2016-te godine sam postavio temi sa pitanjem o kupovini automobile (ovde) i (ovde).
Dobio sam mnogo misljenja i to je dosta pomoglo odabiru, a i bilo je interesantno diskutovati. Mislio sam da ne bi bilo lose da ukratko objasnim kako je sve proslo za ovih 7 godina i 125000km, u slucaju da nekom znaci.
Tehnika:
Koa sto mozete videti iz originalnih tema, automobil je Seat Leon MK3, 110 PS. Pri kupovini sam birao izmedju dosta automobila, sa budzetom od oko 15-16000, a sve je krenulo od moje zelje da kupim Golf 7. Obzirom da sam tada mogao da priustim osnovnu verziju sa 86 konja, u osnovnoj opremi (npr. bez tempomata) resio sam da gledam dalje. Bilo je veliko snizenje za Seat, i nakon probne voznje mi se svideo. Tehnika je ista (sve ispod haube je VW), i obzirom na jaci motor, odlucio sam se za Seat.
Nakon 7 godina, mogu da prijavim da je automobil bez problema, i da su radjeni osnovni servisi, redovno. Od problema mogu da prijavim sledece:
- U toku prve godine sam primetio da kvacilo ima odredjeni "klik" pri otpustanju na leru. Ne svaki put. Nakon testa na 2 nova identicna Seat-a, to je bilo na svakom, i na to vise nisam obracao paznju.
- Takodje u toku prve godine sam primetio neko "klaparanje" u leru. U servisu je zamenjen roler i to je bilo to.
- Javio se od nedavno miris klime (ustajali miris, javlja se prvih par minuta kako klima radi). Kako razumem, to je redovna pojava i za ovaj auto, kao iza Golf 7. Trenutno, dezinfekcija klime pomaze, videcemo kako ce biti dalje. Klimu sam naravno koristio kako treba.
Voznja:
- Automobil sam mahom vozio na autoputu, i 30% u gradu.
- Potrosnja na autoputu se krece izmejdu 5.3 i 6 litara, pri brzinama izmedju 100 i 130. U gradu se potrosnja krece oko 7.5 litara.
- Za moje potrebe, automobil je dovoljno udoban. Do 130 mislim da nije bucno u kabini, obzirom na kategoriju i cenu auta. 6-ta brzina ovde pomaze.
- Auto je nesto "tvrdji" u odnosu na Golfa 7, recimo, sto se oseti u gradu i slicno.
- Enterijer je ok, nista specijalno, ali nije los.
- Za sada nema konstantnog skripanja plastike i slicnih problema, sve je dobro sastavljeno i ok iz te perspektive
- "Koza" na volanu i menjacu nije pocepana, ali je "sjajna" sto je normalno za ovaj tip auta, mozda sam trebao bolje ruke prati Ali to je jedino sto se promenilo u odnosu na period kada je bio nov.
- Pored osnovne opreme (Style paket), koja je ukljucivala tempomat tada (meni bitno) uzeo sam i "paket udobnost" koji ukljucuje automatska svetla i brisace, zatamljivanje centralnog retrovizora i jos par sitnica. Topla preporuka za svakog, sve funkcionise ok.
- Bez vecih promena osim ogrebotina i slicnog sto sam sam izazvao.
- Blago izbledela guma oko prozora, u odnosu kada je bio nov
Seatom sam jako zodovoljan, i redovno vozim, cesto iz zabave i sa uzivanjem. Obzirom na tadasnju situaciju, smatram da sam napravio dobar izbor. Nakon nekog vremena, preselio sam se u inostranstvo, Seat se ovde dosta vise vozi. Kako cujem, nece biti novijih modela, i Seat ce biti Seat Cupra od sada, ali detalje jos uvek ne znam.
Nakon 7 godina, i nedavnog prosirenja porodice, gledamo da kupimo veci auto. Resili smo da ovaj ne prodajemo, jer, osim prostora koji nam sada vise treba, svime ostalo smo zadovoljni. Za nov auto, Seat je takodje opcija, ali gledacu i ostale modele, kao i prvi put.
Na sve ovo, dodacu i dve stvari:
- Kataloska cena je bila blizu 20k za ovaj model tada, to ne bih platio. Sa snizenjem, odnos ulozeno/dobijeno je po mom misljenju odlican i to doprinosi mom generalnom utisku.
- Tada mi je bilo savetovano od clana ovog foruma, da dodam i kupim paket sa vecim felnama i LED svetlima. Nisam to uradio, ali bih savetovao drugima. Kako vreme prolazi, dobio sam zelju za tim, i sada cu probati sam da ih retrofit-ujem. Kako zbog izlgeda, tako i zbog funkcije boljih farova.