Drugo pitanje, da li mogu umesto ove dimenzije da stavim 225 45 r17? Ili mozda neku drugu gde je izbor veci, a gume jeftinije.
Pogledaj nalepnicu sa dopuštenim dimenzijama i pritiscima za tvoj auto - verovatno je na okviru vozačavih vrata.
A YUgisa je objasnio... Sada su standardne dimenzije 205/55 R16, 225/45 R17, 195/65 R15... kao što su pre 40 godina bile 145 SR 13 i 135 SR 12. Tu je najisplativija proizvodnja i najjača konkurencija pa je i izbor najpovoljniji.
»Reno« je poznat po filozofiranju sa dimenzijama za »Senika« počevši od III generacije, uzgred.
@mia3 , ja bih uzeo te sa višim brzinskim indeksom. Teoretski, da, neke imaju tvrđe bokove, ali su tu i mnoge benefiti usled ispitivanja, ponegde i drugačije konstrukcije, za više brzine.
Bice veca potrosnja sa 225 umesto 205? Kapiram jer je sira guma i veci otpor...
Da ne ustedim sada na gumama, a preko goriva sve to i preplatim
Zanimljiv klip o gumama. U Americi imaju 4 tipa guma, Letnje, All season, All Weather i klasičnu Zimsku. Letnje naravno za leto, AS su pravljene da šarom vuču ka letnjim ali su upotrebljive za neke laganije snežne padavine, AW je smešom ista kao i AS ali gazni deo gume dizajniran kao zimska guma sa lamelicama da bi bolje kopala sneg. Naravno zimske ne treba komentarisati...
Pokusacu da se finansijski dobacim do Fulde Multicontrol, ukoliko ne uspem ici cu na Savu AW. Sto me nervira je da prokletinja kosta 1500 din manje u 195 50 15 nego u 195 60 15, 195 50 jeste fabricka dimenzija za moj auto, ali mi ne rade posao posto osetno snize auto. Mislim da sam napravio dobar izbor, neka srednja klasa gume za osrednjeg vozaca
Interesantan klip, doduše on sam kaže da nije stručan za ovu oblast pa otuda i takav klip gde je pomešao neke stvari.
AS i AW su jedna te ista vrsta gume, i jesu za sva 4 godišnja doba. Naravno da ima modela koji više vuku poreklo od letnjih (što je ovde u klipu nazvano AS) i onih modela koji više vuku poreklo od zimskih (što on zove AW) ali to nisu nikakve različite vrste guma a dodatno to jasno pokazuju i identične oznake tipa/namene gume na bokovima.
Dakle, i dalje postoje samo 3 glavna tipa guma ( po oznakama) pa i u toj Kanadi...barem do nove ECE klasifikacije kada će M+S oznaka biti iznova definisana. ( a to uskoro stupa na snagu).
Moram da na jesen menjam 2 gume. Inače na Cliu su mi sve četiri M+S Pirelli cinturato plus XL, ali i cena im je xl. Dve su mi malo više pojedene pa planiram da uzmem na administrativnu . Izbor mi je sledeći:
1.Laufenn G FIT 4S LH71185/60 R15 88H
Pozdrav svim clanovima.
Imala bih jedno pitanje, tj zelela bih da me neko sa iskustvom posavetuje i da neki predlog.
Odlucila sam da predjem na all season gume, sad imam muku oko izbora,auto je ford fiesta 2010god.
Zelela bih da mogu sa njima da se osecam sigurno i ako glavni grad zabeli zimi,a da su dobre i leti.
Ne bezim ni od premium kvaliteta ako vredi.
Kao i vase misljenje o novim gumama starim npr 5 godina.
Molim za misljenje, savet, iskustvo, predlog...
Hvala puno
Michelin ako nije ogranicenje budzet, jeftinija varijanta Hankook. Licno ne bih uzeo gume preko godinu dana stare jer iz iskustva meni bliskih ljudi, jeste ona kao nova posle 5 godina ako je ok uskladistena (sto je uvek pitanje da li jeste), ali brze guma stari u upotrebi. Kod nas retko ko daje popust na stari DOT, a i kad daju je u pitanju par stotina dinara sto po mom misljenju ne opravdava kompromis. Jedino ako je neko bas siguran da ce za godinu dve da ih potrosi i ponovo menja sto je opet rizik kod univerzalnih guma da li ce imati propisanu saru za zimu. Mada ako neko moze da finansira toliko voznje da ih potrosi u tom perodu, da li mu stvarno igra ulogu usteda od 1000-2000din na 4 gume ako i dobije popust.
Being second is to be the first of the ones who loose...
YUgisa, hvala puno na odgovoru.
Kad razmislim u pravu si sve vezano za gume sa starijim DOT-om.
Ne prelazim veliku kilometrazu godisnje tako da ocekujem da me gume posluze mozda i 5 godina,zato kazem ne bezim ni od skupljig guma premium kvaliteta.
Ja sam iskreno po netu razgledala malo Michelin i Goodyear eventualno Continental.
Al i one imaju neke generacija 2,3, pa crosclimate + pa 2, e od toga bas ne znam sta izabrati. Vredili li dati jos par hiljada vise za npr gy generacije 3 ili crosclimate 2 ili su ok za nase uslove i generacija 2 ili cc+. Bas nisam pametna.
Kome dati prednost Michelinu ili Goodyear?