Pomoc oko akumulatora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
guzva
Postovi: 150
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 20 Sep 2022, 15:17

Pozz vec neko vreme poceo akumulator da me zeza na autu i danas resio da vidim o kakvom se akumulatoru radi da odem da kupim novi, kad ono ima sta i da vidim efb model akumulatora ili ti za start stop sistem.
E sad mene zanima kako to da ja imam efb akumulator a nemam start stop sistem u autu, i jel cu da napravim gresku ako uzmem normalan ili mora efb akumulator?
U pitanju je passat b6 2.0 fsi 4motion 2009 godiste.


Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8069
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od OMP » 20 Sep 2022, 15:49

ako nemas start stop sistem ne treba ti ni akumulator za njega, kupi obican

guzva
Postovi: 150
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 20 Sep 2022, 16:09

Ok ali zasto bi onda fabrika stavila efb ako nemam start stop? Da nije neka caka sa alternatorom?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Poslednja izmena od guzva u 20 Sep 2022, 16:09, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
AleksandarAca
Postovi: 782
Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od AleksandarAca » 20 Sep 2022, 16:10

EFB moze i ako nije start- stop...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10627
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 20 Sep 2022, 19:15

Jesi li siguran da je fabrika stavila u prvu ugradnju, ne primećujem VAG "pečat".

59Ah/640A je u rangu stanadrnih akumulatora, možeš i bilo koji sličan 60-63Ah / 540-640A pošto je benzinac u pitanju manje kubikaže (dakle, lagano opterećenje pri startovanju za takve akumulatore).

Ali, proveriti najbolje u uputstvu od auta šta je napisano po pitanju akumulatora, možda je neophodan baš ovakav zbog recimo kontrolera punjenja koji je programiran /podešene krive za baš ovaj.

Sam alternator je glupa sprava, nema pojma koji i kakav potrošač je vezan....

guzva
Postovi: 150
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 20 Sep 2022, 20:14

Tako nesto mi je malopre i spomenio jedan prodavac akumulatora koji kaze da zbog tog nekog cuda mora ovakav akumulator i rece ako uzmem ove obicne ima da se ubrzo isprazne jer nije to to i da ce dva meseca da traje max taj obican akumulator.
Svakako cu sutra da pogledam i u onim knjigama sta kaze za akumulator ali mislim da ce ipak morati ovaj za start stop.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk


zeljkoci
Postovi: 59
Pridružio se: 18 Feb 2018, 15:55
Garaža: Renault Kadjar 1.5DCI BLUE

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od zeljkoci » 20 Sep 2022, 20:29

EFB aku je uvek bolji od obicnog. Ima deblje ploce i dizajniran je za vecu izdrzljivost kod povecanog broja paljenja motora. Ima sigurno skoro duplo vecu moc izdrzljivosti paljenja motora.

Tako da.... neces pogresiti ako kupis isti. Ali cena je... oko 40% veca.

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2343
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Skipper » 20 Sep 2022, 20:52

Npr na sajtu varte preporučuju običan aku.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


guzva
Postovi: 150
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 20 Sep 2022, 21:05

Ma nije mi bitna toliko cena jer i razlika u ceni nije neka, koliko sam da ne pogresim nesto. Jer sam najvise bio skeptik otkud start stop akumulator a nemam start stop u autu...


Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10627
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 20 Sep 2022, 22:55

zeljkoci je napisao:
20 Sep 2022, 20:29
Ima sigurno skoro duplo vecu moc izdrzljivosti paljenja motora.
Nema duplo, ovaj konkretno sa slike je oko 5% bolji u odnosu na obični/ standardni.

zeljkoci
Postovi: 59
Pridružio se: 18 Feb 2018, 15:55
Garaža: Renault Kadjar 1.5DCI BLUE

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od zeljkoci » 21 Sep 2022, 14:56

Kao sto sam rekao, EFB aku je sigurno duplo izdrzljiviji od obicnog aku. Kao dokaz tome evo izvod sa vartinog sajta:

21 145353.jpg[/attachment]
Prikačeni fajlovi
Snimak ekrana 2022-09-21 145353.jpg
Snimak ekrana 2022-09-21 145353.jpg (56.95 KiB) Pogledano 1738 puta

ljubitelj
Postovi: 10627
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 21 Sep 2022, 19:09

Gde tu piše taj dokaz o duplo većoj izdržljivosti?

Ovo dato je opšti prikaz SVAKOG akumulatora, i nema baš ništa specifično niti napisano niti dato tako da izdvaja Vartin proizvod od stotina drugih akumulatora.

Ako se priča o izdržljivosti onda pogledati OPTIMA akumulatore, Yacht program. :)

zeljkoci
Postovi: 59
Pridružio se: 18 Feb 2018, 15:55
Garaža: Renault Kadjar 1.5DCI BLUE

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od zeljkoci » 21 Sep 2022, 20:40

Glavna karakteristika EFB aku u odnosu na obicne aku je sledeca:
- veci broj ploca u samom aku
- pozitivne ploce su "umotane" u presvlaku od staklenih vlakana. Ovakve omotnice održavaju aktivnu supstancu ploča vlažnom u svakom trenutku. Na ovaj nacin sprecava se krunjenje i ubrzano trosenje aktivne mase sa ploca. Primena staklenih vlakana na plocama omogucava i da se energija punjenja znatno brže apsorbuje, samim tim aku je u vecini vremena u napunjenom stanju. Zbog ovakve vrste izrade aku, baterije imaju nizak unutrašnji otpor, mogu dvostruko vise da se pune, dvostruko vise izdrzljivije.
- veca otpornost na duboka praznjenja zbog gore navedenog
- ovaj nacin izrade smanjuje u vecoj meri mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja, pa aku crkne "iznenada u sred leta"
- skuplji su zbog gore navedenog nacina izrade, kojeg nema kod konvencionalnih aku

Glavna karakteristika AGM aku u odnosu na obicne EFB aku je sledeca:
- ćelije su su zatvorene posebnim ventilima i premazane kalcijumom, pa cak i karbonom. Zbog bolje provodljivosti.
- elektrolit je vezan u specijalne staklaste separatore
- elektrolit nije u tekucem stanju, vec je stegnut u separatorima od staklene vune
- jos veca otpornost na duboka praznjenja
- sve ćelije su pod pritiskom, zatvorene posebnim ventilima
- ovaj nacin izrade jos vise smanjuje mogucnost pojave sulfatizacije na plocama
- najskuplji za izradu


Vozila koja imaju cesta paljenja, odnosno vozila koja su opremljena START-STOPOM, ne smeju se koristiti sa obicnim aku, jer bi se tako mali broj ploča veoma brzo pretvorio u svajcarski sir - puno rupa.
Naravno, u ovoj nasoj srbendi uvek postoji ono cuveno: ma, ja cu da mu pokazem! Pa stoga ima i slucajeva kad vozaci naprave "mostove", pa ubace obican aku, umesto EFB ili ne daj boze AGM.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3185
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Dare4x4 » 21 Sep 2022, 23:20

A šta bi bilo kad bi se u auto bez start-stop sistema stavio akumulator za start-stop?

Korisnikov avatar
Starfury
Postovi: 32
Pridružio se: 23 Maj 2021, 10:49

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Starfury » 22 Sep 2022, 01:02

Slika

Odgovori