Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3144
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 15 Maj 2023, 12:13

Ovaj iz agencije vidi se da je stručnjak :loool:

Lepo je Alvirović na kraju zaključio da i ono što je dozvoljeno praktično je nemoguće i da se isplati samo ugradnja delova sa istog modela iz jačeg paketa opreme.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Registracija vozila

Post od sebekkg » 15 Maj 2023, 16:41

Ne zna se ko je vece gluposti pricao, onaj novinar ili "genije" iz agencije. Ugradnja sibera ili vazdusnog jastuka. Voleo bih da cujem da je ikad neko to ugradio. Kaze pasuke sa xitroen xsare na clija.

A ovi realno nam ovi nisu nista ustedeli. Da si htelo nesto normalno trebali su dati predlog, ugradnja samo folija koje imaju atest od uvoznika kao llumar i sun control i da taj papir ti zavedu na tehnickom i cao.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3144
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 15 Maj 2023, 19:22

Isto tako može i za kuku. Ona je već homologovana za tačno određeni tip auta i šta tu može da se ugradi pogrešno. Npr moj auto ima u šasiji ostavljene rupe i unutra zavarene matice. Samo se zašrafi i to je to. Šta tu ima da se "ispita", kako oni nazivaju taj proces?

S388
Postovi: 49
Pridružio se: 24 Dec 2022, 14:07

Re: Registracija vozila

Post od S388 » 15 Maj 2023, 23:02

Šta se dešava sa custom auspuhom (Pirke), ne znam ima li ta homologacija kod njega? Valjda će progledati kroz prste u svakom slučaju.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 16 Maj 2023, 06:08

Šiber se nekada ugradjivao naknadno, bilo je popularno i nije nikakva mudrost osim što treba specijalan alat da se iskroji lim od krova.
To jeste prepravka karoserije ali isto tako kod ogromnog broja vozila krov nije fabrički ništa više osim običnog lima i nema nosećih greda već je samo lim.
Pre par godina sam video jednu komplet golu školjku od Škode Oktavije koja je bila na sredjivanju, farbanju i poskidani tapaciri i sve.

Krov običan lim, nema ukrućenja, nikakvu zaštitu od sudara ili prevrtanja. To su one Oktavije genracije Golfa 4/5 sa početka 2000tih. E kod takvih šiber može bez razmišljanja ali kod iole kvalitetnije bezbednosno pravljenih kola šiber možda i ne mođe jer bi smetala neka poprečna greda a to ne sme da se seče.
Iz tog ugla razumem stav ABS ali se to rešava ne ovako "sekirom" generalne zabrane nego se lepo agencija potrudi pa ispita sve modele auta koji su se prodavali kod nas i onda napravi spisak ovaj može ovog godišta a ovaj ne može da primi šiber izmenu.

I tako za sve ostalo.Odavno, mislim negde od sredine 80tih i Euro 1 norme svi auti u Evropi imaju homologovana mesta za naknadnu ugradnju kuke, tj fabrika ugradila ojačanja i šta treba pa se samo ušrafi već gotova kuka. Westfalia ili Brink su poznati brendovi koji su do sda već milione kuka za razna vozila proizveli i homologovali pa ne vidim kako bi naša agencija ili bilo ko mogao bilo šta da tu atestira, i čime?
Pre svega ispitivanje materijala i sirovina prilikom sme proizvodnje, kao i varove, jer je to kritično. Sama ugradnja je šraf na šraf i tu nema šta da s atestira...

Nekada su se kuke pravile u majstorskim radionicama, kovači radili, i to je bilo na bazi manufakture jednog primerka po jednog primerka. e to se moralo i trebalo atestirati a ana samom autu se naknadno pravila ojačanja, varilo i improvizovalo.
Ali to je bilo jako davno i ovaj iz Agencije kao da priča tehničko stanje iz tog doba, 60tih i 70tih godina prošlog veka.

Uglavnom, naši opet pogrešno čitaju evropske norme, ako neki deo jeste homologovan za neki auto onda više nema nikakvog daljeg ispitivanja i dodatnog homologovanja (ili atestiranja) već se samo psotavlja na auto.
Tako je u Nemačkoj i njihova agencija ima bazu podataka svih već homologovanih delova i svakom delu dodeli tzv KBA broj, i prosto svako ko kupi deo u radnji uz deo dobije i dokument sa KBA brojem.
To je dovoljno da na tehničkom samo zavedu u dosije vozila, nikakvih atestiranja jer je samim postojanjem odobrenja od Agencije podrazumevano da je ispitano.

A homologaciju može ili proidzvodjač vozila ili proizvodjač dela ili opreme da odradi.

I tako, ovi naši opet puno priče a ništa ne urade. Kozmetika umesto temeljne rekonstrukcije sistema provere tehničke uskladjenosti i/ili ispravnosti nečega.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od Gazu » 16 Maj 2023, 08:07

**bem li ga, ja bio skontao da je to sad samo plaćanje folija, i ništa više. Izeš ga.😒

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 16 Maj 2023, 08:09

Siberi se jesu nekad ugradijvali i to oni stakleni, to je bio hit npr. u grckoj 80ih i 90ih godina gomila nasih ljudi ugradila tamo tokom letovanja cak i na fiće su ugradjivali neke male smesne sibere, ja se secam kao klinac u Paraliji je bio jedan "servis" pamtim ko juce da je svakodnevno gomila auta cekala na ugradnju, bas smo i gledali par puta kako se ugraduje bukvalno na trotoaru i u jednom malom dvoristu, po nekoliko radnika radi paralelno par auta ali u danasnje vreme prvo ne verujem da nekom pada na pamet ugradnja sibera a drugo to vise nisu oni staromodni stakleni siberi vec ili polovni originalni koji su isli na te automobile fabricki ili ako postoje aftermarket koji su opet slicni ili isti originalu tako da onaj "strucnjak" na tehnickom sigurno nece moci da primeti da li je to fabricki ili naknadno ugradjeno tako da je suluda prica o tome.
Naravno da siber nema nikakav uticaj na konstrukciju automobila niti ce narusiti bezbednost, stubovi krova su ti koji drze konstrukciju u cuvaju glavu a ne obican lim, tako da je sve to lupetanje gluposti gospodina iz agencije koji mora tek nesto da kaze, ajde sto on nema pojma nego oni koji donose zakone u ovoj zemlji na svim poljima ne samo u ovoj oblasti.

Sto se kuke tice, recimo vozila iz uvoza bez problema prolaze abs homologaciju ako kuka ima neku nalepnicu ili plocicu, njih ne zanima da li je ta kuka dobro postavljena, da li je karoserija trula u tom delu gde se kuka srafi itd. znaci smao nalepnica i miran si. bukvalno i da nema nalepnicu ovi iz agencije ti stave napomenu po fazonu "pronaci plocicu ili nalepnicu, slikaj i posalji nam slike da bi dobio homologaciju" tako da mozes i da zalepis neku nalepnicu koja nema veze sa tom kukom (od neke druge recimo) i dobices homologaciju.
Skoro sam imao slucaj da nisu mogli da nadju nalepnicu tj mrzelo ih da legnu ispod auta ili pogledaju na kanalu, pa mi stavili primedbu da kuka nema homologaciju koju sam ja nasao odmah, bukvalno sam se malo vise savio ispod auta obrisao prljavstinu i uslikao im, znaci mrzelo ih da pogledaju bolje evo i sad imam auto sa kukom koja je upisana.

Korisnikov avatar
aboki
Postovi: 128
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Registracija vozila

Post od aboki » 23 Maj 2023, 18:28

Osiguranje 13676din (premijski stepen 2), druga uplatnica 1396din, tehnički 5200din. Ukupno 20272din. Renault Zoe 100kw, po saobraćajnoj 51kw.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk


Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3144
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 25 Maj 2023, 19:30

Upravo sam saznao da ako se novom vozilu radi ispitivanje zbog prepravke, to vozilo više nije oslobođeno tehničkog u prve dve godine. Npr posle zatamnjivanja, ugradnje kuke itd :glavomuzid:

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19245
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac
Birthday

Re: Registracija vozila

Post od Heinz » 25 Maj 2023, 19:56

Pa normalno. Nije više kakvo je homologovano.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3144
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 » 25 Maj 2023, 20:56

Formalno jeste tako ali da li onaj na tehničkom proverava kuku ili stakla i šta tu uopšte može da se pokvari...

A interesantno mi je i to kako na mala vrata udenu neki propis koji zapravo pogađa dosta vozila. Na primer, gomila kombija ima ugrađen termo king, oni mali dostavni kamioni prodaju se kao šasije i čim se ugradi tovarni deo moraju na ispitivanje i ko zna koliko još slučajeva ima za koje to važi.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 25 Maj 2023, 21:28

A sta je kod nas logicno...pre par godina covek kupio novi ferari 488, kako kod nas nema dilera kupio u inostranstvu, kad ga uvezao ovi iz ABS-a ne mogu da odrade homologaciju jer do sad nisu radili taj model i nemaju adekvatnu dokumentaciju...od vlasnika traze neke nebulozne papire iz fabrike da im dostavi sto fabrika ne moze da izda, kontaktirao prvo dilera pa ferari direktno ljudi se cudili, em sto ne mogu da izdaju tu dokumentaciju koju nasi pacijenti traze (nesto od toga je i poslovna tajna) em sto kazu da im nigde niko to nije trazio u svetu :) auto ladno stajao par meseci u zici na carini dok se nekako nije resila ta papirologija.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9719
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Registracija vozila

Post od Markoni » 25 Maj 2023, 23:31

Urađeno je sve, i nije čekao 2 meseca, ja sam posredovao u pribavljanju homologacione dokumentacije. Nije tu ništa novo, naš nadležni organ već 30 god. traži tu dokumentaciju za uvoz novih vozila. Poenta je u tome da ona nema pristup evropskim bazama dokumentacije jer nismo u EU, pa zato dostavljaju uvoznici pri uvozu vozila. I naravno da fabrika poseduje svu dokumentaciju, i može da pošalje, nego se uvek malo prave Toše.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk



Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8024
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP » 25 Maj 2023, 23:49

znam da je uradjeno to je bilo jos pre korone a meni nesto u glavi da su pricali da auto stajao u zici tipa 2-3 meseca, zaboravih detalje ali poenta price je bila da je kod nas sve moguce pa tako i kad kupis nov auto mozes svasta da ocekujes

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19245
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac
Birthday

Re: Registracija vozila

Post od Heinz » 25 Maj 2023, 23:59

Pa ne možeš tek tako da uvoziš šta ti padne napamet, potpisnici smo nekih međunaradnih sporazuma. Dok ne postanemo deo jedinstvenog tržišta. A nećemo nikad izgleda, mada za neke stvari srljamo da to bude do kraja 2025. kao krajnji rok.
Inače, među prvima smo bili kad se uvodio neki red, UN/ECE pravilnici i dr.

Evo primer, za zaokruženo E na delovima (koje možete videti na staklima npr).

What Are the e-Marking Country Codes?
The country/state codes are as follows:

E1 – Germany, E2 – France, E3 – Italy, E4 – Netherlands, E5 – Sweden, E6 – Belgium, E7 – Hungary, E8 – Czech Republic, E9 – Spain, E10 – Yugoslavia, E11 – United Kingdom, E12 – Austria, E13 – Luxembourg, E14 – Switzerland, E16 – Norway, E17 – Finland, E18 – Denmark, E19 – Romania, E20 – Poland, E21 – Portugal, E22 – Russian Federation, E23 – Greece, E24 – Ireland, E25 – Croatia, E26 – Slovenia, E27 – Slovakia, E28 – Belarus, E29 – Estonia, E31 – Bosnia and Herzegovina, E32 – Latvia, E34 – Bulgaria, E37 – Turkey, E40 – Macedonia, E42 – European Community, E43 – Japan, E45 – Australia, E46 – Ukraine, E47 – South Africa.

Odgovori