Kupovina polovnog hibrida

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 21 Mar 2021, 09:36

Neko vreme sam u laganoj potrazi za novim polovnim automobilom :D , trazio sam sto veci porodicni automobil i da bih u potpunosti zadovoljio potrebe velike porodice sve se svodi na kupovinu VW Multivan ili Mercedesa V, a to jos ne mogu da prihvatim kao opciju pa sam se fokusirao na kupovinu neceg standardnog limuzine ili SUV. Izbrisao sam iz opcije Evropske proizvodjace vodjen iskustvo svojim i okoline, pa sam kroz potragu kroz Japanske proizvodjace automobila dosao do toga da mi se javila velika zelja da imam Lexus, gde su se za mene izdvojili GS i RX 450h. I najveća nedoumica za mene ovde je upravo H hibridni pogon o kojem ne znam nista pa me to upravo i zanima jer bih kupio polovan automobil ispod 100k u Nemačkoj.Kakvi se problemi i troskovi mogu ocekivati dodatno kod hibrida?

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od Morse » 21 Mar 2021, 12:58

Kod svakog hibrida prvo se proverava baterija jer je ona najčešći uzrok problema hibridnog pogona. Najbolje rešenje je detaljna provera u ovlašćenom servisu ili kod specijaliste za hibride koji ima dijagnostiku (mislim da Techstream može da odradi), ako nemaš ambicije da sam ulaziš u rizičnu i potencijalno skupu problematiku. Svaka Toyota ima ugrađenu osnovnu dijagnostiku, ali to nije dovoljno za procenu stanja baterije jer mora da se istestira svaka baterijska ćelija posebno. Baterija se računa u zdravu ako je rezultat preko 90%, mada to zavisi od godišta, kilometraže itd. ali realno ne treba rizikovati sa baterijom čiji je rezultat ispod 90%.

Dobar pokazatelj kako je održavan auto je i filter hlađenja baterije, nalazi se obično na donjem delu zadnje klupe - baterije (Tojotinih) hibrida najčešće stradaju zbog slabe ventilacije, tj. hlađenja. Neki Tojotini serviseri čak ne preporučuju vožnju bez uključene klime pri visokim temperaturama jer se vazduh za hlađenje baterije uvlači iz kabine. Baterija isto može biti oštećena ukoliko je vozilo duže vremena forsirano na autoputu, pošto se pri brzinama većim od 160 km/h baterija ne može adekvatno puniti, Tojota zato i ograničava brzinu na 180 km/h. Hibridi nisu pravljeni za autoban, makar ne da stalno budu voženi 160+ km/h.

Osim baterije, treba proveriti i da li je ulje "menjača" (e-CVT) menjano, uglavnom se menja na 100k km, iako Tojota tvrdi da je "for life" ulje. Ulje se vrlo jednostavno menja, kao i kod manuelnog menjača (uglavnom), Treba proveriti i da li je menjana rashladna tečnost invertora, ovo je malo komplikovanije jer je u principu potreban računar prilikom zamene da bi se izbeglo uvlačenje vazduha u sistem.

Osim baterije i invertora (i konvertora), potencijalni kvar može biti MG1/MG2, mada deluje da su ti slučajevi baš retki.

Što se tiče ICE, potrebno je standardno održavanje, najbitnije je proveriti da li je ulje redovno menjano i da li je korišćena adekvatna specifikacija (ne znam od kad je u upotrebi 0W16) jer su ti motori netolerantni prema neadekvatnim specifikacijama. Nisam siguran da li starije verzije imaju dual injection, u svakom slučaju je potrebno proveriti stanje pumpe visokog pritiska i dizni direktnog ubrizgavanja - direktno ubrizgavanje može biti osetljivo na loše gorivo.

Zaključak je da problemi sa baterijom predstavljaju najveći deo kvarova koje hibridni sistem može imati, ostale komponente vrlo retko stradaju. Samo održavanje hibridnog sistema ne predstavlja problem i hibridna vozila mogu jako dugo trajati. Ako uzimaš auto od 100k km, ne bih očekivao veće probleme do 250k - 300k km, ukoliko je na vozilu pri kupovini sve ok.

ICE motori kod Tojotinih hibrida koriste Atkinsonov ciklus, nisu opterećeni, nema kombinacije turbine i direktnog ubrizgavanja, ne prelaze 75KW po litri zapremine i uz normalno održavanje će svakako nadživeti bateriju.

Kvarovi na hibridnom sistemu (ako se dese) su naravno brutalno skupi za popravku jer se menjaju čitavi sklopovi. Baterija se može uzeti "refurbished" ili zamenska, ali trajaće kraće od OEM. Ne bih računao na cene ispod 2K USD za 450h, plus transport, uvoz, ugradnja...

Koje godište gledaš?

Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 21 Mar 2021, 13:25

Za sada sam pogledao tri primerka koji su u igri za kupovinu RX 450h 80000km 2016, GS450h 2014 90000km i GS450h 2008 90000km. RX mi je mozda bolja opcija zbog prostora i prtljaznika, ali sam licno vise za klasican auto spram SUV zbog voznih karakteristika pa sam i blize GS-u. Dosta koristim autobahn i auto bi bio u upotrebi za vikende i slobodno vreme duzi put uglavnom za svaki dan vec imam odgovarajući auto.

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk


Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od Morse » 24 Mar 2021, 09:42

Da si u USA, moja preporuka bi bila da nađeš nekoliko dobrih primeraka RX/GS i izabereš i ne bi bilo greške. Em je izbor veći, em imaš mnogo više opcija za održavanje, delovi su jeftiniji, generalno (Lexus) hibridi su mnogo popularniji i samim tim povoljniji za kupovinu i održavanje.

Ne znam kako je tačno u DE, ali pretpostavljam da nije preterano veliki izbor. Lično, ne bih uzimao hibrida starijeg od 5-6 godina, jer nezavisno od kilometraže kapacitet baterije opada s vremenom. Za hibrid takođe nije dobro da "stoji", pa bih ti s obzirom na planirano korišćenje preporučio da gledaš ne-hibrid verzije Lexusa, mislim da se oko tog godišta koje spominješ još uvek mogu naći takvi primerci. Pritom, hibrid nema neke prednosti na otvorenom, praktično voziš na ICE motor i samo vučeš bateriju sa sobom - pomaže kad si u preticanju itd. ali to je zanemarljiva korist, osim kod osnovnih 1.5 i 1.8 ICE motora, električna snaga ti nije neophodna u svakodnevnoj vožnji osim za smanjenje potrošnje u gradu.

Hibridna alternativa je Toyota, ali to znači ili RAV ili noviji Camry.


Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6743
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od ljuba » 24 Mar 2021, 10:27

Kupujes luksuzini dzip a hibrid. Tvoja mracna i svetla strana se sukobljavaju :) Ne vidim nikakve razloge zasto.. Osim mozda prestiz hibrida kao zelenog resenja... A egzotican je kako ga god okrenes... I bas zbog toga skup za odrzavanje (citaj sve kod ovlastenog skupog)

Nije mi jasno potrositi toliko para na polovni auto, jako cudno razmisljanje, posebno sada kada postoje mnogi dobri dilovi za nove svuda ....

Čavo
Postovi: 14
Pridružio se: 22 Mar 2021, 10:30

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od Čavo » 24 Mar 2021, 10:44

Baterija nije problem,ima majstora koji to rešavaju u Novom Sadu . Mada je sve ostalo pod znakom pitanja,skupa marka za posedovanje,a pre svega naći dobar primerak.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od gazza » 24 Mar 2021, 16:59

realno je kod lexusa mnogo teze naci los primerak....

Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 29 Mar 2021, 18:36

ljuba je napisao:Kupujes luksuzini dzip a hibrid. Tvoja mracna i svetla strana se sukobljavaju :) Ne vidim nikakve razloge zasto.. Osim mozda prestiz hibrida kao zelenog resenja... A egzotican je kako ga god okrenes... I bas zbog toga skup za odrzavanje (citaj sve kod ovlastenog skupog)

Nije mi jasno potrositi toliko para na polovni auto, jako cudno razmisljanje, posebno sada kada postoje mnogi dobri dilovi za nove svuda ....
RX je opcija samo zbog gepeka, ne volim SUV generalno u poredjenju sa normalnim autom i svakako dizel mi nikada nije bio opcija......


Danas sam pogledao jos jedan Lexus ali IS nije za mene drugar me je pitao za savet oko kupovine automobila, ciljao jer na C klasu pa sam mu predložio da pogledamo ovo:




https://link.mobile.de?link=https%3A%2F ... e=sharedAd

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk


Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 29 Mar 2021, 18:40

Morse je napisao:Da si u USA, moja preporuka bi bila da nađeš nekoliko dobrih primeraka RX/GS i izabereš i ne bi bilo greške. Em je izbor veći, em imaš mnogo više opcija za održavanje, delovi su jeftiniji, generalno (Lexus) hibridi su mnogo popularniji i samim tim povoljniji za kupovinu i održavanje.

Ne znam kako je tačno u DE, ali pretpostavljam da nije preterano veliki izbor. Lično, ne bih uzimao hibrida starijeg od 5-6 godina, jer nezavisno od kilometraže kapacitet baterije opada s vremenom. Za hibrid takođe nije dobro da "stoji", pa bih ti s obzirom na planirano korišćenje preporučio da gledaš ne-hibrid verzije Lexusa, mislim da se oko tog godišta koje spominješ još uvek mogu naći takvi primerci. Pritom, hibrid nema neke prednosti na otvorenom, praktično voziš na ICE motor i samo vučeš bateriju sa sobom - pomaže kad si u preticanju itd. ali to je zanemarljiva korist, osim kod osnovnih 1.5 i 1.8 ICE motora, električna snaga ti nije neophodna u svakodnevnoj vožnji osim za smanjenje potrošnje u gradu.

Hibridna alternativa je Toyota, ali to znači ili RAV ili noviji Camry.

Ovo je zaista koristan komentar i hvala na tome, upravo ja sve vise razmisljam o benzinu bez električnog pogona, ali je isto u ponudi mnogi vise hibrida od cistog benzina u DE, prosto je to trenutno vise pitanje trenda koji meni ne znaci nista, a i stvarno ne zurim sa kipovinom, jedino sto sam siguran sledeci auto ce biti Lexus.


Sent from my Pixel 4 using Tapatalk


Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od Morse » 29 Mar 2021, 22:24

Nemam ništa protiv hibrida, za scenario koji si opisao svakako više odgovara čisti benzin, ali nažalost Lexus gura tu hibrid priču u Evropi, vidim da i u USA polako izbacuju čisto benzinske modele. Pošto nisi u žurbi, sačekaj da naleti dobar primerak (hibrid/nehibrid, svejedno) pa onda vidi šta i kako.

IS bolje ni ne gledaj, premalo prostora unutra, a gepek neupotrebljiv za malo više stvari ili duži put.

Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 29 Mar 2021, 22:28

IS sam gledao za drugara ubeđujući ga da izadje iz klišea kupovine bnw, merc, audi...


Ja sam jako OK sa benzinskim pogonom, prosto ponuda Lexusa je takva da ne vidis mnogo vise od hibrida, i hocu da imam auto od 300ks ili vise.


Sent from my Pixel 4 using Tapatalk



Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 02 Jul 2021, 20:48

https://link.mobile.de?link=https%3A%2F ... e=sharedAd


https://link.mobile.de?link=https%3A%2F ... e=sharedAd

Zašto su ove cene?Meni to deluje povoljno, sve Lexuse koje sam do sada gledao obicno mnogo bolje drze cenu.

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk


gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od gazza » 02 Jul 2021, 23:00

jel dolaze sa baterijom? pošto je baterija?

to će ionako da uzmu neki bugari.

Korisnikov avatar
BlackAndWhite
Postovi: 60
Pridružio se: 09 Okt 2020, 19:52
Lokacija: Heidelberg

Re: Kupovina polovnog hibrida

Post od BlackAndWhite » 05 Jul 2021, 07:53

Ja bas od jutros razmisljam da se zaletim i na slepo uzmem ovaj sa 99000 km, skoro sam pratio isti model i motor samo 2011 malo vise km i duplo vise novca... Komplimovan sam u vezi kupovine jer mi realno treba minimu karavan, a najbolje kombi zbog potreba porodice, posto bih najviše zeleo Lexus pa karavan ne postoji RX 450 h bi bio jedini resenje koje bi koliko toliko zadovoljilo potrebe porodice i to mi je bila opcija da uzmem nov ili do dve godine starosti, ali trenutno imam druge prioritete vezane za posao, ali ce to definitivno biti krajnje resenje neki od Lexus vecih suw modela, ovaj GS bi mi bio vise da promenim auto i ispunim zelju da imam lexus, svakako bolje od Nissan a koji nekoliko zadnjih meseci koristimo, samo nikakav pomak u pogledu prtljažnika.

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk


Odgovori