Mali, a jak dizel
Re: Mali, a jak dizel
Još XS. Jeste bio bum, nema šta.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Mali, a jak dizel
206 je i dan danas lep auto. Al motori sve slabi. Da ima 2.0 hdi bio bi top
Re: Mali, a jak dizel
Isao je 2.0 HDI u 206.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Mali, a jak dizel
Kolega ga je imao. Drugi je imao 1.6 HDI, to je mera. Pretežak motor za tu karoseriju, upravljivost loša, iznad svega. Dosta divlje ponašanje kada se stisne, prosto omaseni odnosi snage i težine motora u odnosu na karoseriju. Po danasnjim standardima svi su oni imali malo ks, ali ne treba gubiti iz vida koliko su kola bila lakša i poletnija od danasnjih. Ta mala kola su sa sto i kusur konja bila ubice.
Moj je bio 1.4 16V 90ks i išao je vrlo slično kao Fiesta 1.0T 100ks koju sada vozim. Iako je Fiesta nešto jača i bezmalo 20 godina svežija, više mi je odgovarala priroda i ponašanje atmo motora. Čak su i ubrzanju do 100 skoro isti, 10.8 i 10.9s.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Moj je bio 1.4 16V 90ks i išao je vrlo slično kao Fiesta 1.0T 100ks koju sada vozim. Iako je Fiesta nešto jača i bezmalo 20 godina svežija, više mi je odgovarala priroda i ponašanje atmo motora. Čak su i ubrzanju do 100 skoro isti, 10.8 i 10.9s.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Mali, a jak dizel
uvek su ti veliki motori u malim karoserijama bili problem sto se tice upravljivosti i generalno uticaja na samu karoseriju i trapove i sl. kroz vreme
Re: Mali, a jak dizel
Ja bih umesto dizela pre birao yaris ts 1. generacije. Mislim da na njega može da se ubaci i neki mali turbo i to je onda samo takva zujalica.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Mali, a jak dizel
206 je stvarno bio dobar potez pezoa mnogo ljudi se lozilo na taj auto i meni se svidjao i danas bih rado posedovao neki rc iil gti.... imao sam jednog xs doduse u karavan varijanti ali mi hec uvek bio lepsi samo sto mi nikad nije odgovarao gabaritno a sw je bio neko kratkotrajno prelazno resenje
Re: Mali, a jak dizel
Evo ja sam imao iskustvo sa puntom i auto mi je delovao izuzetno kvalitetno. Kao da je išao deblji lim u njega, čak ga ni so ne jede tamo gde nema boje. On je mogao mnogo brzo da se vozi i nije se naginjao. Mada prerađeno mu je vešanje.
Sad kad razmislim grande punto je najbolja opcija zbog cene. za oko 2500 dobije se lep auto sa 130 ks. Svi ostali su bar za 1000 skuplji.
Re: Mali, a jak dizel
Ne mozes da poredis auto sa nekim aftermarket vesanjem i serijski, sto se lima tice nije sigurno zbog dizel motora bio bolji mozda je model bio za neko trziste pa je kvalitetnije odradjen od drugih. Znam da su mnogi imali probleme u tim punticima sa 1.9 motorima da im brze propadaju nosaci motora, vesanje, kvacilo itd. zato kazem da je kombinacija mali auto i jak motor uglavnom diskutabilna posebno kod automobila koji nisu nesto narocito kvalitetni poput punta.
Grande punto jeste mozda best buy varijanta, ok cene, nije skupo odrzavanje, lepo izgleda, imaju i finu opremu.
Grande punto jeste mozda best buy varijanta, ok cene, nije skupo odrzavanje, lepo izgleda, imaju i finu opremu.
Re: Mali, a jak dizel
Po mom viđenju i iskustvu bilo bi drugačije, deblji lim je tu mogao doći pre zbog motora nego tržišta. Neki proizvođači su imali različita dodatna ojačanja u zavisnosti od motora, a koliko znam, samo je kod "Forda" to ponekad zavisilo i od tržišta. Ne računam posebne serije poput "Renoove" linije "Balkan".
Kvalitet lima je već druga stvar. Postoje tolerancije u svakom delu procesa - prvo, na ulaz ponekad dođe lim sa jednim ili drugim elementima na gornjoj ili donjoj granici za deklarisani kvalitet, pa i različite čeličane imaju procese koje limovima daju ipak nešto drukčija svojstva, zatim termička obrada ima svoje tolerancije (dakle, ponovo gornje i donje granice), isto važi za površinsku zaštitu, plus faktor vremena - prvi bunt je na otvorenom proveo jedan dan, neki treći šest meseci... Sve to utiče na finalni proizvod.
Dodatna težina i moment, kao i specifične vibracije, svakako utiču na dejstvo na karoseriju u smislu zamora materijala. Utiču, normalno, i na elemente upravljanja, vođenja točkova, elastičnog oslanjanja u jednoj meri... prevashodno na transmisiju, naravno.
Fan fekt: "Fiat" je jedna od retkih firmi koja ne odstupa od tolerancija zadatih tehnologijom, ili to čini baš teško i retko. Kada smo im nalazili odstupanja u 99,9% situacija su delove slali na doradu ili u škart, za razliku od drugih firmi koje su u sigurno 10% takvih situacija davale odobrenje da delovi idu dalje.
Kvalitet lima je već druga stvar. Postoje tolerancije u svakom delu procesa - prvo, na ulaz ponekad dođe lim sa jednim ili drugim elementima na gornjoj ili donjoj granici za deklarisani kvalitet, pa i različite čeličane imaju procese koje limovima daju ipak nešto drukčija svojstva, zatim termička obrada ima svoje tolerancije (dakle, ponovo gornje i donje granice), isto važi za površinsku zaštitu, plus faktor vremena - prvi bunt je na otvorenom proveo jedan dan, neki treći šest meseci... Sve to utiče na finalni proizvod.
Dodatna težina i moment, kao i specifične vibracije, svakako utiču na dejstvo na karoseriju u smislu zamora materijala. Utiču, normalno, i na elemente upravljanja, vođenja točkova, elastičnog oslanjanja u jednoj meri... prevashodno na transmisiju, naravno.
Fan fekt: "Fiat" je jedna od retkih firmi koja ne odstupa od tolerancija zadatih tehnologijom, ili to čini baš teško i retko. Kada smo im nalazili odstupanja u 99,9% situacija su delove slali na doradu ili u škart, za razliku od drugih firmi koje su u sigurno 10% takvih situacija davale odobrenje da delovi idu dalje.
Re: Mali, a jak dizel
Ojacanja skoljke moguce da postoje kod tezih motora kao sto opruge amortizera nisu iste kod dizel i benz verzija ali sam mislio konkretno na lim koji je pomenuo da nije koridirao nigde a to ima veze i sa trzistem.
Re: Mali, a jak dizel
Pa i ja nešto mislim kad je auto težak da mora da bude i čvrst da bi to nosio. Kad sam ja tražio punta da kupim gledao sam nekoliko benzinaca. Možda mi se čini, ali da je ovaj 1,9 stavljen u te benzince na prvo dodavanje gasa bi iščupao motor iz ležišta. Ovo 1.2 su mi delovali kao igračke. Al nema veze, mož mi se samo učinilo
Znači ako bih uzeo grande punta, uradim mu čip i stavim tvrđe opruge i mogu da vozim ko čovek po krivinama?
Znači ako bih uzeo grande punta, uradim mu čip i stavim tvrđe opruge i mogu da vozim ko čovek po krivinama?
Re: Mali, a jak dizel
I jos koji detalj poput prednje i zadnje upornice i bice dosta bolji.