Ne treba ja da tražim auto već novi posaohavijer je napisao: ↑26 Feb 2021, 23:01Tih 150 km dnevno računaj da te efektivno košta u ekonomičnoj verziji od 2500 do 3000 RSD uključujući gorivo, amortizaciju, održavanje, registraciju, gume itd.
I ja prelazim sličnu km dnevno i baš sam računao koliko to košta.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Jel poznajes nekoga ko ima ugradjen taj sistem u dizel autu u Srbiji? Jel ima servisa koje se bave ugradnjom?ljubitelj je napisao: ↑26 Feb 2021, 23:57Zavisi od režima, ali okvirno računica je da se 30% od količine dizela zamenjuje plinom ali se njega potroši nešto više kao zamenskog usled niže kalorijske vrednosti.
Kada se sve preračuna uz trenutni odnos cena 152/81 to izadje, ako je dizel potrošnja 5 lit /100 km, ušteda od 100 din /100km.
Na 40.000 km godišnje ušteda je 40,000 dinara ili otprilike trošak registracije.
Drugačije, uloženo u konverziju dizela na dual fuel sistem sa plinom počinje da se štedi nakon približno 120,000km, do tada se otplaćuje investicija.
Ako se prelazi recimo 60.000km godišnje i auto se koristi kao i plinski sistem 10 godina i zadrži to vreme tokom 600.000km ušteda bude značajna.
Ako je plan da se auto samo 2 godine vozi neće preći dovoljno kilometraže da stigne da se otplati investicija plina.
Proračun finansijski treba za svaki individualni slučaj obraditi. Za male kilometraže tipa ukupno 150-200k km tokom posedovanja auta se ne isplati, dok ko dosta putuje ušteda je opipljiva.
Prednost plina uz dizel je da se time trajno i pouzdano rešava pitanje DPF , EGR i usisne grane tj više nema nikakve štroke ni prljanja istih pa je trošak održavanja umanjen u odnosu na čist dizel pogon.
Istovremeno se i mali servis, tj zamena ulja obavlja na produženom intervalu pa je time umanjen trošak.
Otrprilike na svaka 4 redovna jedan bude besplatan (5x na dizelu treba a 4x na dizel+plin za identičnu predjenu kilometražu).
S obzirom da nisu mali troskovi pretpostavljam da ti se isplati da toliko putujes, nije sala. Ja sam tako razmisljao o nekim ponudama za BG i kad sam sracunao koliko bi me izaslo sva sreca da nisam krenuo u tu avanturu.borkode je napisao: ↑27 Feb 2021, 00:24Ne treba ja da tražim auto već novi posaohavijer je napisao: ↑26 Feb 2021, 23:01Tih 150 km dnevno računaj da te efektivno košta u ekonomičnoj verziji od 2500 do 3000 RSD uključujući gorivo, amortizaciju, održavanje, registraciju, gume itd.
I ja prelazim sličnu km dnevno i baš sam računao koliko to košta.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Iskreno nisam nikada isao u tako duboku analizu. Hvala za istu.
Sada kada pogledam to uopšte nije bezazleno. Meni je nekako potrošnja goriva bila prva u kalkulaciji i servisi. Nisam uzimao u obzir ostale troškove koji su definitivno prisutni.
Da mi je tada bila ova pamet, verovatno bih razmislio nekoliko puta koliko mi je isplativo da menjam 30km dnevno za 150km, da ne pričam o razlici u vremenu za prelazak te kilometraže
Bolje da sam i dalje živeo u zabludi da sam napravio dobar izbor pri promeni posla
Sada kada pogledam to uopšte nije bezazleno. Meni je nekako potrošnja goriva bila prva u kalkulaciji i servisi. Nisam uzimao u obzir ostale troškove koji su definitivno prisutni.
Da mi je tada bila ova pamet, verovatno bih razmislio nekoliko puta koliko mi je isplativo da menjam 30km dnevno za 150km, da ne pričam o razlici u vremenu za prelazak te kilometraže
Bolje da sam i dalje živeo u zabludi da sam napravio dobar izbor pri promeni posla
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Plin se isplati posle 35.000 km. Plinski uređaj za Korolu kosta do 650e. I to full.
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Pokušaj da nađeš još nekog ko putuje u istom smeru.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Jesi li razmisljao o istom autu, samo novijim kada si vec zadovoljan Meganom? Npr 1.5 dci/110hp? Odlican motor a bas stedljiv (vozim ga u Scenic-u). Grubom racunicom 35% ces se voziti jeftinije.
Inace, ne vidim potrebu za jacim/luksuznijim vecim segmentom zbog 75 km autoputa u jednom pravcu. Pa to se predje za samo 45 min. Neretko, mnogi u gradu voze vise od pola sata od kuce do posla svakodnevno.
Kako vidim da neces jurcati jer ti je potrosnja/cena voznje presudna, ne treba ti velika kubikaza/snaga.
Servisi i odrzavanje neka te ne brinu. Oni su vise manje isti za sva vozila istog godista u istom segmentu.
Viznjom uglavnom autoputem, servisni interval se moze produziti i smanjiti sa 3 na 2 servisa za tih 40k km godisnje.
Inace, ne vidim potrebu za jacim/luksuznijim vecim segmentom zbog 75 km autoputa u jednom pravcu. Pa to se predje za samo 45 min. Neretko, mnogi u gradu voze vise od pola sata od kuce do posla svakodnevno.
Kako vidim da neces jurcati jer ti je potrosnja/cena voznje presudna, ne treba ti velika kubikaza/snaga.
Servisi i odrzavanje neka te ne brinu. Oni su vise manje isti za sva vozila istog godista u istom segmentu.
Viznjom uglavnom autoputem, servisni interval se moze produziti i smanjiti sa 3 na 2 servisa za tih 40k km godisnje.
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Da i da, @ dragvorl
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Pa dobro, nemoj da i da, interesantna je tema, navedi koji auto motor, jos bolje ako imas vise primera, takodje koji servisi rade to. Ja sam vidjao to po Australiji da rade kod nas nisam cuo ni za servis ni za primer.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Francuzi su poznati po udobnosti, tako da sam razmatrao i megana.Mikka je napisao: ↑27 Feb 2021, 08:38Jesi li razmisljao o istom autu, samo novijim kada si vec zadovoljan Meganom? Npr 1.5 dci/110hp? Odlican motor a bas stedljiv (vozim ga u Scenic-u). Grubom racunicom 35% ces se voziti jeftinije.
Inace, ne vidim potrebu za jacim/luksuznijim vecim segmentom zbog 75 km autoputa u jednom pravcu. Pa to se predje za samo 45 min. Neretko, mnogi u gradu voze vise od pola sata od kuce do posla svakodnevno.
Kako vidim da neces jurcati jer ti je potrosnja/cena voznje presudna, ne treba ti velika kubikaza/snaga.
Servisi i odrzavanje neka te ne brinu. Oni su vise manje isti za sva vozila istog godista u istom segmentu.
Viznjom uglavnom autoputem, servisni interval se moze produziti i smanjiti sa 3 na 2 servisa za tih 40k km godisnje.
Nije samo autoput. Imam 17 semafora kada izadjem sa autoputa. Tako da bi mozda automatik u tom slučaju bio bolji izbor
Iskreno prvi put čujem za kombinaciju dizela i plina
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Korola +plin i bog da te veseli.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Ma uzmi lepo onog Sandera 2021. sa fabričkim plinom sa početka priče i da te bog vidi. Novo, ekonomično, moderno. Po udobnosti je otprilike negde sličan kao i Megan (tako kaže onaj Piroški u testu Vrelih Guma, pogledaj ga). Ili, novog Tipa pa mu ugradiš plin, isto dobra opcija a još veći auto.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
- Martin Mystere
- Postovi: 431
- Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
- Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
- Lokacija: Beograd - Voždovac
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
I ja bih voleo da čujem gde se kod nas ugrađuje plin u dizela, koji motor u kojim automobilima je u pitanju etc.
Čuo sam/čitao o ugradnji u neke kamione i nešto o samoj tehnologiji (princip se razlikuje od kombinacije gas - benzin), zato pitam za automobile.
Čuo sam/čitao o ugradnji u neke kamione i nešto o samoj tehnologiji (princip se razlikuje od kombinacije gas - benzin), zato pitam za automobile.
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Slazem se. Imam ga u Scenicu (EDC). Sve preporuke.borkode je napisao:
Nije samo autoput. Imam 17 semafora kada izadjem sa autoputa. Tako da bi mozda automatik u tom slučaju bio bolji izbor
-
- Postovi: 1215
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Kao sto neko rece,za 150 km dnevno + amortizacija i gubitak 2 sata u voznji.....
Trazi sluzbeni auto,trazi nekog ko ce putovati sa tobom.
To je bar 2000-2500 troskova radni dan.
Dizel,putarina,radices servise na 3 meseca...
Ugrubo,matematika je zajebana,ali tebe to kosto 600+ evra mesecno.Gde je rata za novi auto.
Jel imas racunicu za to.
Ako nemas bar 1500 platu,ja se ne bih drndao za 800-900 evra...Mesecno,toliko vremena.8 sati posao+ 2 sata voznja....
Trazi sluzbeni auto,trazi nekog ko ce putovati sa tobom.
To je bar 2000-2500 troskova radni dan.
Dizel,putarina,radices servise na 3 meseca...
Ugrubo,matematika je zajebana,ali tebe to kosto 600+ evra mesecno.Gde je rata za novi auto.
Jel imas racunicu za to.
Ako nemas bar 1500 platu,ja se ne bih drndao za 800-900 evra...Mesecno,toliko vremena.8 sati posao+ 2 sata voznja....
- shandu90
- Postovi: 12317
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potrebna pomoć, auto za velike kilometraže do posla
Realno, nece proci jeftino kako god da okrene.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk