Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Bax » 25 Maj 2012, 21:26

Nije da drzim neciju stranu, ali taj Hy 1,4 se sa uzivanjem vozi, jedina bas mana, je sto je bucan na velikim brzinama, jer ide u visoke obrtaje. Mora se naravno osetiti motor, i nema saltanja u visu brzinu kad krenes da ga punis...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30006
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od trojanac » 25 Maj 2012, 23:21

Sažvakana tema milion puta. Različiti automobili, iako po mnogo čemu slični, sa motorima iste snage, različito se voze i ponašaju. Mnogo faktora tu utiče, a nas na kraju samo interesuje utisak iz vožnje.
Čitajući prethodne postove, slažem se u dve stvari.

Svaki automobil koji se ozbiljno uzme u razmatranje treba provozati.
Slabiji motor ima manu da mu nedostaje snage u nekim momentima, ali to su generalno retke situacije, pogotovo jer se čovek navikne pa i ne traži više od onoga što auto može da pruži. U slučaju kad auto ima više nego dovoljno snage, češće nas tera da stisnemo gas, pa time ponekad dođemo i u rizičnu situaciju, a češće i kršimo zakon.

No, daleko smo otišli u off topic. Nema ovo nikakve veze sa ovom Octaviom.
Najviše bi u ovoj temu pomogli konkretni saveti na šta da čovek obrati pažnju kad bude išao da gleda auto.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Day Walker » 26 Maj 2012, 01:36

sebekkg je napisao: mislim da da, jer ovde pre izvlacim snagu, a ne moram da teram auto u obrtaje da bih izvrsio preticanje.

ne znam da li si vozio , a ako se vozi u rasponu od 2200-2800rpm, bude ovo i te kako dobro medju ubrzanje.

a 1.6mpi u octaviji je ok, ali nije mi siguran u preticanju, i to sam ga vozio praznog, ali sa ukljucenom klimom.


Pazi ovako, nemoj da se ljutis ali:

Fabia 1.4tdi vs Octavia 1.6mpi
1240kg vs 1295kg
75ks vs 102ks
0-100km/h
15 sec vs 12,5sec

Dakle Octavia je teza za 50kg, i nikako tvoj automobil ne moze da bude bolji u preticanju...
Tebi samo Nm daju taj osecaj zalepljenosti za sediste..
Vozio sam 1.6 octaviu i znam sta pricam kada kazem da auto sasvim normalno moze da se vozi...
Uostalom vozim i astru sa 1.6 motorom, pa sam uvek lako preticao i vozio sa ukljucenom klimom, punim gepekom i nas 5oro u njemu (put na more)... samo trazi stepen nize i vece obrtaje..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od sebekkg » 26 Maj 2012, 01:43

ma znam , vozio sam je i ja. :-| Ali izgleda da me je malo zaslepio raspored snage kod mog auta,dok kod octavie sam valjda ocekivao vise . bem li ga
Slika

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Day Walker » 26 Maj 2012, 01:48

to ti je atmo, uvek mislis da dizeli idu bolje..
Davao sam primer Clia2 sa 1.5 dci i bio sam u fazonu, u jbte ala picim, ja pogledam, kad ono 80 km/h, a osecaj kao da je 120 :mrgreen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od sebekkg » 26 Maj 2012, 01:53

da, jos je tu osecaj ususkanosti u vecem autu, jer bolje upija brzinu od b segmenta.
Slika

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14188
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od pedja » 26 Maj 2012, 11:15

Day Walker je napisao: Davao sam primer Clia2 sa 1.5 dci i bio sam u fazonu, u jbte ala picim,
Da, tu ljudi cesto grese, posebno pri preticanjima i ako nisu navikli na dizel. Zgaze gas i imaju osecaj da su poleteli, sto i jesu na kratko, ali umesto da na vreme prebace u visu brzinu, ne bi li nastavili sa kakvim takvim ubrzanjem, drze potopljen gas, a dizel svakako nece otici u neke obrtaje, bar ne sa bilo kakvom koristi od toga...

Tako sam i ja sa prelaskom na benzin (samo na kratko :D ) imao malih problema dok sam navikao da moram da spustim brzinu nize, kako bih ga naterao u obrtaje bezbedne za preticanja...

Edit: da ne bude totalni off:
Sluzbena Octavia 1,9TDi je na nekih 60-70k (i 4 god starosti/nije nesto vozena u prve dve godine) i za sada se ne mozemo pozaliti na nesto posebno. Radi svoj posao i ne zali se, a gepek nam je dosta toga olaksao.

bigfish
Postovi: 8
Pridružio se: 21 Maj 2012, 20:26
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od bigfish » 27 Maj 2012, 12:55

Ajde da probam da vas vratim na temu, da li neko može da pomogne sa nekim praktičnim savetima kada budem gledao i probao auto?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30006
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od trojanac » 27 Maj 2012, 13:06

Evo par opštih saveta koji mogu biti od pomoći.
Geza je napisao: Karoserija:
- nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (kao i haube) govore o ozbiljnim deformacijama karoserije usled udara. Dobro obratite pažnju na njih – svi trebaju biti isti.
- često su tragovi velikih oštećanja vidljivi kada se automobil podigne dizalicom u servisu – ukoliko je bilo ispravljanja karoserije ovde je to teže sakriti.
- ako spazite varove na karoseriji ovo je znak da su delovi karoserije naknadno spajani jer se u proizvodnji limovi spajaju tačkastim zavarivanjem, pa se varovi ne vide.
- dobro je potražiti oznake proizvođača na farovima, žmigavcima i staklima – originalno ugrađeni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi.
- otvorite gepek i podignete tapacirung. Pored rezervnog točka, ovde se obično mogu videti i deformiteti nastali usled udarca od nazad, jer je u tom bunkeru teško bilo šta peglati a da ne ostanu vidljivi tragovi.
- nema šanse da auto star 5-6 godina nema ni jednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Ako je takav, znači da je komplet prefarban a to najčešće znači da je bilo većih oštećenja ili je čak sastavljen od 2 automobila.
- nikad ne kupujte prljav auto, niti to radite po mraku. Izgovor da vlasnik nije stigao da ga opere jer nije mislio da ga prodaje kada ste vi slučajno naišli je najčešće varka da se ne primeti loše odrađen limarsko-farbarski posao.

Kabina:
- istrošenost obloga papučica uvek govori o intezivnoj upotrebi. Isto tako i potpuno nove obloge po pravilu ukazuju da je prodavac to hteo da sakrije.
- istrošenost tapacirunga sedišta, a posebo vrata, govore o intezivnoj upotrebi automobila.
- vozila državnih službi često se voze u 2 ili čak 3 smene, pa godište nije najbitniji pokazatelj. Ipak, ukoliko je kilometraža “nabijena” na autoputu, motor je verovatno u mnogo boljem stanju nego ako je vozilo prešlo manje, ali u gradu, na kratkim relacijama.
- povećan zazor na šarkama vozačevih vrata nedvosmisleno govori o intezivnoj upotrebi i nepovoljnim kratkim relacijama. Usled trenja “štift se pojede” i vrata malo “padnu” prema zadnjem delu vozila.
- obloga volana može biti izlizana ili zategnuta na vrhu, pre svega zbog vožnje po gradu.

Motor:
- savremeni dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem (oznaka HDi, TDI, CRDi, CDI, JTD...) troše manje i agilni su poput benzinaca, međutim, zahtevaju gorivo visokog kvaliteta! Ovakvi motori imaju mnogo više problema sa našim gorivom nego motori klasične koncepcije – naš Euro dizel nije ravan evropskom. Dovoljan dokaz takvoj tvrdnji jeste nepriznavanje velikog broja kvarova u garantnom roku od strane proizvođača upravo iz ovog razloga.
- motori sa turbinama po pravilu imaju bolje pogonske karakteristike, ali je turbina deo koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Turboprehranjivani motori su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više delova, pa su generalno zahtevniji za održavanje.

Test stanja turbine: skinite crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja ili čađi (kod motora sa recirkulacijom), remont turbine je blizu.

- boja izduvnih gasova, odnosno, izlazne cevi izduvnog lonca (auspuha), može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi (sličan mehanizam se koristi u tenkovima za pravljenje dimne zavese). Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na izduvu, no pri tom treba isključiti vremenske prilike niskih temperatura kada se vidi vodena para.
- u slučaju da je silikon na spojevima motora (kartera ili glave sa blokom) crvene boje, ili ne daj bože providan, motor je otvaran, a za to je postojao jak razlog – fabrički silikon je bele boje.
- jedan od najskupljih delova koji vam može upropastiti završenu kupovinu je pumpa za gorivo. Da bi ste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, pa ako nema ravnomernog razvoja zvuka, nego motor ubrzava obrtaje u trzajima, pumpa nije ispravna.
- pregled motora treba obavezno da uključi merenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svećica. Čak i relativno nove svećice lako odaju da li se motor pregrevao, da li prekomerno troši ulje i kakvo je sagorevanje. Posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva, odnosno, karburacijom. Potrošen motor zahtijeva skup opravak. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati - od škripavog remena, što je banalno, do potrošene servo pumpe ili poderanog ležaja na kolenastom vratilu što već nisu bezazlene stvari.
- obavezan je i pregled čepa za ulje, beličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hladjenje i tečnost za hladjenje ne smeju imati tragova ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hladjenje.

Transmisija:
- menjač i kvačilo su osjetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test - ubaciti u direktnu brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamenu. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova.

Oslanjanje:
- istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zameniti, a to košta. Stoga, proverite amortizere pre kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi.
- ukoliko je automobil prešao ispod 80.000 km amortizeri bi trebali biti originalni, iz prve ugradnje.
- takodje, ležaje proverite tako što ćete uhvatiti gumu kao volan u položaju "15 do 3" ili "10 do 2" (kako vam više odgovara) i cimajte točak. Ako ima "lufta", otišli su ležajevi točka.

Pneumatici:
- ukoliko su pneumatici istrošeni više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori.
- potrošenost pneumatika je dobar indikator verodostojnosti pokazivanja brojača kilometara. Njihova kupovina je i veliki izdatak, a kupovina dobrih je još veći. Pneumatici su ključni elemenat za sigurnost vožnje i pogrešno mesto za štednju. Proverite DOT broj (trocifreni broj gdje su prve dve cifre sedmica u godini, a zadnja predstavlja godište). Odnos potrošenosti pneumatika i godište vam daje dobru ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje. Pneumatici gube na kvalitetu starenjem, te pneumatik star 7-8 godina nije bezbedan bez obzira na broj predjenih kilometara ili stanje profila - planirajte kupovinu novih.

Ponašanje u vožnji:
- probna vožnja je kod polovnih vozila daleko važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osetiti rad menjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva... Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši.
- evo malog testa za elemente oslanjanja: na ravnom delu dobrog puta ubrzajte vozilo do nekih 50 km/h, pritisnite papučicu kvačila, pustite volan i polako kočite do zaustavljanja. Ukoliko auto ne povuče na stranu, već se zaustavi u pravcu, trap je u dobrom stanju. U suprotnom, postoje zazori ili treba da se uradi optika (centriranje) trapa.
- obratite pažnju i na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi posle nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema.
- ukoliko je vetrobran u lošem stanju vidljivost je smanjena, pogotovo noću. Proverava se tako što se kroz staklo pogleda u neki izvor svetlosti i ako se pojavi venac oko izvora, znači da će vetrobran praviti dosta problema noću kada vam u susret dolaze druga vozila. To je dobar pokazatelj i o kilometraži automobila.

Ostali saveti:
- preporuka je da uvek prvo pustite vlasnika da vas provoza da vidite kako vozi, kako se ponaša, detaljno ga ispitajte o održavanju auta. Obratite pažnju šta je njemu kao vlasniku bilo bitno, a šta nije. Onima kojima je bitnije da imaju 500 W ozvučenja u kabini nego da promene ulje u menjaču posle dve-tri godine svakako nisu za preporuku. Oni koji su loše održavali auto ili se iživljavali na njemu uvek mogu da se "uhvate" u laži.
- sve češće su priče od prodavaca kako je auto prethodno kupljen od "dede koji ga je vozio samo u aprilu kada ne pada kiša", ili "moja tetka mi ga je prodala kada je umro teča, a auto je stajao dve godine". Nemojte nasedati na takve priče.
- oni koji neće da idu kod majstora na proveru su za izbegavanje, ali i oni koji mnogo pričaju i prave se ekstra uslužni takodje mogu biti sumnjivi. Ako postanete previše ljubopitljivi umeju da počnu da vas ismevaju ("Brate, nije ovo nov auto, nemoj to da me pitaš...Šta mi izigravas Stevu Žigona...") ne bi li prestali da ih pitate - oni su takodje za izbegavanje.
- prilikom kupovine automobila koji imaju kodirani ključ i "imobilajser", obavezno tražite od vlasnika i rezervni ključ (obično je crvene boje) koji sadrži kod. To će vam pomoći da kasnije po potrebi izradite rezervni ključ i kodirate ga. Ukoliko se ključ ne kodira, sa njime je moguće otključati vrata ali ne i startovati motor, što baš i nije od velike koristi.
- leti je lako proveriti funksionisanje klimatizacionog sistema, ali kada su temerature niže od 15 C, teško je reći odakle potiče hladan vazduh u kabini. Postoje dva testa za proveru rada klime. Ako je dovoljno vlažan vazduh toga dana, pustite da vam se tokom vožnje zamagle stakla, a zatim uključite klimu na najhladniji stepen. Ako klima pravilno funkcioniše, trebalo bi da odmagli stakla, zato što je vazduh klime suv. Ukoliko vremenski uslovi za ovakav test nisu odgovarajući, uvek ostaje drugi način, kojim doduše ne možete proveriti stanje rashladnog gasa u sistemu (čija dopuna nije toliko skupa), ali možete proveriti funkcionisanje kompresora. Upalite auto, i pustite malo da radi, obratite pažnju na zvuk motora (tj. na ler gas) i na broj obrtaja. Kada uključite klimu, posle nekoliko trenutaka bi trebalo da se promeni broj obrtaja (zbog konzumacije energije od strane pokrenutog kompresora klime). Takođe, ispod otvorene haube trebalo bi da se čuje zvuk "da cakne". Tada ste sigurni da bar kompresor radi, što je i najskuplji deo sistema klimatizacije.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10571
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Sloba » 27 Maj 2012, 13:07

Ovo je ono iz Blica, Moj Auto? :D

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30006
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od trojanac » 27 Maj 2012, 13:08

Pitaj Gezu, njegov je tekst. ;)
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Dusan
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Dusan » 29 Maj 2012, 16:00

bigfish je napisao:Ajde da probam da vas vratim na temu, da li neko može da pomogne sa nekim praktičnim savetima kada budem gledao i probao auto?
Nisam citao celu temu, ali ako su octavie koje se spominju one crne na placu na NBGu odnda stvarno ima par kidalica po meni. Nisam bio duze vreme tamo ali se secam da je bilo par crnih 1.8 TSI sa pegasus 17icama i elegance + paket sa koznim volanom komandama na volanu i ostalo sve sto ide :) Jedina mana sto su drzali nerealne cene, ne znam kako je sad.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Ogi » 29 Maj 2012, 20:23

Kupljena Octavia 1.6 sa jednog od linkova. Cena inicijalno bila 10500e, prodata za 9700 + besplatan servis u auto Cacku.

Rade
Postovi: 325
Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
Lokacija: Sremski Karlovci

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Rade » 29 Maj 2012, 20:54

Nek je sa srećom :presrecan: I da čujemo utiske

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Škoda Octavia - AUTO ČAČAK

Post od Paja » 29 Maj 2012, 21:04

Nek je sa srećom :pivo:

Odgovori