Ko nije siguran u to da VW i za PD motore preporučuje normu 504/507 (a norma 511.00 je njena kombinacija po sastavu uz povišeni viskozitet) - drži se isključivo ulja koja imaju odobrenje po 505.01.
Ko voli da eksperimentiše možda sazna da mu je odgovarajuće ulje po 504/507 ili 511.00, a možda i suprotno.
***
devit0 je napisao: ↑09 Okt 2021, 19:29A pa vec smo pre 5 posta pisali o mom motoru i tad sam napisao lepo 1.9 PD TDI BXE 2007 bez DPF-a 200K motor presao pravih, zustrije se vozi, cipovan sa 105 na 140HP imao fabrickih 250Nm sad ima 320Nm.DS9 je napisao:Mala napomena:
Zamolio bih forumaše kojima ispod avatara nije naveden auto odnosno motor kojim raspolažu, da jasno, precizno, nedvosmisleno, nevišesmisleno i tačno navedu o kom se autu odnosno motoru radi, u smislu naziva brenda automobila, i eventua ostalih detalja koji mogu biti bitni - ukoliko ih zanima kakvo je (tj. kojih normi) motorno ulje (i ostala maziva) odgovarajuće za pomenuti auto odnosno motor.
Btw, sa obzirom da je u ovoj temi bilo pitanja čak i o pogodnosti ulja za motore dvotočkaša, takođe bih molio da se za slučaj istih naglasi da se radi o motorciklu.
Hvala.
A koji je Vaš motor?
Da li se radi o motoru motorcikla ili se radi o motoru automobila. U potonjem slučaju, o kom se automobilu radi (tip i kodna oznake motora, ukoliko je znate), snaga u kilovatima odnosno kW i godište?
Hvala
Hvala
P.S. Ili mozda Ravenol 5W-30 VMP USVO.
Hvala za informacije, beše to pre 4 dana, a u međuvremenu je bilo reči i o drugim motorima.
Tada sam rekao ovo dole
Vidi, ja tumačim ono što je napisano, odnosno ono kako je VW objavljivao svoje norme i razlike u sastavu ulja tih različitih normi. Sa PD motorima nemam iskustvo, a ljubitelj je neko ko je u tome neuporedivo iskusniji što se praktične upotrebe tiče i konstrukcije motora.
Ja ne znam kako se dugoročno u praksi ponaša PD motor koji umesto ulja po normi 505.01 koristi ulje po normi 504/507, a pogotovo ne znam ako se u PD koristi ulje po 511.00. To mogu samo da prepostavljam, a pretpostavljam na osnovu toga što je VW više godina kasnije objavio da 504/507 može biti adekvatno i za PD motore. Sa obzirom da ravenolova varijanta po 511.00 ima nezvaničnu preporuku za 505.01 - moglo bi da se uspostavi korektnim, a možda i ne bi, rekoh identično gore na ljubiteljov komentar.
Varijanta VMP 5W-30, dakle po 504/507, se može razmatrati kao zvanično odgovarajuća za PD motore, jer ta norma podrazumeva pogodnost i za PD. Moguće je da je nekim varijantama PD motora to bilo neodogovarajuće - ali ja ne znam da li je uzrok bio loša serija npr. bregaste, nedovoljni viskoztet ulja, ili nedovoljna koncentracija ZDDP-a (ovo poslednje je malo verovatno).
Informacije o pogodnosti ulja za PD motore imaju dugu istoriju. Castrol je npr. u jednom svom zvaničnom odgovoru (korisniku u SAD) naveo da se za PD ne bi trebalo upotrebiti njihovo ulje po 504/507 nego po 505.01 objašnjavajući to time da ulja po 505.01 imaju specifične aditive koji štite bregastu osovinu.
Međutim, ako se upotrebi castrolov selektor maziva, izabere npr. Nemačka, i taj Audi A4 1,9 TDI 85 kW - dobije se preporuka Castrol EDGE 5W-30 LL i Castrol GTX 5W-30 C3. dakle oba po 504/507. Imajući to u vidu, nisam siguran da bi odgovor evropskog/britanskog catsrola bio sada isti kao američkog od pre više od jedne decenije. Takođe, recimo nemački Fuchs, eksplicitno navodi da je njegovo ulje Titan GT1 LongLife III koje zadovoljava 504/507 odgovarajuće i po 505.01 normi.
Stvar je poprilično diskutabilna i verujem da zavisi od slučaja do slučaja, serije motora, godišta. Što se mene tiče ja bih verovao ravenolovoj preporuci da je dobar izbor njihovo ulje po 511.00, a ako bih bio npr. šef voznog parka koji treba da nabavi ulje za npr. takav službeni auto sa PD motorom, onda bih išao isključivo na ulje sa odobrenjem po 505.01.
Što se ravenola tiče, na najaktuelnijoj VW listi sa odobrenjima, za 505.01 VMO i VPD
Sasvim lično, kao što sam već rekao, da je taj auto moj famova ili nisoteca varijanta po 504/507.