Benzinski motor sa startnim gasom
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Ja sam vozio model i sa servom i sa klimom, turbo dizel i bilo je cimanja pri svakoj promeni opterećena.
Uključiš/isključiš klimu i jasno se oseti...
Kod benzinaca o kojima pričamo, naslov teme, se odvija vrlo glatko pokretanje po puštanju kvačila.
Uključiš/isključiš klimu i jasno se oseti...
Kod benzinaca o kojima pričamo, naslov teme, se odvija vrlo glatko pokretanje po puštanju kvačila.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Ma kakvi vezano za brend. Dosta automobila će krenuti.yaroslav-88 je napisao:Znaci da je ipak to vise vezano za VW i za vozila koja imaju iste motore tipa Skoda. U svakom slucaju znaci mi informacija.
Hvala
Moj Suzuki kreće bez gasa, i to lepo.
TapaT
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Nije isto. Dodaje sam gas za klackalicu, tj. ne polaziš iz lera, vec bude oko 1000-1100 kad se pusti kvačilo.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Da probam jos jednom.
Sa benziskim motorom se moze krenuti i bez da se pomera leptir gasa i podizu obrtaji pre nego sto kvacilo uhvati. Koristi se spominjana rezerva momenta. Pomera se ugao paljenja i podize moment motora u skladu sa hvatanjem kvacila. Tek posle se pomera leptir posto je kontrola preko pritiska u usisu sporija od kontrole paljenjem.
Ukratko receno dodavanje gasa na benziskim motorima nije direktno povezano sa pomeranjem leptira gasa. ECU ce po potrebi pomerati paljenje, pritisak posle kompresora i pritisak u usisu. Po zahtevanom pritisku u usisu se racuna potreban polozaj leptira gasa.
Sa benziskim motorom se moze krenuti i bez da se pomera leptir gasa i podizu obrtaji pre nego sto kvacilo uhvati. Koristi se spominjana rezerva momenta. Pomera se ugao paljenja i podize moment motora u skladu sa hvatanjem kvacila. Tek posle se pomera leptir posto je kontrola preko pritiska u usisu sporija od kontrole paljenjem.
Ukratko receno dodavanje gasa na benziskim motorima nije direktno povezano sa pomeranjem leptira gasa. ECU ce po potrebi pomerati paljenje, pritisak posle kompresora i pritisak u usisu. Po zahtevanom pritisku u usisu se racuna potreban polozaj leptira gasa.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Zato atmo
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
@NenadNR, hvala na objašnjenju. Moj na »Fiesti« menja i obrtaje (i to je, kažu, za 1,25 16v normalno). Nisam baš zadovoljan kako to radi, možda zato što sam navikao da sam kompenzujem, a i kriva momenta motora je prilično nepovoljna.
Apropo »Golfa II«, da li je njegov atmosferski dizel imao centrifugalni regulator broja obrtaja? Ukoliko jeste, onda je on sam kompenzovao uticaje promena otpora kretanja.
Apropo »Golfa II«, da li je njegov atmosferski dizel imao centrifugalni regulator broja obrtaja? Ukoliko jeste, onda je on sam kompenzovao uticaje promena otpora kretanja.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
O tome ja sve vreme pišem, ECU će sve da uradi, jer je predefinisano svako stanje u mapi, uz povratne informacije sa aktivnih senzora. Potpuno nam je nebitno šta se dešava, da li je benzin, dizel, da li može da se krene bez gasa. Nije čak ni pitanje da li može da se krene bez gasa, pokretač teme se interesuje za kola koja dodaju gas pri puštanju kvačila, a tema je krenula u smeru koji nije odgovor na pitanje. Nije to malo dodavanje gasa ako ga digne sa 750 na 1100 i ne da mu da siđe ispod dodajući dodatan gas kada krene da ga obara opterećenje polaska.
Znači ponovo, nije 750rpm polazak i korekcije paljenja, smeše, šta god, već 1100rpm i održavanje višeg ler gasa dok se ne završi polazak.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Ovde je zabuna čini mi se jer dodavanje gasa nije isto što i povećanje broja obrtaja. Sa istim gorivom radi motor ako sam dobro razumeo Nenada NR, ali po drugim parametrima.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
^ Sa istim gorivom i sa istim brojem obrtaja, ali sa različitim obrtnim momentom.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Napisao je "bez pada broja obrtaja", tako da se može i tako tumačiti.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Jeste, i atmo dizel i turbo dizel imaju istu pumpu. Bosch VE (Verteiler Einspritz) sa centrifugalnim reglerom i sa razvodnikom po cilindrima.
Čista mehanika, nema nikakve regulacije pomoću senzora.
Nije kao kod Bošovih ubrizgavanja tog vremena kod benzinaca koji trenutno (neprimetno) prepoznaju i odreaguju unapred na buduću očekivanu promenu otpora.
Dizeli tog doba su jako grubog rada, Bošova na leru ima donji mehanički limiter VE pumpe taj koji "reguliše" broj obrtaja, i to se podešava promenom dužine poluge a što je mogao lako svaki vozač.
Dodatno G2 dizel je imao i mehanički "sauh" na sajlu koji je podizao obrtaje /položaj poluge reglera i ugao ubrizgavanja.
Sllužio je za lakši hladni start kada je temperatura -5C i niža, tadašnji dizeli uglavnom nisu mogli ili su teško palili kada je -8C ili hladnije bez te pomoći pomeranja ugla.
Te pumpe sam štelovao na više auta...pogotovu "sauh "sajlu odnosno termički servo element koji je imao AUdi (100)u svojoj varijanti tog dizel motora.
Ostao mi negde i komplet radioničkih uputstava za Bošove VE pumpe.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Po novijim standardima nije dozvoljeno povecanje broja obtraja motora pre nego sto auto krene.
Lambda mora ostati 1 tako da je osnovna kolicina goriva ista. Stvari se komplikuju oko regulacije ugla, broja i raspodele goriva kod ubrizgavanja.
Ne postoji vise mapa goriva u ECU. Postoji model protoka vazduha i odatle se racuna potrebno gorivo. Postoje stotine ovakvih modela u ECU. Senzori se naravno i dalje koriste. Pretezno za korekciju i adaptaciju modela plus OBD.
Lambda mora ostati 1 tako da je osnovna kolicina goriva ista. Stvari se komplikuju oko regulacije ugla, broja i raspodele goriva kod ubrizgavanja.
Odavno ECU ne funkcionise ovako. Zbog EURO normi ECU mora da predvidi sta ce se desiti. To je nemoguce sa predefinisanim tabelama i sa korekcijom sa senzorima. Na primer kod naglog ubrzanja dok ECU dobije informaciju od MAP senzora i izracuna potrebnu kolicinu goriva, lambda odavno vise nije 1.
Ne postoji vise mapa goriva u ECU. Postoji model protoka vazduha i odatle se racuna potrebno gorivo. Postoje stotine ovakvih modela u ECU. Senzori se naravno i dalje koriste. Pretezno za korekciju i adaptaciju modela plus OBD.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Jel model mapa?
- pedja
- član 001
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Tako se ponaša moj auto. Kako puštam kvačilo, kreće lagano i polako diže obrtaje do nešto preko 1000, kada se skroz pusti kvačilo.nidza je napisao:Nije isto. Dodaje sam gas za klackalicu, tj. ne polaziš iz lera, vec bude oko 1000-1100 kad se pusti kvačilo.
Posle ide do četvrte, bez gasa, ali već od druge je ispod 1000 obrtaja.
U petu nisam probao
Šta je bilo njegovo pitanje/tema - laički, bez stručnih izraza?
TapaT
-
- Postovi: 7
- Pridružio se: 13 Okt 2022, 09:04
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Da li kod mercedasa A 160 iz 2011 godine mogu ocekivati nesto slicno? Benzinac je naravno u pitanju.
Ili da preformulisem, da li taj motor ima elektricnu kontrolu gasa?
Hvala puno
Ili da preformulisem, da li taj motor ima elektricnu kontrolu gasa?
Hvala puno