropćši puno,kad je uzbrdica stepen niže i ide to. Jedino ako ces voziti još troje ljudi u autu pa da kazes da je trom....slab jeste ali ne kvari se lepo ide bar meni i imas uvek opciju plin,a pošto puno prelazis relativno ce ti se brzo isplatiti. Imaces auto koji nema skupe popravke i koji trosi malo(plin) a ni benz nije nesto preterano da srče. Temp na 110kmh i odmaraj nogice
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Pokrenula se tema za Corolu, pa sam zato dao taj primer čistog benzinca.
Je l' postoji ta opcija da se ugradi plin i koliko će to uticati na performanse samog auta?Vuk099 je napisao: ↑26 Feb 2021, 15:32Ta Korola na AP ne tropćši puno,kad je uzbrdica stepen niže i ide to. Jedino ako ces voziti još troje ljudi u autu pa da kazes da je trom....slab jeste ali ne kvari se lepo ide bar meni i imas uvek opciju plin,a pošto puno prelazis relativno ce ti se brzo isplatiti. Imaces auto koji nema skupe popravke i koji trosi malo(plin) a ni benz nije nesto preterano da srče. Temp na 110kmh i odmaraj nogice
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Perfomanse auta ostaju iste, +-2 %, bude za koji km/h manja konačna brzina.
Ali, Tojota nema nijedan model na TNG, nema takve Korole koliko znam.
Ako je opcija TNG ja bih usmerio pažnju na Fiatove modele, ujedno i što se tiče ekonomičnosti korišćenja su u samom vrhu.
Imaju i CNG modele, tj imali su tradicionalno a ne znam trenutnu ponudu kod nas pa se treba raspitati direktno.
Ako će biti polovan benzinac kojem je istekla garancija onda plin možda i može uz neke predostrožnosti oko odabira uredjaja ali ako je direktno ubrizgavanje benzina (iole moderan motor) pitanje je isplativosti jer tada moraju zajedno da se koriste i plin i benzin zbog specifičnosti dizni i potrebe hladjenja benzinom.
A ako je to opcija onda može i da se porazmisli i o plinu u dizelu, za veliki kilometraže postane isplativa ugradnja.
Ali, Tojota nema nijedan model na TNG, nema takve Korole koliko znam.
Ako je opcija TNG ja bih usmerio pažnju na Fiatove modele, ujedno i što se tiče ekonomičnosti korišćenja su u samom vrhu.
Imaju i CNG modele, tj imali su tradicionalno a ne znam trenutnu ponudu kod nas pa se treba raspitati direktno.
Ako će biti polovan benzinac kojem je istekla garancija onda plin možda i može uz neke predostrožnosti oko odabira uredjaja ali ako je direktno ubrizgavanje benzina (iole moderan motor) pitanje je isplativosti jer tada moraju zajedno da se koriste i plin i benzin zbog specifičnosti dizni i potrebe hladjenja benzinom.
A ako je to opcija onda može i da se porazmisli i o plinu u dizelu, za veliki kilometraže postane isplativa ugradnja.
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Posle koliko bi se isplatio taj plin na dizelu?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Tih 150 km dnevno računaj da te efektivno košta u ekonomičnoj verziji od 2500 do 3000 RSD uključujući gorivo, amortizaciju, održavanje, registraciju, gume itd.
I ja prelazim sličnu km dnevno i baš sam računao koliko to košta.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
I ja prelazim sličnu km dnevno i baš sam računao koliko to košta.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Zavisi od režima, ali okvirno računica je da se 30% od količine dizela zamenjuje plinom ali se njega potroši nešto više kao zamenskog usled niže kalorijske vrednosti.
Kada se sve preračuna uz trenutni odnos cena 152/81 to izadje, ako je dizel potrošnja 5 lit /100 km, ušteda od 100 din /100km.
Na 40.000 km godišnje ušteda je 40,000 dinara ili otprilike trošak registracije.
Drugačije, uloženo u konverziju dizela na dual fuel sistem sa plinom počinje da se štedi nakon približno 120,000km, do tada se otplaćuje investicija.
Ako se prelazi recimo 60.000km godišnje i auto se koristi kao i plinski sistem 10 godina i zadrži to vreme tokom 600.000km ušteda bude značajna.
Ako je plan da se auto samo 2 godine vozi neće preći dovoljno kilometraže da stigne da se otplati investicija plina.
Proračun finansijski treba za svaki individualni slučaj obraditi. Za male kilometraže tipa ukupno 150-200k km tokom posedovanja auta se ne isplati, dok ko dosta putuje ušteda je opipljiva.
Prednost plina uz dizel je da se time trajno i pouzdano rešava pitanje DPF , EGR i usisne grane tj više nema nikakve štroke ni prljanja istih pa je trošak održavanja umanjen u odnosu na čist dizel pogon.
Istovremeno se i mali servis, tj zamena ulja obavlja na produženom intervalu pa je time umanjen trošak.
Otrprilike na svaka 4 redovna jedan bude besplatan (5x na dizelu treba a 4x na dizel+plin za identičnu predjenu kilometražu).
Kada se sve preračuna uz trenutni odnos cena 152/81 to izadje, ako je dizel potrošnja 5 lit /100 km, ušteda od 100 din /100km.
Na 40.000 km godišnje ušteda je 40,000 dinara ili otprilike trošak registracije.
Drugačije, uloženo u konverziju dizela na dual fuel sistem sa plinom počinje da se štedi nakon približno 120,000km, do tada se otplaćuje investicija.
Ako se prelazi recimo 60.000km godišnje i auto se koristi kao i plinski sistem 10 godina i zadrži to vreme tokom 600.000km ušteda bude značajna.
Ako je plan da se auto samo 2 godine vozi neće preći dovoljno kilometraže da stigne da se otplati investicija plina.
Proračun finansijski treba za svaki individualni slučaj obraditi. Za male kilometraže tipa ukupno 150-200k km tokom posedovanja auta se ne isplati, dok ko dosta putuje ušteda je opipljiva.
Prednost plina uz dizel je da se time trajno i pouzdano rešava pitanje DPF , EGR i usisne grane tj više nema nikakve štroke ni prljanja istih pa je trošak održavanja umanjen u odnosu na čist dizel pogon.
Istovremeno se i mali servis, tj zamena ulja obavlja na produženom intervalu pa je time umanjen trošak.
Otrprilike na svaka 4 redovna jedan bude besplatan (5x na dizelu treba a 4x na dizel+plin za identičnu predjenu kilometražu).