Kupovina polovnog automobila do 5000e
Kupovina polovnog automobila do 5000e
Zdravo svima,
u potrazi sam za polovnim automobilom do 5000e.
Imam par opcija pa me zanima Vase misljenje o sledecim modelima:
1. Citroen C4 - 3900e - 2009g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
2. Citroen C4 1.6 eHDI REG DUGO - 4999e - 2012g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 1_pl1_plv0
3. Ford Focus 1.6 - 4600e - 2010g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
4. Renault Megane 1.5 - 4850e - 2009g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
Kao sto vidite, auti su svi sa domacim tablicama i vode se na prodavca.
Izbegavam auto placeve zbog raznoraznih prevara.
Ako imate neki bolji predlog, pisite ili postavite mi link.
Iduce nedelje idem da gledam par auta sa ovog spiska, pa javljam utiske.
Hvala unpared.
u potrazi sam za polovnim automobilom do 5000e.
Imam par opcija pa me zanima Vase misljenje o sledecim modelima:
1. Citroen C4 - 3900e - 2009g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
2. Citroen C4 1.6 eHDI REG DUGO - 4999e - 2012g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 1_pl1_plv0
3. Ford Focus 1.6 - 4600e - 2010g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
4. Renault Megane 1.5 - 4850e - 2009g - https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
Kao sto vidite, auti su svi sa domacim tablicama i vode se na prodavca.
Izbegavam auto placeve zbog raznoraznih prevara.
Ako imate neki bolji predlog, pisite ili postavite mi link.
Iduce nedelje idem da gledam par auta sa ovog spiska, pa javljam utiske.
Hvala unpared.
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
1.6hdi ako ima istoriju odrzavanja i ako je ulje menjano na max 15k km onda moze biti ok kupovina u suprotnom moze biti problema
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Spoljka gledanjem ništa a (delimičnim) otvaranje motora može svašta da se sazna o tome kako je i da li je redovno održavano- menjano ulje.
A to može nakon kupovine jer ne znam da će iko dati da se radi takav obimni pregled onako iz znatiželje pre kupovine.
omp je naveo šta je osnovno neophodno za taj motor sa sigurnođću proveriti (dokumentovano).
Motor se može ubosti i da je ok.
2 poslednja slučaja u mojoj okolini sa 1,6HDI su jedan 307 /2005/i jedan 308 /2007/, trenutno su oba u potrazi za turbinama, tj. treba da se radi remont motora (toga i pratećeg) i sredjivanjem glave/ podloške/.
A to može nakon kupovine jer ne znam da će iko dati da se radi takav obimni pregled onako iz znatiželje pre kupovine.
omp je naveo šta je osnovno neophodno za taj motor sa sigurnođću proveriti (dokumentovano).
Motor se može ubosti i da je ok.
2 poslednja slučaja u mojoj okolini sa 1,6HDI su jedan 307 /2005/i jedan 308 /2007/, trenutno su oba u potrazi za turbinama, tj. treba da se radi remont motora (toga i pratećeg) i sredjivanjem glave/ podloške/.
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
To su verovatno zapusteni motori duze vreme.
1.6 HDI ako su na vreme radjen servisi po novom intervalu (20.000 km na 12 meseci), bez problema gura velike kilometraze ako se nastavi sa redovnim odrzavanjem.
Kod kupovine 1.6 HDI ili e-HDI se obraca paznja na sledece:
1. na leru u kabini ne sme da se cuje, odosno mora da radi skoro kao benzinac. Naravno nije da nema zvuka, kad kazem necujan, nema karakteristican dizelski zvuk, vise je sum uz jedva primetnu dizelsku notu.
2. Spolja u radu ne sme da trese nikako (ako ima neku veoma blagu vibraciju koju osetis pod rukom - nosac motora je u pitanju i to je nikakav problem).
3. Oko dizni mora biti APSOLUTNO sve suvo. Ako ima ulja i nafte - dihtung dekle, podloske, semerinzi i CAURE dizni (caure niko ne menja pa propisa opet).
4. Oko turbine SVUDA (gore-dole-levo-desno) ne sme biti trunke cadji, trunke masnoce ili ulja. Isto vazi i za recirkulaciju uljnih para (crevo iznad turbine). Sve mora biti cisto, suvo i netaknuto. Skoro sam gledao jedan e-HDI, motor kao nov spolja (opran naravno), dimi na spoju turbine i DPF-a, smrdi goretina, trese ko trocilindras iz 90te. U kabini se cuo kao traktor u C4 koji je solidno izolovan auto. To ti navodim kao primer kako radi los motor koji ce da ispusti dusu brzo.
5. Ne sme biti nigde mastan, pusti price "taj motor uvek masti"
6. Spoljni zvuk mora biti mekan i ujednacen, ne sme imati nigde trunke dima niti bilo kakvog mirisa iz motora a pogotovo NIKAKO iz auspuha cak i kad radi regeneraciju FAPa.
U voznji mora aposlutno ravnomerno da vuce (napomena: taj motor NE LEPI za sediste, vuce linearno i glatko). Bez ikakvih cimanja, zadrske, gusenja, promene zvuka, dimova. Mora da pali mekano APSOLUTNO kao benzinac. Ako iole teze pali - cao zdravo. U kabini je necujan na konstantnim brzinama - tipa u trecoj na 50 nema zvuka motora uopste, na 90 takodje, tek na 150 i vise mozes cuti motor (naravno ne odnosi se ovo na ubrzanje, tad se cuje svakako, nego na konstantnu voznju tom brzinom).
1.6 HDI ako su na vreme radjen servisi po novom intervalu (20.000 km na 12 meseci), bez problema gura velike kilometraze ako se nastavi sa redovnim odrzavanjem.
Kod kupovine 1.6 HDI ili e-HDI se obraca paznja na sledece:
1. na leru u kabini ne sme da se cuje, odosno mora da radi skoro kao benzinac. Naravno nije da nema zvuka, kad kazem necujan, nema karakteristican dizelski zvuk, vise je sum uz jedva primetnu dizelsku notu.
2. Spolja u radu ne sme da trese nikako (ako ima neku veoma blagu vibraciju koju osetis pod rukom - nosac motora je u pitanju i to je nikakav problem).
3. Oko dizni mora biti APSOLUTNO sve suvo. Ako ima ulja i nafte - dihtung dekle, podloske, semerinzi i CAURE dizni (caure niko ne menja pa propisa opet).
4. Oko turbine SVUDA (gore-dole-levo-desno) ne sme biti trunke cadji, trunke masnoce ili ulja. Isto vazi i za recirkulaciju uljnih para (crevo iznad turbine). Sve mora biti cisto, suvo i netaknuto. Skoro sam gledao jedan e-HDI, motor kao nov spolja (opran naravno), dimi na spoju turbine i DPF-a, smrdi goretina, trese ko trocilindras iz 90te. U kabini se cuo kao traktor u C4 koji je solidno izolovan auto. To ti navodim kao primer kako radi los motor koji ce da ispusti dusu brzo.
5. Ne sme biti nigde mastan, pusti price "taj motor uvek masti"
6. Spoljni zvuk mora biti mekan i ujednacen, ne sme imati nigde trunke dima niti bilo kakvog mirisa iz motora a pogotovo NIKAKO iz auspuha cak i kad radi regeneraciju FAPa.
U voznji mora aposlutno ravnomerno da vuce (napomena: taj motor NE LEPI za sediste, vuce linearno i glatko). Bez ikakvih cimanja, zadrske, gusenja, promene zvuka, dimova. Mora da pali mekano APSOLUTNO kao benzinac. Ako iole teze pali - cao zdravo. U kabini je necujan na konstantnim brzinama - tipa u trecoj na 50 nema zvuka motora uopste, na 90 takodje, tek na 150 i vise mozes cuti motor (naravno ne odnosi se ovo na ubrzanje, tad se cuje svakako, nego na konstantnu voznju tom brzinom).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
U principu, zaobici doticni motor.
Sent from my M2103K19G using Tapatalk
Sent from my M2103K19G using Tapatalk
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Teska predrasuda
Odlican, pouzdan motor. Veoma mali potrosac i veoma, veoma zahvalan kad se servisi rade na vreme.
Odlican, pouzdan motor. Veoma mali potrosac i veoma, veoma zahvalan kad se servisi rade na vreme.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Hvala mnogo na iscrpnim savetima.cozmo je napisao: ↑23 Apr 2023, 13:18To su verovatno zapusteni motori duze vreme.
1.6 HDI ako su na vreme radjen servisi po novom intervalu (20.000 km na 12 meseci), bez problema gura velike kilometraze ako se nastavi sa redovnim odrzavanjem.
Kod kupovine 1.6 HDI ili e-HDI se obraca paznja na sledece:
1. na leru u kabini ne sme da se cuje, odosno mora da radi skoro kao benzinac. Naravno nije da nema zvuka, kad kazem necujan, nema karakteristican dizelski zvuk, vise je sum uz jedva primetnu dizelsku notu.
2. Spolja u radu ne sme da trese nikako (ako ima neku veoma blagu vibraciju koju osetis pod rukom - nosac motora je u pitanju i to je nikakav problem).
3. Oko dizni mora biti APSOLUTNO sve suvo. Ako ima ulja i nafte - dihtung dekle, podloske, semerinzi i CAURE dizni (caure niko ne menja pa propisa opet).
4. Oko turbine SVUDA (gore-dole-levo-desno) ne sme biti trunke cadji, trunke masnoce ili ulja. Isto vazi i za recirkulaciju uljnih para (crevo iznad turbine). Sve mora biti cisto, suvo i netaknuto. Skoro sam gledao jedan e-HDI, motor kao nov spolja (opran naravno), dimi na spoju turbine i DPF-a, smrdi goretina, trese ko trocilindras iz 90te. U kabini se cuo kao traktor u C4 koji je solidno izolovan auto. To ti navodim kao primer kako radi los motor koji ce da ispusti dusu brzo.
5. Ne sme biti nigde mastan, pusti price "taj motor uvek masti"
6. Spoljni zvuk mora biti mekan i ujednacen, ne sme imati nigde trunke dima niti bilo kakvog mirisa iz motora a pogotovo NIKAKO iz auspuha cak i kad radi regeneraciju FAPa.
U voznji mora aposlutno ravnomerno da vuce (napomena: taj motor NE LEPI za sediste, vuce linearno i glatko). Bez ikakvih cimanja, zadrske, gusenja, promene zvuka, dimova. Mora da pali mekano APSOLUTNO kao benzinac. Ako iole teze pali - cao zdravo. U kabini je necujan na konstantnim brzinama - tipa u trecoj na 50 nema zvuka motora uopste, na 90 takodje, tek na 150 i vise mozes cuti motor (naravno ne odnosi se ovo na ubrzanje, tad se cuje svakako, nego na konstantnu voznju tom brzinom).
U utorak idem da gledam ovaj citroen 1.6 hdi, verovatno sa bratom i majstorom, pa cemo obratiti paznju na sve ovo.
Inace, sutra idem u Pancevo, da pogledam i ovaj fokus, isto sa majstorom, kaze vlasnik kod njega je tri godine, sve ok, svaka provera je moguca.
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Kod c4 prve generacije dobro pogledaj stanje boje i laka na karoseriji, mana im je spadanje laka pa cak i ljuskanje kompletne boje do metala na gepeku pre svega kao i na krovu iznad soferke nekad i po celom krovu, a moze se javiti i na C stubovima, u rdjim slucajevima i hauba koje posto je aluminijumska hoce da uhvati oksidaciju oko prednje maske i znaka, vidi se nabubrela boja kao korizija kad pocne da izbijato su im fabricke mane pogotovo kod silver i svetlo plave boje. Mnogo sam ih video a i sam posedovao jedan takav ali i kod drugih boja se isto to javlja, drugar imao crnog i bordog isto ti problemi. Znaci dobro zagledati boju svuda da li je krenu lak na pomenutim mestima, neki su vrv vec i uradjeni do sada pa se mozda moze primetiti na osnovu gresaka u farbanju ali sve to pod udlovom da je auto opran pa da sve moze da se zagleda lepo.
Sto se tice samog motora sa jednim sam se lepo vozio god ipo dana i nekig 15ak k km, drugog kad sam kupio, mladjeg, cim sam ga registrovao imao sam standardni problem "low oil pressure" ceh je bio nekih 450e i to sa drugarskim cenama i dosta mog rada kao rada drugara mehanicara koji su nesto drugarski radili a nesto malo naplacivali inace bi kostalo znatno vise da je sve placano. A npr. na jednom pezou 307 isto ta greka se upalila ali je problem resen veoma lako i jeftino, senzor pritiska ulja.
Sto se tice samog motora sa jednim sam se lepo vozio god ipo dana i nekig 15ak k km, drugog kad sam kupio, mladjeg, cim sam ga registrovao imao sam standardni problem "low oil pressure" ceh je bio nekih 450e i to sa drugarskim cenama i dosta mog rada kao rada drugara mehanicara koji su nesto drugarski radili a nesto malo naplacivali inace bi kostalo znatno vise da je sve placano. A npr. na jednom pezou 307 isto ta greka se upalila ali je problem resen veoma lako i jeftino, senzor pritiska ulja.
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Cosmo, iz uvoza. Prosečni, kakvi i inače dolaze kod nas.
Nepoznata varijabla u jednačini procene stanja gledanjem spolja na oko.
A ako nisu na vreme?1.6 HDI ako su na vreme radjen servisi po novom intervalu
Nepoznata varijabla u jednačini procene stanja gledanjem spolja na oko.
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Pa ne znam bas je li samo predrasuda. Previse stvari mora da bude "idealno" da bi se pogodio dobar primerak. Prilicno nezan motor, rekao bih.cozmo je napisao:Teska predrasuda
Odlican, pouzdan motor. Veoma mali potrosac i veoma, veoma zahvalan kad se servisi rade na vreme.
Sent from my M2103K19G using Tapatalk
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Motor nije nežan, ali su degeni konstruisali tako karter/uljanu pumpu da se sito ulja zapuši zbog long life intervala od 30k km. To je ispravljeno sa eHdi verzijom valjda..
A motor kao motor je odličan - ko je kupio sa pravih do 150k km - problema nije imao (jer se posle kod nas niko nije držao tih 30k servisa)
A motor kao motor je odličan - ko je kupio sa pravih do 150k km - problema nije imao (jer se posle kod nas niko nije držao tih 30k servisa)
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Taj isti motor je isao i u mazdu 3 ali su japnaci mnogo toga promenili kako bi ga ucinili pouzdanijim pa recimo mazda nema tih problema koji se javljaju kod PSA.
Od eHDI su resene te mane, oko kartera, dovoda ulja do turbine i ne znam cega jos.
Mene recimo zeznula vrlo glupa stvar zacepio hladnjak ulja i sjebao i kuciste bregastih, koje je doduse mozda vec bilo naceto ne znam ali bez veze stvar moze mnogo toga da zezne.
Zato sad kad neko kupi taj motor savetujem da prvo kod majstora pretrese i predupredi sve te moguce probleme da ga ne bi tako neka glupost zeznula samo ako majstor hoce da se zeza sa svim tim, tj da skine karter pogleda jel ima talog, pogleda sito pumpe, pogleda hladfnjak ulja, siti na dovodu ulje do turbine, ima i ono sitance na kucistu bregastih koje hoce da zacepi isto, naravno nove ulje i tek onda mozes biti opusteniji sto se tog motora tice, bar bih ja tako sad uradio a sto nisam prethodni put.
Od eHDI su resene te mane, oko kartera, dovoda ulja do turbine i ne znam cega jos.
Mene recimo zeznula vrlo glupa stvar zacepio hladnjak ulja i sjebao i kuciste bregastih, koje je doduse mozda vec bilo naceto ne znam ali bez veze stvar moze mnogo toga da zezne.
Zato sad kad neko kupi taj motor savetujem da prvo kod majstora pretrese i predupredi sve te moguce probleme da ga ne bi tako neka glupost zeznula samo ako majstor hoce da se zeza sa svim tim, tj da skine karter pogleda jel ima talog, pogleda sito pumpe, pogleda hladfnjak ulja, siti na dovodu ulje do turbine, ima i ono sitance na kucistu bregastih koje hoce da zacepi isto, naravno nove ulje i tek onda mozes biti opusteniji sto se tog motora tice, bar bih ja tako sad uradio a sto nisam prethodni put.
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Dovoljno je samo skinuti filter ulja, ne mora sve to za proveru. Odmah se vidi na njemu. Ulje je svakako crno na njemu, ali ne sme da ima nikakvih naslaga, gromuljica, da je lepljivo, samo bukvalno filter mora biti ofarban bojom ulja i to je to. Ako ima bilo cega na samom filteru, onda se skida karter da se ocisti sito i sve to. A sto se tice samog kartera, sad isisaju ulje sisaljkom pa nema problema da ce ostati starog ulja. Dok nisu utvrdili taj problem, ostajalo je po 150ml starog ulja...
Od kraja 2006. se uglavnom svuda radio servis na max 20.000km. Samo serije 2004-2006 (do sredine 2006) su u problemu zbog toga...
Od kraja 2006. se uglavnom svuda radio servis na max 20.000km. Samo serije 2004-2006 (do sredine 2006) su u problemu zbog toga...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Kupovina polovnog automobila do 5000e
Nisi u pravu jer ja sam to prvo i uradio kod mene, filter kao nov, pa sam isao dalje ali ja sam svakako morao da nadjem problemj jer je motor vec pročukao u bregastim tako da sam morao sve da proverim i ocistim pre pakovanje novog kucista i brega ali samo filter nije pokazatelj stanja tj sranja.
Sto se godista tice ovaj moj koji je bio u problemu je bio 2007. i servisi jesu radjeni na 20k ali eto nije bilo dobro ocigledno tako da nema sigurice kod tih motora.
Sto se godista tice ovaj moj koji je bio u problemu je bio 2007. i servisi jesu radjeni na 20k ali eto nije bilo dobro ocigledno tako da nema sigurice kod tih motora.