Papirologija pri kupovini polovnjaka
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Možda je onda najlakše da kupac i prodavac odu u agenciju i to sve odrade. Na onom SAT videu je baš bilo o tome.
- Gazu
- Postovi: 2116
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Da, al sačinjavanje i overa kupoprodajnog ugovora nije završetak prenosa automobila čak ni sa ovom obavezom nametnom kupcu. Osim ako bi notar automatski sve potrebne podatke prosleđivao poreskoj, pa da kupac mora u nekom roku da plati i porez. Ovako, koliko sam razumeo, kupac ima obavezu da plati porez, ali u poresku može i dalje da ode bilo kad pre isteka registracije. A ako kupac napravi bilo kakav kiks u saobraćaju, pa da prethodnom vlasniku stigne kazna, prethodni vlasnik može (kao i ranije što je mogao, al' je to svakako nepotrebno stresiranje) da dokaže da je automobil prodat pomoću kupoprodajnog ugovora. U tom smislu je ipak ostalo sve nepromenjeno, zar ne?
Stoji da neko može to da obavi preko agencije, ali mi je ipak ovo suviše glupa radnja da bi je preko agencije obavljao, a i najčešće uzima jako malo vremena.
- Joker
- Postovi: 495
- Pridružio se: 23 Jan 2016, 15:43
- Garaža: Kamiq Ambition 1.0 TSI DSG
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Svakako kupac plaća porez, poreski dužnik je prodavac. Isto kad bilo šta kupite, na fiskalnom imate cenu +PDV. znači kupac je platio porez a poreski dužnik po toj prodatoj robi je prodavac.
E sad kod automobila koji su stariji i gde je porez za prenos 50-100 evra najjednostavnije je da prodavac uračuna to u cenu, plati porez, samim tim će i kupac hteti da se odmah uradi prenos vlasništva.
E sad kod automobila koji su stariji i gde je porez za prenos 50-100 evra najjednostavnije je da prodavac uračuna to u cenu, plati porez, samim tim će i kupac hteti da se odmah uradi prenos vlasništva.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Koliko vidim po SATu, sve je isto samo je olakšano, i dalje porez plaća prodavac
- zeljkokg76
- Postovi: 364
- Pridružio se: 19 Okt 2015, 18:49
- Garaža: Honda Civic 1.8 Executive, Mazda 2 1.3, Renault Clio IV 1.5 dci
- Lokacija: Крагујевац
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Јесте све је исто, ја данас по оној формули израчунао колико треба да платим порез и после тога генерисао уплатницу и слаже се у пару. Формула лака за израчунавање
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Pozdrav svima,
Krajem prosle godine sam kupio Golfa 5, sa navodno 150ak hiljada kilometara. Mozda je stvarno vozen dosta ali je interijer ocuvan bas, i tacno se vidi da je vlasnik prodao auto bas u trenutku kada krece zamena svih onih manje vaznih delova na autu. (Zeza me gepek brava, zamenio tkz. "pletenicu", na izduvu, izgleda da imam i problem sa kocionim klipom (ili nesto drugo oko kocnica), ali to nije ni vazno toliko, zadovoljan sam motorom i menjacem, sto mi je i bio cilj, ovo okolo sve su sitnice dok motor radi kako treba)
Od papirologije uvoza imam kopiju saobracajne dozvole iz nemacke i papir kupovine auta davne 2008 godine.
Ime osobe (Ime, adresa) sa papira kupovine auta i saobracajne je isto. Na saobracajnoj pise: Nächste: NU (Monat und Jahr) : 05.2017
Da li ovo znaci da je auto poslednji put bio registrovan 2017 godine.
Koliko vazi registracija auta u Nemackoj? Jer u servisnoj knjizici pise da je poslednji servis radjen s kraja 2019 (maltene par dana pred novu godinu).
Drugo, da li je taj papir tu zato sto je ta osoba poslednji vlasnik u Nemackoj pre uvoza, ili je moguce da je bilo vise vlasnika (barem jos jedan) od 2017 do 2021 (je sam ja kupio s kraja 2021)
Nije mi logicno to da poslednji servis odradjen na kraju 2019 a registracija iz 2017.
Inace, nemam pojma o procesu uvoza auta iz Nemacke, samo istrazujem i pitam.
Krajem prosle godine sam kupio Golfa 5, sa navodno 150ak hiljada kilometara. Mozda je stvarno vozen dosta ali je interijer ocuvan bas, i tacno se vidi da je vlasnik prodao auto bas u trenutku kada krece zamena svih onih manje vaznih delova na autu. (Zeza me gepek brava, zamenio tkz. "pletenicu", na izduvu, izgleda da imam i problem sa kocionim klipom (ili nesto drugo oko kocnica), ali to nije ni vazno toliko, zadovoljan sam motorom i menjacem, sto mi je i bio cilj, ovo okolo sve su sitnice dok motor radi kako treba)
Od papirologije uvoza imam kopiju saobracajne dozvole iz nemacke i papir kupovine auta davne 2008 godine.
Ime osobe (Ime, adresa) sa papira kupovine auta i saobracajne je isto. Na saobracajnoj pise: Nächste: NU (Monat und Jahr) : 05.2017
Da li ovo znaci da je auto poslednji put bio registrovan 2017 godine.
Koliko vazi registracija auta u Nemackoj? Jer u servisnoj knjizici pise da je poslednji servis radjen s kraja 2019 (maltene par dana pred novu godinu).
Drugo, da li je taj papir tu zato sto je ta osoba poslednji vlasnik u Nemackoj pre uvoza, ili je moguce da je bilo vise vlasnika (barem jos jedan) od 2017 do 2021 (je sam ja kupio s kraja 2021)
Nije mi logicno to da poslednji servis odradjen na kraju 2019 a registracija iz 2017.
Inace, nemam pojma o procesu uvoza auta iz Nemacke, samo istrazujem i pitam.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
To što piše mesec narednog TÜV-a u malom brifu je samo prilikom prijave auta. HU, TÜV iliti tehnički pregled ili kako ga ko zove važi dve godine, ali ako ga je isti vlasnik uradio, dobio je samo pečat sa novim datumom (nove dve godine) na zadnjoj strani male saobraćajne. Broj vlasnika se nalazi na velikom brifu (zeleni papir A4 formata).
Имам једно потпитање...
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Pozdrav,
Imam pitanje,auto je iz uvoza (Austrija),svi papiri su uredni,sem saobraćajne odnosno imaju dve zute velika (1) I mala (2),na maloj je udaren pecat da je odjavljen a na velikoj nije. Vratili me iz Supa,kazu mora 2 pecata da ima. E sad čula sam od dosta ljudi da je sasvim uredu da ima I taj jedan.
Pa me interesuje sta je ciniti?
Imam pitanje,auto je iz uvoza (Austrija),svi papiri su uredni,sem saobraćajne odnosno imaju dve zute velika (1) I mala (2),na maloj je udaren pecat da je odjavljen a na velikoj nije. Vratili me iz Supa,kazu mora 2 pecata da ima. E sad čula sam od dosta ljudi da je sasvim uredu da ima I taj jedan.
Pa me interesuje sta je ciniti?
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Ne znam za te A saobracajne ali mislim da obe moraju biti odjavljene tj pecatirane.
Inace imao sam jedan problem sa CH aobracajnom, posto je bio vadjen duplikat tamo, nije bilo upisano ime vlasnika u duplikatu, sto je i nebitno za nas ovde ali su coveka u malom mesu u MUP-u zezali zbog toga i vratili ga, on se zalio sledecem nadleznom MUP-u u vecem mestu tj gradu koma taj manji SUP i pripata, oni poslali dopis ovima da moraju da prihvate i da njih uopste ne zanima ko je bio vlasnik vozila u inostranstvu. Inace ta odjava druge saobracajne cuo sam da moze da se zavrsi na granici, posaljes saobracajnu u Suboticu recimo i oni odrade, placa se nesto dodatno, ne znam detalje ali tako sam cuo, raspitaj se da li je i tacno, u suprotnom mora da se posalje za Austriju pa da oni to odrade.
Inace imao sam jedan problem sa CH aobracajnom, posto je bio vadjen duplikat tamo, nije bilo upisano ime vlasnika u duplikatu, sto je i nebitno za nas ovde ali su coveka u malom mesu u MUP-u zezali zbog toga i vratili ga, on se zalio sledecem nadleznom MUP-u u vecem mestu tj gradu koma taj manji SUP i pripata, oni poslali dopis ovima da moraju da prihvate i da njih uopste ne zanima ko je bio vlasnik vozila u inostranstvu. Inace ta odjava druge saobracajne cuo sam da moze da se zavrsi na granici, posaljes saobracajnu u Suboticu recimo i oni odrade, placa se nesto dodatno, ne znam detalje ali tako sam cuo, raspitaj se da li je i tacno, u suprotnom mora da se posalje za Austriju pa da oni to odrade.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Koliko sme da prodje dana od potpisivanja kupoprodajnog ugovora do prebacivanja auta na kupca?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
15 dana, mislim
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2116
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Tako je, 15 dana.
Nego, meni je ostala jedna nedoumica. Kad se plati porez, da li je time završen prevod, ili se dodatno treba javljati u MUP da bi se zavelo da je vozilo tvoje? Pošto, koliko znam, svi skoro vadimo novu saobraćajnu tek kad dođe na red registracija?
Nego, meni je ostala jedna nedoumica. Kad se plati porez, da li je time završen prevod, ili se dodatno treba javljati u MUP da bi se zavelo da je vozilo tvoje? Pošto, koliko znam, svi skoro vadimo novu saobraćajnu tek kad dođe na red registracija?
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslednji put je bio registrovan auto u aprilu 2015. godine, s obzirom da je taj pregled vazio do maja 2017. a sto i pise da je tada za maj 2017. zakazan novi pregled/ registracija.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Ja sam već nekoliko auta kupova i nijedan nisam prevodio do registracije. To znači da sam i po 7-8 meseci vozio samo sa ugovorom. Evo pre 7 dana sam preveo jedan na sebe posle 2 meseca voženja sa ugovorom.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Zato je najbolje kada se auto prodaje da se odjave tablice odmah.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk