Da li se Alfe baš toliko kvare?

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Korisnikov avatar
Djole
Postovi: 587
Pridružio se: 16 Jan 2012, 16:50
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Djole » 25 Nov 2021, 21:32

Ljudi ajmo malo ozbiljnosti, uostalom kakva su to poredjenja VW i Alfe? :)

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit !

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od ljubitelj » 25 Nov 2021, 21:40

Poredjenja iz prakse, VAGa i Fiata vrlo prosto je uraditi- brave su tema na VW.
Raspad pumpe ulja ili pucanje glave motora su teme na VW.
Da ne pominjem što treba kod VWa poznavati kodove motora (koje izbegavati u šriokom luku) da se ne zajebeš slučajno i ukopaš u spiralu havarija.

I tako još ponešto 'što su specifičnosti VWa :)

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od horvat » 25 Nov 2021, 21:46

Ovakva i slicna pitanja, za bilo koji brend, su potpuno besmislena. Svaki brend ima svoje pogotke i promasaje. Ako te interesuje konkretni auto, onda pitas za konkretni auto. To sto su recimo 147/156 na glasu da im lako odlazi trap, ama bas nikakve veze nema sa Mitom, kojem uopste nije osetljiv trap.

Pomenuo si Mita 1.4t. Postoje 2 vrste 1.4 turbo motora u Fiat grupaciji tih godina. T-Jet i Multiair. T-Jet su verzije od 120 i 155 ks. A Multiair su verzije od 135 i 170 ks. T-Jet su jedni od najjednostavnijih turbo motora tog doba i poprilicno su pouzdani. Sto svakako ne znaci da su kliker i da ne mogu da se pokvare. Nemaju simptomaticne mane, ne trose ulje, nemaju lanac, nemaju varijabilni razvod, nemaju EGR, nemaju direktno ubrzigavanje (citaj skupe dizne). Sa Multiair-om je prica malo drugacija, on je osetljiviji i neretko se desava da mu odlazi taj razvod, usled cega ima misfire, neravnomerno radi, ne moze lepo da vuce i slicno. Zamena je oko 600e. Sad navodim samo specificnosti, sve ostalo je kao i za svaki drugi motor. Svecice su malo skuplje za turbo motore, umeju da odu nosaci motora, naravno i stvari poput turbine, kvacila, itd...

Do neke godine, ne znam tacno koje, u Mita su ugradjivani Opelovi M32 menjaci, kojima odlaze lezajevi. Zamena tih lezajeva je oko ~300e +/-. Manifestuje se tako sto se mrda rucica i zuji.

Trap na Mitu je standardan za hecbeka B segmenta - napred Mcpherson, sto znaci viljuska dole, amortizer, opruga, solja gore, stabilizator, balans stangla... sve su to delovi koje ima bukvalno svaki auto, i naravno kao sto odlazi svima, odlazi i na Mitu. Nazad je torziona osovina, sa dva silena, ista prica, da se ne ponavljam.

Elektronika je poprilicno jednostavna, osim podizaca stakala, nisam cuo neke zamerke na tom polju.

Najveca zamerka na Mita je u pogledu kvaliteta enterijera, tacnije njegovih plastika koje krckaju i zveckaju kao neki orkestar.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Kuzmanovic » 25 Nov 2021, 23:06

Posto je kolega Horvat uozbiljio temu konkretnim pisanjem, da napisem i ja iskustvo kao ponosni vlasnik MiTa 1.4 tutbo multiair od 135 ks.

Za 9 meseci i 17 hiljada predjenih kilometara uradjena su dva mala servisa, nosac menjaca, reostat ventilatora na hladnjaku i pre neki dan termostat. Auto trenutno na satu ima 243000 km i dosao je iz Svajcarske. Sto se tice Multiair jedinice, kod mene se samo jednom javila greska o zaglavljenom solenoidu na jednom cilindru nakon prvog malog servisa, koju sam obrisao preko BT dijagnostike i nastavio dalje, nije se vise pojavljivala greska. Eto, toliko o kvarovima.

Sto se tice menjaca, falicni M32 menjac kod benzinaca ide na turbo motoru od 155ks i kod 1.6 dizela od 120 ks, jedino nisam siguran za 1.3 dizele. Medjutim ni taj menjac, kao ni Multiair jedinica, nije vise toliki bauk.

MiTo se na putu ponasa jako dobro, startan je, lagan, lepo lezi u krivinama i uzivanje je voziti ga - na kvalitetnom putu. Zbog losije zvucne izolacije i kvaliteta enterijera postoji neki cudan zvuk prilikom prelaska preko poprecnih i ostrih neravnina. Kod mene plastika u enterijeru ne krcka, tako da ja tih problema nemam, osim od zvukova koji dolaze sa trapa. Na autoputu se takodje ponasa veoma dobro s obzirom na segment kome pripada, cak i pri brzinama iznad recimo 170 kmh auto ostaje upravljiv i ne ostavlja utisak da se stvari izmicu kontroli. Sedista su takodje jako dobra, tvrdje su strukture, ali lepo drze telo i ne zamaraju. Ja sam vozio 7 sati u cugu kad sam isao na more, izasao da sipam gorivo i nastavio dalje, nisam osetio put.

To je ukratko od mene o konkretnom modelu. Ukoliko ima nekih dodatnih pitanja, tu sam. O predrasudama kako je to auto za ispred kafica, za studente i lozane, kako su Alfe ovakve ili onakve ne bih da raspravljam. Srecom, toliki je izbor i svako moze da izabere sebi auto prema svojim potrebama i licnim preferencijama. Ja sam Mita trazio dobrih 6 meseci i nakon ovih 9 meseci posedovanja i dalje nemam zelju niti potrebu za drugim automobilom, a niti sam student, niti lozana, mada nekad odem i u kafic. :)

Evo i jedna slika za kraj
Slika



Sent from my Mi A3 using Tapatalk


milosg
Postovi: 1482
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od milosg » 25 Nov 2021, 23:23

Ja sam vozio 166icu 3 godine i s obzirom na starost auta, mene je taj auto služio savršeno. I dalje služi drugog vlasnika. Jako je dobro i robusno napravljena.

Nadam se da će jednog dana biti prilike za neku Alfu opet.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3263
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Puzo81 » 26 Nov 2021, 00:54

Ne kupuj alfu, zajebaćeš se žestoko :mangup:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11078
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Bax » 26 Nov 2021, 08:54

Ja mastam da uzmem jednu Alfu GT sto vozi komsinica, prelep auto.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1642
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od zdushan » 26 Nov 2021, 08:58

Ja maštam da vozim jednu komšinicu...

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od somi-car » 26 Nov 2021, 09:15

Ja sam imao lose iskustvo. Mada to pripisujem losem kvalitetu delova. Konkretno generalka zbog blokirane pumpe za vodu (veliki servis radjen po propisima), stalno je trap cvileo i tako neke gluposti....npr i klima je cesto umela da se iskljuci sama od sebe.

Problem sam resio tako sto sam taj auto poklonio kumu...on je ulozio neki novac i vozi se vec 2 godine super.

Zato kazem da probleme pripisujem losem kvalitetu delova, ili sam ja jednostavno bio baksuz...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Ivan » 26 Nov 2021, 09:24

Ispuni si zelju, zasto da ne :)

Sto se tice pitanja da li se alfe bas toliko kvare, tesko je dati kratak i konkretan odgovar, a da ne se ne uzme sve u obzir.
Recimo da se ne kvare BAS TOLIKO koliko im se pripisuje.

Evo ako uzmemo ozbiljnu statistiku koja pokazuje ono sto ljudi i misle, da je alfa jedan od najkvarljivijih brendova, sa cime ce se mnogi sloziti.
Ali sad dolazi kontroverzan deo, npr. honda i vw koji vaze za izuzetno pouzdane brendove su svega par stepenica iznad?

Op op, sta sada? :)

Muk, ne valja statistika mozda? Onda ne valja ni podatak da je alfa pri dnu pouzdanosti statistike :)

Brojke pokazuju da alfa romeo ide nekih 35% cesce u servis od honde ili 20% cesce od vw, sto nije cak ni dupla razlika.

Slika
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od nidza » 26 Nov 2021, 10:38

Besmisleno tržište za modele i brendove koji nas u Evropi interesuju, jer čak i isti modeli mogu poprilično da se razlikuju.

Još besmislenije na pitanje pokretača teme koga interesuje drugi ili treći život automobila, kod n-tog vlasnika. Red veličine 250.000km, i 10+ godina.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od dzonic87 » 26 Nov 2021, 10:46

Pre će biti 350k+ km :-)
Da je 250k km bilo bi još i dobro

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Xepoj87 » 26 Nov 2021, 11:56

Na Mitu 1.4 koji sam ja kratko posedovao je na 90-100k km zamenjen Multi-Air, 600e, posuda za antifriz se standardno topi(grlic je preblizu motora, pa se menja na oko 2 godine(verovatno zavisno i km).
DNA baguje, svako malo losije citanje senzora gasi dna i ogranicava snagu.
Na ovom konkretno primerku se desavalo da iskoci neki glupavi plavi konektor ispod volana u voznji sam od sebe i iskljuci servo skroz, da ja maltene nisam mogao da okrenem volan.
To 2 majstora i elektricara za Alfe nisu znali da dijagnostikuju niti provale sta je, dok vlasnik sam nije provalio.
Ali postoji i tu neki deo koji cesce odlazi oko volana i kosta oko 200e(sto je majstor mislio da je i tu u pitanju).

Alfu jebe elektronika, jer prosto ne znaju to sa naprave kako treba. Kada zadjete u sitnice koje ja kao laik mogu da opipam, sve je nekako malo nizeg kvaliteta od ocekivanog za auto te cene, a dosta toga prosto nelogicno uradjeno.
Slicne probleme da DNA vuku i Giulia i Stelvio.

Sedista u Mitu su mozda i najgora koja sam koristio, nemaju nikakav profil, letis po autu u krivinama, kao da sedis na dasci. I ovo je utisak jos par ljudi pored mene.
Ono sto je dobro je sto su poprilicno duboka za auto te klase.
Nikada losije ozvucenje nisam cuo u autu(Audi A3 sa 2 zvucnika se cuo duplo bolje od Mita sa 4), i ako je mikrofon za telefon mozda medju boljima. Naravno, usb ne radi skoro ni na jednoj Alfi te generacije i to se smatra normalnim kod vecine vlasnika.

A 159ka karavan koju sam zamenio za Mita(bila je kratko kod mene) je mozda i najgori auto koji sam vozio.
Lepo lezi i to je to od pozitivnih osobina tog auta.
Volan tezak kao tuc(ne samo sportski, nego prosto pretezak), a 1.9 150ks trosi kao 2.0 benzin otprilike. Sedista su krimi, ledja su me bolela posle pola sata voznje, nije bilo ok pozicije i ako su na prvi pogled super.
Auto, KARAVAN D segmenta...koji nema mesto da se spusti bilo sta. Dakle, nema mesto za mobilni, a u vratima je pregrada toliko uska da ne mogu novcanik i mobilni zajedno da mi stanu.
Mito je izmislio prakticnost za 159 karavan.
Oba auta su imala jako teska kvacila, sto bude neprijatno u guzvi, a pogotovo ako si obuo neke patike za mekanim djonom.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od somi-car » 26 Nov 2021, 12:19

Vidis npr meni je taj osecaj na volanu bas odgovarao. Nekako sam imao osecaj sigurnosti...da ne zaboravim i menjac je lepo klizio prilikom promene stepena prenosa.

Ali da sedista su slazem se bila kriminalna. Kvacilo nekako previsoko i bas nezgodno za mene jer imam problema sa kolenima, nogama generalno.

Sto se tice potrosnje ovaj 1.9 jtd je bas bio ekonomican.

Ja sam ga dobio u nekoj kompenzaciji, nisam ga birao...pa ga je prakticno vise supruga vozila, ja sam se samo povremeno sluzio.

Svakako los utisak su mi ostavile skupe popravke koje jednostavno nisu trebale da se dese, tj servisirana je normalno a bagovala vise od normalnog....

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2867
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Da li se Alfe baš toliko kvare?

Post od Martin » 26 Nov 2021, 12:21

Ivan je napisao:
26 Nov 2021, 09:24
Op op, sta sada? :)

Muk, ne valja statistika mozda? Onda ne valja ni podatak da je alfa pri dnu pouzdanosti statistike :)

Brojke pokazuju da alfa romeo ide nekih 35% cesce u servis od honde ili 20% cesce od vw, sto nije cak ni dupla razlika.

Slika
Inače tebra, Linkolna i Bjuika u Srbiji koliko oćeš. :kezo:

Navedenu statistiku ne bih razmatrao.




Da li se alfe i generalno italijani, kvare - kvare se, kao i ostali.
@kojot Samo je pitanje sreće da li će komšinica ubosti leš ili ne.

Odgovori