Izbor cenovnog ranga vozila u odnosu na zaradu
Izbor cenovnog ranga vozila u odnosu na zaradu
E sad koju dilemu imam...
Šta je po vama normalno, posedovanje automobila kog cenovnog ranga u odnosu na zaradu koju imate, negde sam se vodio logikom kupujem automobil koji mogu da zaradim za godinu dana, pre 3 god sam imao godišnju zaradu X k€ i kupio sam kola od X k€, sad kad mi je godišnja zarada prešla XX k€, svrbi me..naravno..jbg ipak sam samo `ljud`, ali mi ipak nije ok da platim toliko neki automobil, nebitno da li bi bio to kredit ili ne, potrebno je taj automobil kvalitetno održavati, ne samo gledati u servis kad nešto zaškripi/lupa i moliti se da ne zaškripi/lupa više.....ja sam od onih što imaju dva seta guma, menjaju ulje godišnje iako ne pređu 10 000 km..i tako dalje da ne nabrajam..
Čime se vi vodite?
Naravno da je nešto iznad mogućnosti, ali šta je to što vi ostali mislite da je iznad mogućnosti i sl., Gde povlačite granicu?
Zarađujem X, ne bh dao preko Y...i sl. nije poenta da kažete koliko zarađujete, poenta je samo iskustva i mišljenja. Ne bih da preteram....ili sam samo neodlučan..ali ne bih da budem rob automobilu.
Inače uvek sam za mlađe nego za luksuznije, tako da ću uvek birati mlađe za iste pare nego starije, jer ne smatram da razlika u kvalitetu opravdava razliku u ceni. Za VW smatram da su dobri automobili, ali precenjeni veoma, preterano, tako da to neće u moje ruke skorije sigurno.
Zagledao sam se u 3008 2017. - 2019., sve dok nisam seo u njega, a vozim 308 sw mk1 (2013.) i pravo da vam kažem razočarao se u prostor koji nudi 3008, posle sam seo u X-Trail 2015. i moram da priznam mnogo mi se svideo, nisam ga probao u vožnji pa ne znam kakav je, još ostajem sebi dužan da probam Rav4, CRV i Tucson. Takođe ne znam zašto sam se zagledao u SUV, nikad nisam patio od toga, kad mi se sviđa i nova Korola sedan, Mazda 3 sedan, naravno 2-3 godine stara bi došla u opticaj, nešto nisam baš da kupujem nova kola, a 2-3 godine stara su još uvek sasvim ok, mada u Srbiji slabo idu sa cenom dole tako mladi. 308 sam kupio starog 6 godina pa negde smatram da je došlo vreme da menjam, da ne pređe 10g a da je kod mene. Mada koliko vidim po oglasima ista cena kao 2019. kad sam ga pazario, sad je pitanje da li se prodaje po toj ceni...Benzin/Dizel/Hibrid nebitno, ne prelazim koliko sam prelazio pre kovida, sad sam pao ispod 10k godišnje.
Baš sam se raspisao, izvinjavam se.
Unapred zahvalan na mišljenjima.
Šta je po vama normalno, posedovanje automobila kog cenovnog ranga u odnosu na zaradu koju imate, negde sam se vodio logikom kupujem automobil koji mogu da zaradim za godinu dana, pre 3 god sam imao godišnju zaradu X k€ i kupio sam kola od X k€, sad kad mi je godišnja zarada prešla XX k€, svrbi me..naravno..jbg ipak sam samo `ljud`, ali mi ipak nije ok da platim toliko neki automobil, nebitno da li bi bio to kredit ili ne, potrebno je taj automobil kvalitetno održavati, ne samo gledati u servis kad nešto zaškripi/lupa i moliti se da ne zaškripi/lupa više.....ja sam od onih što imaju dva seta guma, menjaju ulje godišnje iako ne pređu 10 000 km..i tako dalje da ne nabrajam..
Čime se vi vodite?
Naravno da je nešto iznad mogućnosti, ali šta je to što vi ostali mislite da je iznad mogućnosti i sl., Gde povlačite granicu?
Zarađujem X, ne bh dao preko Y...i sl. nije poenta da kažete koliko zarađujete, poenta je samo iskustva i mišljenja. Ne bih da preteram....ili sam samo neodlučan..ali ne bih da budem rob automobilu.
Inače uvek sam za mlađe nego za luksuznije, tako da ću uvek birati mlađe za iste pare nego starije, jer ne smatram da razlika u kvalitetu opravdava razliku u ceni. Za VW smatram da su dobri automobili, ali precenjeni veoma, preterano, tako da to neće u moje ruke skorije sigurno.
Zagledao sam se u 3008 2017. - 2019., sve dok nisam seo u njega, a vozim 308 sw mk1 (2013.) i pravo da vam kažem razočarao se u prostor koji nudi 3008, posle sam seo u X-Trail 2015. i moram da priznam mnogo mi se svideo, nisam ga probao u vožnji pa ne znam kakav je, još ostajem sebi dužan da probam Rav4, CRV i Tucson. Takođe ne znam zašto sam se zagledao u SUV, nikad nisam patio od toga, kad mi se sviđa i nova Korola sedan, Mazda 3 sedan, naravno 2-3 godine stara bi došla u opticaj, nešto nisam baš da kupujem nova kola, a 2-3 godine stara su još uvek sasvim ok, mada u Srbiji slabo idu sa cenom dole tako mladi. 308 sam kupio starog 6 godina pa negde smatram da je došlo vreme da menjam, da ne pređe 10g a da je kod mene. Mada koliko vidim po oglasima ista cena kao 2019. kad sam ga pazario, sad je pitanje da li se prodaje po toj ceni...Benzin/Dizel/Hibrid nebitno, ne prelazim koliko sam prelazio pre kovida, sad sam pao ispod 10k godišnje.
Baš sam se raspisao, izvinjavam se.
Unapred zahvalan na mišljenjima.
Re: Nesvakidašnje pitanje
Sa trenutnim geopolitičkim dešavanjima držao bih se jednogodišnjeg prihoda.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
-
- Postovi: 1215
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Nesvakidašnje pitanje
Ne mogu se gledati samo prihodi ,moraju se ubaciti i rashodi u jednacinu.
Ako imas 2000 evra platu,a potrosis 1800 na zivotne troskove,imas za dobrog punta.
Ako imas 2000 evra platu,a potrosis 1800 na zivotne troskove,imas za dobrog punta.
- shandu90
- Postovi: 12276
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Nesvakidašnje pitanje
Onda ispada da je B segment ‘sigurica’ sto se tice troskova. Tu nema kvarova koji mogu da naprave ozbiljnu pometnju po kucni budzet. Znam par njih koji voze male aute, i pored dece, i nista im ne fali. Nije da nemaju, ali ne zele bilo sta vece i ozbiljnije jer su veci i troskovi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- 123456
- Postovi: 1894
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Nesvakidašnje pitanje
Kao i sta si vec stekao u zivotu, da li ti radi bracni partner i kakva su porodicna primanja, imas neki kredit ili ne, koliko dugo vozis auto...pitanje je toliko uopsteno, da nema nekog univerzalnog odgovora.
Licno se rukovodim time da kupujem auto daleko ispod tih američkih definisanih godisnjih porodicnih primanja.
Licno se rukovodim time da kupujem auto daleko ispod tih američkih definisanih godisnjih porodicnih primanja.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Nesvakidašnje pitanje
Moj cale vozi skoro 50 godina i u svojoj 74toj godini treba uskoro da sedne u treci auto u njegovom zivotu Ja vozim svoj prvi od 18te godine i nakon 15 godina nadam se da ce se benzin jos dugo proizvoditi da ga nastavim voziti
Tako da je odgovor kupujem ono sto planiram da vozim veci deo zivota i kosta manje tokom tog perioda (bez goriva) nego novi hecbek u salonu
Tako da je odgovor kupujem ono sto planiram da vozim veci deo zivota i kosta manje tokom tog perioda (bez goriva) nego novi hecbek u salonu
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Nesvakidašnje pitanje
Moj stav je zaradi u kesu za vrednost auta koji zelis da kupiš ma koliko on vredeo pa onda kupi onaj koji ti srce želi i možeš da platiš a po mogućstvu i da ti završava posao..
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2107
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Nesvakidašnje pitanje
Tako je i meni mišljenje. Za kakav auto imam u kešu, takav kupiti. Al ja kapiram da sam ovde među mlađima, možda bi nešto drugačije razmišljao da su mi sve druge bitne stvari sređene, pa da mi "višak" novca ide samo na poneko letovanje i bolji auto. Možda bi se tad nešto više prepustio emocijama.
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Nesvakidašnje pitanje
Ja ni u priči nisam imao keša za auto koji vozim, ali lagano servisiram ratu kredita, ovlašćene servise, premium gume, registraciju. Tako da mislim da to danas nije merodavan faktor.
Gledao sam prvo oliko mogu da odvojim relativno bezbolno mesečno za tu potrebu.
Šta su primarni zahtevi i potrebe, recimo hteo sam automatski menjač, i što noviji auto za te pare, ne prevelik zbog gradske vožnje i supruge.
Žrtvovao sam prostor, i imidž (Škoda), da dobijem prva dva, i kupio Škodu staru 2 godine sa pređenih 35kkm, još 2 godine u garanciji.
Mogu da ga održavam u ovlašćenom, da plaćam taj kasko, ratu kredita lagano, premium gume, originalne delove...
Ništa od toga ne bih dobio sa BMW-om u istoj ceni. Bio bih kod majstora više od jednom godišnje što mi je nedopustivo. Vozio bih ga na Tigar gumama ili 12 godina starim Kontinentalkama, održavao bih ga sa delovima srednje klase u najboljem slučaju (a koštali bi me više), kasko bi mi bio znatno skuplji, morao bih da ugrađujem kojekakve zaštite, ne bih imao garanciju, registracija skuplja, potrošnja veća, rizik od potencijalnih problema daleko veći.
I najvažnije od svega, morao bih da razmišljam o njemu.
Da znam probleme, da se borim s majstorima, da radim domaći pre nego što odem tamo da me ne bi jebali kreteni, da se raspitujem po forumu zašto se nešto čuje, šta bi moglo biti, koji proizvođač kaiševa je najbolji, gde da ih kupim, ko prodaje fuš delove a ko ne, i sve to po mnogo većoj ceni.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Gledao sam prvo oliko mogu da odvojim relativno bezbolno mesečno za tu potrebu.
Šta su primarni zahtevi i potrebe, recimo hteo sam automatski menjač, i što noviji auto za te pare, ne prevelik zbog gradske vožnje i supruge.
Žrtvovao sam prostor, i imidž (Škoda), da dobijem prva dva, i kupio Škodu staru 2 godine sa pređenih 35kkm, još 2 godine u garanciji.
Mogu da ga održavam u ovlašćenom, da plaćam taj kasko, ratu kredita lagano, premium gume, originalne delove...
Ništa od toga ne bih dobio sa BMW-om u istoj ceni. Bio bih kod majstora više od jednom godišnje što mi je nedopustivo. Vozio bih ga na Tigar gumama ili 12 godina starim Kontinentalkama, održavao bih ga sa delovima srednje klase u najboljem slučaju (a koštali bi me više), kasko bi mi bio znatno skuplji, morao bih da ugrađujem kojekakve zaštite, ne bih imao garanciju, registracija skuplja, potrošnja veća, rizik od potencijalnih problema daleko veći.
I najvažnije od svega, morao bih da razmišljam o njemu.
Da znam probleme, da se borim s majstorima, da radim domaći pre nego što odem tamo da me ne bi jebali kreteni, da se raspitujem po forumu zašto se nešto čuje, šta bi moglo biti, koji proizvođač kaiševa je najbolji, gde da ih kupim, ko prodaje fuš delove a ko ne, i sve to po mnogo većoj ceni.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 12985
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Nesvakidašnje pitanje
+1
I ja kupovinu auta gledam najviše kroz sferu mesečnih troškova. Keš teško odvajam na gomilu i nema šanse da ga skupim dovoljno za neki dobar polovnjak (uvek nešto smanjuje i “izbija” te pare iz šteka) ali mi zato nije problem da plaćam određenu mesečnu ratu i servisiram sve druge potrebe. A kada tako postaviš stvari onda se kupovina novog (ili skoro pa novog) auta nameće kao najbolje rešenje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
I ja kupovinu auta gledam najviše kroz sferu mesečnih troškova. Keš teško odvajam na gomilu i nema šanse da ga skupim dovoljno za neki dobar polovnjak (uvek nešto smanjuje i “izbija” te pare iz šteka) ali mi zato nije problem da plaćam određenu mesečnu ratu i servisiram sve druge potrebe. A kada tako postaviš stvari onda se kupovina novog (ili skoro pa novog) auta nameće kao najbolje rešenje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nesvakidašnje pitanje
Ja sam uvek za onu narodnu "opruži se koliko si dugačak".
Pre svega kupujem auto koji mi je, u tom trenutku, potreban. Obavezno stavim na papir održavanje, ekonomičnost (godišnje 45-50k sa dva vozila) i naravno mora da mi se sviđa (mada se meni svašta sviđa).
Ja sam jedan od retkih koji ne gleda opremu u autu (kod polovnjaka se fokusiram na stanje vozila, a kod novih na razlike u ceni između paketa i šta se uopšte korisno dobija) pa vezano za dilemu koju si postavio - pre bih uzeo klot XTrail nego najnapucaniji 3008, upravo zbog ponude prostora i pogona na svim točkovima (ako je đip, neka bar liči na njega )
Pre svega kupujem auto koji mi je, u tom trenutku, potreban. Obavezno stavim na papir održavanje, ekonomičnost (godišnje 45-50k sa dva vozila) i naravno mora da mi se sviđa (mada se meni svašta sviđa).
Ja sam jedan od retkih koji ne gleda opremu u autu (kod polovnjaka se fokusiram na stanje vozila, a kod novih na razlike u ceni između paketa i šta se uopšte korisno dobija) pa vezano za dilemu koju si postavio - pre bih uzeo klot XTrail nego najnapucaniji 3008, upravo zbog ponude prostora i pogona na svim točkovima (ako je đip, neka bar liči na njega )
Re: Nesvakidašnje pitanje
Svako zna svoju racunicu6, sta moze i koliko moze da se pruzi. Naravno da je situacija kod svakog drugacija. Ja se vodim mislju, kupujem auto /vozilo za koje mogu kes da platim, iako imam mogucnosti da se vezem za kredit i kupim auto u nekoj jacoj klasi, ali ipak nisam taj tip koji se zalece u kredit za auto. Naravno svestan sam svega, da polovno auto trazi i neke popravke koje dolaze vremenom, ali je to opet sve stvar srece od koga kupis i sta kupis. Auto je danas bitna stavka kod svakoga, za bilo koje potrebe, lepo je imati novo auto itd...
Jednostavno postoje ljudi (kao ja) gde ne vidim svrhu uzimanja auta na lizing /kredit po svaku cenu, sto je vrlo cest slucaj i ovde u de AI kod nas u srb. Kao sto rekoh, svako ima svoje razologe zasto zbig cega itd...
Ford S-Max 2,5t
Jednostavno postoje ljudi (kao ja) gde ne vidim svrhu uzimanja auta na lizing /kredit po svaku cenu, sto je vrlo cest slucaj i ovde u de AI kod nas u srb. Kao sto rekoh, svako ima svoje razologe zasto zbig cega itd...
Ford S-Max 2,5t
- Day Walker
- Postovi: 23288
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Nesvakidašnje pitanje
Uz niske kamate, glupost je bacati gotovinu na automobil.
Obzirom da radim u autoindustriji, sve je manji procenat ljudi koje vozilo placaju “kešom”.
U svakom slucaju, postujem svaciji izbor.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Obzirom da radim u autoindustriji, sve je manji procenat ljudi koje vozilo placaju “kešom”.
U svakom slucaju, postujem svaciji izbor.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: Nesvakidašnje pitanje
Meni je bitno stanje automobila pre godišta i mora da ima neki minimum opreme na koji sam navikao i koji mi treba.
Što se kupovine tiče pre bih išao na kredit iako mogu za keš da kupim.
Što se klase tiče, mora da zadovolji uslov da mogu kvalitetno i redovno da ga održavam u odnosu na moja primanja. Potrošnja goriva ne ulazi u tu računicu i nije mi presudna.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Što se kupovine tiče pre bih išao na kredit iako mogu za keš da kupim.
Što se klase tiče, mora da zadovolji uslov da mogu kvalitetno i redovno da ga održavam u odnosu na moja primanja. Potrošnja goriva ne ulazi u tu računicu i nije mi presudna.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk