Potrošnja motornog ulja
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potrošnja motornog ulja
Nisam nikom hteo da rusim sneska, na kraju krajeva svako ima pravo da veruje u sta god zeli.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potrošnja motornog ulja
Ako se postupalo po onome što piše u korisničkoj knjižici, biće ga između minimuma i maksimuma.motorista je napisao: ↑05 Nov 2022, 13:58To je opet manje od većine dvotaktnih, pa su se nekad vozili i oni. Naravno da nije komforno, ali...
Upravo iz ovog razloga mislim kako je uputno menjati ulje na tipa najviše 15-20 hiljada (naravno, u zavisnosti od konkretnog slučaja ovo varira). Samo savremeno ulje može to da izdrži, ali koliko ga je nakon 50.000 ostalo u koritu?
U korisničkim i/ili servisnim knjižicama uglavnom piše interval provere nivoa ulja (ili na nivo upozorava senzor), a po pravilu piše da (potrošeno) ulje treba doli(va)ti.
***
Motori SUS po dizajnu troše/sagorevaju ulje prilikom svog rada, neki manje neki više, u nekakvim uslovima manje, u nekim drugim više, nekakva ulja manje, nekakva drugačija više.
.
Re: Potrošnja motornog ulja
Naravno. No, mislio sam na upravo ovo što sam napisao - koliki je procenat ulja a koliki ostalih fluida u tečnosti koja je ostala u koritu.
Re: Potrošnja motornog ulja
Hipotetički: ako prelazim 15.000km godišnje, prosečnom brzinom od 50km/h. duže relacije, to je 300h rada godišnje na stabilnih 100C.
Koliko bi ostalo ulja u čantri da ga ugreješ na 100C i kuvaš 300 sati nakon što se ohladi?
Koliko bi ostalo ulja u čantri da ga ugreješ na 100C i kuvaš 300 sati nakon što se ohladi?
Re: Potrošnja motornog ulja
Na atmosferskom pritisku verovatno značajno manje nego na pritisku pod kojim je motorno ulje u motoru.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Potrošnja motornog ulja
Hvala, nisam bio tako razumeo.
To gledano/mereno sasvim varira i naravno zavisi od zadihtovanosti sistema i dinamike/uslova eksploatacije.
Kako god, ono što piše u korisničkoj/servisnoj knjižici treba ispoštovati.
Btw, navod o maksimalno/dozvoljenoj potrošnji ulja na 1000 km, po pravilu ne znači da će motor/auto (dok je u garanciji) potrošiti desetostruku količinu za 10,000 km - nego da će kada korisnik konstatuje toliku ili veću potrošnju ulja na 1000 km, od strane servisa biti sprovedena procedura merenja potrošnje ulja za sledećih 500 ili 1000 km, tj. osvedočenje servisa da je opravdana reklamacija vlasnika. Naravno, na razrađen motor (kod onih motora kod kojih servisna dokumentacija navodi kilometražu nakon koje se smatra da je motor razrađen, jer takav navod uglavnom prati i navod da je povećana potrošnja ulja uobičajena u periodu razrade).
To gledano/mereno sasvim varira i naravno zavisi od zadihtovanosti sistema i dinamike/uslova eksploatacije.
Kako god, ono što piše u korisničkoj/servisnoj knjižici treba ispoštovati.
Btw, navod o maksimalno/dozvoljenoj potrošnji ulja na 1000 km, po pravilu ne znači da će motor/auto (dok je u garanciji) potrošiti desetostruku količinu za 10,000 km - nego da će kada korisnik konstatuje toliku ili veću potrošnju ulja na 1000 km, od strane servisa biti sprovedena procedura merenja potrošnje ulja za sledećih 500 ili 1000 km, tj. osvedočenje servisa da je opravdana reklamacija vlasnika. Naravno, na razrađen motor (kod onih motora kod kojih servisna dokumentacija navodi kilometražu nakon koje se smatra da je motor razrađen, jer takav navod uglavnom prati i navod da je povećana potrošnja ulja uobičajena u periodu razrade).
Re: Potrošnja motornog ulja
Generalizovano - motori sa suvim koritom drže ulje konstantno pod pritiskom, ostali baš i ne. Mada ulje u znatnijoj meri intenzivnije isparava tek na višim temperaturama (koje ulje povremeno lokalno trpi).
Re: Potrošnja motornog ulja
Ako ćemo u tu tematiku temperature ulja kritično je kod turbo motora, ulje je tu lagano na 300C (u srcu turbine) lokalno koliko sam čitao (nisam nikada merio).
Potrošnja ulja je zanemariva na kvalitetnom ispravnom motoru, nema potrebe da se redovno doliva svako malo.
Od mojih 7 poslednjih auta na 5 se ulje nije dolivano izmedju zamene, na jednom je trošio stalno 0,2-0,4l /1,000km usled neispravne glave motora (bile ovalne vodjice ventila i na gumicama uvlačilo) zavisno od načina vožnje. Nije nikada popravljano, tako je bilo stalno tokom nekih 70,000km i nije se menjalo.
Auto je zbog drugih stvari otpisan, motor osim ždranja ulja nije imao drugi problem.
Na jednom je ulje trošeno 1,0-1,5 l/ 1,000km i pri svakom točenju goriva se i dolivalo ulje. Uradjena je full generalna sa sve novom glavom motora i nakon toga trošenje ulja je nestalo, nije bilo potrebe da se doliva izmedju 15.000km.
Dakle, popravka je rešila kvar potrošnje ulja..
Setio sam se motora koji je poznat po potrošnji ulja, japanac benzinac. Slično kao kod VWa fabrička greška u konstrukciji, i kod 95% se pojavi potreba za popravkom pre 120,000km.
Auti sa tim motorom su na oglasima bilo za bagatelu nudjeni jer je generalna prilično skupa i mogu samo originalni fabrički delovi.
Čak je i lanac razvoda bio izdržljiv pa su se klipovi i karike menjali na kraćim intervalima od velikog servisa.
Potrošnja ulja je zanemariva na kvalitetnom ispravnom motoru, nema potrebe da se redovno doliva svako malo.
Od mojih 7 poslednjih auta na 5 se ulje nije dolivano izmedju zamene, na jednom je trošio stalno 0,2-0,4l /1,000km usled neispravne glave motora (bile ovalne vodjice ventila i na gumicama uvlačilo) zavisno od načina vožnje. Nije nikada popravljano, tako je bilo stalno tokom nekih 70,000km i nije se menjalo.
Auto je zbog drugih stvari otpisan, motor osim ždranja ulja nije imao drugi problem.
Na jednom je ulje trošeno 1,0-1,5 l/ 1,000km i pri svakom točenju goriva se i dolivalo ulje. Uradjena je full generalna sa sve novom glavom motora i nakon toga trošenje ulja je nestalo, nije bilo potrebe da se doliva izmedju 15.000km.
Dakle, popravka je rešila kvar potrošnje ulja..
Setio sam se motora koji je poznat po potrošnji ulja, japanac benzinac. Slično kao kod VWa fabrička greška u konstrukciji, i kod 95% se pojavi potreba za popravkom pre 120,000km.
Auti sa tim motorom su na oglasima bilo za bagatelu nudjeni jer je generalna prilično skupa i mogu samo originalni fabrički delovi.
Čak je i lanac razvoda bio izdržljiv pa su se klipovi i karike menjali na kraćim intervalima od velikog servisa.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potrošnja motornog ulja
Ja sam na novim kolima dolivao oko litre izmedju intervala, i to na vise primeraka. Voze se najvise na oko 3000rpm na AP.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potrošnja motornog ulja
Zavisi od režima, kod mene kako kad, isto ulje isti auto, skoro sve autoput. Sad nisam dolivao, 15000km. Bilo je negde između minimuma i pola, 0w-20.
Vrlo retko na mojim relacijama sad imam prostora da duže vozim brže, plašim se da je to postalo prošlost.
Vrlo retko na mojim relacijama sad imam prostora da duže vozim brže, plašim se da je to postalo prošlost.
Re: Potrošnja motornog ulja
Automobili sa DPF-om (ne svi, jer ne rade svi na isti način regeneraciju) imaju često taj problem.
Kada otkucaš na guglu, vidiš da je problem prilično masovan na raznim automobilima:
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8
I meni se čini da danas lako može da se desi da dizelaš troši ulje u nekoj količini, a da zapravo ne primetiš na meraču, jer ga menja sa naftom...
Plus biodizel (koji se u nekom procentu dodaje u Euro dizel) izgleda ne isparava tako lako u normalnim uslovima (tj. uobičajenim temperaturama ulja u vožnji)...
- cozmo
- Postovi: 5044
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potrošnja motornog ulja
Kod mene na 1.6 HDI se na sipci spusti nivo ulja za 1-2 mm za 15.000 km. Mozda 100 grama ulja nestane od zamene do zamene. Uvek je skoro blizu maksimuma posle 15.000 km. Tako je vec zadnjih 70.000 km. Odnosno sto se narodski kaze "ne trosi ulje", mada svakako potrosnje sitne ima i to je normalno za svaki motor.
U 2.0 HDI na Picassu nam trosi oko 7-8 deci na 10.000 km zadnjih oko 150.000 km. Stabilno Ne doliva se svakako, taman se promeni kad spadne ispod polovine na sipci. Tu se sipa Totalov 5W40. Za predjenih 500.000km sasvim korektno.
Kod auta sa DPF-om ako je ulje pomalo iznad max, moze da se itekako oseti nafta u ulju ako se pomirise.
U 2.0 HDI na Picassu nam trosi oko 7-8 deci na 10.000 km zadnjih oko 150.000 km. Stabilno Ne doliva se svakako, taman se promeni kad spadne ispod polovine na sipci. Tu se sipa Totalov 5W40. Za predjenih 500.000km sasvim korektno.
Kod auta sa DPF-om ako je ulje pomalo iznad max, moze da se itekako oseti nafta u ulju ako se pomirise.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Potrošnja motornog ulja
https://www.turbomaster.info/eng/bulletins.php?id=31
https://www.turbosaviour.com.au/wp-cont ... s-test.pdf
https://www.turbosaviour.com.au/wp-cont ... AVIOUR.mp4
Nije baš toliko vruće kod aktuelnih mašina, iako kućište turbine može biti baš vrelo ako turbina nije hlađena tečnošću. Nisam siguran da bi ulje podnelo 300C, većina ni 150C ne trpi dugo.
Re: Potrošnja motornog ulja
Kod turbina hladjenih uljem i vodom kušćište ide doi 850-900C, bude jarko crveno do žuto pri iole oštrijem režimu vožnje. Benzinci.
To su temperature i pritisci ulja u uljnoj magistrali, bloka i to je maksimalna temperatura na ulazu ulja u turbinu.
Na većini motora se nikada ne dostiže tih 150C, uglavnom postoji hladjenje ulja pa se temperatura održava u rangu 105-110C, ili u karteru mereno 95-100C.
U samoj turbini je naravno ulje na višoj temperaturi od te ulazne, ono se zagreva i oduzima toplotu od srca turbine, tj hladi turbinu time.
Zbog visoke temperature ulja turbina nema semeringe, oni su do 180C samo upotrebljivi uglavnom. I to oni najkvalitetnoje materijala.
To su temperature i pritisci ulja u uljnoj magistrali, bloka i to je maksimalna temperatura na ulazu ulja u turbinu.
Na većini motora se nikada ne dostiže tih 150C, uglavnom postoji hladjenje ulja pa se temperatura održava u rangu 105-110C, ili u karteru mereno 95-100C.
U samoj turbini je naravno ulje na višoj temperaturi od te ulazne, ono se zagreva i oduzima toplotu od srca turbine, tj hladi turbinu time.
Zbog visoke temperature ulja turbina nema semeringe, oni su do 180C samo upotrebljivi uglavnom. I to oni najkvalitetnoje materijala.
- cozmo
- Postovi: 5044
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potrošnja motornog ulja
I 1.6 HDI svetli u mraku:
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”