Kružni tokovi
Re: Kružni tokovi
Obeleženi kružni tok sa 2 trake je isti slučaj kao običan ravni put sa 2 trake i uključenjima sa desne strane. Nema nikakve potrebe komplikovati, ako znate da vozite na ravnom putu sa 2 trake, znate i na ovakvom kružnom toku.
Ako nema znaka u sporednoj ulici, a vi ste u spoljnoj traci, važi pravilo desne strane i _morate_ pustiti vozilo da se uključi.
Prosto ko pasulj.
Ako nema znaka u sporednoj ulici, a vi ste u spoljnoj traci, važi pravilo desne strane i _morate_ pustiti vozilo da se uključi.
Prosto ko pasulj.
Re: Kružni tokovi
Pa nisam tebe ni citiraoMartin Mystere je napisao:Ja kažem da u ovom slučaju plavi ima prednost tako da ne znam šta je tu netačno jer se poklapa sa onim što si ti napisao.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Martin Mystere
- Postovi: 435
- Pridružio se: 18 Dec 2020, 21:09
- Garaža: Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI Powershift
- Lokacija: Beograd - Voždovac
Re: Kružni tokovi
Sorry video na samom početku moj post kao citiran i nisam ni čitao dalje... tek sad vidim čitav citat...
Re: Kružni tokovi
Upravo to sam i napisao d aplavi ima prednost u tom slučaju , isto što i ti pa ne znam na šta replicirašXepoj87 je napisao: ↑21 Jun 2022, 09:53Tvoja cela prica i iz prethodnih postova bi vazila da stoji da niko ne sme da se ukljuci u KT dok ima vozila u njemu...a u ovom slucaju, plavi se vec ukljucio ne oduzimajuci prednost crvenom u drugoj traci i do kontakta dolazi nakon sto su oba vozila vec u KT. Drugo da je crveni hteo da se prestroji u spoljasnju na ulazu gde plavi hoce da se ukljuci, ali na sledecem izlazu je plavi vec u kruznom toku i crveni ne sme da mu isece putanju. Brzinu svega ne mozes da znas, jer nije konstantna, niti postoji zakonski odredjeno ubrzanje, pa su tvoje pretpostavke za to takodje netacne.ljubitelj je napisao:Upravo tako, podvukao sam.Martin Mystere je napisao: ↑20 Jun 2022, 16:19Ako plavi ulazi u KT u trenutku kada je crveni već u kružnom toku tj. već na pola njega onda crveni neće da nikako ugrozi plavog ali ako oba auta ulaze maltene istovremeno u kružni ali crveni vozi znatno brže nego plavi on nikako, ali nikako u situaciji ovakvog isključivanja ne može imati prednost u odnosu na plavog niti sme da ga iseče već mora da ga propusti.
To je neka druga situacija od ove koja je do sada komentarisana.
Kada su oba vozila u kružnom toku, znači na glavnom putu sa 2 trake onda važi prednost pravila desne strane, i plavi ima prednost a crveni mora da ga propusti kada se prestrojava.,
I takva situacija je jasno definisana propisima tako da ni tu nema dileme (ne bi trebalo) koje vozilo ima prednost, a opisano je zapravo ista situacija kao kada se vozi naekim pravcem na nekom bulevaru sa više traka (4 recimo) pa se onaj iz leve prestrojava u desnu tako da uvek propušta toga sa desne strane pa se iza njega, kada prodje, prebacuje ka desnim trakama.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Kada su oba vozila u kružnom toku, znači na glavnom putu sa 2 trake onda važi prednost pravila desne strane, i plavi ima prednost a crveni mora da ga propusti kada se prestrojava.,
Re: Kružni tokovi
Pa ako kazes 3 razlicite stvari u 3 posta, negde se mora poklopiti sa necim...
Niti postoji obavezna brzina crvenog, niti plavog, niti koliko ko u odnosu na koga sme brzo da vozi...cista fantazija kako neko zamislja da se svako vozilo u saobracaju krece.
Plavi nije duzan da pusta crvenog, jer je u trenutku susretanja ta 2 vozila, plavi vec unutar kruznog toka, sto je jasno pokazano na slici.
Dakle, crveni nema prednost nikako u ovoj situaciji.
Takodje, trougao ne znaci obavezno zaustavljanje, vec da dolazis do puta sa prvenstvom prolaza, inace bi znak stop bio suvisan.
Svaka pretpostavka ti je pogresna, kao i zakljucak nacrtane situacije, jer se vozila susrecu u kruznom toku, a ne na ulazu u isti.
ljubitelj je napisao: ↑19 Jun 2022, 21:50Bez dileme, crveni shodno opisanoj signalizaciji (koja manje više svuda važi uz retke izuzetke da je drugačije znakom odredjeno i počertnoj poziciji vozila (gde počinje linija putanje kretanja).Gazu je napisao: ↑01 Maj 2022, 22:21Da, namerno sam tako napisao jer je baš takva zabuna u mojoj sad glavi: da li se na takvu situaciju gleda kao da se on već uključio u kružni tok, ili se gledao kao da se on uključuje u kružni tok. Možemo reći da je u pitanju obična raskrsnica s kružnim tokom, pre kružnog toka stoje trouglovi, i kružni tok je s dve trake, i sve ulazi i izlazi s kružnog toka da su sa po dve trake. Sad ću i nacrtati na šta mislim.
Evo crtež. Dakle, ko ima prednost, crveni ili plavi...
Dodatno, trougao znači da plavi treba da se zaustavi pre ulaska na glavni put tj KT, a crveni se podrazumeva da se kreće nekom odgovarajućom brzinom pa nema ni realne šanse da plavi tako snažno ubrza od nule da sustigne crvenog.
Ako se plavi ne zaustavi već uleti u KT onda je opet kriv, nije poštovao pravilo da mora da se zaustavi na trougao.
I kao i u svakom sudaru jedno je teorija a sasvim drugo teškoća dokazati stvarne brzine i stvarne putanje kretanja...lažni svedoci, lažni veštaci, korupcija, sudstvo, policija itd koji nisu apriori poštena lice bez svojih ličnih interesa kaoji mogu prevladati slovo pravila i zakona.
Onda je uvek moguće biti krivi u bilo kojim okolnostima, mislim na falsifikovanje činjeničnog stanja, papira, zapisnika, izjava itd.
Evo na ovo ovde sam mislio, ali sam mislio da nema potrebe da citiram, da ne zaboravljas sta si pisao 1 post pre...ljubitelj je napisao: ↑20 Jun 2022, 14:18Pa crveni nema nikoga u desnoj traci, on je sam u kružnom toku i bez problema se prestrojava u desnu i izlazi, ili nastavlja da vozi svojom trakom i izlazi direktno iz unutrašnje trake.
Plavii je koa što sam napisao stao i propustio crvenog da prodje i nalazi se iza njega, sada on postaje vozilo na glavnom putu i na njega počinje da se primenjuje pravilo da ima prvenstvo u odnosu na sledećeg, trećeg četvrtog...koji nailazi na KT i na trougao i čeka sada on da plavi prodje pored njega.
U situaciji plavi i crveni, plavi ne sme da uleti u kružni tok u kome je crveni i da nastavi da vozi prethodnom brzinom, ili ometa putanja kretanja crvenog, ili da pretiče u desnoj traci (ide brže od plavog) da bi ga "isekao" i kao brže prošao kroz KT.
Uvek treba gledati dinamički tok saobraćaja, ko se već kreće i gde se nalazi a ko stoji (plavi stoji ipsred KT u ovom primeru o kome pričamo a crveni se vozi unutar KT).
Ne postoji šansa da dodje do kontakta ili nedoumice oko prestrovjavanja ako plavi ispoštuje svoju obavezu da stane i propusti crvenog. Plavi prosto nije u desnoj traci u kružnom toku u ravni sa crvenim pa da postoji situacija da crveni propušta vozila u svojoj desnoj traci kada se prestrojava.
A pogotovu što crveni u unutrašnjoj traci ima manji put da predje od plavog za istu brzinu kretanja pa time i brže /vremenski/ prolazi kroz KT čak i kada bi se oba vozila kretala istom brzinom jer je krug u pitanju a ne pravac.
KT je odlično geometrijsko rešenje i zparavo je veoma jednostavno da se koristi i bezbedno i efikasno.
Niti postoji obavezna brzina crvenog, niti plavog, niti koliko ko u odnosu na koga sme brzo da vozi...cista fantazija kako neko zamislja da se svako vozilo u saobracaju krece.
Plavi nije duzan da pusta crvenog, jer je u trenutku susretanja ta 2 vozila, plavi vec unutar kruznog toka, sto je jasno pokazano na slici.
Dakle, crveni nema prednost nikako u ovoj situaciji.
Takodje, trougao ne znaci obavezno zaustavljanje, vec da dolazis do puta sa prvenstvom prolaza, inace bi znak stop bio suvisan.
Svaka pretpostavka ti je pogresna, kao i zakljucak nacrtane situacije, jer se vozila susrecu u kruznom toku, a ne na ulazu u isti.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Kružni tokovi
Ajde ti to prvo pročitaj, pa onda bilo šta piši.
E da, pisano je o 2 potpuno razičite situacije- u jednoj crveni ima prednost a u drugoj plavi ima prednost.
I da potpuno korektno sam opisao razlike koje nastaju iz različitih početnih pozicija vozila i svi smo se složili i razjasnili sve tako da je tvoje uletanje na kraju, uz to što nisi očito ni pročitao sve od početka, bilo potpuno nepotrebno.
E da, pisano je o 2 potpuno razičite situacije- u jednoj crveni ima prednost a u drugoj plavi ima prednost.
I da potpuno korektno sam opisao razlike koje nastaju iz različitih početnih pozicija vozila i svi smo se složili i razjasnili sve tako da je tvoje uletanje na kraju, uz to što nisi očito ni pročitao sve od početka, bilo potpuno nepotrebno.
Re: Kružni tokovi
NS, prvi put vidim obilazak sa leve strane.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Kružni tokovi
Je l' sveža slika? Pošto mi se čini da je već bilo sličnih slučajeva pre, pa nije valjda da su ga ponovili.
Re: Kružni tokovi
Sad video na Twitteru.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Kružni tokovi
Stara slika, brzo su ispravili
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2135
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kružni tokovi
Ja ne kapiram u čemu je fora na ovim slikama, šta ne valja?
Da, a slika stara, izgleda mi kao da se tamo vidi pruga, a da su tu prugu sad izvadili i izasfaltirali to parče puta.
Da, a slika stara, izgleda mi kao da se tamo vidi pruga, a da su tu prugu sad izvadili i izasfaltirali to parče puta.
Re: Kružni tokovi
Ne može levo na kružnom toku, samo desno, pa okolo.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...