Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od OMP » 13 Jul 2022, 13:43

Dobro mozda jake auto kuce rade tako, svaka cast, onda treba kola kupovati samo kod takvih ko ima strahove od polovnjaka, ali 95% kupaca polovnjaka je svesno u sta ulazi kad resi da kupi polovan auto iz uvoza tako da nema tu problema. Oni skepticni, kupuju nova kola i polovna od vlasnika ja znam i takve imam par primera iz okruzenja koji ne bi kupili iz uvoza ni za zivu glavu.

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Munja666 » 13 Jul 2022, 16:32


dzonic87 je napisao:
Ljudi moraju biti upoznati sa svim svojim pravima i pre kupovine polovnjaka, a ne da pazare auto i da im neka XX firma iz Subotice pošalje poštom fiskalni račun za polovan auto na cenu od 100k rsd, a auto platili 10k+ eur (ne znam kakva je sad situacija sa ovim zadnjim promenama)
Vidi ja ne znam da ijedna firma/plac ili fizičko lice sa oglasa koje se bavi uvozom polovnih automobila iz inostranstva radi drugačije, jer jednostavno im je tako zarada mnogo veća. Svi idu na to da fakturišu auto na što manju cenu da bi platili što manji porez i samim tim je i manja krajnja prodajna cena ili veća zarada prodavca - kako god. A sama prava kupca kao mrtvo slovo na papiru su već čini mi se definisana u Zakonu o zaštiti potrošača i postoji ta "saobraznost" ali ne vidim kako bi ti to sa sve advokatom uspeo u praksi da ostvariš. U najboljem slučaju da se mrcvariš po sudu da bi mogao da povratiš tih 100.000 dinara koliko piše na fakturi (a auto si platio 10k evra). A opet vidim nekolicinu placeva koji reklamiraju da daju garanciju od 10k km ili godinu dana ako uradiš veliki servis kid njih odmah nakon kupovine što je sasvim ok, ali plašim se da kad bi nešto crklo tipa dpf, dizne, turbina ili slično u tom periodu da bi rekli da je to potrošni materijal i da to naravno ne potpada pod garanciju.


ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od ftj » 13 Jul 2022, 16:39

Danas ima neuporedivo više autoplaceva koji prodaju automobile po punoj ceni u odnosu na pre par godina, pogotovo kad su skuplji automobili u pitanju.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Gazu » 13 Jul 2022, 18:20

Super je za nas da postoji neka garancija za polovan auto, ili polovno bilo šta, ali ipak, iako nisam prodavac, mislim da to treba da bude nešto razumno, i neki vrlo kratak period. Kad kupuješ novo, tu garanciju ti zapravo ne nudi trgovac, već uvoznik, a preko njega posredno proizvođač. Bilo da je u pitanju razlika u ceni s kojom i uz maksimalnu očekivanu količinu defekata uvoznik ipak bude u dovoljnom plusu, ili ono kad uvoznik ili trgovac dobije više komada nečega, pa da se time unapred kao pokriju ti neki očekivani defekti. (Ne mogu da se setim kako se poslednje zove.)

E sad, kad neko dovlači polovan auto, pa ga prodaje, njemu niko ne garantuje da je taj automobil ispravan - ni proizvođač, ni prethodni vlasnik, ni niko. Treba možda i to imati u vidu, pa imati i malo razumevanja. I to je nešto što bi moglo da se precizira u zakonu, i to baš konkretno za automobile, ali boli naše uvo.

Ista je priča i sa telefonima. Taj što recimo na pijaci prodaje polovne mobilne ne može ni znati kakvi su mu telefoni, da li je nešto namešteno na njemu "drži vodu dok majstori odu". Kao i sa automobilima.

A da oni hoće i svesno da varaju, hoće. I polovni mobilni ja mislim da je veća verovatnoća da dobijem defektan od takvog nekog preprodavca nego da kupujem od prethodnog vlasnika. To svakako mnogo govori o tim preprodavcima mnogo, jer da ne muvaju, u proseku bi im roba bila kao i od onih prethodnih vlasnika da kupuješ.

Surovo zvuči, ali šta sad. Ako hoćemo pravu garanciju, mora novo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od OMP » 14 Jul 2022, 08:12

95% kupaca je svesno da kupuje polovan auto i zna sta od njega moze da ocekuje, bar kad pricamo o kolima starim 10+ god. a kad su u pitanju skuplja i novija kola vise je skeptika naravno jer su i vece sume u pitanju pa se ljudi ne odlucuju tako lako da tek kupe auto prvi koji im se svidi i to je logicno. Naravno da ni uvoznik tj prodavac ne moze da zna kakav je auto kao onaj koji ga vozi godinama i zna sta je ulozio sta treba da ulozi i sl.
To sto neki daju garancije ako uradis servis kod njih i sl. pa dao ti je garanciju za to da nece da ti pukne kajis ili sl. sto je vezano za taj servis ali ti nije dao garanciju da nece da ti rikne turbina, kvacilo, i mnoge druge stvari tako da leko moze sebe da opravda u tom slucaju i da ta garancija nema osnov ako se desi bilo sta mimo tog velikog servisa. Dobro znaci i taj v.servis kad se uradi ali i to nije gratis, to te isto kosta kao i kod svog majstora da radis a obicno i vise od toga a opet vise poverenja imam u svog majstora nego tamo neki plac sto se tice kvaliteta rada i odabira delova.
Tako da sve te garancije se vise svode da neku mirniju savest kod kupca i da privuku kupca nego sto realno nesto vrede sutra dan ako dodje do problema.
Tako da sve u svemu, ko je skeptik po pitanju kola iz uvoza najbolje da trazi nesto od vlasnika, ne znaci da ce i tu da prodje super bez problema, ali opet ako nadjes coveka koji vozi duze vreme taj auto logicno je i da je odrzavao taj auto i zna sve o njemu najbolje ako je i kupljen nov u SRB pa moze da se proveri istorija.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od dzonic87 » 14 Jul 2022, 09:07

Osim što unose kao neku dozu sigurnosti, usput i zarade na servisu
I lepo i korisno

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od OMP » 14 Jul 2022, 09:37

sigurno da zarade ali to nije problem koliko kvalitet delova koji ugrade i da li sve ugrade, no dobro sta god da stave izdrzace tih 10k km koliko ti garantuju pa jbg

Vukasin994
Postovi: 131
Pridružio se: 31 Jul 2018, 17:57
Garaža: Octavia A7 1.6 TDI Style
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Vukasin994 » 14 Jul 2022, 12:41

OMP je napisao:
14 Jul 2022, 08:12
95% kupaca je svesno da kupuje polovan auto i zna sta od njega moze da ocekuje, bar kad pricamo o kolima starim 10+ god. a kad su u pitanju skuplja i novija kola vise je skeptika naravno jer su i vece sume u pitanju pa se ljudi ne odlucuju tako lako da tek kupe auto prvi koji im se svidi i to je logicno. Naravno da ni uvoznik tj prodavac ne moze da zna kakav je auto kao onaj koji ga vozi godinama i zna sta je ulozio sta treba da ulozi i sl.
To sto neki daju garancije ako uradis servis kod njih i sl. pa dao ti je garanciju za to da nece da ti pukne kajis ili sl. sto je vezano za taj servis ali ti nije dao garanciju da nece da ti rikne turbina, kvacilo, i mnoge druge stvari tako da leko moze sebe da opravda u tom slucaju i da ta garancija nema osnov ako se desi bilo sta mimo tog velikog servisa. Dobro znaci i taj v.servis kad se uradi ali i to nije gratis, to te isto kosta kao i kod svog majstora da radis a obicno i vise od toga a opet vise poverenja imam u svog majstora nego tamo neki plac sto se tice kvaliteta rada i odabira delova.
Tako da sve te garancije se vise svode da neku mirniju savest kod kupca i da privuku kupca nego sto realno nesto vrede sutra dan ako dodje do problema.
Tako da sve u svemu, ko je skeptik po pitanju kola iz uvoza najbolje da trazi nesto od vlasnika, ne znaci da ce i tu da prodje super bez problema, ali opet ako nadjes coveka koji vozi duze vreme taj auto logicno je i da je odrzavao taj auto i zna sve o njemu najbolje ako je i kupljen nov u SRB pa moze da se proveri istorija.
Upravo je ovakva i moja logika prilikom kupovine. Jedno je što uvoznik ni sam najčešće ne zna kakav je auto, a drugi deo je da kada je prodavac fizičko lice, ukoliko i pokušava da bude neiskren i da nešto podvali to se mnogo lakše provali dok je to kod "profesionalnih prodavaca" mnogo teže za skontati. Gledao sam neku Oktaviju kod nekog uvoznika koji je drugarov poznanik tako da sam došao praktično na preporuku i iz priče sa prodavcem zaista je delovalo da je auto odlična kupovina, iako je bila jedno 1000e jeftinija od drugih sličnog godišta/kilometraže na oglasima. Proverimo u ovlašćenom na 150k menjan motor, na 170k izleteli svi vazdušni jastuci.

Po meni mnogo je bolja varijanta kupiti auto od nekog ko ga je uzeo novog i sada ga menja nakon 4-5-6 godina kada je rešio da menja auto. Samo što je trenutno na oglasima jako malo takvih odnosno pitanje je da li uopšte i dođu do oglasa ili zbog situacije sa novim automobilima svi odlažu zamenu. (ovo kad ovako pročitaš zvuči kao nešto što bi Alan Ford rekao, bolje uzeti auto od prvog vlasnika koji ga je kupio novog, nego iz uvoza :rofl: )

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Munja666 » 15 Jul 2022, 00:09


Vukasin994 je napisao:. Gledao sam neku Oktaviju kod nekog uvoznika koji je drugarov poznanik tako da sam došao praktično na preporuku i iz priče sa prodavcem zaista je delovalo da je auto odlična kupovina, iako je bila jedno 1000e jeftinija od drugih sličnog godišta/kilometraže na oglasima. Proverimo u ovlašćenom na 150k menjan motor, na 170k izleteli svi vazdušni jastuci.

Po meni mnogo je bolja varijanta kupiti auto od nekog ko ga je uzeo novog i sada ga menja nakon 4-5-6 godina kada je rešio da menja auto. Samo što je trenutno na oglasima jako malo takvih odnosno pitanje je da li uopšte i dođu do oglasa ili zbog situacije sa novim automobilima svi odlažu zamenu.
Ovo su dve ključne konstatacije koje su ujedno dijametralno suprotne i ujedno slikovito opisuju trenutnu kupovinu polovnog automobila u Srbiji skoro kao nemoguću misiju!

Naime niko od uvoznika/placeva, pogotovo fizička lica koja uvoze po jedan, dva automobila neće u inostranstvu da kupe dobar auto sa malom kilometražom, bez limarijskih oštećenja ili nekih drugih defekata i sa servisnom istorijom jer takav auto i tamo košta paprenom. Plus treba da se carini (plati porez, dotera) i na kraju zaradi i da cena bude konkurentna (čitaj ne previše iznad proseka cena). Ovako kad se sve to sabere ispada da je to praktično nemoguće i više je nego logično da manje-više svaki preprodavac mora da "muva" da li na kilometraži ili na nekom drugom ozbiljnom nedostatku na autu klao bi imao lufta da sve ovo gore pobrojano pokrije i još i zaradi. Naravno uvek postoje one priče kupovine na veliko gde se navodno dobiju popusti, licitacije, aukcije i slično gde verovatno može da naleti nešto dobro, bez mana, a sa dobrom cenom...

Sa druge strane kupovina od prvog vlasnika koji je kupio auto u Srbiji deluje kao mnogo bolja varijanta. Ali samo deluje jer naš mentalitet i tržište je takvo da većina (ograđujem se da kažem svi, uvek ima izuzetaka) prodaje auto kada mu nešto ozbiljno fali ili se naziru ozbiljniji kvarovi u bližoj budućnosti. Mali je procenat onih koji imaju toliko novca da menjanju automobil kojem ništa ne fali i jednostavno praktikuju da voze automobil 5-10 godina max i u kakvom god on bio stanju tada prodaju i menjaju novim. E sad i tu postoje dve vrste prodavaca oni koji su realni i svesni koja je tržišna cena automobila koji prodaju i takvi, ako je automobil održavan kako treba i sa pristojnom kilometražom, nije iz grupe automobila koji su na lošem glasu - proda istog dana ili u roku od nekoliko dana. Dok ova druga grupa prodavaca koja misli da to što su njihovi ljubimci prešli "samo" pravih 200.000 km, imaju servisnu knjižicu i da je takav automobil unikat, ravan onom koji je izašao iz fabrike i da vredi bar 40% više od ostalih istog godišta na oglasima i kao takvi se prodaju mesecima, godinama ili nikad...

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od starac vujadin » 15 Jul 2022, 11:10

Sa druge strane kupovina od prvog vlasnika koji je kupio auto u Srbiji deluje kao mnogo bolja varijanta. Ali samo deluje jer naš mentalitet i tržište je takvo da većina (ograđujem se da kažem svi, uvek ima izuzetaka) prodaje auto kada mu nešto ozbiljno fali ili se naziru ozbiljniji kvarovi u bližoj budućnosti.
To je svačiji trgovački mentalitet i raspotranjen je svuda, a nije neka naša mentalitetska osobina. Ako ćemo iskreno, to je i najpametniji pristup kada se prodaju polovna kola.

Vukasin994
Postovi: 131
Pridružio se: 31 Jul 2018, 17:57
Garaža: Octavia A7 1.6 TDI Style
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Vukasin994 » 15 Jul 2022, 14:14

Slažem se sa Starcem, ne mislim da je to nešto posebno izraženo na ovim prostorima. Konkretno moje iskustvo iz Amerike je da razmišljaju po sličnom principu, odnosno ne ulažu u auto ako misle da ga prodaju ubrzo, mada i ovako retko šta menjaju preventivno obično se čeka da crkne. Druga je stvar što je tamo trgovina između fizičkih lica obično ograničena na starija kola dok se novija obično uzimaju u salonima na lizing ili se stari prodaje auto kući kao učešće za novi kod kredita.

Zanimljiviji mi je fenomen, koji opet ne znam koliko je karakterističan za nas, jeste kada ljudi na nova kola stave presvlake i time praktično čuvaju enterijer za sledećeg vlasnika :D

Izleteo je jedan interesantan primerak Megana na oglasima

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... _pl11_plv0

Koliko sam razumeo prodavac je ovlašćeni servis za Renault grupaciju, da li je neko imao iskustva sa njima?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Saša » 15 Jul 2022, 14:20

Vukasin994 je napisao:
15 Jul 2022, 14:14
Zanimljiviji mi je fenomen, koji opet ne znam koliko je karakterističan za nas, jeste kada ljudi na nova kola stave presvlake i time praktično čuvaju enterijer za sledećeg vlasnika :D
Zavisi kako gledaš na stvari ali i koliko auto nameravaš da držiš kod sebe. Recimo, da sam stavio odmah presvlake na Punta (a nisam) sada bih imao cela i čista sedišta (a nemam, prljava su i pohabana na par mesta). Auto je 11.5 godina kod mene i ostaće sigurno još bar 5-6 godina i sad moram da gledam ta urnisana sedišta i mogu samo da pizdim jer mi se ne isplati da kupujem nova. Presvlake bi im sigurno produžile život, lakše se peru i čiste od samih sedišta a kada ih pocepaš - baciš i staviš nove. Jedino što sada mogu je da operem ta sedišta, okrpim ih malo i... stavim presvlake. :rofl: Dakle - opet dolazimo do onog istog na početku... :)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od OMP » 15 Jul 2022, 15:04

Presvlake je moj cale nekad stavljao u kola, ja sam ih uvek prezirao i nikad to ne bih stavio na auto, jeste da stite sediste od prljanja i habanja ali jbg to mozda znaci onom ko ce da vozi auto 10-15god za par godina vozenja nece se pohabati toliko a prljanje se lako resi dubinskim pranjem.
Drugar kupio auto star 5 godina sa mislim 60ak k km, kupljen nov u srbiji, posle nekoliko hiljada km poceli problemi sa kvacilom jer je prethodni vlasnik bila zena, kod njega bi to kvacilo vrv trajalo bar duplo vise ali eto mlad auto sa malo km a opet neko ulaganje, doduse ne skupo posto je benzinac i jeftinija klasa vozila ali opet.
Drugi drugar kupio bmw star isto 5 god, isto kupljen nov u Srbiji i posle isto par hiljada km riknula turbina a auto sa 130k km placen solidne pare, i pritom skupa popravka, tako da dolazimo do toga da nema pravila i na domacim vozilima moze da se saceka problem.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od Gazu » 15 Jul 2022, 20:21

Da, ali takav kvar na autu kupljenom od prvog vlasnika, za kojeg verujem da je vodio računa o kolima koliko je bio u mogućnosti, bi pre gledao kao peh.

Sa druge strane, auto-placevi otkupljuju tamo negde automobile za što manje pare, malo sređuju, pa ih prodaju kao da su bez mane - ali eto, ta kilometraža i to godište.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina polovnjaka C segment do 11000e

Post od OMP » 16 Jul 2022, 10:06

peh ili dotrajalost sve jedno je kostalo je pa je kostalo i svodi se na isto kao da si uzeo i neki iz uvoza

Odgovori