SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
mironiko
Postovi: 591
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko » 30 Jan 2023, 14:21

Unapred se izvinjavam na malo duzem uvodu, posebno jer je ovo "dugorocna" tema, tj. kupovina nije u planu bas u narednim nedeljama, nego polako krecemo sa razmatranjem opcija, a nema neke idealne, pa pokoji savet ne bi lose dosao. Zapravo, i prosli put kad smo kupovali (nov) auto, poceli smo da gledamo opcije krajem 2017e, pa od leta 2018e isli po salonima, tokom zime probali (test-voznje), i u februaru uplatili. Tako i sad polako razmatramo, suzicemo izbor tokom leta, a verujem da cemo tek proleca/leta 2024e kupiti (eventualno poruciti malo ranije).

Trenutno vozimo Suzuki S-Cross 1.4T, 2019. godiste, kupljen u julu, sa 65k predjenih (za 3.5 godine, ukljucujuci korona-godine, sa manje voznje). Uskoro stize prvo dete, i za jednog klinca auto ce biti sasvim dovoljan, ali posto planiramo i drugo, u nekom momentu ce postati malkice mali, a pritom smo i mislili Suzukija da menjamo na oko 100ak hiljada. Dakle, meta je za nijansu veci SUV (zbog cega recimo Kodiaka ne razmatramo), sa mozda truncicu vecim prostorom unutra, i gepekom od pozeljno jedno 500 litara.

Na sve to, postoji jos mala dodatna dilema: da li ici na AWD/4WD, ili ostati na prednjem pogonu? Ne idemo na skijanja, i retko zavrsimo u blatu, ali postoji mogucnost kupovine vikendice za koju godinu, a i cesto idemo u Hercegovinu, pa nas jednom-dvaput godisnje uhvati neki sneg na Romaniji/Tjentistu, te 4x4 ne bi bio besmislen (pritom, neretko i sidjemo sa asfalta, na neki laksi off-road, tipa obilazeci Taru/Zlatar ili tako nesto).

Ukratko cu opisati kandidate koje smo razmatrali - i 4x4 i FWD. Primeticete odmah da se vrtimo oko 30ak hiljada: u sustini ne bismo da dajemo vise od toga, ali smo svesni da ako odlucimo da bude 4x4 nema sanse da ne predjemo tu brojku. Slobodno dodajte ono sto mislite da je bolje/optimalno, ili da vidimo gde gresim, sta propustam... Takodje, ako za navedene modele neko zna za neku akciju/caku - pisite. I najvaznije, ako je neko vozio neki od ovih modela (posto su uglavnom retki haos), sva iskustva sa njima su ekstremno pozeljna. Unapred hvala!

1. Forester e-Boxer
Moj auto iz snova (mislim, Forester inace, od ranije). Ova generacija mi je dizajnom maleni korak unazad u odnosu na proslu, ali nije strasno, medjutim - motor je vidim bas kritikovan na sve strane. Malo snage za toliki auto, neelastican je, trosi bas ozbiljno mnogo (hibridna asistencija mu je tu slabo pomogla). Pritom, nemoguce ga je probati jer nemaju nikad registrovan primerak na lageru, ocekivano... Dobrih strana svakako ima: jako prostran, poslednja generacija navodno stabilnija nego ikad, odlicna oprema vec u osnovnom paketu (37k), ima dobar servis u NS, verovatno najbolji 4x4 od svih modela koje razmatramo... Da je recimo 32k (znam, nerealno, ali eto, samo primecujem) verovatno ne bismo ni gledali dalje, cisto eto jer ga sanjam od mladosti, ali ovako sam svestan da verovatno nije najracionalniji izbor...

2. Toyota RAV4 2.0 benzin (AWD)
Jasno mi je da testovi verovatno ne prikazuju potrosnju verodostojno, ali mislim da bih je svakako preziveo, medjutim nejasno mi je (kad ukrstim informacije iz testova i cenovnika) da li AWD mora sa CVT-om ili moze i manuelac. Cena za AWD je 37k sto je opet podosta, a ako je FWD (taman bismo isti taj paket gledali, koji je minimalan za AWD), i manuelni, cena je 34k. Bukvalno, ako na ovo ne bi mogao neki popust, Toyota se samoeliminisala, ukoliko mi ovde neko ne kaze nesto ekstra-pohvalno za ovaj model (sto drugi nemaju).

3. Tucson ??
Ovde je situacija prilicno nejasna... 4WD ide samo sa 1.6 benzincem od 180ks ili sa jacim dizelom (136ks), mada bismo mi radije benzinca generalno. Medjutim, nemam predstavu kakav je Hyundai-ev 4x4, i samim tim da li vredi uzimati 4WD u razmatranje uopste (takodje, ide samo sa automatikom). Ako ne bismo njega ni gledali, 2WD u nekoj srednjoj opremi nam je najpovoljniji od svih varijanti (oko 27k) i ima sve sto nam treba; pritom, dobar drug ga ima (1.6 GDTi, 150ks) i mogu da probam njegov, ali tvrdi da ima dovoljno snage (verovatno slicno kao Suzuki).

4. Sportage ??
Ako je situacija kod Hyundai-a nejasna, ovde je potpuno ludilo. Cene benzinaca 4WD ne bih ni komentarisao (iako mogu i sa motorom od 150 ks?!), dok je dizel dosta povoljniji - cak povoljniji (za par stotina EUR) i od Hyundaievih uporedivih modela, tj. izadje na neke 32.5 hiljade. Medjutim, to je model sa LX opremom, i izmedju njih i prvog modela sa EX opremom je razlika skoro 5k u ceni, posto se tu dobija onaj monolitni ekran (i instrument table i infotainment-a na jednom). Pritom, na sajtu Kie nisam ni video kako izgleda model sa "jeftinijom" opremom unutra, u smislu kakvi su ti razdvojeni ekrani. S druge strane, sa tim jacim paketom opreme, bojim se da (u svim varijantama motorizacije i pogona) izlazimo van granice razuma, posebno ako se uradi i poredjenje sa Hyundai-em.

5. Ateca 2.0 TSI 190KS DSG 4WD
Menjac je 7-stepeni DSG, i cena je (svega) 32.5k, sa Reference opremom (najvisi paket, uz FR). Imajuci u vidu da je 2WD verzija sa nizim paketom opreme (i manuelnim menjacem) cak 29k, ovde ne bismo ni razmatrali samo prednji pogon. Ne znam zasto je razlika u ceni tako mala (recimo, 2.0 TDI sa 150ks i 4WD-om je dosta skuplji). Mislim, verujem da 2.0 TSI dosta trosi, ali postoji li neki problem sa tim motorom inace? Ako bi definitivno isli na 4x4, verovatno najrazumnija opcija.

6. Karoq ??
Slicna situacija kao sa Ateca-om, s tim da ovde samo dizel ide sa 4x4 varijantom (37k), dok je u Style opremi cak i 1.5 TSI skoro 32 hiljade... Nekako mi je to previse, a jos me brine i sto sam cuo da su rokovi cekanja za Skode uzasno dugacki... Takodje me malko brine i sto nisam siguran koliki je upgrade Karoq u odnosu na Suzukija (po pitanju velicine), sto je onda takodje briga i za Seat. No, svakako bismo ih osmotrili u salonu i/ili probali pre nego odlucimo da li otpadaju ili ostaju u igri.

Honda CR-V izlazi novi model (i ako je suditi po kretanju cene na zapadu, bice papren), pa trenutni nema mnogo smisla ni razmatrati, Corolla Cross je kriticno skupa (razumem, hibrid je, ali unutrasnji prostor je isti kao u S-Crossu), C5 aircross mi je bio zanimljiv za 2WD varijantu dok nisam video cenovnik, Austral isto jos nije stigao, Qashqai je na ivici po velicini, morao bih prvo da se uverim kakav je u odnosu na Suzukija - prethodna generacija je imala manje prostora u kabini, provereno. Jesam li nesto propustio?
Astra >> Lambo

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23288
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Day Walker » 30 Jan 2023, 15:04

Što se tiče Karoqa, mesta ima sasvim dovoljno, no to morate sami videti i proceniti.

Style paket opreme 2.0 TDI 150ks 4x4 DSG je trenutno s metalik bojom - 36.000€.
Vozila ima poručenih, ne znam za kad vam treba, ima nešto u dolasku.
Ima i 1.5 TSI DSG, u Style paketu sa metalikom je 31.700€.

Ako budete hteli da probate, imamo Karoq 4x4 za test.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od dzonic87 » 30 Jan 2023, 15:27

Što se tiče Australa, valjda će uskoro cenovnik.
Vidim da su pozitivne rekacije na cene na zapadu (ako može biti pozitive u ovo ludo vreme)

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9712
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Markoni » 30 Jan 2023, 15:28

Samo da ispravim, Reference je najniži nivo opreme kod SEAT-a. Verovatno je u pitanju XPerience.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
mironiko
Postovi: 591
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko » 30 Jan 2023, 15:33

@Day Walker
Imacemo to u vidu. Karoq cemo minimum pogledati, a vrlo verovatno i probati, tako da je dobro znati da postoji opcija da se proba 4x4.

@Markoni
Da da, u pravu si. XPerience i FR su iste cene, razlike su valjda samo u nekim estetskim detaljima. Reference je ulazni paket.
Astra >> Lambo

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9712
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Markoni » 30 Jan 2023, 15:43

Da ja kupujem takav auto, i da je 4X4 must have sigurno bih pazario tu Atecu. Odlična je to cena.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od jaksa » 30 Jan 2023, 16:10

I ja.

Evo vam sa index.hr:

Ponuda za Austral starta od 29.990 eura, koliko stoji inačica sa slabijim benzincem i Equilibre razinom opreme, u koju ulaze automatska klima, 9" zaslon, sustavi asistencije i 17-inčni naplatci. Snažniji benzinac s bogatijim paketom opreme Tecno i X-Tronic mjenjačem kreće od 35.190 eura, dok je za hibrid potrebno izdvojiti 40.490 eura.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12276
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od shandu90 » 30 Jan 2023, 16:32

Tiguan allspace, mislim da se tako zove produzena varijanta gde se dobija veci gepek. Ne znam kakve su im cene sad ali motori su poznati.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3101
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Dare4x4 » 30 Jan 2023, 17:19

mironiko je napisao:
30 Jan 2023, 14:21

3. Tucson ??
Ovde je situacija prilicno nejasna... 4WD ide samo sa 1.6 benzincem od 180ks ili sa jacim dizelom (136ks), mada bismo mi radije benzinca generalno. Medjutim, nemam predstavu kakav je Hyundai-ev 4x4, i samim tim da li vredi uzimati 4WD u razmatranje uopste (takodje, ide samo sa automatikom). Ako ne bismo njega ni gledali, 2WD u nekoj srednjoj opremi nam je najpovoljniji od svih varijanti (oko 27k) i ima sve sto nam treba; pritom, dobar drug ga ima (1.6 GDTi, 150ks) i mogu da probam njegov, ali tvrdi da ima dovoljno snage (verovatno slicno kao Suzuki).
Kao što si rekao, 4wd ( u oznaci HTRAC) ide samo na automatika i jači motor uz 2000e doplate. Ja mogu da ti prenesem iskustva sa 4wd pogonom iz prethodne generacije pre fejslifta. Ne znam da li je isti jer od fejslifta se zove HTRAC, a moj je 4wd. Meni lično se ne sviđa kako taj 4wd radi. Lepo on vuče dok su sva 4 točka sa istim prijanjanjem. Međutim, to na terenu skoro nikada nije slučaj zbog veoma krutog ogibljenja, pa auto lako ostane na 3 točka ili sa jednim koji znatno manje naleže na podlogu. Tu se softver loše snalazi! Ne ume da savlada "dijagonalu". On ne ume da postepeno koči taj točak koji proklizava, već ga koči suviše jako i istovremeno oduzima gas čak do te mere da ugasi motor. Ako isključim kontrolu proklizavanja, onda imam problem jer taj točak koji ne prijanja lepo samo šlajfuje u prazno tj sistem ga ne koči ni malo. Dalje, kontrola proklizavanja i esp su suviše agresivni i ne dopuštaju hvatanje zaleta na klizavoj uzbrdici. Čim osete i najmanje proklizavanje (što je sasvim normalno i neizbežno), auto kreće da koči i oduzima gas, čuje se ABS i tu od izlaska uz uspon nema ništa. Uguši ga načisto. Ako pogasim te kontrole, onda je mnogo bolje za penjanje uz brdo ali, kao što rekoh, ako put nije baš ravan onda imam problem sa "dijagonalom". Tako da za vožnju van puta ovaj auto nije dobar izbor. Inače pre neki dan sam izvukao prikolicu mase oko 300kg uz jaku uzbrdicu po snegu od oko 20cm ali sam (poučen ranijim iskustvom) još u podnožju isključio TCS i ESP jer mi ne bi dozvolio "ples" kroz krivinu i ne bih izašao. Dalje, moj auto ima dugme "4wd lock" ali ja ne primećujem nikakvu razliku. Isto se ponaša, na klizavom sva 4 točka istovremeno šlajfuju bez obzira da li je funkcija aktivna ili nije. Nije npr kao kod Dustera gde zadnja vuča kada se isključi, ona je zaista isključena.
Još jednom, ograđujem se od toga da je HTRAC možda bolji jer nisam imao prilike da ga probam.
Moj zet dobija početkom marta 2wd 150ks pa ću tada izneti neke utiske iz vožnje.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Ji 4Tze » 30 Jan 2023, 17:27

Ne znam koliko ti baš treba 4x4 ali i 2WD se vozi baš lepo, pretpostavljam da je Karoq sličan sa T-Roc modelom od VWa i vozio sam ga na zimovanje i nazad i moram da priznam da je bila baš fina vožnja, zimske gume malo bučnije (Tigar 2-3 godine star) ali ništa nam nije falilo ni sa 2WD - jeste par puta proklizalo pri kretanju ali to je zbog snage 1.5 TSI naspram male kilaže...

Ateca ima dobru cenu ali to je stariji model od Karoq-a?

A kad već gledaš CR-V, pogledaj i HR-V koji je moderniji od **većine u izboru.

https://www.honda-srbija.rs/upload/docu ... novnik.pdf
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedja » 30 Jan 2023, 18:19


jaksa je napisao: Ponuda za Austral starta od 29.990 eura...
Dakle, tipujem da će kod nas startovati od 28.490,00 (ili 28.990,00)



TapaT


Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9712
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Markoni » 30 Jan 2023, 19:01

Ji 4Tze je napisao:pretpostavljam da je Karoq sličan sa T-Roc modelom od VWa
.
.
Ateca ima dobru cenu ali to je stariji model od Karoq-a?
Kamiq je osnova kao T-Roc. Ateca i Karoq u biti isti automobili iako se Ateca ranije pojavila. Prave se u istoj fabrici.



Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
mironiko
Postovi: 591
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko » 10 Apr 2023, 19:47

Ji 4Tze je napisao:Ne znam koliko ti baš treba 4x4 ali i 2WD se vozi baš lepo, pretpostavljam da je Karoq sličan sa T-Roc modelom od VWa i vozio sam ga na zimovanje i nazad i moram da priznam da je bila baš fina vožnja, zimske gume malo bučnije (Tigar 2-3 godine star) ali ništa nam nije falilo ni sa 2WD - jeste par puta proklizalo pri kretanju ali to je zbog snage 1.5 TSI naspram male kilaže...

Ateca ima dobru cenu ali to je stariji model od Karoq-a?

A kad već gledaš CR-V, pogledaj i HR-V koji je moderniji od **većine u izboru.

https://www.honda-srbija.rs/upload/docu ... novnik.pdf
Bio sam ubeđen da sam odavno odgovorio na ovu poruku... Uglavnom, HRV nam je premali, posebno gepek je minijaturan. No, Honda tokom godine izbacuje i ZRV - model između HRV-a i CRV-a (koji se u Americi već prodaje kao HRV) i on bi mogao biti taman, a biće i 4x4 model. S druge strane, ako je suditi po cenama HRV-a - bojim se da će biti van dometa.

Mali update posle sajma:
- Toyota više ne nudi ne-hibridni RAV4 sa AWD pogonom, a cene generalno ne bih komentarisao
- ni Seat Ateca AWD sa TSI motorom se više ne nudi :'( (i generalno su modeli poskupeli, je l' te)
- Forester izlazi kao novi model naredne godine, verovatno sa Toyota hibridnim pogonom, što verujem da će ga učiniti još skupljim, no videćemo
- Hyundai i Kia su samo blago korigovali cene
- pojavili su se pojedini interesantni kineski modeli (MG HS, Chery Tiggo 7), kao i Ssangyong Torres koji nije prikazan na sajmu, ali se navodno planira kod nas; pitanje je da li bih se, pak, odlučio za tako neki neproveren brend, sa slabom podrškom kod nas...

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Astra >> Lambo

Korisnikov avatar
manitash
Postovi: 2
Pridružio se: 24 Mar 2020, 21:27

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od manitash » 28 Jul 2023, 10:35

U vrlo slicnoj sam dilemi sto se tice kupovine automobila kao i @mironiko pa se nadam da nije problem da malo "konfiskujem" temu (da ne otvaram novu sa skoro identicnim pitanjima). Razlika je sto sam ja otvoren i za opciju polovnog automobila za te novce. Npr. Volvo V60/V90 2.0 benzin, 4x4 mi je jako privalacan ali do iskustva iz prve ruke je jako tesko doci. Komentari po netu o Volvu generalno su jako sareni i moze svasta da se procita od super je do tuga.

Toyota je opet ubacila benzinsku varijantu RAVa 2.0 benzin (ja gledam sa CVT) u prodaju (navodno do nove godine primaju narudzbe, a i imaju par komada u dolasku) i on mi je mozda i najveci favorit od navedenih. Rado bih ga probao ali ga nema niko na stanju. Bojim se da je mnogo kilav. Nisam neko ko jurca ali volim da mogu normalno da obidjem po potrebi.
Ako je neko vozio ili ga ima puno bi mi pomogao sa nekim utiskom iz prve ruke prvenstveno sto se tice snage, a i generalno.

Korisnikov avatar
mironiko
Postovi: 591
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko » 06 Okt 2023, 00:03

Jesi uspeo nešto da saznaš o Toyoti, možda dobiješ neki utisak iz prve ruke?

Ili možda imaš neki drugi model koji je izbio u prvi plan? :)

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Astra >> Lambo

Odgovori