Testovi

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Testovi

Post od dmotion » 30 Mar 2022, 09:56

Audi Q5 Sportback 40TDI - mnogo muzike ali treba i mnogo para

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI ne iznenađuje previše. Model Audi Q5 je već stekao sasvim lep staž na tržištu. Kupcima, kojima je Q7 prevelik ili preskup, ponuđen je u prvoj generaciji 2008. koja je opstala gotovo neverovatnih devet godina, pre nego što je dobila naslednika 2017. Naslednik, koji je osvežen prošle godine odlično se drži po pitanju popularnosti, iako Ingolštad uveliko forsira svoj prelazak na struju i u prvi plan stavlja e-tron modele. Na nekim drugim tržištima to verovatno ima smisla, ali kod nas će još dosta vode proteći pre nego što se stari dobri (i možda prljavi) benzinski i dizel pogon zameni električnim. Gde se tu uklapa Sportback evolucija modela Audi Q5?

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2022/03/28/test-audi ... ck-40-tdi/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Testovi

Post od dmotion » 19 Apr 2022, 09:15

Da li je Toyota Aygo X besmisleni pokušaj "crossoverizacije" ili pravi gradski šarmer?

Toyota Aygo X je model koji je nastao po principu za koji koji u engleskom jeziku postoji vrlo zgodan izraz: „Against all odds“. U prevodu, to bi značilo „Uprkos svemu“, a u koji kontekst smeštamo da je Toyota Aygo X model „iz inata“. Naravno, inat u auto industriji ne postoji, postoji samo kalkulacija, istraživanje tržišta i pronalaženje slobodne teritorije na tržištu. Toyota Aygo X je nastala u vreme kada mnogi odustaju od A segmenta uz argumentaciju da su premale margine zarade da bi se isplatilo razvjati i imati u ponudi maleni automobil od 3.7 metara. Međutim, Toyota misli drugačije. Otkupila je pogon koji je delila sa PSA Grupom, u kojem je nastajao zajednički „trojac“, koji su uz Aygo činili Citroen C1 i Peugeot 108, a u svom evropskom dizajn studiju osmislila model koji će, ne zameniti, nego doći na mesto dosadašnjeg modela Aygo...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2022/04/10/toyota-ay ... va-voznja/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 19 Apr 2022, 09:18

Vozili smo Volvo XC60 T8 Recharge koji je za 2023. godinu dobio odavno najavljenu novinu

Volvo XC60 T8 Recharge pre samo godinu i po dana pojam Recharge na verzijama SUV-a Volvo XC60 nije postojao, ali najava da švedska marka radikalno menja svoju strategiju jeste. Ne samo da je izdvojila od matične marke potpuno novu, nazvala je Polestar i dodelila joj ulogu proizvođača električnih automobila visokih performansi, nego je i svom osnovnom biznisu dodelila promenjenu ulogu. Da se Volvo odrekao razvoja dizel motora znamo odavno, ali da već 2025. godine planira da polovina proizvodnje i prodaje budu potpuno električna vozila, malo je drugačija priča, a vodi ka potpunom prelasku na EV već do 2030. godine. Šveđani su tako odlučili, a kao prelazno rešenje kupcima ponudili Recharge, porodicu svojih modela sa plug-in hibridnim pogonom, koji imaju izvesnu autonomiju i kao čisto električna vozila, koja, barem u teoriji, sa jednim punjenjem na kućnoj utičnici donose dovoljno autonomije za odlazak do posla i povratak kući vozeći samo na struju...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2022/04/18/test-volv ... -recharge/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 28 Apr 2022, 13:59

Da li je BMW iX xDrive50 proizvod vrhunske tehnologije ili neupotrebljivi luksuz?

BMW iX xDrive50 tek drugi je model iz Minhena na namenskoj električnoj platformi. Kažemo tek, zato što BMW nije pohrlio brzo i direktno u elektrifikaciju kao druga dva giganta iz Nemačke. Doduše, BMW nije ni ignorisao globalni trend. Zapravo je među prvima imao egzotični i3. Egzotični oblikom, materijalima, pogonom, a i cenom. Rezultat znamo, i3 egzotika baš i nije dobro prošla na tržištu, ali je sigurno bila dobar test poligon za nešto mnogo veće i ozbiljnije. I to mnogo veće i mnogo ozbiljnije. BMW iX je uskočio u teren ni manje ni više nego SUV-a od (skoro) pet metara i šestocifren cenovni razred. Logično, rekli bi smo, segment koji se traži i tražiće se do daljnjeg. A rekli bismo i da je logično što iX ne liči ni na jedan (aktuelni) BMW model – ne ugrožava još uvek dobrostojeći BMW X5 u čiji razred spada. A da li je logično, ludo, hrabro, nepromišljeno ili jako dobro promišljeno i sračunato to što (pogotovo) u enterijeru ne liči na BMW? Da li je BMW toliko hrabar da nasuprot konkurencije koju čine Audi e-tron, Jaguar I Pace, i Tesla Model X stavi model koji nema, ili ima vrlo malo tipičnih i toliko obožavanih obeležja marke sa plavo belim znakom?

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2022/04/28/test-bmw-ix-xdrive50/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 18 Maj 2022, 19:15

Da li je Dacia Jogger najjeftnije i najfunkcionalnije vozilo kod nas?

Dacia Jogger je model koji se “izrodio” iz Covid-19 krize, zaključavanja i kuknjave auto industrije za koje su se sakrili rekordni profiti. Daca Jogger nas nije iznenadila, a zbog toga nismo ni najmanje razočarani. Nakon što je Renaultova marka na modelima Dacia Sandero Stepway i Dacia Logan primenila novu taktiku u konstrukciji i izrodila dva odlična, a cenovno razumno pozicionirana modela, od Joggera nismo ništa manje očekivali. O čemu je reč? Ni Sandero Stepway ni Logan, a sada ni Jogger, ne koriste (pra)staru mehaniku koja je svoje odradila i isplatila ulaganja kroz modele Renault. Osim modela Duster, sve ostalo pod novim Dacia amblemom oslanja se na aktuelnu mehaniku i pogon koji koriste aktuelni modeli Renault...

Slika

https://dmotion.rs/2022/05/17/test-daci ... eco-g-100/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 24 Maj 2022, 14:57

Da li je nova C - Klasa labudova pesma koja obeležava kraj ere limuzina sa dizel motorima?

Test modela Mercedes C 220d 4Matic bi se pored recenzije jednog automobila mogao pretvoriti u odu jednom vremenu i modelima koji odlaze. Zbog čega? Pokušaćemo da odgovorimo, ali i da se nadamo da smo u krivu i da će nas budućnost automobila negirati. Ako još nismo dovoljno jasni, da pojednostavimo. Kao prvo, klasična limuzina je mrtva, nema interesovanja, gasi se, ubija je SUV i crossover. Kao drugo, dizel motor je nešto jako prljavo, jako loše, najgore na svetu, treba ga ubiti za sva vremena, pre nego što dizel ubije nas...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2022/05/24/test-merc ... 0d-4matic/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 21 Jun 2022, 18:58

Kia Sportage je dobar SUV samo, da li ga preplaćujemo?

Pomislili smo na početku testa modela Kia Sportage da bajke u autoindustriji postoje, mada ispada da ne postoje, barem ne po kupca. Bili bi najsrećniji kada bi bezrezervno za model Kia Sportage mogli reći – da, to je to. Ipak ne možemo, zato što nam nije jasan cenovnik po kojem se ovaj model prodaje. Po cenovniku, piše da testirani model Kia Sportage 1.6 T-GDI 150KS LX Fresh ISG 6 M/T košta 31.999 evra. A u cenovniku se kupci pozivaju na “Bonus Jokere”, kao da su na partiji kartanja, uz koje mogu da ostvare popuste u visini od 4.000 i 5.000 evra ako se odluče za Kia beskamatno finansiranje odnosno gotovinsko plaćanje!? U prevodu, testirani model može se kupiti za mnogo razumnijih 26.999 evra. Pa kako to?

Slika

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 27 Sep 2022, 13:41

Čemu služi Cayenne Turbo GT najbrži SUV koji je Porsche proizveo?

Porsche Cayenne Coupe Turbo GT je jedan jako snažan i jako brz SUV, kojim se mogu deca odvesti u vrtić, po tom se odvesti na trkačku stazu, dobro se izjurcati i vratiti se po decu. Ovde bi mogla da se završi cela priča o modelu koji je Porsche napravio kao odgovor na ono što su napravili drugi, a mi imali priliku da vozimo. Porsche Cayenne Coupe Turbo GT je najskuplji i najbrži Cayenne, mada zapravo ne i najsnažniji, obzirom da se Cayenne Turbo S E-Hybrid plug-in hibridna verzija može pohvaliti sa još više konja „u koferu“. Vozili smo Cayenne Turbo GT...

Slika

https://dmotion.rs/2022/09/27/porsche-c ... -turbo-gt/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 12 Dec 2022, 18:19

Honda Civc je stigla do 11. generacije - šta je donela?

Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance test je jednog od najdugovečnijh modela u svetskoj autoindustriji. U osnovi, nije neki problem decenijama održavati jedno ime modela u ponudi, ali praksa je pokazala da je to zapravo redak slučaj, iz raznoraznih razloga. Dok su jedni novim imenom tražili tražili smo osveženje drugi su bežali od neuspelih modela. Honda, svojeglava oduvek, išla je nekim svojim putem. Model Civic je prvi put ponudila još 1972. godine, a gledajući današnji, najnoviji, teško je povezati tadašnji „mali gradski“ automobil i ovo što se danas zove Civic...

Slika
Slika

https://dmotion.rs/2022/12/05/test-hond ... v-advance/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 05 Jan 2023, 09:43

Da li činjenica da je proizveden u Kini mora značiti da je loš automobil?

Test MG ZS 1.0 Luxury A/T je imao zadatak da nam otkrije da li je i koliko razumno održavati ime tradiconalne ali ugašene marke. MG o kojem danas pričamo, vaskrsao je pod imenom MG Motor, a uz kapital i pod dirigentskom palicom kineskog automobilskog giganta SAIC, koji je najveći od četiri proizvođača automobila iz najmnogoljudnije zemlje na planeti. Obzirom da smo što opravdano, a što potpuno neopravdano skloni omalovažavanju svega što dolazi iz Kine, moramo da skrenemo pažnju na jednu bitnu činjenicu – SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp ), ima godišnju proizvodnju od 5.400.000 vozila (podatak za 2021. godinu). To znači da je današnji vlasnik marke MG više nego ozbiljan “igrač” u globalnoj autoindustriji. A SAIC je odlučio da MG ne proizvodi samo za svoje lokalno tržište, nego modele, kojih trenutno ima sedam ponudi i drugima. U martu 2022. godine sa sajmu automobila u Beogradu predstavljena je modelna ponuda koja će biti ponuđena kupcima u Srbiji i regionu, a marka MG u 2023. godinu ulazi sve bolje organizovana i sa sve boljim poslovnim planom.

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/01/02/test-mg-zs/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Re: Testovi

Post od dmotion » 26 Jan 2023, 14:16

Renault tvrdi da hibridni Clio E-Tech 145 ima pogon inspirisan Formulom 1

E-Tech oznaku ljubitelji Formule 1 već neko vreme gledaju na bolidima prvo Renaulta pa potom Alpine. Da, svesni smo da je u Srbiji reč hibridni pogon nešto što apriori odbija. Ipak, nakon sedmodnevnog testa Renaulta Clio E-Tech istina je da ne treba tako postavljati stvari. Za početak, Clio E-Tech ima 1.6 litarski benzinski motor sa 91 KS, ali redni, sa četiri cilindra i bez turbo kompresora, za razliku od V6 turba iz F1. Sa ostatkom hibridnog pogona Renault je išao svojim putem, drugačijem od ostalih. Clio E-Tech ima dva elektromotora, slabiji visokonaponski od 21 KS koji ima ulogu starter-generatora i drugi pogonski elektromotor sa 71 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta (51 kW) integrisan u kućište menjača. Za razliku od najčešće korišćenog CVT prenosa uz samopuneće hibridne pogone, Renault Clio E-Tech 145 ima drugačije rešen prenos. Iako vozač ima samo dve papučice i ručicu u stilu automatskog menjača, prenos je preko četvorostepenog “dog type” robotizovanog menjača. “Dog type” znači da prenosni zupčanici u menjačkoj kutiji imaju izrazito šiljaste i visoke zube, koji liče na pseće uši, po čemu su ovi menjači i dobili ime. Ukratko, Clio E-Tech 145 ima tri motora i robotizovani četvorostepeni menjač. Kako sve to funkconiše?

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/01/25/renault-clio-e-tech/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 14 Mar 2023, 15:01

Da li je u trećoj generaciji Range Rover Sport pun pogodak?

Test Range Rover Sport Autobiography D350 MHEV smo sa nestrpljenjem čekali i dočekali potvrdu da od dobrog može još bolje. Range Rover Sport kao model svoju karijeru nije započeo na „visokoj nozi“ do koje je stigao danas. Predstavljen 2004. prvi pod oznakom L320 bio je klasičan manevar u autoindustriji da se uz minimalan ulaganja dođe do dodatne ponude kupcima. Prvi Range Rover Sport bio je postavljen na platformu modela Land Rover Discovery, koja mu nije donele u imenu najavljenu Sport dinamiku.
Već druga generacija Range Rover sporta je bla nešto drugo. L494 stigao je 2013. godine na uglađenijoj platformi od Range Rovera, i kupcima zaista ponudio sportskiju, skromniju i jeftiniju verziju perjanice Range Rovera. U svakom slučaju, facinantan deo priče o drugoj generaciji Range Rover sporta je da čak ni nakon skoro 10 godina na tržištu nije ostario, niti očajnički trebao naslednika.
Naslednik je predstavljen 2022. na radost onih koji su smatrali da je treća generacija Range Rover Sporta potrebna. Britanska marka za novi model, po pitanju dizajna, primenila nemački recept, koji bi u šali mogli nazvati Porsche 911 recept. Land Rover nije izmišljao hladnu vodu i od Range Rover Sporta, već dobro etabliranog modela pravio nešto drugo, spektakularno novo. Kao što Porsche 911 kroz generacije već više od 50 godina dobija pomalo, ali uspešno „utegnute“ linije i detalje i time izdaleka ostaje prepoznatljiv, novi Range Rover Sport je dobio „utegnute“ linije prethodnika.

Slika

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/03/14/test-rang ... d350-mhev/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 28 Apr 2023, 09:45

Da li je Opel Astra Peugeot 308 sa znakom Opela ili ipak ima svoj karakter?

Test modela Opel Astra GS nam je ponovo dokazao da se u autoindustriji prošlost ne računa, samo sadašnjost i budućnost. A prošlost ovog klasičnog, porodičnog hatchbacka modela C segmenta duga je i živopisna, a traje već više od 30 godina. Opel Astra je debitovala u prvoj F generaciji 1991. godine i tokom narednih više od 30 godina imala uspone i padove, ali i vernu, milionsku publiku. Opel Astra je imala (bez)brojne karoserijske verzije, bila obožavana i omalovažavana, ali uvek nekako opstajala u segmentu gde je bila ljuta konkurencija na čelu sa Volkswagen Golfom. Statistka kaže da C segment danas, pod čizmom popularnosti crossovera, polako izumire, mada, kada se pogleda konkurencija, i dalje nije naivno. Tu je, prisutan je C segment, od VW Golfa, Toyote Corolle, Kije Ceed i Hyundaija i30, pa sve do modela iz premijum segmenta tipa Audi A3, BMW Serije 1 i Mercedesa A-Klase. Nismo zaboravili ni najvažnije.
Nova Opel Astra korene više nema u svojoj nego u tuđoj kući. Opel, koji je nekada bio razvojni centar za “pola” General Motorsa, sada se oslanja na druge. Nije ni tajna ni novina da je Opel Astra sada na platformi Peugeota 308, a deli je i da drugim modelima kao što je Citroen C4. A pored platforme, deli i motore i menjače koje Stellantis koristi u brojnim modelima...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/04/26/test-opel-astra-gs/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test

Post od dmotion » 10 Jun 2023, 10:11

Da li je Maserati Grecale samo italijanska šminka ili nešto više?

Test Maserati Grecale Modena vodi nas u zonu koja kombinuje SUV, luksuz i ambicioznu ekskluzivu. Ekskluzivu ne samo zbog same istorije i nasleđa (ali i obaveze koju ima marka Maserati), nego i činjenice da konkrencije nema previše. Maserati Grecale, u SUV ponudu italijanske marke stigao je kao manja i jeftinija opcija modelu Levante, ali i pravo na crtu Porsche Macanu, Audiju SQ5 i BMW-u X3. Zapravo, Maserati Grecale Modena stigao je tamo gde se prodaje mnogo primeraka i na kojima se dobro zarađuje. Iako pod kapom Stellantisa, Maserati je nakon mnogo godina loših poslovnih bilansa, morao da nađe zdrav izvor zarade. Koliko god bio atraktivan supersportski Maserati MC20, od njega kompanija ne može da živi. Naravno, da niko ni ne pomisli – Maserati Grecale Modena nije SUV za široke narodne mase, nego tipičan monovolumenski AWD model premijum segmenta...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/06/05/test-mase ... le-modena/

dmotion
Postovi: 100
Pridružio se: 30 Jul 2021, 14:03

Test: Mazda CX60 eSkyactivD

Post od dmotion » 03 Sep 2023, 11:04

Test Mazda CX60 eSkyactivD kaže da Mazda ume, ali da može i bolje

Test Mazda CX60 eSkyactiveD Homura nas je podsetio šta veliki šestocilindarski dizel ume i može. Mazda je ne malo iznenadila kada je u vreme iščezavanja dizela zvanično objavila da radi na razvoju rednog šestocilindarskog dizela, koji će uzdužno smestiti u svoje modele uz osnovni zadnji pogon.
Mazda, relativno mali japanski proizvođač je Covid 19 pandemiju i krizu nakon pandemije jako osetio na svojoj koži, a uz model CX60 ima velike ambicije. A ambicije nisu bazirane na pukoj želji menadžera. Mazda CX60 nastala je kao potpuno novi model, na potpuno novoj platformi, i to kao model koji Mazdu treba da smesti u premijum SUV segment, ali i da privuče kupce koji su do sada sebe nalazili u nešto manjem modelu Toyota RAV4. Uzgred, ponudi i nešto što je postalo egzotila – redni šestocilindarski dizel ozbiljno velike 3.3 litre zapremine, kojem je dodat i hibrid...

Slika

Slika

https://dmotion.rs/2023/08/18/test-mazd ... ed-homura/

Odgovori