Aha pa da u pravu si, onda da uzmem taj famov 5w40 505.01 i to bi trebalo da bude kao Castrol edge 5w40 ali bar znam da je original to sto pise ne neki buckuris.ljubitelj je napisao:Pa svi za ulja koriste iste komponente, istih dobavljača, istih osobina..razlike su u mešavinama koncentrata a i te razlike su nijanse u pitanju..
Pišem o ovim popularnim opštim uljima po klasifikaciji za naše motore, ne posebne high end ili sport orijentisane primene ulja.
Nije motiv kupovione domaćih ulja neka specijalna ušteda usled cene već stabilnost, pouzdanost, laka dostupnost i originalnost.
Mada vidim da FAM i nije baš lako dostupan nažalost.
Stoga je i cena uljima ista ili gotovo ista tokom "proizvodnje" tj mešanja od gotovih nabavljenih komponentri a bitna razlika prodajne cene se svodi na troškove ambalaže, transporta i logistike i naročito marketinga a donekle i imidža brenda.
Upravo zbog toga uvoznog porekla većine ulja time što su skuplja uopšte ne znači da su bolja od jeftinih uvoznih ili domaćih (koja su takodje uvozna jer se uvoze gore pomenute gotove komponente za mešanje od istih globalnih svetskih dobavljača).
Cena ulja varira oko 2-3 evra po litri za sintetiku klasičnu (proizvodna), ostatak cene su pomenuti tročkovi nadogradnje a pogotovu u lancu trgovine preko više ruku tj posrednika do krajnjeg kupca.
Uostalom pogledati cene ulja u SAD koliko su jeftinija po pravilu od istih prodavanih u EU.
Cena obične/klasik Nisotec sintetike (5w30, 5w40) je 700 dinara po litri pakovanje, sve što se plaća preko 900-1,000 po litri za bilo koje ulje iste klasifikacije je prenapumpana cena, po meni usled opisanih razloga koji nemaju veze sa kvalitetom ili osobinama ulja.
Ulja opsega 0w15 ili 0w20 su naravno drugačija puno i skuplja pri proizvodnji pa time i u prodaji, ali o njima je posebna priča i po pitanju primene.
Poenta, cena u maloprodaji ne odredjuje da li je neko ulje bolje ili lošije po bilo čemu.
Sad mi preostaje samo da vidim gde ga kupiti i top.
Dal to moze direkt preko fabrike zovnem i posalju mi preko kurira?