Šta mu m-HEV donosi da bi bio bolja kupovina?
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Nema poreza pri registraciji To je valjda najbitnije sa aspekta (srpske) "ekologije". Mislim da kod nas godišnje manje košta registracija za M340i nego li za 318i
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30023
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Trebalo bi i da troši manje.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
- Gaginh0
- Postovi: 8818
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Nisam bio u pravu. "Mode" taster jeste da se promeni režim tempomata, ali skroz neka druga glupost, a ne da prebaciš sa ACC na običini.Gaginh0 je napisao: ↑30 Dec 2023, 21:46Sad ste me bacili u rebus, al me mrzi da idem napolje da palim auto sad. Sutra ću pogledati. Ne vidim zašto nebi bila opcija za običan. Čak i moj kamion ima da izabereš koji želiš, odnosno imaju to kamioni već bar 10 godina.
Ovo "0/1" je da se upali i ugasi, a ovo "Mode" je da izabereš koji režim rada želiš.
Zahebao sam se izgleda jer na kamionu imam opciju da uključim običan ili adaptivni.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Pametno je to kada se "following distance" podešava tasterima na volanu. Jednostavno. Lako. A može i "na slepo".
Ne mogu da razumem šta bi BMW-u da kod svih tržišno novijih modela to podešavanje izmeste u tablet (dok je kod onih koji su davno tržišno lansirani to i dalje može da se podešava "na slepo" na volanu). Pa onda dok to kod "savremenih" podešavaš treba u vožnji da blejiš u tablet (i potrebna su 3-4 klika, dok dodješ u odgovarajući submeni), umesto da gledaš na put.
Ne mogu da razumem šta bi BMW-u da kod svih tržišno novijih modela to podešavanje izmeste u tablet (dok je kod onih koji su davno tržišno lansirani to i dalje može da se podešava "na slepo" na volanu). Pa onda dok to kod "savremenih" podešavaš treba u vožnji da blejiš u tablet (i potrebna su 3-4 klika, dok dodješ u odgovarajući submeni), umesto da gledaš na put.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Optimalno je kad postoji posebna ručica, ima to još kod par modela i dalje, ali otpor tabletima i svakakvoj automatici je uzaludan.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ja i rekoh da to kod BMW-a i dalje imaju tržišno stariji modeli. Ali, ovi tržišno noviji (kao što je X1, koji bi se uklopio i u naslov teme), to podešavanje "udaljenosti praćanja" ima samo kroz tablet, a kod tih tržišno novijih samo tako podešavaš i modove vožnje, pa i silu regeneracije kod električara (umesto jednostavno ručicama iza volana).
Takva "savremenost" mi kao vozaču zaista teško pada. I nema magije da me neko ubedi da je ergononski bolje i bezbednije da se sve to (što sam gore pobrojao) podešava kroz tablet (kroz 3 ili 4 klika), nego da se podešava na taster.
Srećom, ne idu svi tim putem. Neki proizvodjači (pa i modela iz naslova ove teme) sva ta podešavanja su i kod novih tržišnih modela zadržali na tastere.
Sad, da li je razumno i da li pri izboru novih kola treba da nam bude presudno kako se šta podešava (kroz tablet ili na tastere), to ne znam. Stvar je ukusa (za neke). Ali, valjda ne bi smelo barem biti dileme šta je ergononski bolje i šta je aktivno bezbednije.
Takva "savremenost" mi kao vozaču zaista teško pada. I nema magije da me neko ubedi da je ergononski bolje i bezbednije da se sve to (što sam gore pobrojao) podešava kroz tablet (kroz 3 ili 4 klika), nego da se podešava na taster.
Srećom, ne idu svi tim putem. Neki proizvodjači (pa i modela iz naslova ove teme) sva ta podešavanja su i kod novih tržišnih modela zadržali na tastere.
Sad, da li je razumno i da li pri izboru novih kola treba da nam bude presudno kako se šta podešava (kroz tablet ili na tastere), to ne znam. Stvar je ukusa (za neke). Ali, valjda ne bi smelo barem biti dileme šta je ergononski bolje i šta je aktivno bezbednije.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Jedan član je odavno napisao da su ajtijevci upropastili auto industriju (ne baš tim rečima), a čovek radi na razvoju motora (ne mogu se setiti usernamea).
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Da nije neki Nenad?
TapaT
TapaT
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ljudi pišu svašta..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
E jeste. Da li ovde ili na drugom mestu.pedja je napisao:Da nije neki Nenad?
TapaT
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
NenadNR je napisao: ↑01 Okt 2021, 08:31Pravljenje mobilnih telefona na tockovima ostavlja lose posledice na razvoj automobila. Trenutno me bas smara nametanje nacina rada i vodjenja projekata iz IT industrije na proces razvoja automobila. Problem je i sto je dosta vrhunskih programera neupotrebljivo za pravljenje softvera koji u realnom vremenu treba da kontrolise neki sistem. Pogotovo kad treba upravljati nekom mehanikom. Ubijemo se od objasnjavanja kako neka simulacija treba da radi i covek ladno prvo startuje motor pa onda da kontakt zato sto mu je tako bilo lepse.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Tih gluposti nema u namenskoj industriji, svi dugmići se nalaze gde treba.
- mironiko
- Postovi: 627
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Bili danas da vidimo Karoq-a u salonu, tu u NS (tačnije, u Veterniku). Ambition je bio izložen, ali za osećaj o prostoru u vozilu, to nije bilo presudno.
Ukratko, auto ima trunčicu više prostora od Mazde, a malo manje od Kie. Da mi je neko rekao da će to biti moguće, da auto kraći za 17cm bude (makar i minimalno) prostraniji u kabini (u poređenju sa Mazdom), bio bih jako sumnjičav, ali to je i moj i suprugin osećaj. No, idemo redom.
Napred je slično kao u Mazdi, ne sedi baš onako ušuškano kao u njoj, ali je ok, i svakako prostor nije izdašan kao u Kii. Što se samog izgleda/osećaja za vozačkom pozicijom tiče, sve je kul i na mestu, ergonomija je zaista dobra, wow osećaj je (za mene) bolji u Sportage-u. Za više utisaka (o toj ergonomiji i kako u praksi tk sve deluje) moram prvo vožnju da obavim.
Pozadi se dečije "jaje" lakše unosi nego u Mazdu, i ima malko više prostora i za noge i za glavu. Ne znam za širinu, to nismo poredili. Kia i tu, naravno, lako pobeđuje.
Gepek je sličniji Kiinom, uz jednu očiglednu razliku. Naime, u Kii gepek nema neku preteranu dužinu (Mazda je bolja po tom pitanju), a nije ni preterano visok iznad pregrade, međutim ispod pregrade ima još baš dosta prostora. S druge strane, Škoda nema toliku ukupnu dubinu, ali je skoro sav prostor dostupan iznad pregrade (ispod je ćopavac i minimalno mesta za neke sitnice). Dakle, iako nije najveći u ukupnoj zapremini, dosta je upotrebljiv i praktičan (vrlo pravilnog oblika).
Sve u svemu, Karoq zadovoljava naše prohteve po pitanju prostora. Opet, Kia je tu u prednosti (što ćemo imati u vidu nadalje), ali i Karoq ostaje u igri. Sad će sve zavisiti od test-vožnje, rokova isporuke i cene. Malo me razočaralo što Sportline paket (koji jedini može da se dobije sa 2.0 TSI motorom) nema zadnju kameru, nego mora da se doplati za nju skoro 700e (to je paket koji uključuje i prednje senzore), ali videćemo da li da i to uključimo, ili možda ipak da razmatramo i 2.0 TDI u Style paketu - ne znam, dosta će biti jasnije nakon pomenute test-vožnje i razgovora sa @Day Walker-om.
I da, da dodam... Da li je on preplašen oko isporuka, ili je sa svima tako, ali prodavac u NS nam reče da on ne može ni okvirno da nam da datum isporuke, samo zna da je preko 3m, a pritom ne može ni cenu da garantuje, tj. da po kojoj ugovorimo i rezervišemo auto, NE MORA biti i ona koja će se ispostaviti kad on stigne?! Ne znam jesam li ja lud, ali to mi zvuči gotovo pa neprihvatljivo u startu... Kia i Mazda su garantovale cenu, a za isporuku davale relativno siguran rok (iako dug).
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Ukratko, auto ima trunčicu više prostora od Mazde, a malo manje od Kie. Da mi je neko rekao da će to biti moguće, da auto kraći za 17cm bude (makar i minimalno) prostraniji u kabini (u poređenju sa Mazdom), bio bih jako sumnjičav, ali to je i moj i suprugin osećaj. No, idemo redom.
Napred je slično kao u Mazdi, ne sedi baš onako ušuškano kao u njoj, ali je ok, i svakako prostor nije izdašan kao u Kii. Što se samog izgleda/osećaja za vozačkom pozicijom tiče, sve je kul i na mestu, ergonomija je zaista dobra, wow osećaj je (za mene) bolji u Sportage-u. Za više utisaka (o toj ergonomiji i kako u praksi tk sve deluje) moram prvo vožnju da obavim.
Pozadi se dečije "jaje" lakše unosi nego u Mazdu, i ima malko više prostora i za noge i za glavu. Ne znam za širinu, to nismo poredili. Kia i tu, naravno, lako pobeđuje.
Gepek je sličniji Kiinom, uz jednu očiglednu razliku. Naime, u Kii gepek nema neku preteranu dužinu (Mazda je bolja po tom pitanju), a nije ni preterano visok iznad pregrade, međutim ispod pregrade ima još baš dosta prostora. S druge strane, Škoda nema toliku ukupnu dubinu, ali je skoro sav prostor dostupan iznad pregrade (ispod je ćopavac i minimalno mesta za neke sitnice). Dakle, iako nije najveći u ukupnoj zapremini, dosta je upotrebljiv i praktičan (vrlo pravilnog oblika).
Sve u svemu, Karoq zadovoljava naše prohteve po pitanju prostora. Opet, Kia je tu u prednosti (što ćemo imati u vidu nadalje), ali i Karoq ostaje u igri. Sad će sve zavisiti od test-vožnje, rokova isporuke i cene. Malo me razočaralo što Sportline paket (koji jedini može da se dobije sa 2.0 TSI motorom) nema zadnju kameru, nego mora da se doplati za nju skoro 700e (to je paket koji uključuje i prednje senzore), ali videćemo da li da i to uključimo, ili možda ipak da razmatramo i 2.0 TDI u Style paketu - ne znam, dosta će biti jasnije nakon pomenute test-vožnje i razgovora sa @Day Walker-om.
I da, da dodam... Da li je on preplašen oko isporuka, ili je sa svima tako, ali prodavac u NS nam reče da on ne može ni okvirno da nam da datum isporuke, samo zna da je preko 3m, a pritom ne može ni cenu da garantuje, tj. da po kojoj ugovorimo i rezervišemo auto, NE MORA biti i ona koja će se ispostaviti kad on stigne?! Ne znam jesam li ja lud, ali to mi zvuči gotovo pa neprihvatljivo u startu... Kia i Mazda su garantovale cenu, a za isporuku davale relativno siguran rok (iako dug).
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Škoda je odavno prestala da garantuje cenu na poručena vozila . Ima tome više od godinu dana. Ja sam potencijalno razmišljao o jednoj škodi 2022. i još tada dobio mail od BG dilera iz koga je to sledilo jasno kao dan. No, to nije bila samo politika škode iz perioda posle korone. A ima barem dvostruko više da su se i oni (a i još neki) pri poručivanju vozila u pogledu rokova isporuke počeli ogradjivati veoma dugim rokovima, mada se kasnije u praksi dešavalo da vozila budu veoma brzo isporučena. A bio sam jednom (pre oko godinu ) i u BG salonu Kie prisutan kada je prodavac govorio potencijalnim kupcima da oni moraju zbog svoje sigurnosti u ponudu i ugovor staviti značajno duži rok isporuke (mislim da je tada pomenuo 9 meseci za Sportage), a da će gotovo sigurno biti isporučeno za duplo kraće vreme, a možda i za samo 3 meseca.
Što se tiče Karoq-a, sigurno u toj klasi nema vozila koja je kraće, a da ima veću ponudu prostora za putnike i prtljag (što sve zajedno smatram dobrom osobinom). Ono što je za mene čisti apsurd VW-a kod Karoq-a (jer škodu smatram samo VW-om sa znakom Škode), je to da Karoq ima manje medjusovinsko rastojanje od Kamiq-a, a koji je klasa vozila ispod Karoq-a. A ne kaže se bez razloga da je medjusovinsko rastojanje osnovna mera svakog vozila.
No, ako to zanemarim, Karoq može biti dobra kupovina - ako se dobro napakuje opremom. Jer, u standardnoj opremi, čak i da se uzme Style (koji je realno iznad Sportline) njemu ipak nedostaju neke stvari.
Što se tiče Karoq-a, sigurno u toj klasi nema vozila koja je kraće, a da ima veću ponudu prostora za putnike i prtljag (što sve zajedno smatram dobrom osobinom). Ono što je za mene čisti apsurd VW-a kod Karoq-a (jer škodu smatram samo VW-om sa znakom Škode), je to da Karoq ima manje medjusovinsko rastojanje od Kamiq-a, a koji je klasa vozila ispod Karoq-a. A ne kaže se bez razloga da je medjusovinsko rastojanje osnovna mera svakog vozila.
No, ako to zanemarim, Karoq može biti dobra kupovina - ako se dobro napakuje opremom. Jer, u standardnoj opremi, čak i da se uzme Style (koji je realno iznad Sportline) njemu ipak nedostaju neke stvari.