Papirologija pri kupovini polovnjaka
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Pozdrav svima,
hteo bih da kupim auto iz uvoza, tzv "na ime kupca" ali mi prodavac ne
uliva baš poverenje (privatno je lice a papiri su od auto placa).
Interesuje me ako je neko skoro registrovao auto iz uvoza na svoje ime
da mi kaže šta je neophodno imati od papirologije.
za osnovne stvari znam i ono što piše na automobilskim portalima ili na sajtu MUP-a
ali mi je nedoumica da li treba imati i sledeće:
- carinski račun (i u kojoj formi)
- dokaz o plaćenoj carini (npr. nalog za prenos ili izvod iz banke?)
- potvrdu od špeditera
- nešto drugo...
hvala unapred
hteo bih da kupim auto iz uvoza, tzv "na ime kupca" ali mi prodavac ne
uliva baš poverenje (privatno je lice a papiri su od auto placa).
Interesuje me ako je neko skoro registrovao auto iz uvoza na svoje ime
da mi kaže šta je neophodno imati od papirologije.
za osnovne stvari znam i ono što piše na automobilskim portalima ili na sajtu MUP-a
ali mi je nedoumica da li treba imati i sledeće:
- carinski račun (i u kojoj formi)
- dokaz o plaćenoj carini (npr. nalog za prenos ili izvod iz banke?)
- potvrdu od špeditera
- nešto drugo...
hvala unapred
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Ako su papiri od auto placa tu sve dobijas i predracun i svu papirologiju od lica koje ti prodaje vozilo,sa tim ides u agenciju neku radi se tehnicki placas registraciju i dobijas novu reg. nalepnicu. Kada zavrsis u agenciji dobijas papire sve od njih i ides u mup da podignes nove tablice, kao.i novu saobracajnu, i oni zavode vozilo u sistem. Dodjes za 10 dana po saobracajnu a u medjuvremenu dobijas potvrdu od mupa sa kojom vozis umesto saobracajne.
Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
taj ko ti prodaje auto mora da ti da sve papire i on zna sta treba ako se bavi time, ne znam sto bi sumnjao u to, tebi jedino ostaje da uradis tehnicki pregled i predas sve te paprire u mup i mozda ti treba prevod saobracajne dozvole ali to zavisi od grada do grada i ne za saobracajne svih zemalja to moras da se raspitas u svom gradu.
ono sto je bitno a sto mozda neki od prodavaca nisu uradili, ali to moraju da naglase, je AMSS homologacija, treba da imas dva originalna papira i jednu kopiju (mada ta kopija ide tehnickom pregledu ali i oni sami kopiraju original po potrebi)
ono sto je bitno a sto mozda neki od prodavaca nisu uradili, ali to moraju da naglase, je AMSS homologacija, treba da imas dva originalna papira i jednu kopiju (mada ta kopija ide tehnickom pregledu ali i oni sami kopiraju original po potrebi)
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Treba
- original ili overena kopija strane saobracajne dozvole
- JCI, uvozna carinska deklaracija (zeleni boje papir)
- Obracun carinskog duga (tako se zove i tako pise na papiru) na kome je obracunat PDV
- Potvrda od speditera o ulasku vozila u zemlju (na kamionu ili tockovima, gde, kada, broj registarske tablice kamiona)
- Nalaz o kontrolisanju vozila AMSS CMV
- Uverenje o ispitivanju vozila Agencije za bezbednost saobracaja, 2 primerka
- ocitavanje broja motora. Registracioni list za motorno-prikljucno vozilo
- racun (tj faktura) inostranog prodavca vozila sa izjavom da je roba sa preferencijalnim EU poreklom, sa njegovim PDV registracinoim podacima
ili
- kupoprodajni ugovor sa prodavcem fizickim licem overen kod notara tamo negde u EU gde je kupljeno vozilo, + EUR1 dokument da je auto EU porekla
- racun (tj faktura) srpskog prodavca vozila (firme lokalne od koje se kupuje auto)
- kopija resenja iz Agencije za privredne regitre srpske firme od koje se kupuje auto
Ovo je kako je meni receno da je aktuelno stanje upravo od prodavca "na ime".
Ujedno sam dobio i savet da se svaki papir fotokopira i zadrzi za sebe a sve ovo navedeno je potrebno u originalu.
Ostali dodatni potrebni papiri su kao i za svaku prvu registraciju vozila na teritoriji Srbije.
- original ili overena kopija strane saobracajne dozvole
- JCI, uvozna carinska deklaracija (zeleni boje papir)
- Obracun carinskog duga (tako se zove i tako pise na papiru) na kome je obracunat PDV
- Potvrda od speditera o ulasku vozila u zemlju (na kamionu ili tockovima, gde, kada, broj registarske tablice kamiona)
- Nalaz o kontrolisanju vozila AMSS CMV
- Uverenje o ispitivanju vozila Agencije za bezbednost saobracaja, 2 primerka
- ocitavanje broja motora. Registracioni list za motorno-prikljucno vozilo
- racun (tj faktura) inostranog prodavca vozila sa izjavom da je roba sa preferencijalnim EU poreklom, sa njegovim PDV registracinoim podacima
ili
- kupoprodajni ugovor sa prodavcem fizickim licem overen kod notara tamo negde u EU gde je kupljeno vozilo, + EUR1 dokument da je auto EU porekla
- racun (tj faktura) srpskog prodavca vozila (firme lokalne od koje se kupuje auto)
- kopija resenja iz Agencije za privredne regitre srpske firme od koje se kupuje auto
Ovo je kako je meni receno da je aktuelno stanje upravo od prodavca "na ime".
Ujedno sam dobio i savet da se svaki papir fotokopira i zadrzi za sebe a sve ovo navedeno je potrebno u originalu.
Ostali dodatni potrebni papiri su kao i za svaku prvu registraciju vozila na teritoriji Srbije.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Samo da napomenem da vecina pregled pri uvozu polovnih vozila smatraju poslom AMS, iako je to posao Agencije za bezbednost saobracaja. Donekle je i razumljivo jer AMS i pregleda vecinu tih vozila, ali evo spiska svih ovlascenih pravnih lica za pregled polovnih vozila.
http://abs.gov.rs/repo/static/files/sek ... VANJE1.pdf
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Cuvena homologacija.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
@ Ljubitelj
Hvala puno na iscrpnom odgovoru!
Inače samo još nešto, od prodavca imam informaciju da nije
potreban papir od AMSS već samo onaj od Agencije za bezbednost
saobraćaja jer se on izdaje na osnovu uverenja AMSS?
Takodje i da li je potrebno imati dokaz o plaćenoj carini i pdv-u,
nalog za prenos ili izvod iz banke kao dokaz?
Hvala puno na iscrpnom odgovoru!
Inače samo još nešto, od prodavca imam informaciju da nije
potreban papir od AMSS već samo onaj od Agencije za bezbednost
saobraćaja jer se on izdaje na osnovu uverenja AMSS?
Takodje i da li je potrebno imati dokaz o plaćenoj carini i pdv-u,
nalog za prenos ili izvod iz banke kao dokaz?
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Ma plati agenciju, ustedeces mnogo vremena i zivaca...
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Mislim da ja mogu malo da ti pomognem jer sam se bavio uvozom prosle godine iz Nemacke... To tvoje privatno lice ima papire od autoplaca jer je kupio od njih da preproda ili radi usluzno za njih... On ima sve papire, jedino ce vrvtno uraditi fakturu na tvoje ime ili na onog na koga zelis da reg auto... Za to mu treba samo tvoja licna karta... Potvrda od AMSS-a ti je neophodna za reg i to najverovatnije vec auto ima, a imas na netu kako izgleda... Na toj potvrdi pise cak ako je auto odbijen prvi put na pregledu i pise zbog cega... Ali i to preprodavci resavaju pre pregleda... A cisto da znas, taj pregled obuhvata sledece - citanje br sasije i motora, kilometraze sa sata, provera da li se svaki pojas zakljucava, gledaju da li su svetla i stakla cela i otprilike je to sve, ne startuju auto, ne testiraju kocnice, svetla, zmigavce itd. i za to se uzima 100e lagano. Sto se tice reg, ja sam recimo kupcima davao papire uz neku kaparu, ja im uradim tehnički i posaljem ako su van mog mesta, oni sa svim papirima koje sam im dao i tehnickim odlaze u agenciju, reg auto i onda sa tablicama dodju po auto i gotovo... Ono na sta ne trebas da padas je sledeca rečenica - auto ima toliko km na toliko je ocarinjen i upisano u carinsku deklaraciju. To je cista glupost jer se km vraca pre carinjena i onda normalno da carinik upiše km koja je prethodno vraćena. To cesto vidjam po oglasima tako da se na to ne oslanjaj nego povedi majstora... Ako treba jos nesto...
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Markoni je napisao: ↑26 Feb 2018, 15:40Samo da napomenem da vecina pregled pri uvozu polovnih vozila smatraju poslom AMS, iako je to posao Agencije za bezbednost saobracaja. Donekle je i razumljivo jer AMS i pregleda vecinu tih vozila, ali evo spiska svih ovlascenih pravnih lica za pregled polovnih vozila.
http://abs.gov.rs/repo/static/files/sek ... VANJE1.pdf
Da, sa papira sam procitao naziv a zaboravio da je AMSS CMV samo jedno od pravnih lica ovlascenih za taj posao.
U zemlji sa normalnom birokratijom potreban je samo racun, tj dokaz da si vlasnik i da nisi ukrao robu od prodavca. Kao i za svaku robu, TV ili stolicu ili 3kg praska za ves.Inače samo još nešto, od prodavca imam informaciju da nije
potreban papir od AMSS već samo onaj od Agencije za bezbednost
saobraćaja jer se on izdaje na osnovu uverenja AMSS?
Takodje i da li je potrebno imati dokaz o plaćenoj carini i pdv-u,
nalog za prenos ili izvod iz banke kao dokaz?
A sve ostalo, kako je prodavac proizveo ili kupio ili uvezao ili kompenzovao ili sta vec radio prethodno ne bi trebalo da zanima kupca vec drzavu koja ima mehanizme kontrole privrednih subjekata u poslovanju.
Ali, da ne bi bilo fali ti jos 1 papir stanje napisao sam onako kako je u februaru ove godine bilo po mom saznanju potrebno /preporuceno da posedujes.
Bolje da imas viska papira nego da nesto zafali.
Nalog za prenos, izvod iz banke vec 15tak godina postoje u elektronskoj formi i odavno je napustena papirna forma pri poslovanju. Polako i drzavni organi hvataju korak i ulaze u 21. vek tj e- poslovanje ali se uvek nadje neko ko priznaje samo papir kao dokaz placanja necega.
Ako bas treba posebno se takvi papiri prave, tj stampaju i overavaju ali banke bas i ne vole to da rade po mom iskustvu.
Inace na racunu koji dobijes od firme prodavca iskazan je i obracunat PDV a carina i ne moze da postoji u unutrasnjoj trgovini tj prometu pa tako i ne postoji nigde u maloprodaji.
I kao preporuka, da sve papire jos dodatno kopiras za sebe tj svoju arhivu ako nekome dune u glavu da u narednih 5 godina proverava nesto sto mu nije jasno.
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 28 Mar 2018, 09:47
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Pozdrav svima, ovo mi je prva objava na ovom forumu pa se unapred izvnjinjavam ako omašim temu ili šta god...
Rešio sam da kupim svoj prvi lični automobil te mi je i ovo još jedan način raspitivanja o svemu tome i biću zahvalan svima vama iskusnijima koji mi izadjete u susret.
Tražiću isključivo "vodi se na prodavca" automobil kako bih što jednostavnije i brže završio prenos (istog dana ako je moguće). Da pojednostavim, a vi me ispravite ili dopunite:
1. kada nadjem šta želim, sa prodavcem sastavim kupoprodajni ugovor koji overavamo kod javnog beležnika. Ugovor u 4 primerka ili...?
2. Sa tim ugovorom odlazim u poresku upravu u gradu prodavca i plaćam porez na prenos koji mi oni obračunaju po tom nekom katalogu vozila i overavaju na ugovoru?
I šta onda? Idem kući u svom novom automobilu sa tablicama prethodnog valsnika, pa mu onda te tablice pošaljem (brzom poštom ili kako već?) da bi ih on odjavio u njegovom gradu?
Da pretpostavimo da je prethodni vlasnik dobar čovek, odjavi tablice i saobraćajnu pa tu odjavljenu saobraćajnu pošalje meni (najbolje brzom poštom jel?)?
Nadjoh po sajtu za registacije da mi je potrebna i stara polisa? Nju tražim od prodavca odmah po kupovini ili je šalje zajedno sa odjavljenom saobraćajnom?
I nakon svega toga, sa ugovorom, ličnom kartom, odjavljenom saobraćajnom i starom polisom odlazim u svoj MUP kako prijavio vozilo na svoje ime?
Izvinite na podužoj objavi, stvarno nemam predstavu kako se završavaju takve stvari pa se samo raspitujem za neki savet...Hvala unapred!
Rešio sam da kupim svoj prvi lični automobil te mi je i ovo još jedan način raspitivanja o svemu tome i biću zahvalan svima vama iskusnijima koji mi izadjete u susret.
Tražiću isključivo "vodi se na prodavca" automobil kako bih što jednostavnije i brže završio prenos (istog dana ako je moguće). Da pojednostavim, a vi me ispravite ili dopunite:
1. kada nadjem šta želim, sa prodavcem sastavim kupoprodajni ugovor koji overavamo kod javnog beležnika. Ugovor u 4 primerka ili...?
2. Sa tim ugovorom odlazim u poresku upravu u gradu prodavca i plaćam porez na prenos koji mi oni obračunaju po tom nekom katalogu vozila i overavaju na ugovoru?
I šta onda? Idem kući u svom novom automobilu sa tablicama prethodnog valsnika, pa mu onda te tablice pošaljem (brzom poštom ili kako već?) da bi ih on odjavio u njegovom gradu?
Da pretpostavimo da je prethodni vlasnik dobar čovek, odjavi tablice i saobraćajnu pa tu odjavljenu saobraćajnu pošalje meni (najbolje brzom poštom jel?)?
Nadjoh po sajtu za registacije da mi je potrebna i stara polisa? Nju tražim od prodavca odmah po kupovini ili je šalje zajedno sa odjavljenom saobraćajnom?
I nakon svega toga, sa ugovorom, ličnom kartom, odjavljenom saobraćajnom i starom polisom odlazim u svoj MUP kako prijavio vozilo na svoje ime?
Izvinite na podužoj objavi, stvarno nemam predstavu kako se završavaju takve stvari pa se samo raspitujem za neki savet...Hvala unapred!
- Joker
- Postovi: 495
- Pridružio se: 23 Jan 2016, 15:43
- Garaža: Kamiq Ambition 1.0 TSI DSG
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Kada nađeš automobil koji hoćeš da kupiš, sa prodavcem odeš u neku dobru agneciju za prepis vozila (zavisi od grada, preporučiće ti članovi ) i tamo naprave kupoprodajni ugovor, sa prodacem odlažiš kod notara da ga overiš, vraćaš se u agenciju sa prodavcem gde on daje ovlašćenje agenciji da sve potrebno odradi ona umesto njega i sa prodavcem nemaš više ništa. Agencija šalje ugovor u poresku, to rešava za par dana.
Ti odlaziš kući sa starim tablicama, sutradan ih šalješ agenciji zajedno sa saobraćajnom, oni odjave tablice, vraćaju ti poništenu saobraćajnu i overen u poreskoj ugovor o kupoprodaji i onda ti u svom mestu odlaziš u sup da dobiješ tablice.
Ti odlaziš kući sa starim tablicama, sutradan ih šalješ agenciji zajedno sa saobraćajnom, oni odjave tablice, vraćaju ti poništenu saobraćajnu i overen u poreskoj ugovor o kupoprodaji i onda ti u svom mestu odlaziš u sup da dobiješ tablice.
- Gabau
- Postovi: 69
- Pridružio se: 17 Jul 2013, 17:18
- Garaža: Ford Focus mk2.5 1.4, 80ks i Ford Fiesta mk3 1.1
- Lokacija: Skopje
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Mnogo komplikovano kod vas. Kod nas u Makedoniji ides na notar (kupoprodajni ugovor mozes sam da napravis) i overis ugovor u 2 primerka (vlasnik vozila mora biti prisutan) i to kosta oko 6€, posle odes do najblize stanice za teh. pregled i na salteru gde je policija sa ugovorom izvadis saobracajnu na svoje ime ( oko 15€) i to je to.
- zeljkokg76
- Postovi: 364
- Pridružio se: 19 Okt 2015, 18:49
- Garaža: Honda Civic 1.8 Executive, Mazda 2 1.3, Renault Clio IV 1.5 dci
- Lokacija: Крагујевац
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Код нас ти је ситуација "што да буде просто, кад може компликовано". Идиотска земља!
-
- Postovi: 6
- Pridružio se: 28 Mar 2018, 09:47
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Joker hvala na brzom odgovoru!
Podpitanje, pod tim agencijama misilš tehnički pregled koji vrši i registracije vozila?
Podpitanje, pod tim agencijama misilš tehnički pregled koji vrši i registracije vozila?