Papirologija pri kupovini polovnjaka

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
sErGiO
Postovi: 278
Pridružio se: 12 Jul 2012, 13:59
Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Lokacija: Beograd

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sErGiO » 03 Avg 2012, 10:27

Jeste da postoji pravilo za tih 15 dana ali se to retko gde poštuje. Ja nijednom nisam platio porez i preneo auto na sebe u tih 15 dana i nikad mi niko nije pravio problem. Poslednji auto sam kupio u SD i odmah smo napravili ovlašćenje i ugovor i dogovorili se da prenesem auto na sebe kad istekne registracija (04.2013.) međutim pošto mi je neki pametnjaković posle mesec ipo dana skinuo prednju tablicu na Avali odlučio sam da odjavim auto u SD i prenesem na sebe što sam i uradio. Nikakav problem nije bio u poreskoj ni u policiji što je ugovor bio stariji od 15 dana.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Slika

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od dunx81 » 19 Okt 2012, 14:41

Uradjen je prevod Logana pa da podnesem mini izvestaj :)
Posto je prodat jos juna meseca,septembra mu je istekla registracija i nedavno se javio novi (inace treci) vlasnik radi prevoda.
Lik je iz Kraljeva i nije hteo da dolazi do ZR pa je poslao tablice,saobracajnu,novac i kupoprodajni ugovor potpisan i overen u sudu s njegove strane. Sa tim je cale (posto se na njega vodio auto) u zr sudu overio svoju stranu ugovora (495 din) i na osnovu toga u PU platio 5125 din na ime proeza. Onda je u Sup-u podneo zahtev za odjavu,pored na salteru AMSS-a platio taksu (250din) i to je to. U supu su zadrzali tablice,a novom vlasniku sam vratio ponistenu saobracajnu i ugovor. Na pitanje da li se dobija neki papir koji dokazuje odjavu,rekose da se to vidi na citacu.
Ugl.sve je zavrseno za par sati bez puno cimanja.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Geza » 02 Feb 2013, 00:32

Formalnosti prilikom kupoprodaje vozila
http://www.polovniautomobili.com/wiki/f ... vozila.php

Jedno od najčešćih pitanja sa kojim se suočavaju kupci ili prodavci (fizička lica) prilikom trgovine automobilima jeste kako sastaviti zakonski validan kupoprodajni ugovor sa adekvatno navedenim podacima o vozilu. Najčešće se traže primeri na internetu ili od nekoga ko je ovaj proces nedavno prošao. Kako bismo vas poštedeli muka oko toga gde da ga pronađete i kako on treba da izgleda, sajt http://www.polovniautomobili.com je, u saradnji sa našim advokatima, napravio za vas šablon ovog ugovora koji možete koristiti u svakoj prilici.

Takođe, naveli smo i koje sve formalnosti morate obaviti prilikom kupoprodaje vozila, od toga koji su prvi koraci nakon zaključivanja ugovora (plaćanje poreza i njihovih rokova), prepisivanju punomoćja, do toga na šta bi kupac, odnosno prodavac, morali da obrate pažnju kada su u pitanju podaci, pravni status vozila, registracija, ispravnost novca i slično.

U dokumentu smo predstavili i koji parametri utiču na visinu carine prilikom uvoza automobila i kako se ona obračunava.

Prilikom kupoprodaje vozila neophodno je obaviti niz pravnih radnji, a poželjno je obratiti pažnju i na dodatne pravne aspekte, sve u cilju zakonski ispravne kupovine, odnosno prodaje vozila.

Preuzmite ugovor

Preuzmite ovlašćenje

Prvi korak nakon zaključenja ugovora:
Porez na prenos apsolutnih prava u iznosu od 2,5% od vrednosti vozila.

Kada kupac i prodavac postignu dogovor o kupovini odnosno prodaji vozila, pristupaju zaključenju ugovora, a nakon toga Kupac plaća porez koji iznosi 2,5% od procenjene vrednosti vozila po zvaničnom AMSS katalogu i vrši preregistraciju vozila na svoje ime. Obveznik poreza na prenos apsolutnih prava prema Zakonu o porezima na imovinu jeste Prodavac, međutim u praksi se to kupoprodajnim ugovorima uvek prebacuje na Kupca. Po potpisivanju kupoprodajnog ugovora, rok za plaćanje poreza na prenos apsolutnih prava je 15 dana u poreskoj upravi u opštini prodavca. Porez na promet apsolutnih prava iznosi 2,5% od vrednosti vozila po zvaničnom katalogu AMSS, a kada je prodavac polovnog vozila Privredni subjekat koji je obveznik PDV, Prodavac obračunava i PDV u iznosu od 20%. Za polovna vozila koja su nabavljena posle 2005 godine prilikom kupoprodaje se ne obračunava PDV shodno članu 6, stav 1, tačka 2 Zakona o porezu na dodatu vrednost (sva novija vozila koja se ne kupuju iz uvoza). Dakle, bez obzira na obavezu obračunavanja PDV ili ne, u svim slučajevima, plaća se i porez na prenos apsolutnih prava u iznosu od 2,5% od vrednosti vozila.

Ugovorne strane se mogu dogovoriti i da će se preregistracija vozila vršiti naknadno, a da će se vozilo određeno vreme voziti po punomoćju. I u ovom slučaju Kupac bi trebalo da zaključi validan kupoprodajni ugovor radi sigurnosti i dokazivanja da je kupoprodaja izvršena u slučaju spora. Punomoćjem se ovlašćuje Kupac da može da raspolaže vozilom po svom nahođenju, da ga koristi i upravlja vozilom u zemlji i inostranstvu, da može da ga dalje proda i obavi sve druge pravne i faktičke radnje u cilju raspolaganja vozilom. Organi unutrašnjih poslova u praksi zahtevaju da ovakvo punomoćje bude overeno u sudu.

Kupac bi trebalo da obrati pažnju na sledeće:
Da uradi proveru i poređenje podataka iz saobraćajne dozvole, lične karte i samog vozila (ime vlasnika, broj motora i šasije i sl.)
Da proveri pravni statusa vozila u Registru založnog prava na internet sajtu Agencije za privredne registre http://www.apr.gov.rs . Ovo je posebno važno ako se vozilo ne kupuje od dilera, već od fizičkog lica. Ako se kupi vozilo koje je opterećeno založnim pravom banka, odnosno drugi poverilac u slučaju neredovnog izmirenja duga, može da vrši prodaju založenog vozila.
Da preuzme vozilo vozilo sa rezervnim ključevima, a ukoliko se preuzimanje vozila odlaže konstatovati u ugovoru da do preuzimanja vozila za eventualnu štetu odgovara prodavac.
Obratiti pažnju da u ugovoru o kupoprodaji vozilo bude precizno opisano, da postoji klauzula u kojoj Prodavac tvrdi da vozilo nije otuđio ili opteretio i da postoji klauzula u kojoj Prodavac izjavljuje da je primio novac.
Ako je vozilo sa drugog registarskog područja od opštine na kojoj je prodavac, moraju se odjaviti tablice u mestu izdavanja registarskih tablica i tu platiti porez

Prodavac bi trebalo da obrati pažnju na sledeće:
Da proveri ispravnosti novca, najbolje posredstvom neke agencije za posredovanje i registraciju vozila
Da obrati pažnju da u ugovoru o kupoprodaji bude navedeno šta je sve predato Kupcu (rezervni ključevi, saobraćajna dozvola, polisa osiguranja i sl.), da stoji klauzula koja je kod nas uobičajena odnosno da sve troškove, takse i poreze snosi kupac, te da stoji klauzula da se vozilo kupuje u viđenom stanju.

Carinska osnovica i visina carine pri uvozu polovnih vozila

U zemljama Evrope, osim Italije, kupac koji želi da izveze kupljeno vozilo (Nemačka, Belgija, Austrija, Švajcarska itd) dužan je da na vozilo stavi COLL tablice (privremena registracija do izlaska iz te zemlje) koje mu daju vremenski period po izboru (15-30 dana) da izađe iz te zemlje.

Postoji naknada koja se plaća u zavisnosti od vremenskog perioda koji se izabere.

Kada se priloži dokumentacija na graničnom prelazu, granična špedicija izdaje graničnu prijavu-propratnicu (vrednost propratnice je od 20€ do 50€) koja se prilaže prilikom carinjenja.

Za sva fizička i pravna lica po ulasku u Srbiju važi zakonski rok od 72 sata predaje dokumenata na carinarnicu. Razlika je u tome što fizička lica moraju raditi carinjenje na opštini - gradu koji im je u ličnoj karti a pravna lica imaju pravo izbora mesta carinjenja (bilo koji grad u Srbiji).

Carinske osnovice za vozila se uzimaju iz kataloga koji se razlikuju po zemlji porekla-registracije vozila. Carina određuje vrednost vozila uz pomoć ovih kataloga a ne po računu ili fakturi, odnosno ako je iznos na kupoprodajnom ugovoru - fakturi ispod cene koju carina odredi, onda će se uzeti veća cena. Ako je iznos ugovora – fakture veća od one koju carina izračuna, opet će se uzeti u obzir veći iznos.

Parametri koji utiču na visinu osnovice za carinjenje polovnih vozila su:
Marka i tip vozila
Godina proizvodnje vozila
Kubikaža i snaga motora
Pređena kilometraža
Pogonsko gorivo
Broj vrata na vozilu

Carinska osnovica ili cena vozila određena ovim kriterijumima će biti uvećana za;
Troškove prevoza (15,000 – 30,000 din. u zavisnosti iz koje zemlje dolazi i da li je vozilo na kamionu ili ulazi u Srbiju na točkovima)
Opšta Carinska stopa 12,5%
Carinska stopa za vozila iz EU zavisi od vrste motora i kubikaže
Od 01.Januara 2013. godine automobili sa dizel motorom od 1.500 do 3.000 kubika i "benzinci" od 1.000 do 1.500 kubika biće uvoženi bez carine. Za benzince do 1.000 i dizelaše do 1.500 kubika carina će biti smanjena sa pet na 2,5 odsto.
PDV 20% (carinska osnovica + troškovi prevoza + carina)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10347
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sebekkg » 02 Feb 2013, 13:03

:thumbup:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Geza » 31 Mar 2013, 23:55

Stroža kontrola uvoza polovnjaka
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=700468

Beograd -- Polovna vozila prilikom uvoza u Srbiju uskoro će morati da prođu detaljan pregled kod ovlašćenih organizacija.

"Do sada su se ta vozila kod nas uvozila bez pregleda i uglavnom su samo papiri dolazili u Agenciju za bezbednost saobraćaja i to za ona nastarija vozila, na primer od 2001. godišta proizvodnje. Planirano je uvodjenje pregleda za sva ta vozila, jer je veliki broj njih sa netačnim podacima, na primer o snazi i zapremini motora...", najavio je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović.

On je objasnio da se netačni podaci često navode kako bi se izbegli propisi i dadžbine prilikom uvoza.

U Srbiji je u februaru počeo da se primenjuje pravilnik kojim se precizno uredjuje ispitivanje ispravnosti vozila, ali je odložena primena dela koji se odnosi na proveru polovnjaka iz uvoza.

Jovanović je rekao Tanjugu da je Agencija spremna da sa ovlašćenim institucijama započne preglede tih vozila kako bi njihovi vlasnici u Srbiji i država imali tačne podatke o njihovim karakteristikama.

On je napomenuo da od vlade i Ministarstva saobraćaja zavisi kada će početi primena pravilnika u tom delu.

"Bilo je ranije predvidjeno da to krene od 15. aprila. Mi smo ovlastili dovoljan broj privrednih društava odnosno institucija za ispitivanje vozila iz uvoza", istakao je Jovanović.

Ovlašćeni su, prema njegovim rečima, Mašinski fakultet u Beogradu, Institut u Vinči, Mašinski fakultet u Kragujevcu, Tehnički fakultet u Novom Sadu, Mašinski fakultet u Nišu i Auto-moto savez Srbije.

"Kada krene ispitivanje polovnih vozila, gradjani će biti sigurni šta kupuju, koliko kilometara je prošlo vozilo, koja je snaga i zapremina motora... a i država neće biti uskraćena za finansijska sredstva, kao što je to sada slučaj", naglasio je Jovanović.

Takodje, do kraja godine je odložena primena pravilnika u vezi sa ispitivanjem dokumentacije za vozila koja se prepravljaju.

Gradjani koji prepravljaju vozila neće više morati dva puta da dolaze na šalter - jednom sa dokumentacijom na osnovu koje se odborava prepravka i posle, nakon prepravke - već će dolaziti samo jednom.

U pitanju su vlasnici vozila koji, primera radi, menjaju pogonsko gorivo, odnosno ugradjuju bocu za gas, ili kuke za vuču, menjaju stakla i drugo, a koji više neće morati za te poslove da donose prethodnu dokumentaciju da bi dobili dozvolu.

Medjutim, sva vozila u koja se ugradjuje uredjaj za pogon na alternativna goriva - tečni naftni gas, prirodni gas i vodonik, moraju da prodju ispitivanje ispravnosti.

Do kraja godine biće preciznije utvrdjeno za koja vozila je neophodno prethodno pribaviti saglasnost na dokumentaciju, pa tek onda vršiti prepravku.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od dragvorl » 01 Apr 2013, 00:03

A meni su ovi sa FTN bas rekli da nisu ovlasceni za to. Bas cu sutra da pitam.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: AW: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od Floyd » 01 Apr 2013, 01:06

Ako ovo budu postovali to ce znaciti da na placevima vise nece biti povoljnih plovnjaka sa "pravih" 120kkm koje su vozile babe po Italiji.
Poslednja izmena od Floyd u 01 Apr 2013, 01:08, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sashicus » 01 Apr 2013, 01:07

A narocito ce da ustanove koliko je kilometara preslo vozilo...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od dragvorl » 01 Apr 2013, 01:14

Pa pazi, moguce je okvirno utvrditi to, ali to i kosta, pitanje je da li ce imati hrabrosti da pred ljude koji hoce auto od par hiljada eura kljuc u ruke izlaze sa nekim ozbiljnijim sumama za atest, ili ce to biti neki stap kanap sistem take the money and run, kao sto je to uglavnom slucaj. Verujem iz dosadasnje prakse da ce biti ovo drugo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10347
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Post od sebekkg » 01 Apr 2013, 03:01

Normalno jer to odgovara samo kupcima ali ne i uvoznicima i carinicima. Velike se tu pare obrcu i doniraju raznim licima da bi se u potpunosti primenjivale izmene zakona. Papir trpi sve.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Slika

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Post od Laki021 » 01 Apr 2013, 13:00

Bilo je krajne vreme za ovako nesto. Nadam se samo da ce se dobro sprovoditi.

"Kontrola polovnjaka iz uvoza"

http://www.b92.net/automobili/polovnjak ... _id=700709

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Post od Ji 4Tze » 01 Apr 2013, 13:29

Ne, to znači nove naknade nekoj agenciji koja ne služi ničemu i za par crvenih (ili koja će već tarifa da se napravi) sve može.
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Post od Laki021 » 01 Apr 2013, 13:56

Kao sto rekoh ako se bude sprovodilo kak9 treba... osim toga ovak9 nesto je itekako potrebno.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Post od Ji 4Tze » 01 Apr 2013, 14:10

Dovoljno je da se ispoštuje zakon i to deo oko garancije od strane prodavca a sve ostalo se pravi da agencija ili ovlašćeni kontroler uzima lovu za ništa.
"ako se bude sprovodilo kako treba" - pa ne znam koliko dana dnevno si u Srbiji ali ovde se ni ustav ne sprovodi kako treba a ne kontrola uvoza polovnjaka... Ne sprovodi se bre ni kontrola hrane a ne vozila.
Ljudi ginu, da ne kažem više a ono bar jednako sa ili bez ove agencije, pokušavam da joj nađem neku praktičnu primenu a koliko vidim ništa pametno ne rade sem što se pojavljuju u dnevnicima, pretežno jutarnjim da popune programsku šemu ili SAT-u... ma... samo se iznerviraš kad krenu da **ru, i ovi što propovedaju i pišu i vi što se slažete s besmislicama.
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Post od Laki021 » 01 Apr 2013, 14:13

Pa najbolje dici ruke od svega onda...

Odgovori