Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Kolika je komplikacija ako neko hoće da auto kupljen u Srbiji prebaci u neku EU zemlju u slučaju selidbe?
-
- Postovi: 445
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Za De je bilo vrlo jednostavno. Auto se tretira kao lična imovina i kao takav nema dodatne namete sem simbolične carine koju sam platio (18e).
Uslov je da je automobil proizveden u Eu (o tome svedoči CoC obrazac) i da si vlasnik najmanje godinu dana pre uvoza. Takođe, ne smeš ga ni otuđiti najmanje jednu godinu nakon uvoza.
Posle regularno ideš na tehnički, osiguravaš ga i kupuješ tablice.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Uslov je da je automobil proizveden u Eu (o tome svedoči CoC obrazac) i da si vlasnik najmanje godinu dana pre uvoza. Takođe, ne smeš ga ni otuđiti najmanje jednu godinu nakon uvoza.
Posle regularno ideš na tehnički, osiguravaš ga i kupuješ tablice.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
A šta bi bilo u slučaju povratka u Srbiju, da li auto mora opet na carinjenje i amss pregled?
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Verovatno
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
- Postovi: 445
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Ma da, da sam se kojim slučajem vratio u Srbiju i želeo da uvezem auto natrag, regularno bi me odrapili za razliku od Nemaca. Iako je auto kupljen u Srb.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Meni se ovaj swift bas svidja i sa ovim felnama i ovako spusten je jos lepsi ali bojim se da je malo publike ovde za taj auto i tu cifru kod nas. Sto se tice prenosa i kod mene na puntu 1.4 turbo je ista prica a takodje izolacija nije nesto zato ga na auto puto uglavnom i ne vozim preko 3200rpm sto mu dodje nekih 118 kmh po gps-u.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Baš mi se sviđa iako sam purista i volim da je auto u stanju serijskog ali nisam planirao taj trošak u dogledno vreme. Da jesam, sada bih se raspitivao kod tebe o detaljima izmena na ogibljenju, kako je to uticalo na vožnju, i naravno dogovarali bi probu.
Ali da te ohrabrujem kako ovde postoji tržište za zvrkove... nisam siguran. Sigurno među 7 miliona nas postoji izvestan broj koji vole baš ovakav auto, imaju dovoljno novca, i planiraju kupovinu, no da li je ponuda veća od potražnje ili obrnuto - pojma nemam.
- Romanticni_Piroman
- Postovi: 351
- Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
- Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
@motorista Lepo je cuti da ima jos ljudi kojima se svidja ovako nesto
Auto je vrlo retko videti, definitivno nije bio popularan kao nov. Takodje uglavnom izbegavam modifikovane automobile ali ovaj mi je bio skroz ok. O ogibljenjima sam vrlo malo znao pre kupovine, tek nakon citanja svih papira koji su isli uz auto sam shvatio sta je tu stavljeno i kakav efekat ima.

U sustini auto ima "Vogtland Lowering springs", Nemackog porekla, koje spustaju auto 30mm. E ono sto nisam znao je ovo sto pise "progresiv" u tabeli, to znaci da umesto da se opruga kompresuje linearno sa pritiskom, ona je u pocetnom delu tanja, pa posle nekih 2cm kompresije deblja. Efekat koji se postize je da je auto meksi u pocetku kompresije, i postaje tvrdji posle, pod velikim pritiskom. To u teoriji znaci neki balans izmedju komfora i performansi, da li je to tacno i u praksi, ne mogu da kazem jer sam ja auto kupio ovakvog, nikad ga nisam probao sa originalnim oprugama. Uglavnom komfor je za mene sasvim ok, cak i preko neravnih puteva, ali ono sto bi definitivno bio problem u Srbiji je 9cm rastojanje od puta (12cm je stock). Nije ni ovde idealno, ali prolazi, nije mi se desilo da ga zakacim negde a ovde ima dosta lezecih. E sad, predjem ih sa 25km/h umesto 40 ali prosto ne zelim da rizikujem. Sa pozitivne strane, nagib u krivinama kao da ne postoji


U sustini auto ima "Vogtland Lowering springs", Nemackog porekla, koje spustaju auto 30mm. E ono sto nisam znao je ovo sto pise "progresiv" u tabeli, to znaci da umesto da se opruga kompresuje linearno sa pritiskom, ona je u pocetnom delu tanja, pa posle nekih 2cm kompresije deblja. Efekat koji se postize je da je auto meksi u pocetku kompresije, i postaje tvrdji posle, pod velikim pritiskom. To u teoriji znaci neki balans izmedju komfora i performansi, da li je to tacno i u praksi, ne mogu da kazem jer sam ja auto kupio ovakvog, nikad ga nisam probao sa originalnim oprugama. Uglavnom komfor je za mene sasvim ok, cak i preko neravnih puteva, ali ono sto bi definitivno bio problem u Srbiji je 9cm rastojanje od puta (12cm je stock). Nije ni ovde idealno, ali prolazi, nije mi se desilo da ga zakacim negde a ovde ima dosta lezecih. E sad, predjem ih sa 25km/h umesto 40 ali prosto ne zelim da rizikujem. Sa pozitivne strane, nagib u krivinama kao da ne postoji

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Progresivne opruge su davno izmisljene i u trkacke i komercijalne svrhe nije tu fazon u debljini zice vec u razmaku izmedju namotaja ide gusce pa redje, debljina zice je ista a sto i pise na ovom papiru 11.4mm, cak sam pre 20 godina imao takve opruge na jugicu
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Postoji i ova varijanta, mada je prevashodno uvedena radi uštede prostora (konkretno za Opel Senator):

Za ivičnjake i parkiranje preko njih (negde jedino moguće) stvarno zahteva planiranje i upoznavanje auta. Ovako... ne volim i, kada mogu, izbegavam puteve gde klirens od 10 cm nije dovoljan.

Sanke to ublažavaju.Romanticni_Piroman napisao: 24 Avg 2024, 19:43ono sto bi definitivno bio problem u Srbiji je 9cm rastojanje od puta (12cm je stock)

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
ovo je standardna opruga za vecinu dansnjih kola
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Da. Spada u progresivne.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Nisu progresivne, to sto je uza gore ne bi trebalo da ima uticaj vise je zbog prostora u košu da bude manja šolja a i dole na amortizeru da ne bude velika tacna posto su danasnji automobili dosta slozeniji u vesanju nego pre pa da ima mesta i za druge elemente.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
I zauzimaju manje prostora po visini. Zapravo, veličina šolje jeste nekakva ušteda ali nije toliko bitna koliko tih nekoliko centimetara u visini. Ipak, jesu progresivne. Uslovno - ovaj deo užeg "prečnika" je "tvrđi" od dela šireg, za razliku od klasičnih zavojnih opruga.
Obrati pažnju da ove poput opruge sa slike obično idu pozadi, obostrano su "sužene", i ređe idu na Makferson.
Obrati pažnju da ove poput opruge sa slike obično idu pozadi, obostrano su "sužene", i ređe idu na Makferson.