SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10616
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od ljubitelj » 17 Okt 2023, 21:32

A sve to pobrojano je postojalo kod (nekih) auta i pre pojave SUV mode, još od 70tih godina prošlog veka:)

I zaista se lagano upravlja vozilima koji imaju takav koncept vozačkog okruženja, i pre svega sedenja.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 17 Okt 2023, 22:01

Postojalo je ali ne u autu iz C segmenta a ovaj moj SUV-C to sve sada ima.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19311
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Heinz » 17 Okt 2023, 23:59

Po ceni D do relativno skoro.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


pedalaš
Postovi: 660
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 18 Okt 2023, 09:45

Saša je napisao:
17 Okt 2023, 20:42
Puno je prednosti, od povišenog sedenja i bolje preglednosti, većeg osećaja sigurnosti, preko obilja prostora do povećanog klirensa i prohodnosti maltene svuda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
To oko bolje pregledosti iz SUV-a nisi u pravu. Uzmi neku flašu (ili slično) i postavljaj je NA MINIMALNOJ UDALJENOSTI od kola, a da joj (kao vozač, sa pozicije sedenja) vidiš vrh i to: 1/ levo od vozačevih vrata, 2/ unapred levo (preko ćoška levog fara) i 3/ unapred desno ( preko ćoška desnog fara) I to sve u odnosu na SUV I ne-SUV automobil, pa vidi kod kog vozila je ta minimalna udaljenost veća, koje vozilo ima veću “slepu zonu”, koja je za vozača nevidljiva.
Ja probao to sa jednim SUV-om C segmenta i jednim ne-SUV-om i “slepe zone” su veće kod SUV-a. Tipa, preko prednjeg ćoška prednje haube mrtva zona kod SUV-a 5-6 metara, a kod ne-SUV-a 3 ili 4 metra.
Džaba tebi u SUV-u visoka pozicija sedenja (u odnosu na tlo), kada sediš nisko u odnosu na enterijer (bočno i ka unapred), kao da si u bunker. Ti bolju preglednost u gradu nemaš.
Naravno, dosta tu zavisi od oblika prednje haube, njene visine (na rubu), na kojoj je visini donji ram bočnih stakala (u odnosu na oči vozača), ali, generalno, SUV vozila imaju veće "grebene zaklanjanja".

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 18 Okt 2023, 09:47

Senzori koji prave praktično pun krug oko auta sve to uspešno rešavaju (plus imam i senzore mrtvog ugla). Senzori reaguju čak i na neke manje izbočine ili recimo kamenčine koje leže na zemlji. Da ne pominjem da bolje opremljeni modeli imaju i kamere 360 stepeni pa sve vidiš. Inače, platio sam već nauk sa prethodnim automobilima i sada čim se oglase stanem i izađem da vidim šta je (ako ne vidim iz auta). :D
Visoka pozicija sedenja meni pre svega prija kod redovne vožnje da vidim kada nailazi neka udarna rupetina ili tako nešto, lakše se izbegne. Plus, često imam blagi offroad kada idem na pecanje pa i tu prija povišeno sedenje (a pre svega visok klirens od 20 cm).

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 18 Okt 2023, 09:58

Meni su ovi kompakt SUV-ovi baš idealka za naše uslove (pogledajmo kakve su nam ulice, a tek neka zakrčenja). I za ljude koji žele zaokruženo rešenje (i za put i za grad)

Za porodice isto idealka, iako nemaju prevelike prtljažnike - isti su itekako upotrebljivi.
Nisu bez razloga popularni. Priče tipa pomodarstvo, da se oseti moć - nemaju veze sa realnošću, niko ne kupuje Tucson, Tiguan, QQ da bi se nekome pokazivao, niti ta vozila uopšte imaju neku 'moćnu' pojavu na putu.
Za to se kupuju neki drugi "džipovi"

pedalaš
Postovi: 660
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 18 Okt 2023, 10:09

Ja vozim (i) SUV a nemam ni najmanje dileme da je to forma vozila sa dosta mana. I po nekom prednošću.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8395
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od grujicd » 18 Okt 2023, 10:16

Jesi li ga uzeo iz pomodarstva ili zbog nekih od tih prednosti?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 18 Okt 2023, 10:16

Za mene lično ipak ima mnogo više prednosti nego mana. Od mana ima jedino skuplje gume. :D Najveća prednost je možda visok klirens jer ne moram da razmišljam da li ću negde nasesti patosom i zaglaviti se, ili da li ću zakačiti nešto u prolasku. Neki dan sa idući u rikverc točkom prešao preko jedne one kugle što ih stavljaju da se niko ne parkira tu - i nije se ništa desilo, točak je samo preskočio i kugla nije zapela dole. Istim putem se vratio nazad i nikom ništa... :D
Poslednja izmena od Saša u 18 Okt 2023, 10:32, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8095
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Ji 4Tze » 18 Okt 2023, 10:32

Jesi nekad naseo sa običnim autom?
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 18 Okt 2023, 10:35

Jesam, više puta, zato što se lomatam po poljima i najgore je kada naiđeš na duboke kolotrage od točkova traktora a nemaš kud levo ili desno već moraš povrh njih, pa samo sklizneš u kolotrage a auto nasedne podom na ono između. Jednom smo drugar i ja tako naseli njegovom Kadet "Suzom" i o jadu smo se zabavili jedno dva sata kopajući oko auta i podbacivajući patosnice dok ga konačno nismo oslobodili. Kada tako nasedne točkovi ti ostanu u vazduhu... Sa Puntom mi se srećom to nije nikad desilo jer je isto jako visok, kao jarčić, plus lagan pa teže sklizne... :D Neki dan sam sa Kadjarom baš tako skliznuo no ništa se nije desilo, samo je nastavio da se kreće. Visoko rastojanje od tla je mama za nas pecaroše. :D

pedalaš
Postovi: 660
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 18 Okt 2023, 11:10

Visoko odstojanje od tla nije nužno vezano za SUV. Pa i Dačija Sandero Stepway ima klirens od oko 20 cm. Kao što svaki SUV nema 4x4, pa tada nema ni veće terenske sposobnsti od te dačije.
A cena guma za SUV (što neko gore pomenu kao manu) uopšte ne mora ni da se desi. Ja vozim 235/60X18 koja je smešno jeftina, pa i u premium segmentu guma može manje košta od gume za neki jeftiniji nepremium automobil C segmenta.
A zanemarujete i pitanje visine sedišta u odnosu na pod vozila. Nije to kod svih SUV vozila isto. Kod nekih se sedi jako nisko. I uopšte nemaju "visoku poziciju sedenja". A imaju visok donji ram bočnih prozora.
Nije ništa neobično pokušavati naknadno "racionalizovati" neku svoju odluku, pa i tražiti argumente zašto je to navodno najbolji izbor. Najbolje ne postoji. Sve ima mane i vrline. Pa i SUV forma.
Poslednja izmena od pedalaš u 18 Okt 2023, 11:26, izmenjeno 2 puta ukupno.

ljubitelj
Postovi: 10616
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od ljubitelj » 18 Okt 2023, 11:22

Pa Punto je valjda običan auto a eto toliko godina voziš i nisi imao problem da nasedneš.

Tih 20cm i nije neki posebni klirens, npr najobičnija Lada ili 101 su imali 16-17cm klirens, puno današnjih auta ima klirens 12-15cm a to je više nego dovoljno za vožnju po bilo kakvom putu sa čvrstom podlogom.

Kome treba SUV je odlično rešenje ali ono što ja vidjam je da 90+% ljudi ne ide sa njima van asfalta a kamoli van puteva.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 18 Okt 2023, 11:38

Ja idem sa asfalta često ali je to baš blagi offroad koji realno u 90% sitacija prolazi i bilo koji običan auto i tu ste u pravu (sem starijih Alfi :D) i još mogu da biram kuda ću i kad ću (recimo, kada danima pada kiša nisam baš toliko lud da idem tuda), tako da nije problem. Onih 10% otpada na mesta koja sam opisao i opasna su realno samo u kišnom delu godine. No sam koncept auta mi zaista sasvim odgovara pa onda što da ne. A i malo da se promeni... :D Realno, Kadjar je ipak samo povišena limuzina i svestan sam toga, no radi mi posao odlično po pitanju više aspekata.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8395
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od grujicd » 18 Okt 2023, 13:08

Ako ima dosta snega a ne čisti se isto se naprave takvi kolotrazi kao što ih ima po poljskim putevima. Na Kopaoniku zimi je to najnormalnija stvar. Viđao sam duža kola tipa Mondeo da nasednu i da se zaglave. Isto i kad se parkiraš na snegu, veća šansa sa nižim autom da ćeš ostati zaglavljen, zavisno da li se taj sneg ispod zaledi, da li prolazi čistač pored pa nabaca još malo, itd. Iz prakse sa Jazz-om i CR-V-om, Jazz mi se više puta tako zaglavljivao na planini a CR-V nijednom. Da li je CR-V svemoguć - nije, isto može da se zaglavi ali od proklizavanja, a ne što je nalegao na led. Tj sigurno bi i on mogao da nalegne u pravim uslovima, ali je mnogo manja šansa. Ako ništa drugo ostala niža kola "čiste" taj višak.

Isto tako, iako imam najjadniji mogući 4x4 koji ne može da izvuče stvar na ozbiljnom terenu, u praksi kad se penješ zimi na planinu to bude velika razlika u odnosu sa pogonom na jednoj osovini. Pogotovo kad je kretanje iz mesta na klizavom usponu. Tu sam par puta gledao kako ljudi šlajfuju i ne mogu dalje bez stavljanja lanaca, a ja lagano pored.

I to je ono što je u praksi većini ljudi dovoljno - da ne paziš na kolotrage, da lakše kreneš zimi, da nemaš stres od kratera dok kroz zemljani parking pored plaže u CG ili Grčkoj. Nikakav ozbiljniji offroad od toga. A za ove situacije ipak malo veći klirens i najjadniji 4x4 čine solidnu razliku.

Odgovori