Mali, a jak dizel

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 06 Okt 2022, 11:33

ftj je napisao:
06 Okt 2022, 11:27
I jos koji detalj poput prednje i zadnje upornice i bice dosta bolji.
Al će zato da bole bubrezi preko rupa :D

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 06 Okt 2022, 12:20

Nema potrebe za nekim unapredjenjima lezi taj auto jako dobro i ovako nadji samo nekog u sport verziji mada mislim da su svi ti od 130 konja sport, ja ga vozim doduse u malo slabijoj benzinskoj varijanti ali na papiru ima bolju performansu od dizela a oba mogu da se cipuju jos nekih 20-30 konjica bez ikakvih problema

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 06 Okt 2022, 13:02

Koji motor teraš? 1.4 ili 1.2?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 06 Okt 2022, 14:38

1.4 turbo

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 06 Okt 2022, 19:49

Meni svi govore da za žustriju vožnju nije dizel, ali ja ne mislim tako. Ja dizela kad potopim lansira me u kosmos, a benzinac koliko god da ima konja razvlači se kao gladna godina. Imaju benzinci dobro ubrzanje, ali lepši je osećaj kad dizel pogura u leđa. A i potrošnja je neuporediva. Dizelom koliko god da divljaš ne možeš da napraviš duplu razliku, a kod benzinca možeš da dupliraš ako ne i više od toga.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45740
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Mali, a jak dizel

Post od Geza » 06 Okt 2022, 21:21

Nije divljanje jedini razlog da se poseduje snažniji automobil.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 06 Okt 2022, 21:29

kupis turbo benzinca i dobijes to sto si hteo od dizela a pritom imas mnogo lepsi zvuk motora koji moze mnogo vise obrtaja da postigne, mirniji i tisi rad, ne sreces se sa problemima koji prate dizel motore e sad potrosnja je relativna stvar, dok sam vozio 1.9 dizel trosio mi je samo 1l manje u lokalu nego sad 1.4 turbo a nije isao bolje, 1.6 hdi mi je trosio 2l manje ali nije ni isao tako da sve ima svoje a sad na ovu razliku u ceni goriva je sve to i nebitno. Svakako dizel je manje pogodan za izivljavanje koje je tebi ocigledno najbitnije u celoj prici :)

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od ljubitelj » 06 Okt 2022, 22:34

kojot je napisao:
06 Okt 2022, 19:49
Meni svi govore da za žustriju vožnju nije dizel, ali ja ne mislim tako. Ja dizela kad potopim lansira me u kosmos, a benzinac koliko god da ima konja razvlači se kao gladna godina. Imaju benzinci dobro ubrzanje, ali lepši je osećaj kad dizel pogura u leđa.
Eh, kao da nisi izgleda nikada vozio nekog jačeg benzinca ;)

Sve što si nabrojao za dizela je još izraženije kod benzinca, ako misliš da dizeli imaju dobro ubranje i poguraju u ledja to benzinci rade X2 bolje tj izraženije..
I još jedna razlika, kada potopiš benzinca on ne zastane na 3000-3500 obrtaja već nastavlja da puni i 4,000 i 4,500 i 5,000 i... svo to vreme te lansira u kosmos :)

ps. ako porediš osećaje onda jedino atmo dizel vs atmo benzinac (tu je dizel toliko inferioran da je i smešno pričati o nekom vau ubrzanju) kao i jedino turbo dizel vs turbo benzinac (tu dizel već ne zaostaje tako izraženo mada je i dalje primetno ).

Ne treba neki super sportski benzinac, već i standardni 250-350KS (tu oko 2liutra zapremine klasa) jedu veliku većinu dizela (te iste oko 2,0zepremine klasu) za doručak, po mom iskustvu. :)

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4162
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Mali, a jak dizel

Post od carov2 » 06 Okt 2022, 22:44

Odličan je matori dizel za divljanje, pogotovo za lokalnog majstora.

Benzinci lako, više nego dupliraju potrošnju, dok dizelaši troše skoro isto, je stara mantra, preuzeta iz skupa bajki, "Nije se desilo".

Sent from my LE2121 using Tapatalk


BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Mali, a jak dizel

Post od BigMazzy » 06 Okt 2022, 23:38

Pa nije baš mantra, ako čovek poredi atmosferskog benzinaca i turbo dizela. Atmosferci tuku pošteno kad se zalete u obrtaje.
A ako su oba turbaci, u blagoj prednosti je dizel , što se potrošnje tiče.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 07 Okt 2022, 01:34

ljubitelj je napisao:
06 Okt 2022, 22:34
kojot je napisao:
06 Okt 2022, 19:49
Meni svi govore da za žustriju vožnju nije dizel, ali ja ne mislim tako. Ja dizela kad potopim lansira me u kosmos, a benzinac koliko god da ima konja razvlači se kao gladna godina. Imaju benzinci dobro ubrzanje, ali lepši je osećaj kad dizel pogura u leđa.
Eh, kao da nisi izgleda nikada vozio nekog jačeg benzinca ;)

Sve što si nabrojao za dizela je još izraženije kod benzinca, ako misliš da dizeli imaju dobro ubranje i poguraju u ledja to benzinci rade X2 bolje tj izraženije..
I još jedna razlika, kada potopiš benzinca on ne zastane na 3000-3500 obrtaja već nastavlja da puni i 4,000 i 4,500 i 5,000 i... svo to vreme te lansira u kosmos :)

ps. ako porediš osećaje onda jedino atmo dizel vs atmo benzinac (tu je dizel toliko inferioran da je i smešno pričati o nekom vau ubrzanju) kao i jedino turbo dizel vs turbo benzinac (tu dizel već ne zaostaje tako izraženo mada je i dalje primetno ).

Ne treba neki super sportski benzinac, već i standardni 250-350KS (tu oko 2liutra zapremine klasa) jedu veliku većinu dizela (te iste oko 2,0zepremine klasu) za doručak, po mom iskustvu. :)
Trenutno posedujem turbo benzinca, audi a5 211ks. Tu stvarno nemaju sta da traze turbo dizeli do 2000 kubika. Sreo sam prekljuce nekog lika sa bmw x5 2017 god, 3.0 dizel. Ja ga zvao da se trkamo al nije hteo. Posle pogledam na papiru i moj stvarno ide pre do stotke. I što se tiče vožnje tog auta stvarno je super.
Pre tog audija imao sam pasata b6 2.0 dizel. Ne znam dal je čipovan, al bio je zverka i meni se lično više sviđao osečaj ubrzanja.. Bukvalno kako stiskam gas, tako me sedište gura u leđ, nema turbo rupe, sve savršeno. To je do treće, eventualno četvrte brzine. Posle već posustaje. Uoravljanje i stabilnost je kod audija najbolja od svih auta koje sam vozio do sad pa i od hgt punta. Jeste imao tvrdo vešanje al nije ni do kolena audiju sa fabričkim vešanjem.
Nisam nikad vozio 3.0 dizel, ali verovatno je neverovatan osećaj pogotovo u nekom manjem autu kao a5 kupe...

Međutim, kupio bih sad neki mali auto za grad, do sela... I onda se zapitam zašto ne bih kupio nešto što malo troši, a da ide dobro i da je jeftino održavanje... I odatle ideja.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot » 07 Okt 2022, 01:41

carov2 je napisao:
06 Okt 2022, 22:44
Odličan je matori dizel za divljanje, pogotovo za lokalnog majstora.

Benzinci lako, više nego dupliraju potrošnju, dok dizelaši troše skoro isto, je stara mantra, preuzeta iz skupa bajki, "Nije se desilo".

Sent from my LE2121 using Tapatalk
Za zadnjih godinu i nešto, tom puntu je samo menjano crevo interkulera koje puca jer je čipovan pa je veliki pritisak turba. Čak i kad pukne crevo normalno ide, samo 20 posto slabiji.
Tako da ako se kupi iole održavan punto 1.9 ne bi trebalo da bude većih problema. Kod punta se pale lampice, neke gluposti koje mogu da se ignorišu koga ne nervira... A njegova mehanika uopšte nije loša koliko ga ljudi pljuju

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Mali, a jak dizel

Post od BigMazzy » 07 Okt 2022, 05:07

Moj kolega ima Punta 1.9jtd, običan, stari. Aka ga po selu. Godinu dana ga vozio bez turbine :) tovari, nosi građu, hranu za stoku, maksimalno neodržavan auto, ostavio ga na putu samo kad mu je odvalio karter :)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP » 07 Okt 2022, 08:12

To sto te dizel lepi za sediste ne znaci i da mnogo dobro ide u poredjenju sa nekim jacim atmo benzincem a sa turbo benzncem uglavnom i ne moze da se poredi, pogledaj teh. spec. odredjene automobile pa uporedi ubrzanja uglavnom nije na papiru kako deluje u praksi tj kako se tebi cini. Na to treba dodati jos i starost vozila, rabljenost, odrzavanje, pad performansi koji je izrazeniji kod dizela nego kod benzinaca kroz godine eksploatacije itd. Pricamo od dizelima do 2000ccm, ovi jaci idu dobro ali opet upitno u poredjenju i sa jacim atmo ili turbo benzincima.
Ovi manji dizeli 1.3, 1.4, 1.6 nema sta da traze protiv turbo benzinaca iste ili slicne kubikaze a ni protiv mnogo atmosferaca.
Sta ti znaci da te dizel zalepi za sediste od 2000-2500rpm kad posle toga vecina njih posustaje, ajde do 3000rpm i nekako ali posle im kriva snage uglavnom opada dok kod atmosferca tek tad krece da skace, kod turbo benzinca pak kriva ide od 1800 pa do npr. 5000-6000.
Primer 1.9jtd motor od 150 konja u alfi 147, taj auto na papiru ide isto kao punto 1.4 turbo (oko 100kg razlika u tezini u korist punta) samo mozda ostavlja utisak da bolje ide zbog tog lepljenja za sediste sto pominjes a sto je izrazeno kod dizelasa. Dok npr. alfa mito 1.4 turbo 155 konja ide sekund bolje od oba i Djulieta 170 konja takodje dok djulieta dizel sa istom snagom kasni 1 sekundu u odnosu na turbo benzinca. Sve to naravno zavisi i od tezine i velicine vozila, prenosa u menjacu, stanja motora, itd. ali pricamo o iole pribliznim tezinama, gabaritima vozila i o serijskim varijantama, tako da je sve to relativno i svodi se mahom na utisak, uglavnom pogresan, u voznji koji neki auto ostavlja.... sto se cipovanja tice tu moze da se igra dosta i pitanje sta bi bilo kad bi bilo to je neka druga tema.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Mali, a jak dizel

Post od Ivan » 07 Okt 2022, 13:16

1.9mjet sabija 1.4tjet realno po pitanju performansi, pogotovo ako se tuniraju.

Vozio sam 1.9mjet grandea od 131ks stock vrlo kratko, ali sam tuniranog dugo vozio i trkao se protiv raznih auta pa i tuniranih grandea 1.4tjet i abartha, kao i stock.

Sa chipom se 1.9mjet neuporedivo lepse ponasa u visokim obrtajima, sto se i moze videti po dijagramima sa valjaka, 1.9 postize i drzi maks snagu do crvenog, a 1.4tjet krene da gubi dah vec na 5000rpm sto je daleko od crvenog, a krene snaga da pada.

1.9mjet stage 1 unistava 1.4tjet stage 1, kao i stock abartha sa 155ks, a tu je negde kao tunirani abarth, jer on ide svega na 170ks.

Taj grande je stiskan nebrojeno puta i ostavio sam ga majci koja ga i dan danas vozi samo detuniranog sa bezdimnom mapom i relativno je skoro menjala set kvacila koji je bio fabricki, mene je taj auto posluzio za sve pare sto bi rekli.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Odgovori